Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties rijschool

 
Profiel   

Ohw wat jammer dat je geen gebruik heb gemaakt van het weer willen verzetten van de les! Dat was een mooie opening geweest om aan te geven dat je je buik er vol van hebt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 15:19 



 
Profiel   

Ik heb net les gehad en het lijkt wel alsof dit topic is gelezen. :+ Hij was vandaag zo enthousiast over hoe goed het ging. Ik heb nu gewoon aangegeven het examen te willen doen asap en dat ik het niet fijn vind hoe het contact is verlopen de afgelopen tijd. Heb daarbij ook (met veel moeite :P) aangegeven dat ik mijn geld terug wil als het telkens 3 weken duurt voordat ik les kan krijgen. Hij gaf aan alleen resterend lesgeld terug te geven wanneer je eerder klaar bent om op te gaan dan je pakket is afgelopen.

Hij gaat het examen inplannen en ik ga mijn lessen afmaken en dan stop ik ermee bij deze school. Ik hoop enorm dat ik slaag met het examen en zo niet dan ga ik de ANWB rijschool opzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:26 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Ik heb net les gehad en het lijkt wel alsof dit topic is gelezen. :+ Hij was vandaag zo enthousiast over hoe goed het ging. Ik heb nu gewoon aangegeven het examen te willen doen asap en dat ik het niet fijn vind hoe het contact is verlopen de afgelopen tijd. Heb daarbij ook (met veel moeite :P) aangegeven dat ik mijn geld terug wil als het telkens 3 weken duurt voordat ik les kan krijgen. Hij gaf aan alleen resterend lesgeld terug te geven wanneer je eerder klaar bent om op te gaan dan je pakket is afgelopen.

Hij gaat het examen inplannen en ik ga mijn lessen afmaken en dan stop ik ermee bij deze school. Ik hoop enorm dat ik slaag met het examen en zo niet dan ga ik de ANWB rijschool opzoeken.



:')

Maar je moet toch nog één les, dus wat piept hij nu dan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:31 



 
Profiel   

Ja 2 lessen en examengeld maarja dat is niet voor hem dat ik voor 't CBR :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:34 



 
Profiel   

Zorg ervoor dat het examen binnen een redelijke tijd is en niet nog een hoop lessen ertussendoor waar je (bijna) niets aan hebt.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:36 



 
Profiel   

Oooh ik dacht dat je inclusief vandaag twee lessen had.
Nou goed, 2 lessen... Die heb je meteen ingepland neem ik aan?

Of als je je datum krijgt... Echt app hem helemaal doodziek, echt elke dag vragen of hij al een datum heeft hoor!

Als je ooit weer in een vergelijkbare situatie zit, ga dan niet in de toekomst praten. (tip voor de volgende keer). Dus niet: "Als het elke keer zo moeizaam is om een les in te plannen, dan wil ik mijn geld terug."
Mensen veranderen niet zo gemakkelijk hoor... "Het kost je kennelijk nogal veel moeite om iets in te plannen, dat past niet bij mijn verwachtingen van een goede rijschool, daarom wil ik uiterlijk datum X horen wanneer ik mijn lessen en examen heb, en als je je niet aan deze data kan houden dan wil ik het geld van die lessen terug."

Het is zijn keuze om zo laks met leerlingen om te gaan.

Voor mij was het altijd gewoon einde les, kaartje erbij, agenda's erbij en een nieuwe les opgeven. Er is NOOIT een les gewijzigd. En ik was een van de makkelijkste leerlingen waarbij hij dat kon doen, want ik kwam daar vaak genoeg over de vloer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:39 



 
Profiel   

Dus hij werd toevallig heel positief toen je nog 2 lessen in je pakket had zitten, maar niet daarvoor? En zijn voorwaarden zijn dat je geld terugkrijgt als je eerder dan het aantal gekochte lessen klaar bent voor je examen? Dan lijkt het erop dat hij niet vaak zeer enthousiast zal zijn voordat het aantal lessen 'op' is. Maar bijvoorbeeld wél als je nog ~2 lessen te gaan hebt. ;)

Gewoon opgaan voor je examen :j Het belangrijkste is dat je laat zien dat je veilig kunt rijden. Ook als je bijzondere verrichting niet in één keer lukt; dus rustig blijven, altijd duidelijk blijven kijken en laten zien dat je vooruit denkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 17:33 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Oooh ik dacht dat je inclusief vandaag twee lessen had.
Nou goed, 2 lessen... Die heb je meteen ingepland neem ik aan?

Of als je je datum krijgt... Echt app hem helemaal doodziek, echt elke dag vragen of hij al een datum heeft hoor!

Als je ooit weer in een vergelijkbare situatie zit, ga dan niet in de toekomst praten. (tip voor de volgende keer). Dus niet: "Als het elke keer zo moeizaam is om een les in te plannen, dan wil ik mijn geld terug."
Mensen veranderen niet zo gemakkelijk hoor... "Het kost je kennelijk nogal veel moeite om iets in te plannen, dat past niet bij mijn verwachtingen van een goede rijschool, daarom wil ik uiterlijk datum X horen wanneer ik mijn lessen en examen heb, en als je je niet aan deze data kan houden dan wil ik het geld van die lessen terug."

Het is zijn keuze om zo laks met leerlingen om te gaan.

Voor mij was het altijd gewoon einde les, kaartje erbij, agenda's erbij en een nieuwe les opgeven. Er is NOOIT een les gewijzigd. En ik was een van de makkelijkste leerlingen waarbij hij dat kon doen, want ik kwam daar vaak genoeg over de vloer.


Ja ik vind ook dat ik zelf eerder aan de bel had moeten trekken. Maar toch baal ik van zijn manier van handelen. En ik vind het erg opmerkelijk dat hij nu ineens zo gemakkelijk ermee was, maarja. Het examen word ingepland :) Ik ga zeker erachter aan zitten wat betreft de datum. Ik hoop dat het niet te lang duurt voor ik op kan. En hopelijk niet om 08:00 sochtends :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 18:27 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
En hopelijk niet om 08:00 sochtends :+


Juist wel!
Dan hoef je als beginnende bestuurder alleen maar te anticiperen op de rest van het verkeer!
Om 11 uur is het stil op de weg, dan moet je stoerdere beslissingen nemen.

Met veilig rijden slaag je. Dat gaat echt makkelijker om 's morgens acht uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 18:36 



 
Profiel   

Laten we het maar houden op de law of attraction ;)

Je was natuurlijk overrompeld, maar de volgende keer gewoon echt zeggen wat jouw ervaring is geweest. In welke situatie dan ook. Als jij een onprettige ervaring hebt gehad, neemt één vlotte babbel dat gevoel niet weg hoor.

Hoezo had jij per se eerder aan de bel moeten trekken, als je geen ander voorbeeld hebt gehad? Jij kon niet vergelijken. Achteraf is altijd maar achteraf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 18:38 



 
Profiel   

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als het al eerder genoemd is.

Je hebt een pakket incl lessen en examen. Kan je niet het examen aanvragen en laten betalen via de huidige rijschool, de laatste 2 lessen afnemen, en dan contact opnemen met een andere rijschool. Dan vraag je bij die school voor een paar lessen om examen-klaar te worden en of ze mee willen naar het examen. Dat kost jou dan alleen 1 keer een extra uur betalen voor je nieuwe rijschool-instructeur. Denk dat dat in overleg met je nieuwe school best te regelen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 18:45 



 
Profiel   

Sting schreef
Ik heb niet alle reacties gelezen, dus sorry als het al eerder genoemd is.

Je hebt een pakket incl lessen en examen. Kan je niet het examen aanvragen en laten betalen via de huidige rijschool, de laatste 2 lessen afnemen, en dan contact opnemen met een andere rijschool. Dan vraag je bij die school voor een paar lessen om examen-klaar te worden en of ze mee willen naar het examen. Dat kost jou dan alleen 1 keer een extra uur betalen voor je nieuwe rijschool-instructeur. Denk dat dat in overleg met je nieuwe school best te regelen valt.


Als je oude rijschool het examen aanvraagt moet je ook komen met de aanvragende rijschool. Je mag dus niet met een auto met een andere naam (dakbord/stickers) erop komen dan op de reservering staat. En je kan als rijschool niet reserveren onder de naam van een ander.
Incidenteel willen ze daar wel soepel mee zijn als je bijvoorbeeld maar 1 auto hebt en die is in de prak gereden (of gewoon stuk :') ) en je komt met een auto van een andere rijschool die hem wilde uitlenen. Maar voor deze situatie zal dat niet gaan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 18:48 



 
Profiel   

Ik verbaas me erover hoeveel gedonder er aan de hand schijnt te zijn in rijscholenland. Ben onlangs gestart als zelfstandig rijinstructeur. Mijn eerste leerling kwam ook van zo'n cowboy-rijschool af en was al 3x gezakt tijdens 14 lessen van 100 minuten. Veel dingen waren gewoon nog niet behandeld. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen maar het gebeurt dus toch. Zij heeft bij mij 10 uren gelest, vanmorgen om 8 uur (mooie tijd hoor) supernerveus op examen maar geslaagd! Wat financien betreft voor mij niet heel interessant maar goed ik ben starter en zij is mooi geholpen. Betere reclame kan ik me niet wensen.
Als je instructeur een beetje moeite doet, kan hij makkelijk op vrij korte termijn een plekje scoren bij het cbr.
Ik zou het toch eens proberen om een of twee lessen bij een door vrienden/vriendinnen aanbevolen rijschool te nemen om te horen wat die van jou rijkunsten vindt. Welke regio zit je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 18:59 



 

Ik raad zelf absoluut ANWB aan. Zeker even een kijkje daar nemen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 19:07 



 
Profiel   

frankiej schreef
Ik verbaas me erover hoeveel gedonder er aan de hand schijnt te zijn in rijscholenland. Ben onlangs gestart als zelfstandig rijinstructeur. Mijn eerste leerling kwam ook van zo'n cowboy-rijschool af en was al 3x gezakt tijdens 14 lessen van 100 minuten. Veel dingen waren gewoon nog niet behandeld. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen maar het gebeurt dus toch. Zij heeft bij mij 10 uren gelest, vanmorgen om 8 uur (mooie tijd hoor) supernerveus op examen maar geslaagd! Wat financien betreft voor mij niet heel interessant maar goed ik ben starter en zij is mooi geholpen. Betere reclame kan ik me niet wensen.
Als je instructeur een beetje moeite doet, kan hij makkelijk op vrij korte termijn een plekje scoren bij het cbr.
Ik zou het toch eens proberen om een of twee lessen bij een door vrienden/vriendinnen aanbevolen rijschool te nemen om te horen wat die van jou rijkunsten vindt. Welke regio zit je?


He wat toevallig, ik zie dat jij van regio Den Bosch bent. Daar kom ik vandaan :j

Ik hoor veel positieve verhalen over ANWB dus die houd ik in mijn achterhoofd. Ik ga nu eerst mijn lessen afmaken en op examen, heel misschien slaag ik, dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Maar daar ga ik niet van uit en in dat geval is de ANWB volgens mij wel een goede second opinion. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 19:25 



 
Profiel   

frankiej schreef
Ik verbaas me erover hoeveel gedonder er aan de hand schijnt te zijn in rijscholenland. Ben onlangs gestart als zelfstandig rijinstructeur. Mijn eerste leerling kwam ook van zo'n cowboy-rijschool af en was al 3x gezakt tijdens 14 lessen van 100 minuten. Veel dingen waren gewoon nog niet behandeld. Persoonlijk vind ik dat niet kunnen maar het gebeurt dus toch. Zij heeft bij mij 10 uren gelest, vanmorgen om 8 uur (mooie tijd hoor) supernerveus op examen maar geslaagd! Wat financien betreft voor mij niet heel interessant maar goed ik ben starter en zij is mooi geholpen. Betere reclame kan ik me niet wensen.
Als je instructeur een beetje moeite doet, kan hij makkelijk op vrij korte termijn een plekje scoren bij het cbr.
Ik zou het toch eens proberen om een of twee lessen bij een door vrienden/vriendinnen aanbevolen rijschool te nemen om te horen wat die van jou rijkunsten vindt. Welke regio zit je?


Het is echt verschrikkelijk, ik lees als instructeur (reeds 14jr) ook mee op diverse FB sites maar ik sta regelmatig met mijn oren te klapperen.
Voor mij is het nu zo erg geworden dat ik overweeg een andere richting uit te gaan qua werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 19:29 



 
Profiel   

Kan je niet vragen of je ipv nu examen doen voor dat geld de tussentijdse toets kan doen? Dan weet je hoe je staat en kan je met dat verslag naar andere rijschool

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 19:35 



 
Profiel   

Polly schreef
Het is echt verschrikkelijk, ik lees als instructeur (reeds 14jr) ook mee op diverse FB sites maar ik sta regelmatig met mijn oren te klapperen.
Voor mij is het nu zo erg geworden dat ik overweeg een andere richting uit te gaan qua werk.


De opleider vertelde er vorig jaar al over maar wij als groepje van 10 leerlingen dachten dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen. Blijkbaar wel. Ik ben van mening dat eerlijkheid het langste duurt, ik wil iemand graag recht in de ogen kunnen blijven kijken. Bovendien verwacht ik dat het cbr of de overheid toch een keer werk gaan maken van die wantoestanden. Als examinator zit je volgens mij ook niet te wachten op een kandidaat die gewoon nog niet kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:26 



 
Profiel   

nee zeker niet. Ik loop inmiddels 14jr mee en heb het zien veranderen. Alle kleine rijschooltjes die als paddenstoelen uit de grond komen, steeds meer eisende klanten, verwachten dat je 24/7 beschikbaar bent.
Ik hou echt van mijn vak, lesgeven is mijn lust en mijn leven maar de andere kant begint nu ook te trekken. Ben 3jr geleden van fulltime instructeur naar parttime gegaan en deels in de spoedzorg werkzaam nu. Ik heb nu de kans om over te stappen naar een mooie baan in de zorg, ik krijg dan ook mijn woon-werk km vergoed, niet alleen de uren dat je met een klant zit uitbetaald maar ook uitzoekwerk uitbetaald, normale werkuren, pensioenopbouw.. het trekt hoor.
Het is zeker geen makkelijke keuze maar als ik dit soort topics lees en voor mijn gevoel me tegenover mezelf moet verantwoorden waarom ik in zo'n sfeer wil werken..
Steeds meer instructeurs werken op de manier van die van TS, ik zeker niet. Ik ben eerlijk, recht voor z'n raap maar ook realistisch, zowel mijn werkgever als mijn leerlingen spreken daar vaak waardering over uit maar er zijn zoveel die het anders doen.

Ik heb aan mijn aanwezigheid, tips en eerlijkheid in het rijlestopic al een aantal bokkers op rijles gehad en heb hier in dit topic al een hele mooie recensie gelezen die over mij gaat en ik zat echt te glimmen want zoals het omschreven is is ook precies de manier waarop ik wil lesgeven en mensen wil helpen <3 :j

Ow sorry dit is wel een heel verhaal in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:36 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Janine1990 schreef
Oooh ik dacht dat je inclusief vandaag twee lessen had.
Nou goed, 2 lessen... Die heb je meteen ingepland neem ik aan?

Of als je je datum krijgt... Echt app hem helemaal doodziek, echt elke dag vragen of hij al een datum heeft hoor!

Als je ooit weer in een vergelijkbare situatie zit, ga dan niet in de toekomst praten. (tip voor de volgende keer). Dus niet: "Als het elke keer zo moeizaam is om een les in te plannen, dan wil ik mijn geld terug."
Mensen veranderen niet zo gemakkelijk hoor... "Het kost je kennelijk nogal veel moeite om iets in te plannen, dat past niet bij mijn verwachtingen van een goede rijschool, daarom wil ik uiterlijk datum X horen wanneer ik mijn lessen en examen heb, en als je je niet aan deze data kan houden dan wil ik het geld van die lessen terug."

Het is zijn keuze om zo laks met leerlingen om te gaan.

Voor mij was het altijd gewoon einde les, kaartje erbij, agenda's erbij en een nieuwe les opgeven. Er is NOOIT een les gewijzigd. En ik was een van de makkelijkste leerlingen waarbij hij dat kon doen, want ik kwam daar vaak genoeg over de vloer.


Ja ik vind ook dat ik zelf eerder aan de bel had moeten trekken. Maar toch baal ik van zijn manier van handelen. En ik vind het erg opmerkelijk dat hij nu ineens zo gemakkelijk ermee was, maarja. Het examen word ingepland :) Ik ga zeker erachter aan zitten wat betreft de datum. Ik hoop dat het niet te lang duurt voor ik op kan. En hopelijk niet om 08:00 sochtends :+


Juist om 8.00 sochtends. Dan hoef je alleen maar in alle files aan te sluiten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:00 



 

Dat hangt een beetje van de plek af. :+ In [naam] wil je niet rijden om 8 uur 's ochtends; allemaal malloten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:12 



 
Profiel   

Resistance schreef
Dat hangt een beetje van de plek af. :+ In Rotterdam wil je niet rijden om 8 uur 's ochtends; allemaal malloten.


Nee joh, dat is makkelijk rijden. Je staat toch voornamelijk stil :') Kun je ook geen boetes rijden zoals ik laatst deed daar O:)

TS, kan me voorstellen dat je pissig bent zeg! Hopelijk wordt dat examen snel ingepland, rijlessen zijn ook gewoon enorm duur..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:15 



 
Profiel   

Oh. Ik reed in amersfoort af om 8.00u en stond het grootste deel van de tijd stil :+ Op de parkeerplaats van CBR nog ff achteruit inparkeren en toen rijbewijs in the pocket 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:16 



 

Had vaak 8 uur rijles maar niet druk druk maar ook niet rustig :+ , half 12 afgereden hier en dan was lekker rustig opzich :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 21:24 



 
Profiel   

Hmm in dat geval.. <<)


En ik juist denken dat die landelijke maatschappijen allemaal te commercieel zijn..
Expres bij een kleinschalige rijschool gegaan :')
Ach ja weer wat geleerd, dat wel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 22:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen