[VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 13:55

Och wat vreselijk! Heel erg veel sterkte!

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:16

Ach nee, gecondoleerd met het plotselinge verlies van je vader.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:19

Dat is een gruwelijk harde klap. Heel veel sterkte! :knuffel:

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:40

Dat is nooit nieuws dat je wil krijgen, verschrikkelijk. Heel veel sterkte!

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:20

Jeetje, wat een vreselijk nieuws. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit grote verlies.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:49

Vanonder mijn meeleessteen wil ik je ook even een dikke knuffel geven en heel veel sterkte toewensen!

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-21 17:42

<3 dankjulliewel. Het is een grote schok. 60 en super gezond. Gewoon een stom ongeluk. Gelukkig heb ik zat om me op te focussen en een heleboel om blij van te worden.

Mei

Om het een beetje compacter te maken probeer ik nu eens uit hoe het werkt met collages. Laten jullie me weten wat je er van vind?

Mei is wel de maand met de meeste voorjaarsbloemen. Wat heb ik enorm genoten! Fruitbomen, bollen, rucola en koolzaad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De paarden waren flink aan het verharen. Heel veel kriebelen dus! Het is echt zo'n heerlijk stel samen. <3

Afbeelding

En toen de dag waar we al zo lang op aan het wachten waren! De dag dat de kozijnen en het glas eindelijk in het huis zaten. Wat een genot! Opeens geen loods meer maar een huis. Ze waren nog niet helemaal klaar. Zo zat er een barst in een raam en kwamen ze wat afwerking tekort. Maar dat is later netjes opgelost.

Afbeelding

Ik ben best wel trots op mijn ontwerp.

Afbeelding

Afbeelding

En uiteraard heb ik gelijk genoten van het licht en het uitzicht.

Afbeelding

Afbeelding

En Daran nog even van het redelijk korte gras, het duurde hier niet lang meer tot het over zijn rug uit kwam...

Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:32

Gecondoleerd met je vader :(:)

Wat maken ramen een verschil zeg!
Ziet er erg mooi uit!

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:37

Heel veel sterkte, verschrikkelijk om zo onverwacht je vader te verliezen :knuffel:

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:46

Wat een vreselijk nieuws van je vader, heel erg veel sterkte.....

Urona447
Berichten: 2810
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 21:51

Wat vreselijk nieuws zeg, gecondoleerd en veel sterkte.

primera

Berichten: 920
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 01:55

Gecondoleerd met je vader, dat is een heftige periode.

Anoniem

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 12:07

Gecondoleerd Malenka :(:)

Wat wordt het mooi zeg! En Daran vind ik zo leuk :D

Mickyl
Berichten: 591
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:54

Wat ontzettend heftig van je vader. Gecondoleerd en heel veel sterkte!

Het huis ziet er al veel meer af uit met de ramen erin. Ben benieuwd hoe het van binnen gaat worden.

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:04

Jeetje wat een heftige tijd voor jullie, gecondoleerd en veel sterkte met het verlies! :(:)

Verder een toffe update ook! Alles prachtig in bloei en de ramen! *\o/* Wat word het gaaf zeg!

Ben zo benieuwd hoe het ‘af’ is straks, vind het echt een heel bijzonder en tof project O:)

maras

Berichten: 2346
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:47

Ach wat ontzettend verdrietig voor jullie, heel veel sterkte met het gemis!

Je huis is echt heel anders met de ramen erin, mooi hoor!!

Domi_94

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:40

Gecondoleerd met het verlies van je vader Y;(

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 16:01

Wat een ontzettend lieve en leuke reacties. Heel erg bedankt. Het doet me goed dit te lezen. En ik ben een beetje (positief) verrast over hoe veel mensen er meelezen. :wow:

Ik zag dat ik in mei nog een klein beetje was vergeten. Bij deze dus alsnog.

Ik was eind mei jarig. En alhoewel ik het heel graag met veel mensen had willen vieren (ik ben daar net als heel veel mensen zo aan toe na al die maanden) hielden we het heel klein met slechts een vriend op bezoek de ene dag en mijn moeder, zusje en broertje de volgende dag.

Ik kreeg van mijn partner en zijn ouders wel een prachtig cadeau waarvan Shaylee vooral het touwtje erg leuk vond. Ik hoop hiermee de dieren in de tuin beter te kunnen bekijken. Want het leven in de tuin zien ontwikkelen is een van de allermooiste dingen aan het wonen op deze plek.
Afbeelding

Een van onze buurtgenoten stuurde foto's gemaakt met een drone. Zo gaaf om de ontwikkeling van bovenaf te zien! Wat ik paars heb gemaakt is wat het voedselbos in aanleg is. Als je bedenkt dat ons kleine puntje al 2000m2 is krijg je een beetje een beeld van de schaal.

Afbeelding

Afbeelding

En dan komt juni.

Het leven met de dieren op ons terrein is heerlijk. Iedereen geniet. Nu het zo enorm warm wordt en we met Daran niet ver kunnen lopen overdag laat ik hem lekker in de vijver afkoelen. Wat een luxe!

Afbeelding

En de tuin! Het is een project dat nog jaren gaat duren. Maar wat is het genieten! Elke dag loop ik een rondje en ik ontdek telkens weer iets nieuws.

Afbeelding

Afbeelding

Omdat het financieel allemaal niet zo mee zit nu ik niet werk realiseerde we ons ook dat de serre en de moestuinbakken er dit seizoen niet in zouden zitten. Dat had echter ook iets positiefs als gevolg. Ik ben namelijk gewoon aan de moestuin in de volle grond begonnen. Door mijn snelle vermoeidheid en pijn welliswaar stukje voor stukje. Maar dat is prima. Mijn test en proeftuin is begonnen!

Afbeelding

Uiteindelijk willen we qua groente en fruit zelfvoorzienend worden. We gaan er vanuit dat het wel een paar jaar gaat duren voordat we daar zijn. Maar elke stap in de goede richting is er 1. En ik kan je wel zeggen dat je dan van een bord eten dat grotendeels door jezelf gekweekt is heel erg blij kunt worden. :D

Afbeelding

En over leven in de tuin en nieuwe dingen ontdekken en blij worden... Op een van mijn rondjes door de tuin kwam ik deze fantastische sprinkhaan tegen.

Afbeelding

De bloemenmix die we gezaaid hebben in een stuk van de voortuin komt ook in bloei.

Afbeelding

En mijn lieve prins en prinses zijn soms net sprookjespaarden in ons paradijs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prinses Roos stond nog wel wat meer te wachten. Maar voor het zover was moesten we eerst haar nieuwe jurk passen. Zonder dat ik het wist had ze opeens een camouflage pak. Het past zo mooi bij het kaasjeskruid!

Afbeelding

En toen was de grote dag daar! Met de prinses naar de stamboekopname van het NRPS. Super spannend want ik had dit nog nooit gedaan en echt goed voorbereiden was me ook niet gelukt. Dus nam ik mezelf voor om het maar te beschouwen als een mooie oefening voor de endurance en het verder maar te zien. Dat werkte voor het grootste deel prima. Maar ik was toch ook wel zenuwachtig. Voor mij is Roos een droompony. Je wil dan toch ook wel graag dat anderen dat in haar zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat ging helemaal niet slecht! Roos haalde 65 punten op exterieur en 70 op beweging. Net niet genoeg om ster te worden maar ruim voldoende om opgenomen te worden in het stamboek. En dat zonder noemenswaardige training. Ik denk dat we over een jaar of twee nog maar eens op gaan voor ster. Het zou me niks verbazen als ze hem dan wel haalt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ik ook mooi de tijd om mijn knotskills te verbeteren. :')

Afbeelding

Juni was overall een goede maand maar veel aan het huis hebben we verder niet gedaan. We waren beide erg moe en de keuring en het aanleggen van een moestuin was wel even genoeg.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 16:10

Wat een mooi overzicht en die kleur van die sprinkhaan is geweldig !!

xSCWx
Berichten: 7061
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 23:24

Ik lees (en geniet) nog steeds mee :j echt hele mooie en interessante updates!

Renee1991

Berichten: 5984
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 07:57

Jeetje wat heftig zeg, om zo plotseling je vader te verkiezen :(:) Heel veel sterkte gewenst!

Maar wauw, wat wordt jullie plek prachtig. Ik hoop dat je daar je humeur weer een beetje mee kunt verbeteren als je je rot voelt :j

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 16:07

Dank je DubbelFun. Zulke ontdekkingen in de tuin zijn echt heerlijk. Die sprinkhaan was echt opvallend roze. Ik vrees voor het diertje dat het door zijn opvallende kleur geen lang leven heeft. Maar ik heb er van genoten om hem te bewonderen.

xSCWx, leuk! Wat zijn de dingen die je vooral wil lezen/zien?

Renee, Dankjewel. Deze plek is heel erg goed voor mijn humeur. En 'onkruid' trekken en gras snijden is heerlijk therapeutisch.

Diane_

Berichten: 1985
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 18:51

Niet zo actief op Bokt, dus een beetje laat, maar ik volg je topic trouw.

Vreselijk je vader zo onverwacht en op zo’n jonge leeftijd te verliezen. Heel veel sterkte!

Een prachtig plekje hebben jullie! Heel leuk ook al die bloemen. Heb je bij het eten een bloem van het kaasjeskruid op je bord? ☺️ Ook echt een gaaf voornemen om deels zelfvoorzienend te willen zijn qua eten. Hoeveel m2 heb je ongeveer voor het verbouwen van groente?

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:33

Wauw wat een mooie update en wat heb je dat bord mooi opgemaakt, als het eten er goed uit ziet is dat al de helft van de smaakbeleving! schitterend hoor. En een mooi cadeau die verrekijker.

En dan Knappe Roos. Jammer van die 65 punten ext, hebben ze nog gezegd wat er verbeterd mot worden? Nog wat hoog in kruis of iets anders?

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] Een huis bouwen om bewuster te leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 14:20

Diane, kaasjeskruid zit er inderdaad bij. We hebben ongeveer 1000m2 voor eetbare planten. Qua moestuin heb ik dit jaar denk ik ongeveer 40m2 in gebruik. Dat zijn dus allemaal 1 jarige planten. Maar er staan ook al veel fruit en noten bomen en struiken. Die hebben alleen wel een paar jaar nodig om zich te ontwikkelen. Verder ben ik begonnen met kardoen planten en zo ga ik langzaamaan naar hopelijk steeds wat meer eetbare vaste planten en daartussen eenjarige.

Mer, dank je! Roos heeft nog een licht verzonken rug en iets hoog kruis. Beide nog echt in ontwikkeling. Ze is duidelijk nog niet helemaal uitgegroeid en ook nog niet in training (ze is 18 juni 4 geworden). Ze is nog niet genoeg aan het dragen. Ik denk dat ze met training een mooiere balans laat zien, haar buikspieren meer gaat gebruiken waardoor haar rug wat meer omhoog komt en de achterhand beter onder kan gaan treden. Maar ik ben iemand die het rustig aan doet met jonge paarden. Zeker gezien zij vrij klein is en ik ook nog niet op mijn streefgewicht. Ik vind mezelf nu nog te zwaar om haar onder het zadel te beleren. Maar ik ben wel aan het kijken of ik in de huisvesting wat aan kan passen zodat ze bijvoorbeeld tijdens het eten al een betere houding aanneemt en ik wil ook echt met haar aan de hand gaan wandelen zodat ik haar vanaf de grond kan trainen.