[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 11:52

Oké, ik heb jullie hulp nodig.. kom er zelf niet meer uit... wij gaan hopelijk ergens dit jaar beginnen aan onze zadelkamer. Deze krijgt de maat 5x7 meter. Hierin wil ik in ieder geval een werkblad met wasbak, een plek voor al mijn paardenzooi (excl. dekens), een plek voor het voer (?) en een lekkere bank om zelf ff te kunnen zitten.. (misschien zelfs een koelkastje?) ik ga er vanuit dat er spullen komen te liggen voor max. 4-5 paarden. Even een plattegrondje voor de verbeelding:

Afbeelding

De deur aan de onderkant, is de deur naar buiten. Die plek staat vast, evenals die van de ramen in die muur. De deur en het raam aan de bovenkant gaan de stal in, hier kan ik nog mee schuiven. Wel meenemen in gedachte dat de poetsplaats op het plaatje, rechtsboven de zadelkamer komt.. het paard staat dan in de lengte langs dat raam, met zijn zij dus :P Zoveel kan ik dus ook niet schuiven met de deur, want lijkt mij niet handig om die uit te laten komen óp de poetsplaats..

Ook nog: heeft iemand een briljant idee om een ruimte/kast (?) te creëren om je beenbescherming, dekjes, evt. dekens te kunnen laten drogen?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 17:42

Om een beetje meer in m'n hoofd te kunnen kruipen... een moodboard van de zadelkamer :D

Afbeelding

Malenka

Berichten: 7585
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:54

Op welke hoogte zitten de ramen aan de buitenkant?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:03

Voor het drogen van spullen: bedenk iets met verwarming, anders kan je wachten tot je een ons weegt. Ik heb dingen die moeten drogen in huis bij de kachel. Als ik ooit de loterij win en een zadelkamer zou moeten inrichten, zou ie vloerverwarming krijgen. Ooit gezien bij iemand, héérlijk!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 19:37

Die zitten op 1.30m. en zijn 80x80cm.

Ja, ik heb ook al zitten denken aan vloerverwarming.. maar wordt het dan niet te droog?

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:52

Daarvoor kun je altijd nog een raam op een kier zetten, raak je het vocht ook gelijk kwijt.

Hoeveel paarden wil je tegelijk kunnen poetsen?

Als je de deur nu wat breder en hoger maakt zodat er een paard door kan, zou je een soort doorloop poetsplaats kunnen maken, dus recht voor de deur vanuit de stal. Anders is de ruimte voor de deur, loze ruimte. Als je de wand van de poetsplaats dan wat schuin naar het midden van de schuur laat lopen, kan het paard makkelijker draaien. Dan heb je de volledige rechterkant vrij voor opslag, zadels etc. Ik zou wel een af te sluiten kamer maken voor de zadels etc, tegen stof.

Ik pak even mijn laptop erbij met trekken programma. Das een stuk makkelijker bedenk ik me nu :')

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 20:02

Wij krijgen twee poetsplaatsen.. misschien handig om ook even de plattegrond te delen van hoe het gaat worden :P

Afbeelding

Daarnaast heb ik een hele mooie zadelkar waar mijn meeste poetsspullen in/op zullen blijven liggen :D

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:06

Maar (waarom) moet er in die ruimte dan ook een poetsplaats komen?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 20:11

Oh! Nee dat hoeft niet haha, heb ik dat gezegd?! :oo Ze komen buiten de zadelkamer, zoals je op de plattegrond kunt zien: waar de twee schotten en 4 paaltjes staan :P In het midden rechts..

Gelijk ook maar even naar de schuur gelopen om de zadelkar op de foto te zetten :P Door Kevin zelf gemaakt _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:12

Prairy er staat dat de poetsplaats rechts boven de zadelkamer komt ;)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 20:13

Jes schreef:
Prairy er staat dat de poetsplaats rechts boven de zadelkamer komt ;)

Oohh haha, snap de verwarring al :') Poetsplaats hoeft in ieder geval níet in de zadelkamer! :D
Maar vind 'm wel heel mooi bedacht! Je kan dus best veel met de ruimte haha, goed om te weten :D

Malenka

Berichten: 7585
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:14

Ik heb een idee in mij hoofd. In tekst gaat het hem niet worden. Dus ik ga proberen het morgen te tekenen.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:14

Hoe breed hebben jullie voor de poetsplaats gerekend?
Ik twijfel of ik er een of twee zal maken......

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:14

Oh dat was dan mijn eigen interpretatie zonder het 2e plaatje haha.

Met 5x7 kun je echt veel doen :D Ik heb op 35m2 zelfs een heel huisje ingetekend incl slaapkamer, badkamer, keuken en woonkamer hahaha.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 20:20

Malenka schreef:
Ik heb een idee in mij hoofd. In tekst gaat het hem niet worden. Dus ik ga proberen het morgen te tekenen.

Leuk!! :D


Jes schreef:
Hoe breed hebben jullie voor de poetsplaats gerekend?
Ik twijfel of ik er een of twee zal maken......

Eigenlijk nog niet echt gerekend :') Het is daar verder toch 'loze ruimte' en ik wil eigenlijk gewoon graag twee poetsplaatsen :') Kevin en ik rijden vaak samen, of een vriendin rijdt mee, dan wil ik wel samen kunnen poetsen en opzadelen :D


Prairy schreef:
Oh dat was dan mijn eigen interpretatie zonder het 2e plaatje haha.

Met 5x7 kun je echt veel doen :D Ik heb op 35m2 zelfs een heel huisje ingetekend incl slaapkamer, badkamer, keuken en woonkamer hahaha.

Echt?! :oo Wauw haha, maar mooi!! Ik wil niet meer hoeven pielen, dus dan kunnen we er wat moois van maken <3

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:47

Afbeelding

Voor jou


Afbeelding
En mijn 'boshut', een oude stal van 5x7 die we ooit als B&B bedacht hadden.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 20:57

Kijk nou! Zo tof!! _/-\o_ Dankjewel voor het inzicht!! Volgens mij heb ik geen idee hoe groot de ruimte is _O-
Ook leuk zeg, zo'n B&B :+:

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:09

Denk trouwens dat je beter de bank/keuken om kunt ruilen (dus voerplaats aan kan van grote raam/poetsplaats), dat is logischer qua loop. En dan heb je ook meer werkblad.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 21:12

Ja! Dat vind ik wel een goeie :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:54

Je kan op floorplanner gratis een ruimte tekenen! Je kan die dan ook bemeubelen met meubels op ware grote. Dat vond ik erg handig!

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:03

Ik gebruik Sweet home 3D, ook gratis. Werkt geweldig.

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:43

Hoe is het met de updates? :o

Malenka

Berichten: 7585
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:08

:o vandaag dacht ik er opeens weer aan....

Dus net snel even zitten schetsen. Ik kon alleen geen gum vinden en het is niet op schaal. Dus hopelijk is het duidelijk genoeg.

Afbeelding

Bovenaan de plattegrond. Daar zit links een grote hoge kast die de hele wand vult. Daar kun je naar wens een invulling in geven voor het voer.

Rechts, dus recht tegenover die kast zit een bank gemaakt van lage keukenkasten met lades. Je kunt hier kussens op (laten) maken. Daarboven hangen de hoofdstellen.

Onder de ramen zou ik een plank maken waaronder de zadels kunnen hangen. Zo voorkom je dat ze van buitenaf te zien zijn.

Onder het raam van de poetsplaats is een aanrecht met kraan. Daaronder een wasmachine.

In het midden staat een eiland met lades. Perfect voor het opbergen van kleine spullen en voedingssupplementen. Ernaast is ruimte voor de zadelkar vrij gelaten.

c_alsemgeest

Berichten: 20688
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:24

Ik vind zelf de broek hangers van de Ikea perfect om meerdere dekjes op te hangen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 12:24

Wauw wat heb je dat gaaf getekend!! Alsof ik er al in rondloop! En toffe ideeën weer! :oo Superbedankt!! Je hebt ook echt overal aan gedacht, overal in de hoekjes extra planken enzo +:)+

Die had ik inderdaad ook al in gedachte c_alsemgeest, zelf nog nooit gezien/gebruikt, dus misschien maar 's testen :D


Morpheus81 schreef:
Hoe is het met de updates? :o

Ben foto's aan het uitzoeken 8-) Al dat thuiswerken toch nog ergens goed voor :')