Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke plant is dit? Apart blad, gegroeid uit bolletje

 
Profiel   

Even een iets grotere groep vragen. Vraag is al gesteld in het experimentele zaaier topic. :D maar daar komen ook diverse antwoorden. Zelf kan ik hem niet vinden.

Bolletjes gekregen van een bokker (weet niet meer wie) :+ en na veel geduld hebben (ruim 2 maanden in de grond en nu een week of 6 erboven de grootste en groeiende)

Maar wat het nu voor plant is. Behalve een met mooi blad. <3 gevlekte kale steel met een bladkroon erbovenop.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door karuna op 25-07-19 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:03 



 
Profiel   

Wauw. Ik weet niet wat voor plant het is, maar het is wel een mooie zeg! Wat een mooi blad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:06 



 
Profiel   

Wauw wat is dat een aparte plant. Ik ken hem helaas niet.
Mag ik vragen (pb) van wie je de zaadjes hebt, heb ik ook wel interesse in.
Of als jij straks zaadjes hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:29 



 
Profiel   

Zijn een paar bolletjes/knolletjes geweest. Geen idee hoe deze zich voortplant :+ maar weet dus ook niet meer van wie ik ze heb gekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:31 



 
Profiel   

Amorphophallus konjac :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:36 



 
Profiel   

Amyyy schreef
Amorphophallus konjac :j



Wow ok.



Hij lijkt er niet echt op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:37 



 
Profiel   

Amyyy schreef
Amorphophallus konjac :j

Niet Amorphophallus bulbifer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:38 



 
Profiel   

Giolli schreef
Amyyy schreef
Amorphophallus konjac :j



Wow ok.

Stiekem heb ik vals gespeeld met een planten app :o

Hier iets meer info: https://wimastergardener.org/article/vo ... us-konjac/

Hele mooie plant karuna!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:40 



 
Profiel   

Oh. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:44 



 
Profiel   

KellyDV schreef
Amyyy schreef
Amorphophallus konjac :j

Niet Amorphophallus bulbifer?



Op internet lijkt het enige verschil de bloemen/kelken te zijn? Dus zou kunnen ja :j Dus het geslacht is sowieso Amorphophallus, soort aanduiding is pas te zeggen als hij bloeit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:45 



 
Profiel   

Amyyy schreef
Op internet lijkt het enige verschil de bloemen/kelken te zijn? Dus zou kunnen ja :j Dus het geslacht is sowieso Amorphophallus, soort aanduiding is pas te zeggen als hij bloeit?

Ja vind het blad er meer op lijken, maar heb ook niet veel verstand van plantjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:46 



 
Profiel   

Aha het ras nu toch bekend. Maar verder. Hoe nu door niet helemaal duidelijk. Is dit nu die penis doodvlees stinkplant of niet? En gaat ie bloeien of niet :+ maffe is dat het blad er anders uitziet dan bij een bloeiend exemplaar

https://m.youtube.com/watch?v=d54kKKh5V5I

Als ik zo lees heb ik grotere potten nodig :') maar ja de stinkplant dus. Eens zien of dat houdbaar is tijdens bloei naar buiten :P


Laatst bijgewerkt door karuna op 25-07-19 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:51 



 
Profiel   

karuna schreef
Aha de soort nu toch bekend. Maar verder. Hoe nu door niet helemaal duidelijk. Is dit nu die penis doodvlees stinkplant of niet? En gaat ie bloeien of niet :+ maffe is dat het blad er anders uitziet dan bij een bloeiend exemplaar

https://m.youtube.com/watch?v=d54kKKh5V5I


Excuse me. Muhhh :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:53 



 
Profiel   

karuna schreef
Aha de soort nu toch bekend. Maar verder. Hoe nu door niet helemaal duidelijk. Is dit nu die penis doodvlees stinkplant of niet? En gaat ie bloeien of niet :+ maffe is dat het blad er anders uitziet dan bij een bloeiend exemplaar

https://m.youtube.com/watch?v=d54kKKh5V5I

Ongeveer dat hele geslacht stinkt zo als ze bloeien. Aanverwante geslachten (Dracunculus bijvoorbeeld) idem. Soort maakt dus niet bijster veel uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:53 



 
Profiel   

Ach ja haal soort en geslacht altijd door elkaar :+

Giolli sorry. Maar bloeiend ziet en ruikt het als een rottende penis %) alles eromheen is wel mooi. Fascinerende plant maar die meur :r en nu heb ik er zelf een paar *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 13:55 



 
Profiel   

Volgens mij valt er niks over te zeggen welke soort het is totdat hij bloeit. Als ik dit plaatje mag geloven kan dit ook nog die stinkende penisplant worden :#
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 14:01 



 
Profiel   

karuna schreef
Ach ja haal soort en geslacht altijd door elkaar :+

Giolli sorry. Maar bloeiend ziet en ruikt het als een rottende penis %) alles eromheen is wel mooi. Fascinerende plant maar die meur :r en nu heb ik er zelf een paar *\o/*


Ik heb zo veel vragen maar de eerste is: hoe en waarom weet jij hoe een rottende penis ruikt -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 14:03 



 
Profiel   

Ah en die zaadjes maak je weer bolletjes van. Interessante cyclus :D

Bij een hortus geweest waar het ding bloeide. Heb de verzorger uitgehoord. :D weet hoe dood beest ruikt en eruit ziet, weet hoe een penis eruit ziet. Die twee gecombineerd ja dat is de bloem :') goddank bloeit ie maar een dag :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 14:06 



 
Profiel   

Interessante plant, gefeliciteerd.
Ik zou er ook wel een willen hebben, maar mijn vrouw klaagt al steen en been over mijn paar aasbloemen, met name de stapelia gigantea wordt altijd met de dood bedreigd als hij bloeit....

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 14:11 



 
Profiel   

Dat ziet er ook goed uit. Voordeel deze bloeit maar een dag :+ ik heb 5 bolletjes gekregen er zijn er nu 3 uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 14:23 



 
Profiel   

Bloemen kun je ook afknippen, toch? Mooi blad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 14:58 



 
Profiel   

Theoretisch ja. :D Maar ondanks de meur is hij wel mooi. En bloeit maar een dag zak erover, dagje buitenzetten voor de stank

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 15:05 



 
Profiel   

Nou karuna, je weet in elk geval meer als in het begin _/-\o_ _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-19 15:59 



 
Profiel   

Inmiddels even een grote schop omhoog.
Na een paar dagen weg vorig jaar waren beide plantjes dood leek. Ik was al bang dat ze verdroogt waren,

Maar kennelijk was het hun normale cyclus. Want sinds een paar dagen steken ze weer hun kop op en groeien best rap. Zal ze zo eens in een eigen pot zetten ieder voor het geval het toch een dode penis gaat worden :)) .

Inmiddels de twee in een eigen pot gezet. Helaas geen ompotten maar ze kunnen nu wel even groeien. De bolletjes waren bij planten 2 cm groot. Die in de roze pot is nu zeker 5 cm met flinke wortels de andere is een cm of 4 denk ik.

Gevlekte steel, ik ben benieuwd

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-20 12:14 



 
Profiel   

Ik heb hem nu ook,
Mooie plant !

Als hij bloeit gaat hij even naar buiten want hij stinkt echt..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 10:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen