Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Laptop koppelen aan TV

 
Profiel   

Hey alllemaal,

Ik zou heel graag mijn laptop willen koppelen aan de TV, zodat we zaterdag lekker comfortabel naar Military Boekelo kunnen kijken!

Nu weet ik dat het opzich niet heel erg ingewikkeld is. Kwestie van kabel inpluggen en klaar (toch?)

Nu is het alleen zo dat ik niet zo'n kabel heb, en ook geeeen idee heb welke ik moet aanschaffen -O- Wie kan mij helpen??

Mijn laptop heeft een HDMI ingang, deze heeft de tv ook, en die heeft ook een VGA ingang. Tot zo ver ben ik al.. maar dan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 09:55 



 
Profiel   

Waarom geen chromecast? Geen gedoe met kabels zorgen dat je cast en laptop op dezelfde wifi zitten en streamen maar. En zo kan je dan vaker dingen streamen zoals Netflix, vedeoland etc. Ik vind het echt ideaal en gebruik het ook voor de ziggo app.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:00 



 
Profiel   

Lau schreef
Waarom geen chromecast? Geen gedoe met kabels zorgen dat je cast en laptop op dezelfde wifi zitten en streamen maar. En zo kan je dan vaker dingen streamen zoals Netflix, vedeoland etc. Ik vind het echt ideaal en gebruik het ook voor de ziggo app.


Hoe werkt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:08 



 
Profiel   

Chromecast is een kastje dat je aan je tv hangt via de hdmi. Kan je draadloos vanaf je telefoon beelden doorsturen.

En ik ga er vanuit dat de hdmi op je laptop een uitgang is en geen ingang? Als het een ingang is. Ga je die niet kunnen gebruiken hiervoor.

Als het een uitgang is zou ik heel goedkoop een hdmi scoren bij de action of iets. En dan hdmi van laptop naar tv en dan loopt je beeld en geluid via de tv. Problem solved

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:10 



 
Profiel   

Doormiddel van een HDMI kabeltje kan dit heel gemakkelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:11 



 
Profiel   

rozebadeend schreef
Lau schreef
Waarom geen chromecast? Geen gedoe met kabels zorgen dat je cast en laptop op dezelfde wifi zitten en streamen maar. En zo kan je dan vaker dingen streamen zoals Netflix, vedeoland etc. Ik vind het echt ideaal en gebruik het ook voor de ziggo app.


Hoe werkt dat?


Bij de mediamarkt heb je een chromecast voor 39 euro. Die stop je in de HDMI poort van je tv. Dan zet je hem aan en koppel je hem aan je WiFi.
Als je dan via Google Chrome naar de site gaat waar je het kan kijken. Klik je op de 3 puntje klik op casten naar selecteer de chromecast en hij cast dan van je laptop naar de tv.
Dit kan ook met andere dingen die je dan liever op de tv kijkt en dat hoeft niet altijd vanaf je laptop maar kan ook vanaf je smartphone. Als ze maar op hetzelfde WiFi netwerk zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:14 



 
Profiel   

Klinkt inderdaad wel handig zo'n chromecast! Ik ga mijzelf hier nog eens in verdiepen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:17 



 
Profiel   

Bij de action heb je hdmi kabels voor een paar euro. Werkt prima :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:19 



 
Profiel   

Ik zou voor de HDMI kabel gaan, daarmee kan je alles via je TV kijken en want bij de Chromecast lukt dat bij mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:16 



 
Profiel   

zonnebloem18 schreef
Ik zou voor de HDMI kabel gaan, daarmee kan je alles via je TV kijken en want bij de Chromecast lukt dat bij mij niet.


Ja, eens. Ik zou ook voor een hdmi gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:19 



 
Profiel   

Heb je geen tv Oost in je zenderpakket. Die zenden zaterdag de hele dag vanuit Boekelo uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:21 



 
Profiel   

Gewoon hdmi kabel bij de action halen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:21 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
Heb je geen tv Oost in je zenderpakket. Die zenden zaterdag de hele dag vanuit Boekelo uit.


En daarvoor hoef je niet in het oosten van het land te zitten. Vanuit Gouda kan ik ook Tv Oost via de kabel bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:26 



 
Profiel   

daffieduck83 schreef
FriesWytske schreef
Heb je geen tv Oost in je zenderpakket. Die zenden zaterdag de hele dag vanuit Boekelo uit.


En daarvoor hoef je niet in het oosten van het land te zitten. Vanuit Gouda kan ik ook Tv Oost via de kabel bekijken.


Daarin zei ik het ook :j O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 11:39 



 
Profiel   

Helaas geen tv Oost, maar kijk regelmatig livestreams. Dus zou het sowieso wel graag willen.

Ik las op internet inderdaad ook dat bij chromecast niet alles lukt. Denk dat mijn voorkeur dan toch naar een kabel gaat.

Dan moeten we nog uit zien te vinden welke kabel dat moet zijn. Heb echt geen idee hoe dat zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:24 



 
Profiel   

Gewoon je HDMI kabel inpluggen in laptop en tv en dan je tv instellen op de HDMI poort. Dan kan je het gewoon bedienen via je laptop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:27 



 
Profiel   

Met de nieuwere Chromecasts (van +-2 jaar oud) kan je alles streamen. Je kan dan je hele tabblad streamen, ongeacht wat er op staat. Niet alleen dingen zoals YouTube dus zoals bij de oudere Chromecasts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:30 



 
Profiel   

Kaus schreef
Met de nieuwere Chromecasts (van +-2 jaar oud) kan je alles streamen. Je kan dan je hele tabblad streamen, ongeacht wat er op staat. Niet alleen dingen zoals YouTube dus zoals bij de oudere Chromecasts.


Ik kan met mijn nieuwe chromecast geen programma terug kijken via de ziggo go app. Dat ligt niet aan de chromecast maar aan ziggo.
Als ik terug kijk via mijn laptop en deze aansluit met hdmi op tv kan dit wel gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:33 



 
Profiel   

Kaus schreef
Met de nieuwere Chromecasts (van +-2 jaar oud) kan je alles streamen. Je kan dan je hele tabblad streamen, ongeacht wat er op staat. Niet alleen dingen zoals YouTube dus zoals bij de oudere Chromecasts.


Indd die functies heb ik ook maar die van in is ook pas 1 maand oud :')
Beste aankoop ooit!


Terug kijken via ziggo kan niet, maar dat probleem ligt bij ziggo. Maar ik kan wel gewoon via de ziggo go app tv kijken. Wat lekker makkelijk is want mijn afstandsbediening doet het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:35 



 
Profiel   

Oh? Wij hebben wel hele series gekeken via ZiggoGo (op de telefoon). Maar da's al wel een paar maanden geleden. Is dat veranderd?

Edit: en dat is niet terugkijken maar gewoon kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:38 



 
Profiel   

Kaus schreef
Oh? Wij hebben wel hele series gekeken via ZiggoGo (op de telefoon). Maar da's al wel een paar maanden geleden. Is dat veranderd?

Edit: en dat is niet terugkijken maar gewoon kijken.


Series enz gaat wel maar bijv een gemist programma terug kijken gaat niet. Echt heel raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:43 



 
Profiel   

Als je digitale tv hebt, gewoon de hdmi kabel uit je kastje trekken en in de laptop pluggen. All set!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 17:28 



 
Profiel   

ik sluit mijn Laptop met een HDMI kabel aan de tv, en het werkt direkt. zonder teveel poespas

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 18:08 



 
Profiel   

Mloui schreef
Als je digitale tv hebt, gewoon de hdmi kabel uit je kastje trekken en in de laptop pluggen. All set!


Wauw zo simpel!! Ik heb beeld *\o/*
Alleen het geluid blijft wel via mijn laptop lopen. Als ik die omzet naar tv hoor ik niks. Op zich geen ramp, laptop kan hard zat, en heb anders nog losse boxen, dus dat moet helemaal goedkomen :D

Edit: Geluid doet het ook! Wel op het geluid van de tv zelf, en niet via het bose systeem dat we hebben, maar dat maakt niet uit.
Waarschijnlijk is dat ook een kwestie van kabeltje omzetten. Maar ik kan niet direct vinden welk kabeltje dat moet zijn, dus ik laat het maar hierbij.
In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 08:14 



 
Profiel   

rozebadeend schreef
Edit: Geluid doet het ook! Wel op het geluid van de tv zelf, en niet via het bose systeem dat we hebben, maar dat maakt niet uit.
Waarschijnlijk is dat ook een kwestie van kabeltje omzetten. Maar ik kan niet direct vinden welk kabeltje dat moet zijn, dus ik laat het maar hierbij.
In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen!


Optische kabel => https://www.allekabels.nl/optische-kabe ... ePEALw_wcB
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen