Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vlooienplaag.

 
Profiel   

Ik ben 6 weken terug verhuist naar een nieuw huis.
Mijn katten hebben beide nog nooit vlooien gehad.

Maar sinds vorige week viel het mij op dat ze best veel krabten.

Nu blijk ik ineens een vlooienplaag te hebben.
Waarschijnlijk heeft het hier in de vloerbedekking op de trap en overloop gezeten. Maar nu zit dus lekker mijn huis er onder.

Ik had mijn katten al behandeld. Maar nu nogmaals. En mijn huis nu ook maar in de spray.
Hopelijk ben ik er snel af.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:35 



 
Profiel   

Pas was er nog een topic over

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1950063

Misschien heb je er wat aan.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:38 



 
Profiel   

Oei dat is balen. Katten in een slaapkamer opsluiten en dan je vloerbedekking behandelen. Ik had poeder wat ik in water deed en daar alles mee ingespoten. Opdrogen en dan stofzuigen en dat nog een keer op twee herhalen met twee weken er tussen. Ik had ze tussen de diepe kieren van een houten vloer zitten en dit was het enigste wat hielp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 16:49 



 
Profiel   

Thanks voor de tips.

Ik heb nu zn spuitbus leeg gespoten in de woonkamer.
Nu ga ik boven stofzuigen en dan daar de boel spuiten.
Zie wel dat ze nu dood van de kat vallen.
Weet alleen niet welke kat.

Ik heb ze een pil gegeven en ben toen naar de winkel gegaan om die spuitbussen te halen.
Maar toen ik thuis kwam had er 1 overgegeven.
Dus ff in de gaten houden of de pil genoeg zijn werking doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:08 



 
Profiel   

Nou dit spul werkt wel.
Ik zie nergens meer een levende vlo.

Katten zijn ook een stuk rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:13 



 
Profiel   

Fijn. Welke pil was het, bravecto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:19 



 
Profiel   

Ook even een vlooienband kapot knippen en opzuigen dan gaan de vlooien in je stofzuiger ook dood. Fijn dat de katten vlo vrij lijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 16:33 



 
Profiel   

@ Mizora
Nee. Geen bravecto.
Ik kan niet zeggen dat het de bravecto geweest is. Maar na die pil is onze vorige hond in ieder geval niet meer de oude geweest.
Maar kan ook toeval zijn en gewoon ouderdom.

@lootje. Dat is niet nodig.
Ik gooi elke dag de inhoud in de container en zet dan de stofzuiger in de schuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:19 



 
Profiel   

Ik zou toch zo'n bandje opzuigen. Jaren terug ook een vlooienplaag gehad maar je loopt ze gewoon weer naar binnen ookal zuig je ze op en gooi je zak weg :)

Verder kun je pure tea tree spuiten, gaan ze ook van dood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:23 



 
Profiel   

Pepperrr schreef
Ik zou toch zo'n bandje opzuigen. Jaren terug ook een vlooienplaag gehad maar je loopt ze gewoon weer naar binnen ookal zuig je ze op en gooi je zak weg :)

Verder kun je pure tea tree spuiten, gaan ze ook van dood.
de ene site raad het aan. De ander niet.

Ik heb de stofzuiger in de schuur. Is een zakloos ding. Ik maak die bak elke dag schoon.
Ik denk niet dat een vlooienband nog veel toevoegt dan.

Tea tree heb ik ook gehoord. Maar ook voegt dat nu niet veel toe denk ik. Aangezien mijn hele huis volgespoten is met gif wat de larven en eitjes ook dood maakt. Over 6 weken herhaal ik dat.
Dan zijn mijn bussen leeg. Dan overweeg ik inderdaad Tea tree

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:44 



 
Profiel   

Dat een vlooienband in je stofzuiger werkt is een fabeltje. Daarnaast kan je overal ter wereld vlooien meenemen en zolang er gastdieren aanwezig zijn die niet behandeld worden kan je een vlooien plaag krijgen.

Belangrijk voor nu is vooral dat de katten goed behandeld zijn en het komende half jaar ook behandeld blijven & de omgeving goed gesprayed wordt (iedere ruimte) en bij voorkeur ook het komende half jaar. Vlooien cyclus is lang & eitjes krijg je niet kapot. Alle donkere en niet beloopbare plekken extra sprayen.
Persoonlijk zou ik er geen tablet meer in stoppen (tenzij het de Beaphar vlo kill is die maar 6tot24 uur werkt) en met een bandje of pipet aan de gang gaan. Dit is voor je dier een stuk vriendelijker.

Succes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:47 



 
Profiel   

Mocht je voor de tea tree gaan, hou er rekening mee dat dit erg giftig is voor katten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 17:49 



 
Profiel   

@ X Denies. Maar die druppels haalden niks uit. Ik heb nog voor 36€ in de kast liggen....

@ Boterbloem. Oeh dat is goed om te weten zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 21:40 



 
Profiel   

Ik zou de katten een serestoband om doen. Die werkt namelijk meerdere maanden. Hier geen vlooien meer sinds die banden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 00:09 



 
Profiel   

Teatree giftig voor katten? Ik heb jarenlang een van onze katten daarmee behandeld (om de zoveel tijd schimmelplekje aan haar koppie). Diertje is stokoud geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 06:46 



 
Profiel   

Wist dat ook niet. Wij gebruiken tea tree om het huis schoon te maken, we hebben 2 katten rondlopen en die doen het nog steeds prima :')

Dus ik denk dat het wel meevalt, onze katten vinden het enorm stinken dus denk ook niet dat ze het zomaar zullen oplikken oid :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 10:50 



 
Profiel   

Klopt het is giftig als ze oplikken. Een verdunde concentratie of op een plek waar de kat het niet kan oplikken zal het meevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 10:57 



 
Profiel   

Alleen drastische maatregelen gaan je redden.

Begin met je huis van top tot helemaal grondig te stofzuigen. Gooi de stofzuigerzak direct weg.
Spuit vloerkleden, matten, mandjes en kieren in met Indoor X. Dit werkt een maand lang heeft knockdown effect ( dood alles direct ) en een langwerkend effect voor als er nieuwe vlootjes uit eitjes kruipen. Spuit min 6 maanden 1 x per maand.

Geef je katten vlooien anti conceptie dit maakt vlooien die het bloed van je kat drinken onvruchtbaar en voorkomt verdere uitbreiding van het probleem. Werkt 4 weken dus steeds herhalen. Behandel je kat met een degelijk vlo- werendmiddel , druppels , bandje etc...

Ontworm je kat. Laat tussen de diverse behandelmethoden steeds 1 week. Dus eerst huis inspuiten ( knockdown ) en je kat vlooien anti conceptie geven. Dan 1 week later vlooienband of druppels ( overleg met je dierenarts ) en dan 1 week later ontwormen ( Milbemax werkt 3 maanden ) .

Op week 5 huis inspuiten en vlooien anticonceptie. Vlowerendmiddel voor de kat volgens gebruiksaanwijzing.

Geloof me het kost wat maar je bent dan wel écht helemaal van het probleem af.
Vlobesmetting in huis is dweilen met de kraan open als je een van bovenstaande stappen overslaat.

Heel veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 11:07 



 
Profiel   

Vergeet niet te herhalen met spuiten en vlooienmiddel. Wij zijn ooit na een vakantie drie maanden zoet geweest met een vlooienplaag.
De eitjes die er nu nml. liggen komen over een paar weken uit en dan kun je van voren af aan beginnen als je niet snel genoeg reageert.

Wij moesten een maand lang iedere week het huis inspuiten om de plaag weg te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 11:15 



 
Profiel   

Als je Indoor X gebruikt hoef je maar 1 x per maand te spuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:01 



 
Profiel   

ik heb alles gedweild hier met echte dettol en savonds naast bed een wit schoteltje met dreft en waxine lichtje erin springen de vlooien ook in, de vorige bewoners hebben tapijt onder het laminaat gelegd had honden en kat eronder zitten nu alles ontvlooid geloof dat ik er nu af ben

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:09 



 
Profiel   

Een paar jaar geleden een kleine vlooienplaag gehad. Wat bij ons hielp was elke dag stofzuigen en elke dag de beide katten kammen. De ene is een kneusje met een verminderde weerstand. Daar kon ik elke dag 20-30 vlooien afhalen. De andere kat had niks. En idd spuiten met een spuitbus.Na een week of 2 was het gelukkig grotendeels weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:18 



 
Profiel   

Seresto indd! Die behandeld tevens de omgeving!

Verder je katten in alle ruimtes laten zodat de vlooien op je katten springen en dood gaan. Er zijn ook apray's die langer werkzaam zijn dan 6 weken. Ik geloof eentje van 6 maanden maar geen idee wat de naam was. Was wel €17 per bus

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:37 



 
Profiel   

bijna 3 jaar geleden heb ik mijn kan behandeld met een pipet van Bravecto (ik wist nog niet van de slechte ervaringen rondom dit product) ze heeft er gelukkig geen last van gekregen maar sinds die tijd (september 2016) geen vlo of teek meer gespot op het dier.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 13:53 



 
Profiel   

Tijn8 schreef
bijna 3 jaar geleden heb ik mijn kan behandeld met een pipet van Bravecto (ik wist nog niet van de slechte ervaringen rondom dit product) ze heeft er gelukkig geen last van gekregen maar sinds die tijd (september 2016) geen vlo of teek meer gespot op het dier.....


Dit product is door alle commotie beter onderzocht dan ieder ander, volgens mij is uit geen enkel onderzoek gebleken dat dit daadwerkelijk gevaarlijk is, juist doordat r meer onderzocht is zou ik die eerder gebruikt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen