Welke opties wil/heb jij in je auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:07

Ir111 schreef:
PSvanLot schreef:
Waarom wil je een trekhaak op een kleine auto? Trekken kan hij eigenlijk niets. Wel handig als je ouder bent en fietsen mee wilt nemen.

Handig met inparkeren!? :+

Ik heb het liefst zo min mogelijk opties op mijn auto, dan gaat er ook niks stuk. Het enige wat ik nu mis is centrale deurvergrendeling. Ik laat nu nl steeds de helft van mijn deuren openstaan...


Edit: mijn vriend zijn auto heeft wel allemaal opties. De enige die ik echt handig vindt is wat Bart ook zegt, een systeem dat je telefoon contact maakt met je auto. Handig met bellen handsfree en met spotify. Maar ik zou daar nooit voor betalen, daar ben ik te krenterig voor. Met oortjes in lukt het ook. :Y)


Een trekhaak handig bij inparkeren? Sensoren bedoel je denk ik?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:08

:') Nee trekhaak ook. Als iemand lomp parkeert scheelt dat schade

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:09

karuna schreef:
:') Nee trekhaak ook. Als iemand lomp parkeert scheelt dat schade


wat een rare reden.... Als iemand tegen je trekhaak rijdt kun je beter ook langs de garage...

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:09

Minimaal:
-Cruise Control
-Airconditioning
-Degelijke radio met in ieder geval bluetooth handsfree
-Elektrische ramen
-Centrale deurvergendeling

Als mogelijk:
-DAB+ radio (meer zenders, betere kwaliteit)
-Regen- en lichtsensor
-Parkeersensoren
-Climate control ipv airco

Navigatie moet je echt goed opletten. Als het een systeem is zonder lifetime kaarten én HD-traffic (dus geen TMC wat je tot 2014 nog veel zag) en je hebt geen Android Auto of Apple CarPlay zit het scherm er voornamelijk voor de leuk, want oude kaarten en geen file informatie en wegafsluitingen.

Rijhulpsystemen zijn fantastisch, dat moet je ervaren of je het nodig vindt of niet :) Idem voor de parkeer camera, heb je voldoende beeld in het donker is dan een belangrijke test, en heb je dan nog bewegende lijnen op je display die de afstand tot een muur aangeven? Anders heb je er nog weinig aan.

@Hierboven: Standkachel is ideaal, maar kom op het is een Picanto, geen Transporter, die krab je zo schoon ;-)
Laatst bijgewerkt door Choiix op 14-08-19 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:09

@Karuna, jij snapt het. :D (of als je zelf lomp parkeert)


Dat is een grapje he mensen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:11

Ik heb in mijn nieuwe aygo een CarPlay ding. Dat is echt ideaal. Er zit ook een achteruitrij camera op, maar dat had voor mij niet gehoeven bij een Aygootje. Maar ach. Verder airco en ik heb deze uitvoering genomen vanwege de verwarmde buitenspiegels, dat had mijn vorige niet en dát vond ik regelmatig gevaarlijk, ze besloegen tijdens regenbuien.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:11

Oscar schreef:
Trekhaak en een goede airco. In die volgorde :D


Precies dat!

Andere opties die onze auto heeft gebruik ik eigenlijk niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:11

Tjsa ik heb hem vaker gehoord over de trekhaak hihi

Wat betreft stoelverwarming, ik kwam er per toeval na 5 jaar achter dat mijn vorige bus dat had. Stoel werd heet, dacht dat de accu een probleem had. Ik dreef weg zowat, wat een rotgevoel. Idd broekplas idee. Bleek er een knopje te zitten op de stoel dat ik met schoonmaken had ingeduwd

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:13

Automaat, zuinig, veel ruimte voor mijn spullen en de honden.
Verder zal het me een biet zijn, aangezien mijn wensen niet realiseerbaar zijn, ombouwbaar tot camper, cabriolet.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:13

Ik heb nu een seicento van 21 jaar oud en daar zit een stuur in, een versnellingsbak en een paar stoelen.
De verwarming doet het en ik zit droog.

Bij een volgende auto zou ik wel graag airco willen, een knappe stoel ivm mijn rug en een trekhaak voor een lichte aanhanger of fietsendrager. Ik had op een eerdere fiesta een trek haak en zo kon ik mijn marathon wagen mee nemen naar bv het strand :). Maar ik zou ook graag een fietsendrager willen.
Oja en stuurbekrachtiging!! Dat heb ik nu ook niet -O-

Zo min mogelijk electrische snufjes want dat kan allemaal kapot en kost alleen maar geld om te maken.

Als ik geld genoeg zou hebben koop ik een auto waar een paardentrailer achter kan.
En als ik nog meer geld had koop ik een Veyron :')

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:15

Wij hebben twee auto's, mijn basic Picanto en mijn man zijn lease auto vol opties. Ik rij in beide redelijk veel, dus kan ze mooi vergelijken.
Mijn Picanto heeft echt alleen airco, als ik dat nu vergelijk met de andere en ik zou opnieuw een auto uit zoeken, dan zou ik ook gaan voor elektrische ramen voor en cruise control.
De rest zijn leuke extra luxe opties, maar ik mis ze totaal niet als ik in mijn eigen auto rij.

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 16:16

Grappig hoe iedereen zo zijn eigen voorkeuren heeft.

Cruise control vertrouw ik mezelf niet mee. Ik ben veel te bang dat ik per ongeluk op het verkeerde pedaal trap als ik bijvoorbeeld moet remmen.

Ik heb ook jaren een autoradio met een aux aansluiting gehad voor muziek vanaf mijn telefoon maar toen ik eenmaal eentje had met bluetooth vond ik dat toch wel een verademing. Dus dat wil ik nu ook wel weer graag.

Ik ga straks in eerste instantie met de trein vanaf Zwolle naar mijn werk in Almere maar ik zal ongetwijfeld ook weleens de auto moeten of willen pakken dus dan wil ik wel enig comfort hebben voor onderweg.
Verder heb ik geen gezin dus in eerste instantie hoef ik alleen aan opties voor mijzelf te denken maar met het oog op de toekomst vond ik opties zoals Isofix wel fijn om in de auto te hebben.

Wat ik tot nu toe heb gezien van de Picanto's met navigatie is dat ze allemaal beschikken over Android Auto of Apple Carplay. :j
En de achteruitrijcamera's hebben inderdaad hulplijnen, anders is het nog maar gokken hoe dichtbij je ergens op zit.

Ik heb werkelijk nog nooit een paaltje geraakt maar vind het toch altijd lastig inschatten hoe groot de auto is. En dan schat ik met name de auto 3x zo groot in. :=

Ik heb 2x in een auto gezeten met stoelverwarming en had ook het idee dat ik in mijn broek had geplast. Dat had van mij niet gehoeven. Dan heb ik inderdaad liever verwarmde spiegels, vanuit veiligheidsoverweging.

Cowgirl, dat was na mijn beide Lupo's ook mijn gedachte. Na een auto waarbij de meest luxe optie het feit is dat de ramen allemaal open kunnen, dacht ik ook al snel tevreden te zijn. Maar ik heb mezelf er dus op betrapt dat ik steeds meer nodig lijk te vinden. :=
Gelukkig is het huis pas over een maand verkocht dus ik kan nu nog een overhaaste beslissing maken door een veel te luxe auto af te rekenen. :o

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:19

Ik zit voor mijn werk echt de hele dag in de auto ik wil de auto dus echt comfortabel hebben.

Ik heb net heel gunstig een nieuwe leasewagen besteld en daar zit heel veel op omdat het een uitzwaaimodel is.

Maar de voor mij belangrijke opties zijn:

Automaat
Airco
Goede navigatie(verplicht vanuit het bedrijf)
Goede sportstoelen met stoelverwarming.
Lederen bekleding(makkelijker schoon te maken)
Winterbanden
Parkeersensoren
Lichtsensor

En een regensensor...zoooo das fijn. Niet steeds die ruitenwissers aan en uitdoen.

Edit...stoelverwarming is vooral erg fijn als je ledere bekleding op de stoelen hebt. Als het gevroren heeft en je gaat op die koude stoelen zitten is echt naar.
Even stoelverwarming aan en klaar.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 14-08-19 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:22

Ik ben net zelf op autojacht geweest en wil graag:

- met stip op nummer 1 LED verlichting, zowel dagrijverlichting als de koplampen
- DAB+ radio, Bluetooth voor de telefoon en aux.
- dimbare binnenspiegel, heel fijn als ze van achter met felle lampen in je spiegel schijnen
- achteruitrijcamera danwel parkeersensoren
- airco en elektrische ramen zit toch zeker wel standaard op iedere auto tegenwoordig ?

Ik kwam er achter dat mijn Fiatje 500 eigenlijk super compleet is uitgerust en daarom houd ik hem met kleine aanpassing gewoon :))

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:22

NatasjavE schreef:
En een regensensor...zoooo das fijn. Niet steeds die ruitenwissers aan en uitdoen.

:? Maar dat kost toch geen tijd en kracht?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:23

Volgende auto hier moet 1300 kg kunnen trekken... verder zijn navigatiesysteem en airco de vereisten.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:24

Ik heb een navigatiesysteem maar gebruik altijd Google maps ...

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:24

Palmera schreef:
NatasjavE schreef:
En een regensensor...zoooo das fijn. Niet steeds die ruitenwissers aan en uitdoen.

:? Maar dat kost toch geen tijd en kracht?


Uiteraard niet.

Maar zoals gezegd ik zit de hele dag in de auto en als je de hele dag van die buiige regen hebt is het een heleboel handelingen minder.

Geloof me...tis echt relax.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:29

Op mijn auto zitten heel wat snufjes waar ik zonder kan, maar
- Adaptive cruisecontrol
- Climate control
- Apple CarPlay
- Multifunctioneel stuur
zou ik oprecht niet meer willen missen :7

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:29

Voor mij is een airco het belangrijkste. Daarnaast zijn elektrisch verstelbare spiegels en cruise control ook fijne extra's. Een ingebouwde navigatie hoef ik niet, daar gebruik ik mijn telefoon voor.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:31

Noeps schreef:
Op mijn auto zitten heel wat snufjes waar ik zonder kan, maar
- Adaptive cruisecontrol
- Climate control
- Apple CarPlay
- Multifunctioneel stuur
zou ik oprecht niet meer willen missen :7


Op mijn volgende auto zit ook Apple CarPlay.

Maar euh...wat kan je daar mee? :o?

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:36

Het is maar net wat je gewend bent, maar wat ik wel merk is dat je echt snel went aan extra luxe van een auto. Wat je bv weer mist bij een volgende.

Zo had mijn vorige auto regensensoren, zo ideaal als je dat gewent bent. Huidige auto heeft het helaas niet, maar went ook wel weer.

Wat ik sws wel wil:
Stuur bekrachtiging
Centrale vergrendeling
Climat control
Cruise control
Radio
Elektrische verstelbare spiegels
Elektrische ramen.
4 of 5 deurs
Ruime kofferbak
Trailer mogen trekken
Verder vind ik het allemaal wel prima (evengoed al aardig wat *oeps*)

Mijn huidige auto heeft parkeersensoren, soms handig, soms rete irritant.
Achteruit rij camera (prima te missen)
Schuif kanteldak (prima te missen)
Lederen bekleding (op zich wel ideaal, minder snel paarden haren die eraan blijven plakken, alleen warm in de zomer, maar prima te missen)
Kofferbak is diep, maar niet hoog (onhandig, zadel past er niet knap in en gaat dus op de achterbank)
Ingebouwde navigatie (handig, maar een losse voldoet prima)

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:39

Fitzroy schreef:
- dimbare binnenspiegel, heel fijn als ze van achter met felle lampen in je spiegel schijnen

Nu ik tijdelijk een auto heb die dat niet heeft, mis ik dat toch het meest.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:39

Ik bedenk mezelf wat ik nodig heb...
trekhaak
stuurbekrachtiging
airco muziek
electrische ramen
Muziek

en kan iedereen mee die mee moet?
hond, ja
carvan,ja
trailer,ja (ook met het trekpaard ivm gewicht)
kinderen....ja

maar ook handig al is het niet direct nodig met 5 zitplaatsen test of er dus 3 kinderstoeltjes naast elkaar kunnen....dat kan dus bij ons niet al hebben we wel die 5e plaats....een derde komt er niet maar tja als er vriendjes/vriendinnetjes meegaan spelen is dat wel handig....
Voor vacantie heeft de kofferbak nog een extra bodem die er uit kan = meer ruimte handig met kinderen in de luiers en een pak voer voor de hond!

wij gingen van een VWfox naar een opel Meriva erg tevreden en een fijne auto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:46

- bluetooth zodat je spotify en podcasts kunt afspelen en handsfree kunt bellen
- achteruitrijcamera
- cruisecontrol
- stoelverwarming (leek me eerst zo'n onzin, maar god, wat lekker...)
- verwarmde spiegels geniet ik onbewust van (sta er nooit bij stil dat ik ze heb, tot de dag dat het kapot is)
- automaat
- gordelverklikker, want mijn man is laks en nu hoef ik nooit meer te zeuren
- verduisterde ramen met warm weer
- airco die je per kant kunt regelen
- die trekhaak natuurlijk, want trailer.


Wat me echt niet boeit:
- 4x4 (op die ene keer per jaar dat ik door de modder moet na)
- dat er ook een sportieve rijstand op zit, vraag me ook niet wat dat precies is
- iets met velgen, die schijnen bijzonder te zijn. Lekker belangrijk...
- navigatie (want ik wil navigeren met google maps, want die heeft hele actuele fileinfo)
- alle andere opties die ik nu vergeet te noemen en me dus kennelijk ook niet echt boeien.

Ik mis in de winter een verwarmd stuur. Noouja, mis.... Het zou lekker zijn.