Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:50

Die plastic bakken kun je nog weken in een sopje van schoonmaakazijn en baking soda. Maar ja, ik denk dat een nieuwe vriezer op korte termijn wel de beste oplossing is. Kun je daarna nog proberen de komende weken of je de lucht eruit krijgt. Dan kan 1 van de vriezers op de zweedse marktplaats ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:55

Diddykong schreef:
Die plastic bakken kun je nog weken in een sopje van schoonmaakazijn en baking soda. Maar ja, ik denk dat een nieuwe vriezer op korte termijn wel de beste oplossing is. Kun je daarna nog proberen de komende weken of je de lucht eruit krijgt. Dan kan 1 van de vriezers op de zweedse marktplaats ;)



Was inderdaad het plan, ja. :j Op blocket. Of Blokhut, zoals wij het noemen.

Anoniem

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:15

Update: ouders hebben een vriesKIST gekocht. Die was het goedkoopst, en gaat veel in. Kan je ook nog een hert in opbergen, haha.

Ik ben inmiddels zojuist aangekomen op Oslo en heb zo een trein naar huis... ga ik even aan de oude vriezer ruiken. :') Die staat er inmiddels zo bij:

Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:41

Of een lijk :D
Kunnen ze een mortuarium beginnen

Fijn dat ze in ieder geval vervanging hebben :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:42

Schaaltjes spiritus neerzetten voor een dag, dat neemt de geur op

pjer
Berichten: 1586
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:28

tip zorg wel dat die deur niet dicht kan vallen nu, want met minder controle erop zul je net zien dat er een dier daar schuilt en de deur valt dicht... dan duurt het nog langer voor de geur eruit is :+)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:20

Wij komen net thuis, en het zelfde hier.... Vriezer met kapitalen aan vlees... Ruikt hier idd naar mortarium :')

Heel de kamer onder vleessap, alles verrot... Hoe de hell gaan we dit oplossen? |(

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:25

Laatst bijgewerkt door itske op 03-08-19 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:27

Wat een ellende ... ik heb geen oplossing. Maar wij laten om die reden de WIFI in huis altijd aanstaan als we een tijd weg zijn (wonen in Spanje, vakantiehuis in Nederland) en hebben een cameraatje op de vriezer gericht staan. Zo checken we in elk geval dagelijks of de boel nog werkt. Valt de WIFI langere tijd uit of zien we dat de temperatuur van de vriezer stijgt, dan schakelen we onze contactpersoon in.

Misschien een tip voor anderen die op vakantie gaan?

tiwi1969

Berichten: 7650
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:28

Je inboedel verzekering inlichten. Meestal is de inhoud van je vriezer meeverzekerd, schade aan je vloer ook.

Verder vriezer naar buiten, huis luchten en als het kan de natte vloer eruit gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:29

Pepperrr schreef:
Wij komen net thuis, en het zelfde hier.... Vriezer met kapitalen aan vlees... Ruikt hier idd naar mortarium :')

Heel de kamer onder vleessap, alles verrot... Hoe de hell gaan we dit oplossen? |(



Ohneeee wat erg. :'( Hier zat de boel idd onder het vleessap ook. Vriezer staat nog steeds ergens in de achtertuin te stinken; nieuwe vriezer gekocht. De geur ging ook snel uit huis toen de vriezer eruit was, dus dat is mijn eerste tip.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:29

Goed idee monique! Pap probeert de verzekering te bellen...

Ja, vriezer buitenzetten willen we gaan doen maar we moeten eerst de vriezer leeghalen. Maar waar gaan we het laten?

Containers zijn gisteren geleegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:37

Pepperrr schreef:
Goed idee monique! Pap probeert de verzekering te bellen...

Ja, vriezer buitenzetten willen we gaan doen maar we moeten eerst de vriezer leeghalen. Maar waar gaan we het laten?

Containers zijn gisteren geleegd...



M'n ouders hebben het door de gootsteen gedaan en in dichte vuilniszakken...

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:39

Naar de milieustraat met de zakken met zooi? Geen idee .. hier in Spanje staan gewoon containers langs de weg waar je alles kwijt kan, worden elke dag geleegd.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:43

MoniqueT schreef:
Naar de milieustraat met de zakken met zooi? Geen idee .. hier in Spanje staan gewoon containers langs de weg waar je alles kwijt kan, worden elke dag geleegd.


Ja hier dus helaas niet :( wij hebben een container die eens in de 2 weken geleegd wordt...

Milieustraat hebben wij hier wel een, maar die is dicht...

Probleem is dat de containers net geleegd zijn, dus ook in dichte zakken zal het enorm gaan meuren..
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 03-08-19 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:48

Ergens achterin de tuin een heel groot gat graven en daarin pleuren?

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:49

Dan weet je zéker dat je ratten krijgt. En je bodem zo vervuilen is ook niet echt slim (en mogelijk ook verboden).

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 14:50

Century schreef:
Dan weet je zéker dat je ratten krijgt. En je bodem zo vervuilen is ook niet echt slim (en mogelijk ook verboden).


Dit, plus dat onze tuin alleen maar tegels zijn..

Waarschijnlijk wordt alleen de inhoud vergoed.. Tenzij het om een blikseminslag gaat.

Pfff, heel de vloer, drumstel, en spullen eromheen.. |(

Jezus, hoe gaan we dit doen? We weten het echt niet...!!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:06

Resistance, ik zou je ouders aanraden om zoals enzino de vriezer een tijdje te laten staan, later nog eens proberen schoon te maken en als ie dan weer netjes is heb je óf een reservevriezer voor in de schuur óf je kunt hem proberen voor een mooi prijsje te verkopen. Als ie niet meer stinkt is ie tenslotte zo goed als nieuw toch?

Succes!

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:07

Heb je niet ergens in de omgeving ondergrondse afvalcontainers oid staan waar je het in kwijt kan in goed afgesloten zakken? Of de mogelijkheid om je container een eindje verderop neer te zetten? Meerdere zakken eromheen, echt goed dichtmaken met tape oid, en dan toch even 2 weken behelpen :o

Weet niet hoe erg het binnen is, is het echt over meerdere vierkante meters en in veel verschillende spullen uitgelopen, en wat voor vloerbedekking (of het ook in de ondervloer kan zijn gelopen)? Dan zou ik kijken of er iets van een schoonmaakbedrijf is wat je kan helpen :o

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Vriezer uit, keuken ruikt naar mortuarium. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:11

Het is gewoon klote dat het zaterdag is. Gemeente is dicht, en pas maandag bereikbaar. Dus we moeten nu álles zelf doen, terwijl we enorm moe zijn van de vakantie.. Schoonmaakbedrijf inschakelen gaat nu ook lastig...

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:12

Is de vriezer kapot of stroom uitgevallen ?
Als de vriezer nog heel is ergens buiten zetten en verlengsnoer er heem en dan vlees weer invriezen tot de container opgehaald is.
Daarna meteen vriezer afvoeren

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:15

genja schreef:
Is de vriezer kapot of stroom uitgevallen ?
Als de vriezer nog heel is ergens buiten zetten en verlengsnoer er heem en dan vlees weer invriezen tot de container opgehaald is.
Daarna meteen vriezer afvoeren


Tot zover hebben we de schade nog niet bekeken, of hij kapot is of stroom uitgevallen is. De geur is gewoon niet te harden..

We moeten ook een elektricien langs laten komen om te kijken of het door evt blikseminslag is gekomen, of toch stroomuitval. Als hij kapot is gegaan wordt er helemaal niets gedekt..

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:18

Voor de lucht in huis, nadat alles opgeruimd is, tjeez wat lijkt me dit verschrikkelijk!. Frituurpan aan. Die tip hoorde ik van een vriendin. Zij kent weer iemand waar echt een overleden persoon een paar dagen in huis gelegen had en waar een ontzettende lijklucht hing. Met een frituurpan is de lucht toen uit het huis getrokken. Zeggen ze :+.
Ik denk dat spullen waar de lucht ingetrokken is, zoals drumstel ed echt het huis uitmoeten en kijken of je ze redden kunt. Misschien buiten afspoelen met een tuinslang? Als begin. Zakken zou ik dicht knopen en maandag is de vuilstort vast open! Dan direct wegbrengen. Vlees ed mag in de groene container trouwens. Dus misschien komen ze die eerder legen?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:23

Diddykong schreef:
Voor de lucht in huis, nadat alles opgeruimd is, tjeez wat lijkt me dit verschrikkelijk!. Frituurpan aan. Die tip hoorde ik van een vriendin. Zij kent weer iemand waar echt een overleden persoon een paar dagen in huis gelegen had en waar een ontzettende lijklucht hing. Met een frituurpan is de lucht toen uit het huis getrokken. Zeggen ze :+.
Ik denk dat spullen waar de lucht ingetrokken is, zoals drumstel ed echt het huis uitmoeten en kijken of je ze redden kunt. Misschien buiten afspoelen met een tuinslang? Als begin. Zakken zou ik dicht knopen en maandag is de vuilstort vast open! Dan direct wegbrengen. Vlees ed mag in de groene container trouwens. Dus misschien komen ze die eerder legen?


Nee die is dus net geleegd... Ja we hebben nu van die hele dikke plastic zakken gekocht, nog even kijken waar we het gaan laten. En of we de vriezer buiten krijgen zonder de rest van t huis onder zit, want die staat boven namelijk.

Nou, moment supreme. Kijken wat er te redden valt...