Vlooienplaag.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Vlooienplaag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:31

Wij hadden pas vlooien bij de honden
Al in geen Jaren gebeurd , gebruiken al wel jaren lang scalibor bandjes tegen de teken

Maar goed pipetten er op
Huis behandeld
Seresto om
En nu zijn we anderhalve maand verder
Heeft de reu weer een paar vlooien
Ondanks de seresto band
Krijg er inmiddels wel een beetje de hik van

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vlooienplaag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 01:13

Dat komt door de cyclus van de vlo, de eitjes zijn nu uitgekomen. Weer alles sprayen dus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vlooienplaag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 01:46

Denk eraan dat de coconnetjes van vlooien wel 2 jaar kunnen overleven!
Alles heel grondig aanpakken dus.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 07:16

Zo te lezen ga je er wel erg relaxed mee om, en ik kan je vertellen. Daar ga je het niet mee oplossen.

Hier ook net vlooien gehad, alles opgeruimd, stoffen dingen uitgewassen, alles compleet stofgezogen en ingesprayed, etc. En dit riedeltje 3 keer herhaald.
We hadden de kat eerst een pipet van frontline gegeven, 2 week later weer vlooien. Toen pipet van bravecto er achter aan en gelukkig nu geen vlo meer te zien.

Pipetjes op natuurlijke basis werken nooit als je kat al vlooien heeft. Daarnaast werkt Frontline ook minder goed (of niet, hier in ieder geval niet).

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 07:51

Ik verbaas me er over dat er nog steeds mensen zijn die bravecto aan hun huisdier geven.Het staat echt zo slecht bekend, veel dieren krijgen er zelfs epileptische aanvallen door.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 07:56

daantjuhhh schreef:
@ X Denies. Maar die druppels haalden niks uit. Ik heb nog voor 36€ in de kast liggen....

@ Boterbloem. Oeh dat is goed om te weten zeg.


Druppels helpen wel maar je herbesmetting uit de omgeving is te groot waatdoor jij vlooien blijft zien en denkt dat het niet werkt.
Iedere vlo die met je hond/kat in aanmerking komt wanneer deze een pipet of band heeft is binnen 24 uur dood. Maarja je kan ze moeilijk een strikje om doen dat je Pietje al gezien hebt en Truus nog niet.

5% van de vlooienpopulatie zit op je hond/kat. Overige 95% zit in je huis. Je hebt nu eenmaal een hardnekkige plaag en dan moet je alle zijlen bij zetten.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:25

marleen_usar schreef:
Ik verbaas me er over dat er nog steeds mensen zijn die bravecto aan hun huisdier geven.Het staat echt zo slecht bekend, veel dieren krijgen er zelfs epileptische aanvallen door.


Kan je dan een dier noemen bij wie dit ook daadwerkelijk aangetoond is, dit verband? Ik heb er echt naar gezocht, maar vond alleen maar veel geschreeuw zonder aangetoond verband.

Ondertussen is Bravecto hier het enige wat mijn hond vlo-vrij houdt :)

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:37

marleen_usar schreef:
Ik verbaas me er over dat er nog steeds mensen zijn die bravecto aan hun huisdier geven.Het staat echt zo slecht bekend, veel dieren krijgen er zelfs epileptische aanvallen door.


Uit geen enkel onderzoek is dat vastgesteld. Ik zou eerder brsvecto geven dan enig ander merk juist omdat het door al die spookverhalen aan extra onderzoek is onderworpen.

Edit ware het niet dat ik het best wel prijzig vind en zeer tevreden ben over seresto

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:11

marleen_usar schreef:
Ik verbaas me er over dat er nog steeds mensen zijn die bravecto aan hun huisdier geven.Het staat echt zo slecht bekend, veel dieren krijgen er zelfs epileptische aanvallen door.


Universiteit Utrecht heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar dit middel na alle commotie en geven aan dat er geen verband.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:46

daantjuhhh schreef:
Thanks voor de tips.

Ik heb nu zn spuitbus leeg gespoten in de woonkamer.
Nu ga ik boven stofzuigen en dan daar de boel spuiten.
Zie wel dat ze nu dood van de kat vallen.
Weet alleen niet welke kat.

Ik heb ze een pil gegeven en ben toen naar de winkel gegaan om die spuitbussen te halen.
Maar toen ik thuis kwam had er 1 overgegeven.
Dus ff in de gaten houden of de pil genoeg zijn werking doet.

Mijn katten krijgen ieder half jaar vlooienprik. Worden vlooien steriel van. Beste manier om vlooienplaag tegen te gaan. Ze kunnen zich niet meer voortplanten . Als je weet hoeveel 1 vlo aan nageslacht helpt .

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:14

DoutZ, buiten wat ik beschreef ook nog alles in de was
De waterstofzuiger door mijn huis
Meermaals
Azijnspray er tegen aan
Niks relaxed hoor
Ben al weken bezig

Edit
En de spray die gebruikt Is zou 9 weken moeten werken + de eitjes en coconnen stil moeten leggen dmv omhullen met silliconen .

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:12

Sonja_vR schreef:
DoutZ, buiten wat ik beschreef ook nog alles in de was
De waterstofzuiger door mijn huis
Meermaals
Azijnspray er tegen aan
Niks relaxed hoor
Ben al weken bezig

Edit
En de spray die gebruikt Is zou 9 weken moeten werken + de eitjes en coconnen stil moeten leggen dmv omhullen met silliconen .


Mijn post was bedoeld voor ts haha!

Het blijven rot beesten :(

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-19 11:49

Doutz16 schreef:
Zo te lezen ga je er wel erg relaxed mee om, en ik kan je vertellen. Daar ga je het niet mee oplossen.

Hier ook net vlooien gehad, alles opgeruimd, stoffen dingen uitgewassen, alles compleet stofgezogen en ingesprayed, etc. En dit riedeltje 3 keer herhaald.
We hadden de kat eerst een pipet van frontline gegeven, 2 week later weer vlooien. Toen pipet van bravecto er achter aan en gelukkig nu geen vlo meer te zien.

Pipetjes op natuurlijke basis werken nooit als je kat al vlooien heeft. Daarnaast werkt Frontline ook minder goed (of niet, hier in ieder geval niet).

Relaxed?

Sorry. Maar daar ben ik het zo niet mee eens.
Ik stofzuig mijn hele huis dagelijks.
Ik heb mijn huis behandeld
Ik heb mijn katten behandeld.
Uiteraard blijf ik dit herhalen.
Ik heb al mijn kussenslopen en dekens en kleding gewassen?

Waaruit haal jij op dat ik TE relaxed hier mee omga?

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:54

daantjuhhh schreef:
Doutz16 schreef:
Zo te lezen ga je er wel erg relaxed mee om, en ik kan je vertellen. Daar ga je het niet mee oplossen.

Hier ook net vlooien gehad, alles opgeruimd, stoffen dingen uitgewassen, alles compleet stofgezogen en ingesprayed, etc. En dit riedeltje 3 keer herhaald.
We hadden de kat eerst een pipet van frontline gegeven, 2 week later weer vlooien. Toen pipet van bravecto er achter aan en gelukkig nu geen vlo meer te zien.

Pipetjes op natuurlijke basis werken nooit als je kat al vlooien heeft. Daarnaast werkt Frontline ook minder goed (of niet, hier in ieder geval niet).

Relaxed?

Sorry. Maar daar ben ik het zo niet mee eens.
Ik stofzuig mijn hele huis dagelijks.
Ik heb mijn huis behandeld
Ik heb mijn katten behandeld.
Uiteraard blijf ik dit herhalen.
Ik heb al mijn kussenslopen en dekens en kleding gewassen?

Waaruit haal jij op dat ik TE relaxed hier mee omga?


Een beetje lomp verwoord door mij inderdaad. Ik bedoelde het zeker niet als een aanval.
Ik hoop dat je er vanaf bent!

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:01

Maartje1990 schreef:
marleen_usar schreef:
Ik verbaas me er over dat er nog steeds mensen zijn die bravecto aan hun huisdier geven.Het staat echt zo slecht bekend, veel dieren krijgen er zelfs epileptische aanvallen door.


Uit geen enkel onderzoek is dat vastgesteld. Ik zou eerder brsvecto geven dan enig ander merk juist omdat het door al die spookverhalen aan extra onderzoek is onderworpen.

Edit ware het niet dat ik het best wel prijzig vind en zeer tevreden ben over seresto


Was dit een “ onafhankelijk “ onderzoek?

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:11

Naast alles wat je doet mbt je katten: vergeet ook jezelf niet. Niet zelden lopen mensen de vlooieneitjes gewoon zelf mee naar binnen. Zeker omdat in Nederland de gewoonte bestaat om de buitenschoenen gewoon aan te laten in huis. Dus naast alles war je doet: denk ook aan je eigen schoenen.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:23

Pareltjes schreef:
Maartje1990 schreef:

Uit geen enkel onderzoek is dat vastgesteld. Ik zou eerder brsvecto geven dan enig ander merk juist omdat het door al die spookverhalen aan extra onderzoek is onderworpen.

Edit ware het niet dat ik het best wel prijzig vind en zeer tevreden ben over seresto


Was dit een “ onafhankelijk “ onderzoek?


Universiteit Utrecht heeft o.a. onderzoek hier naar gedaan

Afbeelding

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:44

Nou dat is nou ook niet echt een baanbrekend onderzoek te noemen wat de faculteit gedaan heeft.

Ze hebben wat wetenschappenlijke bladen gelezen en daar stonden geen artikelen in. Verder heeft de fabrikant al diverse onderzoeken gedaan en daar kwam ook niets uit.

Nee echt een duidelijke conclusie kunnen we hieruit niet trekken. Ze hebben zelfs immers geen onderzoek gedaan.