Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:38

Heb je een foto?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:48

Nee nog geen foto's, pap gaat die nu maken...

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:13

Pfoe, drumstel en het speciaal dempende kleed zijn gelukkig niet aangetast _/-\o_

Vloerbedekking ligt onder de bruinerode smurrie, zelfde met de vriezer. Vriezer gaan we leeggooien in emmers en hier voor in de straat door de put spoelen :') Bakken gaan we met dettol en de tuinslang voor aan de straat bij de put uitspoelen. Mag eigenlijk niet, maar geen idee hoe we het anders voor elkaar moeten krijgen.

De katten hebben het wel naar hun zin met alle vliegen hier :j :+

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:38

Pepperrr schreef:
Pfoe, drumstel en het speciaal dempende kleed zijn gelukkig niet aangetast _/-\o_

Vloerbedekking ligt onder de bruinerode smurrie, zelfde met de vriezer. Vriezer gaan we leeggooien in emmers en hier voor in de straat door de put spoelen :') Bakken gaan we met dettol en de tuinslang voor aan de straat bij de put uitspoelen. Mag eigenlijk niet, maar geen idee hoe we het anders voor elkaar moeten krijgen.

De katten hebben het wel naar hun zin met alle vliegen hier :j :+


Let op dat dit een milieudelict is en je hier torenhoge boetes voor kunt krijgen. Daarnaast kun je grote overlast creëren in de straat. Waarom huren jullie geen schoonmaakbedrijf met een calamiteitenservice? Dan wordt het veilig en hygiënisch schoongemaakt.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 16:50

Chiren schreef:
Pepperrr schreef:
Pfoe, drumstel en het speciaal dempende kleed zijn gelukkig niet aangetast _/-\o_

Vloerbedekking ligt onder de bruinerode smurrie, zelfde met de vriezer. Vriezer gaan we leeggooien in emmers en hier voor in de straat door de put spoelen :') Bakken gaan we met dettol en de tuinslang voor aan de straat bij de put uitspoelen. Mag eigenlijk niet, maar geen idee hoe we het anders voor elkaar moeten krijgen.

De katten hebben het wel naar hun zin met alle vliegen hier :j :+


Let op dat dit een milieudelict is en je hier torenhoge boetes voor kunt krijgen. Daarnaast kun je grote overlast creëren in de straat. Waarom huren jullie geen schoonmaakbedrijf met een calamiteitenservice? Dan wordt het veilig en hygiënisch schoongemaakt.


Omdat we het nu meteen opgeruimd moeten hebben. Ons huis is nu gewoon niet leefbaar. Zo'n calamiteiten service duurt ook nog uren, of misschien wel dagen..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:38

Well okey, vriezer wordt zo naar beneden gehaald met de buurman voor aan t huis gezet. Word dan morgen opgehaald.

Overal bakjes azijn en bakingsoda, verdamper aan, alles open.

Resistance, hoe lang duurde het bij jou voordat de lucht uit huis was?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:53

Nóg een reden om geen vlees te eten (en in te vriezen dus. ;) )
Bedorven groente ruikt ook niet echt lekker maar is vast wel weg, na een poetsbeurtje.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 12:00

Daar moest ik net aan denken Asciugamano. Een paar jaar geleden kwam ik 's avonds laat thuis van vakantie. Bleek zonder stroom te zitten, maar was op van vermoeidheid en dacht dat de storing vanzelf over zou gaan. Volgende ochtend nog geen stroom en een blik in de koelkast zei me dat dit al langer speelde. Buurman bleek een knopje uitgeprobeerd te hebben waarmee hij mijn appartement zonder stroom had gezet. Was dus makkelijk op te lossen, maar het schoonmaken was niet echt grappig. Nu pas realiseer ik me hoeveel geluk ik heb gehad dat ik vegetarisch eet. Had iig geen bedorven vleessapstromen e.d, alleen wat schimmel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:56

De pech blijft ons achtervolgen... ben nu met m'n broer alleen thuis en m'n ouders zijn in het noorden van Zweden bij fäviken. Vorige week was er al een piekspanning waarna de inductie al het ijzer wat er naast lag er naar zich toe trok en daarna alles met een pats uit ging, maar toen de stop vervangen was deed alles het weer.


Maar nu zijn we dus alleen thuis en we stonden net te koken waarna opeens de inductie weer uitging met een flits, en we roken een brandlucht. Maar de stop was er meteen door. Dus eerst de stop er weer aangedaan en de inductiefases uitgezet, maar maar de helft van de lichten branden zachtjes en als ik op de lichtknop van de ene lamp drukte ging er een andere aan?!

Ook stond de koelkast te knipperen, dus we dachten dat die niet genoeg stroom kreeg. 1 fase van de inductie er dus bijgedaan, en toen gingen opeens alle lampen knipperen in het hele huis en toen ik de lampen in de keuken uitzette begon de inductie opeens te roken! Dus m'n broer heeft gelijk de aardlekschakelaar uitgezet; we nemen geen risico's. En zeker niet in the middle of nowhere. De Aga geeft gelukkig nog warmte dus daar hebben we op gekookt.

Nu wordt het inmiddels aardedonker en laden we onze telefoons op bij de buren 1 km verderop. Morgen komen ouders thuis en gaan we de elektriciën bellen.

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 00:20

Ohhhh van het mortuarium direct door naar een crematorium :=. Gaat lekker! Jullie kunnen wel een nieuwe bedrijfstak beginnen zo :D.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:03

Ah nee wat balen zeg! Hoop dat het snel wordt opgelost!

Wij gaan volgende week beginnen met de verbouwing, ben benieuwd wat wij tegen gaan komen :')

Anoniem

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:14

Zo, we hebben nogal geluk gehad.


Afbeelding
Afbeelding


Aardlekschakelaar van de keuken is kennelijk heel heet geworden waardoor hij er ook niet meer afging waardoor de inductieplaat in de fik kon vliegen. Maar we denken dat er nog meer aan de hand is.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:29

Ik legde het thuis uit maar het fenomeen wat jij uitlegde over de lampen en de ene schakelaar om en de andere uit etc..dat kan niet anders dan dat er een koekenbakker in jullie huis bezig geweest is met het stroom. Dat zou helemaal niet moeten kunnen en daarnaast heeft dat geen link met de aansluiting voor de inductie, dus wat je beschreven hebt is uiterst bizar.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:31

Ik zou even de knul van je metroverhaal vragen om het op te lossen, hij lijkt me wanhopig genoeg :j

Sorry, flauw. Ik heb geen idee TS, ik zou denk ik in elk geval een nieuwe vriezer halen als je probleem nog niet opgelost is. Succes :)

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:56

Ik heb geen verstand van de dingen die ik zie op de foto's maar afgaand op je verhaal zou ik er een een elektricien naar laten kijken met verstand van zaken. Het klinkt alsof er een knoeier aan de gang is geweest.

Anoniem

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:00

Elektriciën is geweest. Hij heeft het wel allemaal correct aangelegd; we hebben hem al 13 jaar en hij kent het hele huis door en door.

Het blijkt dat de inductie door onweerschade toch kapot ging. In eerste instantie sloeg de aardlek van de keuken er gewoon af, maar toen m'n broer 1 fase had aangezet en toen nogmaals de aardlek aanzette, die toen doorgebrand was, ging alles flikkeren.

Inmiddels is het gemaakt, en werkt alles weer! :) behalve de inductie, haha.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:02

Dat verzin je toch niet ... inductie die door onweerschade kapot is. Gevalletje van Murphy zo te lezen, of kan de elektricien dit soort dingen toch voorkomen door bijvoorbeeld iets toch anders aan te leggen of aan te sluiten?

Anoniem

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:04

Elektriciën is oprecht niets mis mee. Dit is de eerste keer ooit dat er iets is met de stroom, en daarbij is dit 10 jaar geleden al aangelegd en nooit iets mee geweest.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:17

Mijn vorige post was ook geen kritiek maar een oprechte vraag. Ik weet niets van stroom. Vandaar mijn gedachte dat je bij het aanleggen en gebruik van inductie misschien met andere dingen rekening moet houden.