Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irritaties rijschool

 
Profiel   

Maar lieve ts, jij koopt een product bij die man. Als je het niet bevalt dan ga je toch lekker ergens anders heen meid? Stel dat de medewerker van de gamma je zo helpt dan denk je toch ook ja doei pannenkoek ik ga wel naar de karwei??

Wat al eerder gezegd is:lessen afmaken en examen laten aanvragen. Gezakt? Dan naar een andere rijschool. Ik ben met 28 lessen geslaagd en geloof me, ik was echt geen talent XD
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 22:58 



 
Profiel   

har166 schreef
Maar lieve ts, jij koopt een product bij die man. Als je het niet bevalt dan ga je toch lekker ergens anders heen meid? Stel dat de medewerker van de gamma je zo helpt dan denk je toch ook ja doei pannenkoek ik ga wel naar de karwei??

Wat al eerder gezegd is:lessen afmaken en examen laten aanvragen. Gezakt? Dan naar een andere rijschool. Ik ben met 28 lessen geslaagd en geloof me, ik was echt geen talent XD


Maar als ik het resterende bedrag terug wil hebben is hij dan verplicht mij dat terug te betalen? :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 22:59 



 
Profiel   

Dat hangt ervan af wat hij zelf in de voorwaarden heeft staan, helaas mag elke rijschool dit zelf bedenken.

Wat mij betreft zou ik heel ver gaan om m'n geld terug te vragen, mijns inziens heb je daar recht op maar ik ken heel wat rijscholen die er anders over denken helaas. Zou voor mij een reden zijn om er heel ver bij vandaan te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 23:04 



 
Profiel   

Ik denk niet dat je zomaar dat geld terugkrijgt omdat jij van het pakket wil afwijken. Maar hij is wel verplicht jou dat volledige pakket aan te bieden. Als er in de voorwaarden niets staat over een termijn waaraan beide partijen zich moeten houden dan is de instructeur wel vrij om wat af te remmen, maar het enige wat jij hoeft te doen is zeggen: ik wil mijn pakket afronden, dus de lessen en het examen waarvoor ik heb betaald, ik heb geen interesse in extra lessen voor het examen. En dat jij na het examen eventueel ergens anders gaat lessen hoeft hij helemaal nog niet te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 23:11 



 
Profiel   

Heb ook zoiets gehad..
Ik had mijn hele pakket gebruikt en was klaar voor examen.. elke week weer 'vergat' hij het aan te vragen, en ging hij het thuis gelijk doen. Ondanks mijn herrineringen via app, mail en mondeling kwam het er nog steeds niet van.. en de facturen van losse lessen bleven binnen stromen. Ik heb de beste man toen verteld mijn betaalde geld van examen etc. Terug te willen.. met veel moeite kreeg ik dat terug, maar wel met €75(!!!) Administratiekosten. Heb het maar gedaan om er vanaf te zijn :=

Mijn tip is echt: zodra je twijfelt over je rijschool, irritaties krijgt of het niet lekker gaat: overstappen. Het is jouw geld en jij moet het gaan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 23:27 



 
Profiel   

Icelandshet schreef
Amaryllis schreef
Ik maak het regelmatig mee van horen zeggen dat conculega's er een potje van maken. Inderdaad hele veel smoesjes. Examen kun je op dit moment altijd binnen 7 weken doen, en bijna altijd eerder maar dan rijd je bv om 8.00 uur in de ochtend en dat zal je instructeur blijkbaar wel te vroeg vinden.... Maar waar een wil is... Vandaag nog een examen gepland over 2 weken op die tijd, dus het kan echt wel.


Is dat zo? In dat geval toch ook maar even aan mijn rij instructeur vragen, deze vertelde dat de eerstvolgende open datum half oktober was


Ja, dat weet ik 100% zeker. Zeg hem dan ook gelijk maar dat hij kostenloos je examen naar een eerdere datum kan ruilen ovv beschikbare opties, maar die zijn er zoals ik zei echt wel ;)
Maar tussen kunnen en willen zit nog een groot verschil helaas.. Hij zal wel iets anders ophangen qua smoesje haha.

TS welke regio zit je? Mag ook per pb hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 00:57 



 
Profiel   

eerlijkheid duurt het langst.

Ik hang nooit de smoes op dat er niet eerder examens zijn maar ik vertel wel heel duidelijk waar het nog aan schort en wat beter moet voordat iemand examen kan doen met een slagingskans.
Maar helaas zijn er teveel instructeurs die dat kennelijk erg lastig vinden of het zelf misschien gewoon niet eens weten.
Naast de groep instructeurs die er echt geen inzicht in hebben heb je ook nog de groep die meteen vanaf school een eigen rijschool beginnen. Echt lesgeven leer je pas als je aan het werk bent en niet van die paar uurtjes stage die ze tegenwoordig moeten lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 07:53 



 

Shaggy09 schreef
xxSaschaa schreef
Maar je bent nu dus al 3/4 jaar bezig met lessen??? En in die tijd heb je maar 38 lessen gehad? Hoeveel tijd zit er dan tussen je lessen in? Ik schrik hier echt van. Normaliter krijg je elke week les en dan schiet het aardig op. Ik zou zsm naar een andere school gaan.

Ik zelf ben ook gewisseld van rijschool omdat ik bij die school ook een jaar heb gedaan om 20 lessen te krijgen. In die 20 lessen heb ik naar de examenstad gereden (20 min) daar een rondje gereden en weer terug. Dat was dan dus mijn uur les. Nooit de bijzondere verichtingen gehad en ook veel geld weggegooit bij haar.

Alstjeblieft ga weg bij die rijschool. Dat kost je nu dan ongeveer 300€, maar als je daar blijft zal het je nog veel meer tijd en geld kosten als ik het zo hoor.


Nee met 3/4 bedoelde ik driekwart ;) Driekwart jaar dus.

Ik vind het lastig want heb op het moment gewoon geen geld om bij een andere rijschool te gaan lessen. (Arme student |( |( )




Maar wat vreemd? Ik heb 34 lessen in 3 maanden gehad... En wat de rest zegt: andere rijschool zoeken. Bij deze rijschool gaat het je nog veel meer geld kosten. Ik raad zelf ANWB aan; ze zijn er eerlijk, ik heb er steengoed les gehad en ik had zo m'n rijbewijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 08:14 



 
Profiel   

Als ik dit zo hoor is het hoog tijd voor een website waar mensen reviews over een rijschool kunnen achterlaten en waar meer statistieken op staan dan alleen slagingspercentage.

Bij rijschool keuze zijn statistieken als totale doorlooptijd en aantal uren les zeer waardevol.

Wat een ellende.


Laatst bijgewerkt door Shiloh op 03-07-19 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 08:29 



 
Profiel   

Als ik jou was zou ik eerst proberen om per direct te stoppen en het geld van de nog openstaande lessen en examen terug te krijgen. Zeker als hij dat toch nog niet heeft aangevraagd.... zodat je daarmee lekker bij een ander met een frisse blik kan gaan beginnen :j

Lukt dat niet, dan zou ik zeggen NU examen aanvragen, en in de overige lessen, hooguit nog 2 erbij, concentreren op die knelpunten die je nog hebt. Maar vaak is het bij bijzondere verrichtingen toch ook een kwestie van ontspanning en gevoel er voor krijgen, en te vaak achter elkaar oefenen kan averechts werken. Met iemand oefenen waarbij je je niet prettig voelt, kan ook averechts werken.... dus liever zou ik zelf gewoon helemaal stoppen met deze meneer omdat je je er niet meer fijn bij voelt.

Je zou natuurlijk ook met eigen auto met wat hulp kunnen oefenen op de bijzondere verrichtingen. Inderdaad gewoon naar een rustige, grote parkeerplaats en vermaak jezelf maar, zodat je er gevoel voor kan krijgen! Nadeeltje is dan wel dat een andere auto wat anders aanvoelt en wat anders kan reageren, maar voor je zelfvertrouwen is het wel een fijne boost :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 08:30 



 
Profiel   

Ik zou trouwens ook echt echt echt GEEN extra lessen nemen. Eis op waar je voor betaald hebt. Zak je? Jammer dan!! En snel ergens anders heen!

Hup, kom over je conflictvermijdende gedrag heen en eis waar je recht op hebt. Schop onder je kont en go! Hoe eerder je leert dat grenzen stellen je verder brengt hoe beter, want je gaat dit soort situaties waar mensen een loopje met je nemen en misbruik van je maken nog héél vaak meemaken.

En nog een tip! Ik was helemaal niet zo goed in inparkeren en zo, ondanks dat ik al 10 jaar mijn rijbewijs heb. Toen kreeg ik een lease auto die dat automatisch deed. Daar heb ik zoveel van geleerd!! Gewoon door een paar keer te voelen welke richting de auto op beweegt terwijl ik in de bestuurdersstoel zit! Mijn huidige auto kan het nog steeds, maar ik gebruik het nooit meer want ik heb het niet meer nodig! Dus, mocht je iemand kennen met een auto die dat kan, vraag diegene dan of je het een paar keer mag ervaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 08:34 



 
Profiel   

Ik sluit me aan bij enkele voorgangers, vraag het geld voor de 2 lessen en het examen terug, of eventueel zelfs alleen van het examen en zoek een andere rijschool. Gewoon bellen en opkomen voor je rechten.

Of je na bijna 40 lessen klaar bent om af te rijden is voor iedereen anders. Ik had aan 26 lessen genoeg, maar ik heb ook genoeg mensen om me heen die minimaal 50 lessen nodig hadden. De een heeft er meer gevoel voor als de ander en de ene instructeur pakt het weer anders aan als een ander waardoor je misschien meer lessen nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 08:40 



 
Profiel   

Shiloh schreef
Als ik dit zo hoor is het hoog tijd voor een website waar mensen reviews over een rijschool kunnen achterlaten en waar meer statistieken op staan dan alleen slagingspercentage.

Bij rijschool keuze zijn statistieken als totale doorlooptijd en aantal uren les zeer waardevol.

Wat een ellende.


Mee eens! Ik denk ook vaak dat de leerlingen wat ervoor krijgen om een positieve recensie op de site achter te laten. Op zijn site zie ik namelijk ook alleen maar positieve reacties en ik geloof er niks van.

Ik probeer nu uit te vinden of dat ik mijn geld terug kan krijgen van de overige lessen + het examen.
Op zijn site zie ik namelijk helemaal niets van voorwaarden o.i.d staan..

Als ik het geld niet terug kan krijgen dan ga ik niet weg hier voordat ik sowieso mijn pakket en examen heb opgemaakt. Ik zou het best willen maar ik zit op het moment echt te krap om even 350 euro door de plee te spoelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 11:16 



 
Profiel   

Je moet ook niet vragen of je je geld terug mag maar mededelen dat je het terug wil ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 11:49 



 

Wat een gedoe -O- , mijn instructeur had ik ook weleens oorlog mee onderweg maar ten alle tijden hield hij zich keurig aan de afspraken . Nu ben ik ook geen makkelijk persoon , die auto kon ook automatisch in parkeren en dan krijg je feeling (op examen achteruit ingeparkeerd, niet helemaal recht maar zolang je goed kijkt dat telt meer )

Geld terug en overstappen naar een ander ,had bewust niet perse een goedkopere uitgekozen . Een eenmans bedrijf met iets van 15 leerlingen in zijn bestand ,oudere man tegen pensioen leeftijd aan maar wel veel ervaring :)

Hopelijk lukt het TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:00 



 
Profiel   

Wat vervelend zeg TS! 40 uur en nog geen examen willen plannen.... Lastige keuze denk ik, of je eist een examen en gaat hoe dan ook afrijden, met een kans dat je zakt (of met geluk, slaagt) of je eist je geld terug en gaat bij een andere rijschool lessen en afrijden.
Misschien dat het sowieso wel eens goed kan zijn om een les bij een andere rijschool te nemen, iedereen bekijkt dingen van een andere manier en dat kan erg leerzaam zijn. Ik heb zelf bij een grote rijschool gelest en daar heb ik afwisselend met 2 instructeurs gereden, het was echt heel fijn om 2 meningen/werkwijzen te hebben want het vulde elkaar goed aan, de een was meer van de regeltjes (kijken, spiegels, voorrang) en de ander liet je meer zelf rijden en had fijne trucjes om dingen te leren en te onthouden :j Heel veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:12 



 
Profiel   

Wat vervelend zeg!
Ik heb dit ook gehad, ik bleef een beetje hangen in hetzelfde en ik zou niet klaar zijn om examen te doen. Toen begon mijn broertje bij een andere rijschool en die instructeur was zo aardig dat ik daar een proefles heb gedaan. Hij zei dat hij mij binnen 2 maanden kon laten slagen en dat heeft hij ook gedaan, ik ben dus overgestapt. M’n oude instructeur was niet blij maar ik denk dat ik bij hem gerust nog maanden had gelest ipv examen te doen.

Probeer gewoon eens een proefles bij een andere rijschool (of meer) en beslis dan hoe je verder wil :) Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:30 



 
Profiel   

Godver*** , nu krijg ik weer een appje of ik om 18:00 kan ipv om 16:00. 8)7
Ik heb nee geantwoord.
Als hij nu weer aankomt met dat het op een andere dag moet dan ga ik denk vragen of ik het geld terug mag omdat het voor mij op deze manier niet opschiet.
Maar als hij dat niet wilt zit ik wel nog met hem opgescheept en de sfeer wordt er dan niet leuker op denk ik. :P

@Polly, ja maar als hij in zijn voorwaarden heeft staan dat hij geen resterende bedragen terug geeft, dan heb ik geen poot om op te staan, toch? :+

Ik vind dit verrekte lastig..

Edit: Les om 16:00 gaat gelukkig gewoon door. Maar even een vraag voor alle overstappers die een pakket hadden, hoe hebben jullie het gedaan met resterende lessen? Geld teruggevraagd? Of zo gelaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:33 



 
Profiel   

Maar heb je de voorwaarden niet dan? Staan die niet op de website, of heb je die niet op een andere manier ontvangen? Ik neem aan dat je iets van een overeenkomst hebt getekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:42 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, alleen mijn ouders hadden betaald voor het pakket.
Toen ik zei dat ik niets bijleerde (die man zei letterlijk in 2 uur tijd, alleen maar 'pas op, straatje van rechts'.). Heeft mijn vader erop gestaan dat ik op examen mocht, ondanks dat de rijschool dat niet wilde.
Ik ben toen gezakt en daarna meteen naar een andere rijschool gegaan. Binnen een maand was ik geslaagd en eerlijk is eerlijk in die paar lessen heb ik onderhand meer geleerd dan alle lessen die ik daarvoor bij die andere rijschool heb gehad.
Moraal: je mag dus best wel eisen dat hij je nú aanmeld voor een examen en dat je nu wil dat hij alle komende lessen samen met jou vooruit plant. Jij betaalt hem, dus je mag ook iets van hem verwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:46 



 
Profiel   

Geld terug vragen, niet laten zitten. Als jij geen voorwaarden hebt getekend is dat laks van zijn kant. Laat je niet onder tafel banketstaaf he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:47 



 
Profiel   

Ik heb wel iets getekend in het begin, maar geen idee wat daar precies in stond. Is al tijd geleden.
Op de site zelf krijg ik niks gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:53 



 
Profiel   

Begin eens met zeggen dat je niet tevreden bent en je geld terug wil, als hij dan zegt dat dat niet kan kan je altijd gaan nadenken over wat je dan gaat doen ipv zoals nu ervan uit gaan dat het niet kan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:56 



 
Profiel   

Even terug zoeken wat je hebt getekend zodat je met meer zekerheid je geld kunt terugvragen. Als je in een discussie belandt waarom je geen geld terug kunt krijgen, en hij verwijst daarbij naar de voorwaarden, heb je het in ieder geval geprobeerd. Is een goede oefening in assertiviteit.

En anders examen aanvragen, die twee nog openstaande lessen uit je pakket uitrijden voor je examen en na je examen, geslaagd of niet, al dan niet vriendelijk groeten en je geluk elders zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 12:57 



 
Profiel   

Shaggy09 schreef
Godver*** , nu krijg ik weer een appje of ik om 18:00 kan ipv om 16:00. 8)7
Ik heb nee geantwoord.
Als hij nu weer aankomt met dat het op een andere dag moet dan ga ik denk vragen of ik het geld terug mag omdat het voor mij op deze manier niet opschiet.
Maar als hij dat niet wilt zit ik wel nog met hem opgescheept en de sfeer wordt er dan niet leuker op denk ik. :P

@Polly, ja maar als hij in zijn voorwaarden heeft staan dat hij geen resterende bedragen terug geeft, dan heb ik geen poot om op te staan, toch? :+

Ik vind dit verrekte lastig..

Edit: Les om 16:00 gaat gelukkig gewoon door. Maar even een vraag voor alle overstappers die een pakket hadden, hoe hebben jullie het gedaan met resterende lessen? Geld teruggevraagd? Of zo gelaten?


Geen geld terugvragen, terugeisen...

Wat ga je nu eisen in je les?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 13:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 12 [ 279 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen