Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties rijschool

 
Profiel   

Nee klopt, je bent hier in België niet verplicht om lessen te nemen, maar door het feit dat je begeleider nu ook eerst een test moet doen, halen ze het geld daar wel.

En Suzzy, ik weet inderdaad niet waar jij examen gedaan hebt, maar ofwel was de rijschool zware prut ofwel ben je hier zelf veel te hard aan het blazen :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 10:26 



 
Profiel   

Wat lastig zeg!
Ik zou gewoon het examen gaan doen en als het niet gaat een andere rijschool zoeken.
Zijn ook veel die niet uit pakketten terugbetalen, dat zou zonde zijn van jouw geld.

kijk wel goed wat goed aangeschreven staat, ANWB kan in de ene plaats heel anders zijn dan in de andere. Het ligt uiteindelijk toch aan de instructeur in plaats van de rijschool :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 10:35 



 
Profiel   

CBR bellen heeft geen zin. Dat is enkel een exameninstutuut. Je belt ook niet het Cito als je ontevreden bent over je school. Enige wat je kan doen is kijken of hij is aangesloten bij een branchevereniging (bovag, fam, vrb) en daar je beklag doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 10:36 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Ik wilde nog hooguit 2 lesjes nemen, hij beweert dat ik al snel op examen kan. En als dat niet kan heeft ie pech, ik ga niet nog meer geld aan hem uitgeven. Mijn pa wilt de manoeuvres met mij oefenen op een parkeerterrein, dat is momenteel ook hetgeen wat nog niet zo goed gaat.


1 tip, niet doen...
Je ouders hebben anders leren kijken dan wij en een gewoonte leer je makkelijker aan dan af. Het kan je het slagen kosten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 10:51 



 
Profiel   

Ze willen ook achteruit inparkeren vanuit haakse positie. Ik weet zeker dat er bijna geen ouders zijn die dat doen. Of die de juiste kijktechnieken beheersen. En als dat niet goed is laten ze je daar zo op zakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 10:55 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Ik weet niet wanneer en waar jij je examen gedaan hebt Suzzy maar van wat ik hoor zijn ze op het examen in België ook wel gewoon streng hoor. :')
Zeker met die nieuwe belachelijke regeling dat je ouders/de persoon die je leert rijden hun examen opnieuw af moet leggen en je ZES MAANDEN nadat je je voorlopig rijbewijs op zak hebt je je examen nog eens moet afleggen... Of waarom denk je dat zo weinig jongeren nog geen rijbewijs hebben. :=

Het is alleszins wel een voordeel dat je in België niet verplicht lessen moet nemen. Verbazingwekkend eigenlijk want er valt wel wat geld uit te kloppen blijkbaar. :')

Anyway, veel succes TS!


Ik wil hier toch even op inhaken.
Ouders die je willen leren rijden moeten zelf 4 uur een cursus volgen. Geen examen opnieuw doen

Het terugkom moment is 6 maand na je VAST rijbewijs en is geen examen. Is gewoon nog een soort cursus over slippen en defensief rijden.


Ontopic: TS, ik was er al lang klaar mee geweest. Laat gewoon je vader bellen of bel zelf en eis een examen. Laat op zijn site/facebook pagina ook maar ineens een recensie achter want dit kan echt niet. Hij is je gewoon aan het gebruiken om geld te krijgen heb ik het idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 11:36 



 
Profiel   

Bij je volgende rijles meteen de touwtjes in handen nemen: Zo..... we gaan vandaag focussen op de bijzondere verrichtingen !
Er moet van jou uit echt druk komen naar die gozer toe. Hij neemt je compleet in de maling.
Laat hem nou maar eens exact uitleggen wat er nog niet goed gaat.

Maar heel eerlijk had ik dit allang afgekapt. Jammer dan van het geld (misschien ipv. examen voor dat geld rijlessen vragen?). Deze instructeur maakt in ieder geval grof misbruik van je en je goedheid (zachtaardigheid).

Kom op meid, beetje haar op je tanden kweken !! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 11:52 



 
Profiel   

En financieel krap is natuurlijk sh*t, maar nu schiet je ook niet op door zo onregelmatig te rijden. Dan maar op de pof op examen is ook nutteloos. Natuurlijk is hij ook in gebreke gebleven en zegt hij veel te makkelijk af, maar je hebt het deels ook wel zelf laten gebeuren vind ik. Ik snap het eeuwige geWhatsapp ook niet, pak de telefoon gewoon of zorg dat je voor de deur staat om verhaal te halen. Dat getyp komt altijd verkeerd over en is nooit zo daadkrachtig als een boodschap met non-verbale communicatie. Net als op Bokt soms :+

Dus als je wat wil: kom in actie. Zo gaat het niet werken. Ik vind het woord afpersen ook een beetje ver gaan, gezien je nog zelf ook nog niet tot concrete afspraken komt met hem. En ook als je straks naar een andere rijschool gaat zal je echt wel een aantal uren les moeten nemen, want geen rijschool gaat jou zomaar met hun naam op het dak even examen laten doen als je niet goed genoeg rijdt. Dus linksom of rechtsom, het gaat je sowieso geld kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 11:57 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Ik ga het examen wél doorzetten heb ik besloten.
Ik wilde in eerste instantie geld terug vragen voor het examen maar ik weet niet of hij daarmee akkoord gaat. Hij heeft niks van algemene voorwaarden oid op zijn site.
Als hij dan moeilijk gaat doen zal ik de juridische kant op moeten gaan en daar heb ik geen zin in
en geen tijd voor.
Zit momenteel niet echt lekker financieel dus weggaan zonder het examengeld terug krijgen kan ik mezelf niet echt veroorloven.
Bovendien heeft hij mij echt enorm afgeperst als ik nu weg zou gaan en dat gun ik hem niet. :P

Dus ik heb hem geappt dat ik die verklaring heb geregeld, en dat hij nu zsm het examen in moet plannen.
Het communicatie level is zo bagger dat ik er soms gewoon geen zin meer in heb.
Ik bedoel, hoe moeilijk is het om een keer binnen een dag te reageren? Waarom moet dat altijd een halve week duren..


Afgeperst? Kom op zeg :')
Hij bedreigt of chanteert je toch niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:07 



 
Profiel   

Nou als hij niet mijn betaalde centen in een examen wilt steken en ik daardoor m'n biezen pak zonder dat examen te hebben gedaan komt dat toch redelijk in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:10 



 
Profiel   

[quote="Shaggy09"

@Suzzy, in België wordt heel anders gereden en les gegeven. Hier in NL zijn ze erg streng, kom maar hier een keer examen doen. Kijken of je nog zo praat }> .[/quote]

Dat durf ik precies ineens niet meer :+.

Is ook alweer 10 jaar geleden. Mss heb ik geluk gehad met fe examinator, wrs wel.

Maar als je je 40 uur nu af hebt, mag je instructeur dan gewoon weigeren dat je examen gaat afleggen? Als je nu de manoeuvres op een parkeerterrein oefent, die 2 lessen nog, en dan gewoon in jezelf geloven en examen doen. Komt wel goed...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:29 



 
Profiel   

De klant betaald dus bepaald !!

Gewoon erna toe gaan met je vader erbij is een goed idee en zeggen dat hij ter plekke een examen moet inplannen. Jou verantwoording als je zakt (denk dat hij zijn slagingspercentage hoof wilt houden)

2 lessen tot examen vind ik dan weer minimaal zou toch wel blijven lessen. Desnoods vast naar andere rijschool kijken en daar nog wat lesjes plannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:41 



 
Profiel   

Ja het ligt er aan hoelang het gaat duren tot ik examen kan doen.
Mocht dat 3 maanden duren dan neem ik wel wat meer lesjes, dat moet dan maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:52 



 
Profiel   

Heb je al een keer gevraagd of je je geld terug mag of ga je er gewoon vanuit dat je het niet krijgt.
Vraag er gewoon eens om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:53 



 
Profiel   

Ik ben nu aan het bellen met mijn vader en hij moet echt doordrammen. Hij heeft letterlijk 5 keer gevraagd hoeveel lessen ik nog nodig ga hebben en gewoon geen duidelijk antwoord krijgt hij erop. Iedere keer 'ja dat ligt eraan dat ligt eraan' Veel er omheen draaien, niet concreet kunnen uitleggen wat er nou precies wel en niet goed gaat.

Echt een heel vermoeiend gesprek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 15:35 



 
Profiel   

Joh toch juist ideaal dat hij niet wil dat je nu examen doet?

Dan kan je hem heel simpel 2 keuzes geven:

- toch nu examen doen
- geld van examen teruggeven en je gaat naar een ander

Als hij werkelijk denkt dat je er nog niet klaar voor bent en hij niet wilt dat je zijn slagingspercentage naar beneden haalt, heeft hij zo een "out" en voor jou is het ook alleen maar fijner als hij voor die optie kiest want dan kan je het bij een ander gaan proberen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 15:42 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Ik ben nu aan het bellen met mijn vader en hij moet echt doordrammen. Hij heeft letterlijk 5 keer gevraagd hoeveel lessen ik nog nodig ga hebben en gewoon geen duidelijk antwoord krijgt hij erop. Iedere keer 'ja dat ligt eraan dat ligt eraan' Veel er omheen draaien, niet concreet kunnen uitleggen wat er nou precies wel en niet goed gaat.

Echt een heel vermoeiend gesprek.


Het is ook niet precies te zeggen, het scheelt ook nogal of je 1 of 3x per week gaat rijden etc

Gewoon geld terug en wegwezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 15:49 



 
Profiel   

Waarom leg je hem niet die 2 keuzes voor?

Of nu examen, of geld terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 17:09 



 
Profiel   

Het ligt ook wel aan veel. Als jij rijdt aan een dweil zul je meer lessen nodig hebben dan als het wel goed gaat en je alles goed oppakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 17:38 



 
Profiel   

M'n examen staat gepland.
Het kon de 30ste al maar vind dat zelf te kortdag, dus nu ga ik 24 september om 09:00 op.
Heb er zin in en nu hopen dat het goed gaat komen met het rijden. Ik ga er niet vanuit dat ik slaag, maar mocht ik zakken dan baal ik er wel van. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 19:24 



 
Profiel   

Waar ga je in de tussentijd lessen dan? Bij iemand anders hoop ik? Anders had je beter op de 30e kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 19:33 



 
Profiel   

ik denk niet dat er een rijschool bereid is om kennis en lessen te investeren in iemand die bij de concurrent examen gaat doen, de rijschoolbranche is op het moment niet zo gezellig tegen elkaar hoor.
Ik zou wel regelmatig (minimaal 1x per week) blijven lessen.
Waarom eigenlijk niet 30-8 gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:01 



 
Profiel   

Nee ik ga niet ergens anders ondertussen lessen. Ik wil namelijk maximaal 5/6 lessen nog nemen en als ik naar een nieuwe rijschool stap duurt het sowieso vaak 1 of misschien wel 2 lessen voordat die zien wat ik wel/niet kan en waar mijn zwaktepunten liggen.

Ik ben niet voor 30/08 gegaan omdat ik dat te kortdag vind. Dat is over 3 weken, tevens in de week dat ik begin met een nieuwe opleiding en erg veel op de planning heb staan waardoor ik weinig tijd heb om nog te lessen.
En ik weet van mezelf dat ik nog wel een paar lesjes kan gebruiken. Dat risico dat ik dat niet ga redden qua tijd wil ik liever niet nemen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:05 



 
Profiel   

Succes de 24e! Mooie examentijd, het is dan vrij rustig in de stad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:24 



 
Profiel   

Helaas moet ik weer een update plaatsen _O-

Ik moet over een week op en wordt compleet genegeerd door mijn instructeur al een dikke week, ik probeer zo ontzettend lang contact te krijgen want ik wilde 2 keer lessen deze week, omdat hij vorige week ook al niet kon, maar er wordt niet opgenomen en hij reageert niet op WhatsApp. Krijg ik nu weer doodleuk een appje dat het dinsdag en zaterdag niet zo goed uitkomt, maar misschien wel een andere dag? (Sidenote: Ik ben net begonnen met nieuwe opleiding/bedrijf en zit echt bomvol)

Ik ben nu heel boos geworden en begin nu eigenlijk ook bijna verdrietig ervan te worden. Ik wordt gewoon genegeerd terwijl ik over een week examen heb, ik zou toch juist prioriteit moeten zijn. :x

Ik neem aan dat het niks wordt dinsdag dus ik zal wanneer ik zak direct een andere rijschool zoeken, maar ik ben eigenlijk ook wel op het punt gekomen dat ik een klacht wil indienen. Weet alleen niet zo goed waar dat kan en of dat zin heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 14:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen