Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 41 [ 1023 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 41  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

 
Profiel   

Het begint echt mooi te worden! En jullie hebben de winter toch maar mooi overleeft :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 10:06 



 
Profiel   

Wij hebben ook aan 1 kant stenen ingegraven :D

1 hoek hebben wij zand en verder 2 fikse bomen en 1 kleintje :D hier ons kippen plekje :=

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 10:41 



 
Profiel   

Heerlijk zo veel plek en dan ook al flinke bomen er in. Dat zullen ze wel heerlijk vinden. Hoe veel kippen hebben jullie? En wat voor formaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 10:43 



 
Profiel   

Stille meelezer hier :o maar stiekem erg benieuwd hoe het gaat bij jullie O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 21:22 



 
Profiel   

Goed dat je het vraagt JustOneBite. Ik ben in de tussentijd al eens begonnen aan een update en kwam er toen achter dat ik foto's kwijt was. Dat vind ik zo irritant dat ik gelijk ben gestopt. Daarna nog eens geprobeerd toen de bijt upload problemen had. Maar er is zat leuks te delen. Dus misschien moet ik gewoon even een stukje overslaan. :o

April. De maand dat alles in de tuin weer echt tot leven begon te komen. En absoluut de maand van de narcissen. Wat werd ik vrolijk van die bloemen in de tuin!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Zo blij dat ik ze ook maar naar binnen heb gehaald. Het zijn prima snijbloemen. Ik heb zelfs bosjes weg kunnen geven. Ik hoop dat ze zich flink vermeerderen.

Roos vind het nodig om altijd even te komen kijken wat ik aan het doen ben. Schatje.

[ img ]


Ik vond deze maand ook uit dat je cake kunt bakken in de pan op het gasfornuis. Niet heel zuinig qua gasverbruik. Maar wat was het heerlijk om even dat huiselijke gevoel te hebben. En meteen een goede manier om de eieren van de kippen te verwerken want die zijn al weer flink aan het leggen.

[ img ]


Ze hebben ook bedacht dat ze best een kijkje binnen kunnen nemen als de deur open staat. Dan sta je te koken en staat er naast je opeens een kip mee te kijken. Gekke beestenbende hier.

[ img ]


Verder was dit ook het moment om de waterton aan te sluiten. Maar daar moest dan wel eerst even een frame voor gemaakt worden van resthout en beits dat we nog hadden. En wat was het fijn toen het flink ging regenen en ik mijn paarden gewoon regenwater kon gaan geven. Geen water meer zeulen met jerrycans.

[ img ]


De zaden bestelling van Vreeken's zaden kwam ook binnen. <3 Daar werd ik dus direct blij van! Dit jaar zou ik rustig beginnen met een paar soorten... Niet te veel. :o

[ img ]


Tijdens het tuinieren vond ik dit prachtige schedeltje en we kregen eenden op bezoek in de vijver! Een hele tijd elke dag. Maar ze hebben toch besloten ergens anders hun nest te maken. Wie weet volgend jaar wel. En anders denk ik dat we zelf een koppeltje aanschaffen.

[ img ]

[ img ]


Mijn gezondheid gaat niet zo goed. Ik heb dagelijks pijn en ben bijna altijd moe. Wat er dan weer voor zorgt dat ik voor mijn gevoel te weinig doe waardoor ik me schuldig ga voelen. Gelukkig is er altijd een Daran om mee te knuffelen ben die me verteld dat ik geweldig ben. <3

[ img ]


Voor Roos kwam ik een droomzadel tegen voor een relatief klein bedrag. Een Sommer Spirit van 2,5 jaar oud. Ik koop eigenlijk nooit nieuwe zadels. Maar deze komt wel erg in de buurt. Hij is echt nog prachtig. Ergens deze zomer gaan we hem passen en kijken of we hem op maat kunnen krijgen voor haar. Dat zou wel echt perfect zijn.

[ img ]


En als allerlaatste omdat ik het gewoon niet kan laten ook mijn tekening van de maand.

[ img ]


Zoals je misschien hebt gezien zitten de kozijnen er in april nog steeds niet in... Wordt vervolgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:44 



 
Profiel   

Wat fijn om te lezen dat je ondanks dat het met je gezondheid niet zo goed gaat, toch lekker bezig bent in en om het huis. Stukje bij beetje ga je toch de goede kant uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:00 



 
Profiel   

Dank je. Rustig aan stapje voor stapje en me vooral niet gek laten maken (onder andere door mezelf). Inmiddels weet ik wel dat het een blijvende aandoening is die waarschijnlijk verslechterd met de jaren. Ik ben dus extra tevreden met het ontwerp van het huis waarbij ik al rekening hield met het scenario dat een van ons wellicht ooit in een rolstoel komt. Het is fijn om te weten dat het huis hoe dan ook geschikt blijft om in te wonen. :D Want ik denk niet dat we hier nog snel weg zullen gaan. Ik kan soms nog niet bevatten dat dit allemaal echt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:32 



 
Profiel   

Zo, da's balen, weten dat je een blijvende aandoening hebt die waarschijnlijk verslechterd met de jaren. Helemaal goed dan, dat jullie een "toekomstbestendig" huis bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:42 



 
Profiel   

Wat een prachtige bloemen in je update, hele toffe varianten!
Tevens onwijs naar van je gezondheid :( ik kan me helaas enigszins inbeelden hoe dat voelt. Maar wel onwijs fijn dat jullie een toekomstbestendig huis hebben!

Gaaf zadel en leuke zaden! Stiekem toch best een boel haha! :P

Wat jullie aan het bouwen en creƫren zijn is ook echt onze droom, maar helaas vrij lastig te verwezelijken :(

Ik kijk uit naar de volgende update! Al hoop ik dat die met kozijnen is haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 17:01 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig van je gezondheid zeg. Ik hoop dat het niet slechter gaat worden sterkte. Wel een mooie update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 12:33 



 
Profiel   

Oosterwold stond in de NRC afgelopen weekend: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/06/23/ie ... 1624860053 Met alle voors en tegens beschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 09:34 



 
Profiel   

Dankjulliewel voor de leuke reacties.

JustOneBite, we hebben mazzel gehad met deze kans. Zoals je in het artikel kunt lezen dat KaKa deelde wordt het ook hier steeds duurder om te bouwen. Maar het is tot nog toe nog steeds goedkoper dan op de meeste plekken in het land en er is zeker meer mogelijk. Ik vind het vervelend voor je ok te lezen dat je jezelf iets voor kunt stellen bij zo'n diagnose.

En qua zaden... Zeker best veel. En daar kwam ook nog wel het een en ander bij. O:)

KaKa, wat leuk dat je het artikel hier deelt. Dank je! Ik had het al gelezen en vind het een behoorlijk goed beeld geven. Er zitten voor en nadelen aan zo'n wijk en er zijn altijd mensen die proberen er alleen van te profiteren. Maar de overgrote meerderheid zijn mensen met idealen en dromen die daar nu in ieder geval een deel van kunnen waarmaken. En dat is prachtig om te zien. :D Ik vergeet telkens foto's te maken van dat soort dingen. Maar we hebben nu bijvoorbeeld al twee keer gegeten bij een lunchroom hier om de hoek. Ze hebben een heerlijk broodje met humus en gegrilde groenten. Y)(^) en het leuke is dat ze direct aan het bos zitten, het terras waar de kippen vrij rond scharrelen, een grote kruidentuin waar je heerlijk kunt kijken en ruiken, een kleine brocante winkel in een pipowagen, ruilbieb en dat ze ook nog eens samenwerken met andere lokale bedrijfjes en plek bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt om werkervaring op te doen. En een stukje verderop is iemand begonnen met het verkopen van schepijs. Gewoon met een kraampje op eigen terrein, er zit in dezelfde straat ook een keramiek atelier waar ze ook zelf verf maken met planten uit de tuin en imker. Die diversiteit, lokale producten en mensen die hun dromen najagen dien deze wijk leven.

Als mijn internet meewerkt met uploaden plaats ik snel weer een update met foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:58 



 
Profiel   

Ik las het artikel ook en dacht al dat het over jouw stek ging. Wel eeuwig zonde van die doorsnee nieuwbouwhuizen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:45 



 
Profiel   

Daar ben ik het helemaal mee eens hoor Mysa. Overal in het land kun je in zulke huizen gaan wonen. Waarom moeten ze dan uitgerekend hier, waar we zo veel meer kunnen doen, ook gebouwd worden?

Ik ben wel blij voor de mensen die er gaan wonen en ik weet dat daar ook mensen bij zijn die heel graag in Oosterwold willen wonen maar echt niet zelf dit hele project kunnen doorgaan. Alleen zo jammer dat er dan weer een projectontwikkelaar aan moet verdienen en dat de huizen allemaal hetzelfde zijn.

Dat zij ook een supermarkt (waarom het er gelijk twee zijn snap ik echt niet), drogist en slijter meebrengen zodat we die op fietsafstand hebben is dan wel weer fijn. Want zelf verbouwen en ruilhandel is fantastisch. Maar ik vind het ook wel prettig dat ik niet alleen op woensdag en in het weekend tot 14 uur brood kan kopen (dan is de lokale bakker open).

Ik heb het plaatje uit het artikel overigens even gejat. Bij de pijl zitten wij en dat gele is het voedselbos. Al het groen is bestaand bos. En daar loopt ook een ruiterroute doorheen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 13:57 



 
Profiel   

Malenka schreef
Dankjulliewel voor de leuke reacties.

JustOneBite, we hebben mazzel gehad met deze kans. Zoals je in het artikel kunt lezen dat KaKa deelde wordt het ook hier steeds duurder om te bouwen. Maar het is tot nog toe nog steeds goedkoper dan op de meeste plekken in het land en er is zeker meer mogelijk. Ik vind het vervelend voor je ok te lezen dat je jezelf iets voor kunt stellen bij zo'n diagnose.

En qua zaden... Zeker best veel. En daar kwam ook nog wel het een en ander bij. O:)

KaKa, wat leuk dat je het artikel hier deelt. Dank je! Ik had het al gelezen en vind het een behoorlijk goed beeld geven. Er zitten voor en nadelen aan zo'n wijk en er zijn altijd mensen die proberen er alleen van te profiteren. Maar de overgrote meerderheid zijn mensen met idealen en dromen die daar nu in ieder geval een deel van kunnen waarmaken. En dat is prachtig om te zien. :D Ik vergeet telkens foto's te maken van dat soort dingen. Maar we hebben nu bijvoorbeeld al twee keer gegeten bij een lunchroom hier om de hoek. Ze hebben een heerlijk broodje met humus en gegrilde groenten. Y)(^) en het leuke is dat ze direct aan het bos zitten, het terras waar de kippen vrij rond scharrelen, een grote kruidentuin waar je heerlijk kunt kijken en ruiken, een kleine brocante winkel in een pipowagen, ruilbieb en dat ze ook nog eens samenwerken met andere lokale bedrijfjes en plek bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt om werkervaring op te doen. En een stukje verderop is iemand begonnen met het verkopen van schepijs. Gewoon met een kraampje op eigen terrein, er zit in dezelfde straat ook een keramiek atelier waar ze ook zelf verf maken met planten uit de tuin en imker. Die diversiteit, lokale producten en mensen die hun dromen najagen dien deze wijk leven.

Als mijn internet meewerkt met uploaden plaats ik snel weer een update met foto's.


Haha wat grappig! Toen ik het las dacht ik dat komt me bekend voor, maar dat zit allemaal bij mij in de straat. Het schepijs kraampje wilt ook nog gaan uitbreiden met pannenkoeken en poffertjes, dus er komt steeds meer bij.
Fijn dat jullie huis al zo behoorlijk opschiet. Wanneer denken jullie erin te kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 11:51 



 
Profiel   

Ik denk dat we er volgend jaar pas echt in kunnen. Ik zit momenteel zonder werk dus financieel is het allemaal wat krap. Dat betekent dat we niks kunnen uitbesteden en beetje bij beetje materiaal aanschaffen. Maar het is niet erg. We hebben het hier zo ook al naar ons zin.

Lijkt het je leuk om binnenkort eens af te spreken? We zijn praktisch buren. :wave:

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 12:29 



 
Profiel   

Wat jammer dat het wat langer duurt dan gepland. Misschien kunnen jullie ook in een deel wonen terwijl je de rest afmaakt?
Wij hebben ook erg veel vertraging opgelopen, maar het begint nu op te schieten. De bouwvakkers zijn ondertussen alweer 6 weken bezig (de fundering lag al een half jaar). Ik denk dat wij er ook begin volgend jaar pas in kunnen.
Lijkt me leuk om een keer af te spreken! We wonen idd heel dichtbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 10:54 



 
Profiel   

Ik wilde het nu echt beter gaan bijhouden qua updates... ;( En toen kwam het leven tussendoor. Drie weken geleden werd ik wakker gebeld door mijn zusje. Onze vader was verongelukt en werd buiten bewustzijn naar het ziekenhuis gebracht. Hij bleek flink hersenletsel opgelopen te hebben en is die nacht geopereerd. Hij werd die week in coma gehouden en ging ondanks alle goede zorgen alleen maar achteruit. Na een week hebben we moeten besluiten om afscheid te nemen zonder dat hij nog wakker zou worden. Afgelopen week was een week van regelen waarbij ik de 'uitvaart' heb georganiseerd. Het was mooi. Maar mijn energie is niet vaak tot zo'n laag niveau gezakt. Afgelopen weekend heb ik meer tijd in bed doorgebracht dan daar buiten. Het is gek om me te beseffen dat mijn vader nooit het eindresultaat van ons project gaat zien en dat hij nooit opa zal worden (nee, ik ben niet zwanger). Maar ik ben blij dat ik het project te nu toe met hem heb kunnen delen en dat de band met mijn zusjes en broertje alleen maar sterker is geworden.

Ik heb ook (her)ontdekt dat ik het maken van boeketten echt heel leuk vindt. Dus er moet ruimte komen voor plukstroken op ons terrein. :o

[ img ]

[ img ]

Ik verwacht later vandaag of morgen een update te maken over het huis en de tuin in mei en juni. Want er is best wel wat te delen! :D Voor nu laat ik het even hier bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:16 



 
Profiel   

Och jee, wat vreselijk! Gecondoleerd met het overlijden van je vader en veel liefs gewenst. Ik heb denk ik nog niet eerder gereageerd in jouw topic, maar ik lees het met veel interesse en kijk uit naar het vervolg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:23 



 
Profiel   

Een stille meelezer hier, maar ik wil jullie toch heel veel sterkte wensen met dit verlies Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:23 



 

Jeetje wat heftig. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:30 



 
Profiel   

Dat is een hele trieste gebeurtenis die je niet in de koude kleren gaat zitten. Sterkte met het verwerken er van !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:31 



 
Profiel   

Jeetje, wat een update. Gecondoleerd en heel veel sterkte, geef jezelf de tijd om dit te verwerken.
Mooie boeketten gemaakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:42 



 
Profiel   

Gecondoleerd Malenka :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 12:03 



 
Profiel   

wat een afschuwelijk nieuws. Sterkte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 12:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 41 [ 1023 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 41  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen