Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

 

Okee. :')

Mijn ouders zijn net in Zweden aangekomen waar we een huis hebben. Afgelopen mei, toen we al weg waren, zijn er wat mensen geweest die nieuwe dakgoten aan het dak hebben gemaakt. Daar hadden ze stroom voor nodig, dus ze hebben even bij alle groepen gekeken welke ze nodig hadden.

Zijn ze daarna dus vergeten om de groep van de keuken weer aan te zetten... -O-

In onze vriezer, waar we bewust de stroom voor aan hadden gelaten, zat:

-3 kilo kipfilet
-2 pakken zalm
-2 kilo gehakt
-een heleboel brood
-2 diepvriespizzas.


De vriezer heeft dus sinds half mei niet aangestaan. :') Zodra mijn ouders de deur van het huis open deden kwam er een bérenlucht naar buiten waarvan de mussen spontaan van het dak vallen. De oorzaak vonden ze al snel, en in de betreffende vriezer troffen ze een soort van ontbindende drab aan waar het grimeteam van the Walking Dead nog onder de indruk van zou zijn.

Afijn, om 12 uur 's nachts na een reis van 23 uur hebben ze de vriezer nog staan schoonmaken. Alles naar buiten en uit elkaar gehaald en met bijna pure bleek gepoest, etcetera...

De rubberen sluitstrip kan er echter helaas niet uit, en de lucht is enorm in dat poreuze rubber gaan zitten. M'n pa heeft 'm al ingesmeerd met bleek maar dat helpt nog niets.

Het hele huis stinkt dus, de lucht zit overal in. Morgen gaan ze maar eens de keuken enzo schoonmaken. Maar heeft iemand dé gouden tip tegen die ongelofelijke rioollucht? Of hoe je die rubberen strip schoonmaakt en die lucht eruit krijgt? Ik heb van mijn moeder de opdracht gehad "om het even op bokt te vragen", dus bij deze.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-19 00:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:11 



 
Profiel   

Een paar halve citroenen erin leggen schijnt te helpen..

Offtopic, groetjes uit Skane ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:22 



 
Profiel   

Sorry, moest heel hard lachen om je beschrijving. Geen ervaring. Maar bij vieze luchtjes lekker ventileren en een bak azijn in de kamer zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:22 



 
Profiel   

Hebben jullie de vriezer wel open gezet toen hij uit stond, als je koelkasten en vriezers dicht zet die uit staan, gaan ze heel erg stinken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:23 



 

HaKuNaMaTa schreef
Hebben jullie de vriezer wel open gezet toen hij uit stond, als je koelkasten en vriezers dicht zet die uit staan, gaan ze heel erg stinken..



We hadden ze dus juist aan gelaten toen we in maart weer naar NL gingen omdat er nog vlees enzo in zat. Maar iemand heeft perongeluk de stroom eraf gehaald. Er heeft dus 2 maanden lang rottend vlees in de dichte vriezer gezeten.


Als ze uit staan doen we ze altijd open. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:25 



 

Nicje87 schreef
Een paar halve citroenen erin leggen schijnt te helpen..

Offtopic, groetjes uit Skane ;)



Gaan we ook maar eens proberen... Groetjes uit Värmland! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:27 



 
Profiel   

:r ik ben blij dat ik het niet hoef te ruiken. De beschrijving doet me al bijna kokhalzen.

Die vriezer zou ik afschrijven. Verder alle gordijnen enzo wassen, luchten en een pannetje met water en een scheut wasverzachter of citrusschillen op een zacht vuurtje laten pruttelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:38 



 

Anne_GTI schreef
:r ik ben blij dat ik het niet hoef te ruiken. De beschrijving doet me al bijna kokhalzen.

Die vriezer zou ik afschrijven. Verder alle gordijnen enzo wassen, luchten en een pannetje met water en een scheut wasverzachter of citrusschillen op een zacht vuurtje laten pruttelen.



Vriezer was gloednieuw -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:41 



 
Profiel   

Ik zou ook mijn verzekering eens raadplegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 00:46 



 
Profiel   

De vriezer zou ik ook afschrijven.
Geen last van maden en ander ongedierte? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 01:09 



 
Profiel   

De geur komt hier spontaan mijn neus in... bah!!
Veel luchten. Ik heb verschillende verhalen gehoord over bakjes met citroen, azijn of zelfs uien, maar zelf geen ervaring mee.

Wat betreft de vriezer. Buiten zetten, rubber met tandenborstel en bleek schrobben en dan na een paar dagen kijken of het nog wat is. Sowieso de verzekering raadplegen, wie weet kun je daar nog wat mee.

Arme ouders... niet echt een goed begin van de vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 01:21 



 
Profiel   

Die vriezer komt waarschijnlijk niet meer goed, doorgaans krijg je die lijkenlucht er op geen enkele manier meer uit...
Ik zou hem sowieso voorlopig uit huis verwijderen.
En verder duurt het ook even voor je die lucht weer uit je huis kwijt bent. Kijk wel uit met mengen met andere 'lekkere' geurtjes, dat pakt soms nogal verkeerd uit, waardoor het alleen maar ranziger wordt. Ik heb echt met je ouders te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 01:31 



 

Jessix schreef
De geur komt hier spontaan mijn neus in... bah!!
Veel luchten. Ik heb verschillende verhalen gehoord over bakjes met citroen, azijn of zelfs uien, maar zelf geen ervaring mee.

Wat betreft de vriezer. Buiten zetten, rubber met tandenborstel en bleek schrobben en dan na een paar dagen kijken of het nog wat is. Sowieso de verzekering raadplegen, wie weet kun je daar nog wat mee.

Arme ouders... niet echt een goed begin van de vakantie.



Verzekering raadplegen ga ik ook even doorgeven.


Ja, arme mensen... ze grapten nog "wat zal er nu weer aan de hand zijn". Vorige keer dat we aankwamen waren namelijk de nieuwe dakgoten eraf gevallen door het gewicht van de sneeuw. Constructiefout van de timmerman. Dat was overigens ook waarom ze in mei de nieuwe dakgoten er weer op zetten.




Gelukkig is de tuin waar m'n moeder hard aan had gewerkt wel erg mooi gaan bloeien, en de poezen zijn ook weer blij om thuis te zijn! :)


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 01:31 



 
Profiel   

Ohh jakkes.
Pannetje op vuur met citrus en schoonmaken met bleek en alles open zetten komt als eerste in mij op. Staat op internet bij Oma weet raad geen tips? Heb thuis een boek. Maar ben onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 02:43 



 
Profiel   

Ah jakkes :r

Ik zou een nieuwe vriezer kopen en deze wegdoen. Die lucht krijg je we niet meer uit vrees ik.

Verder huis goed ventileren en ms schoonmaken met schoonmaakazijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 04:14 



 
Profiel   

Wij gebruiken op de praktijk vaak nilodor, voor vieze dierenluchtjes. Dat spul verdoezelt echt alles in een paar minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 06:39 



 
Profiel   

Je zou nog kunnen kijken of je de lucht er 'uit kunt vriezen'. Grote bakken of zakken met water er in zetten (wel van een formaat dat je kunt tillen, en bakken/zakken die je weg kunt gooien), 48 uur laten vriezen, en de klompen ijs weggooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 06:56 



 

Jek! Maar je omschrijft het wel mooi :D

Alles nog eens goed schoonmaken met spiritus en daarna volstoppen met gebruikte koffiefilters inclusief koffiedrab? Dat schijnt ook geurtjes te absorberen. Persoonlijk zou ik ook voor een nieuwe vriezer gaan :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:00 



 
Profiel   

Dettol :j en dan niet de schoonmaakmiddelen ervan, maar het goedje waarmee je wonden ontsmet. Het dood de bacteriën en daarmee verdwijnen ECHT de vieze geurtjes.
Stinkende toiletten, kattenpis, etc. Het verdwijnt {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:07 



 
Profiel   

HaKuNaMaTa schreef
Hebben jullie de vriezer wel open gezet toen hij uit stond, als je koelkasten en vriezers dicht zet die uit staan, gaan ze heel erg stinken..

Nee. Hij stond aan. Werklui hebben de stroom er af gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:07 



 
Profiel   

Ik hoor ook goede verhalen over gemalen koffie. Schijnt te neutralisten.

Is n nieuwe vriezer een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:08 



 
Profiel   

Ik zou de vriezer voorlopig naar buiten verbannen en dan kijken of de lucht er nog uit gaat maar ben er bang voor.
Maar waren de timmermannen van een officieel bedrijf of zwart? Als bedrijf is kan je de schade daar toch op verhalen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:11 



 
Profiel   

Spiritus in bakjes neerzetten helpt wellicht :)

Wat een nare ervaring voor je ouders! Zou het bedrijf van de dakgoten ook eens contacteren over de schade

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:25 



 
Profiel   

Verzekering raadplegen
Nieuwe vriezer
voortaan geen vlees meer achter laten als je voor maandenlang weg gaat. Nu waren het werklui die de zekering om gezet hebben, maar er kan ook een stroomstoring zijn. Als je dan niet ter plaatse bent kun je wederom zo'n ontbindende drap aantreffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:30 



 
Profiel   

Ik had geen moment getwijfeld en die vriezer meteen naar de vuilstort gebracht _O-

Misschien een pannetje azijn op het vuur zetten voor de lucht in huis? Geen idee of dat ook tegen dat soort luchtjes helpt... Koffiedrap schijnt ook nare luchtjes op te nemen... Maar als de lucht zelfs sterker is dan bleek... :wow:

Oh, en misschien schimmelreiniger van HG? Ruikt heel sterk én maakt goed schoon...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-19 07:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 94 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen