Welke opties wil/heb jij in je auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:58

NatasjavE schreef:
Noeps schreef:
Op mijn auto zitten heel wat snufjes waar ik zonder kan, maar
- Adaptive cruisecontrol
- Climate control
- Apple CarPlay
- Multifunctioneel stuur
zou ik oprecht niet meer willen missen :7


Op mijn volgende auto zit ook Apple CarPlay.

Maar euh...wat kan je daar mee? :o?

De auto “mirrort” je iPhone. Hij kan appjes/iMessages voorlezen en via Siri kan je dicteren en berichten terugsturen. Dat laatste doe ik nooit maar het is wel geinig. Verder kan je spotify ermee bedienen, dat vind ik vooral het fijne aan CarPlay.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:03

Ohhh geinig allemaal. Dank. Over 2,5 week zal ik uitvinden hoe het mij bevalt.

Elan_GV
Berichten: 2024
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:06

AnnetteFlame schreef:
Aux aansluiting! Met een snoertje kun je dan gewoon je eigen muziek luisteren


Neeh, bluetooth. Spotify aan en go! Geen genknoei meer met snoertjes.

'Mijn' auto, welke ik dus voor dagelijks gebruik, (Is nog Chevy-pickup en een grote bus, beiden met trekhaak)
die is eigenlijk van de meeste gemakken wel voorzien, je kan het zo gek eigenlijk niet bedenken. Programmeerbare stoelen, massagestoel aan bestuurderskant, uiteraard dus verwarmde stoelen, leer, airco, cruisecontrol, achter geblindeerde ramen voor kids en bak (station).
Wat ik handig vind is de kofferbak die je met druk op de knopvan sleutel open doet. Bluetooth, voor muziek en handsfree bellen. achteruitrijcamera.
Open doen is met handafdruk, dichtdoen met vingerafdruk, Je kan in de zomer er ook voor kiezen om het met de sleutel te doen en als je dan de knop wat langer indrukt gaan de ramen automatisch open, bij het sluiten dan gaan de ramen automatisch dicht. Elektrische handrem. En het is een automaat (je kan met versnellingen werken, dat zijn dan van die formule 1 flippers aan het stuur), ook 4x4 stand, automatische ruitenwissers, hybride, parkeersensoren. (vergeet vast nog dingen)

Nee, het is inderdaad niet allemaal nodig, maar deze auto kwam zo op ons pad.

Basis zou voor mij bij iets luxe, airco wel heel fijn, centrale deurvergrendeling en wat fijn muziekje opzetten is ook wel fijn. Én.. een stille auto, ik heb eentje gehad, kwam ik serieus elke keer met hoofdpijn uit, wat een lawaaibak!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:10

Ik heb nu:
- Hill assist (nooit meer hellingproef! :') )
- Parkeersensoren achter
- Alle basis dingen die bij de Business versie van mijn auto horen (cruise control, navigatie, climate control etc)
- Automatisch dimmende binnenspiegel

De volgende auto moet op zijn minst hebben:
- Trekhaak
- Automaat
- Bluetooth (Spotify)
- MEER OVERZICHT als ik achteruit rijd, want jezus wat een k*t auto is dit := Zo weinig overzicht rondom de auto
- Parkeersensoren, altijd handig

@TS: Mijn moeder rijdt de meest luxe Picanto die ze hadden, een sport editie dus het ding heeft ook nog eens een bak aan vermogen onder de motorkap :wow:

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:12

Wat ik fijn vind in mijn auto:

- Airco
- Cruise control
- Parkeersensoren
- Verwarmde buitenspiegels
- USB poort voor de radio
- Bluetooth
- Start & Go! Heerlijk geen sleutel hoeven zoeken
- Leren bekleding


Ik heb ook een achteruitrij camera, daar kijk ik alleen op als ik de trailer achter de auto ga hangen :=

De stoelverwarming is toch in de winter als je het echt koud hebt wel fijn.

Mijn auto heeft ook een massage stand in de rugleuning van de stoel <3 die zet ik op lange stukken vaak aan.

Oh ja, ik heb ook nog een stopcontact in de auto, handig als je nog iets op moet laden onderweg.

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 17:28

Ghostattack schreef:
*KNIP*

@TS: Mijn moeder rijdt de meest luxe Picanto die ze hadden, een sport editie dus het ding heeft ook nog eens een bak aan vermogen onder de motorkap :wow:


Is dat toevallig de GT-line of X-line? Die zijn inderdaad nog een stuk blitser dan het standaard model, GT is echt sportief en de X is haast een mini SUV qua uiterlijk.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:29

De GT line volgens mij! Hij is een soort beige/grijs achtig van kleur met rode accenten, waardoor het echt lijkt op zo'n scheurijzer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:30

Ik zal ongetwijfeld de helft vergeten maar dit heb ik nu:

Standkachel <3
Automaat
Adaptive cruise control
Camera
Auto bedienbaar met app
Parkeersensoren voor en achter
Airco
Stoel- en stuurverwarming
AWD + trekhaak
Safety pack
Leren bekleding en mooie velgen

De volgende auto heeft dit gelukkig ook allemaal want je raakt echt verziekt :')

Kabayo

Berichten: 13987
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:30

Stoelverwarming. De rest boeit mij niet _O-

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:37

Elektrisch deurvergrendeling, ramen open op afstandsbediening is ideaal met warm weer (voorkomt het instappen in een sauna), hill assist is perfect en achteruitrij sensoren.
Airco of climate controle. Verder vind ik niet zo heel veel interessant. Stuur verwarming is leuk in de winter. Stoelverwarming gebruik je zelden tenzij je lange ritten maakt met koude temperaturen.

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:39

Zelf vond ik Climate Control, Cruise Control, electrische ramen rondom, stoelverwarming en een zonnescherm voor de achterruit altijd wel voldoende, maar onze nieuwe auto heeft zoveel opties die ik enorm prettig vind, dat onze volgende auto die ook weer zou moeten hebben;

Dual Climate Control
Zone controle (klimaatbeheersing achterin uit zetten als er niemand zit)
Inklappende buitenspiegels
Boordcomputer met multimediacenter (bleutooth en wifi)
Achteruitrijcamera
Automatisch grootlicht
Verkeersbordherkenning
(Adaptieve) cruise control
Lane Departure Assist
Stuurverwarming
Stoelverwarming met 3 standen (standje snackbar, standje goed warm en standje rustig ontdooien)
Automatische verlichting/groot licht
Automatisch dimmende binnenspiegel bij achteropkomend verker
CVT

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:44

Stuurbekrachtiging :+ . Heb nu (tijdelijk) een auto zonder om te rijden en het is echt zwaar. Ze bestaan nog!
Verder heb ik nooit heel veel eisen, vind het belangrijker dat hij motorisch goed is en snel optrekt. Wat ik wel fijn vind is:

- Airco
- Stoelverwarming
- Bluetooth
- Goede boxen (echt goede, vraag me geen namen)
- Verwarmde inklappende buitenspiegels
- Trekhaak
- Camera
- Stuurkoeling, bestaat dat ook? :')
- Géén regensensoren voor je ruitenwissers. Dat vind ik zo mega irritant.

Anoniem

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 17:49

Airco, trekhaak, stuurbekrachtiging en een radio met USB aansluiting.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:05

Ik heb net een nieuwe auto. Navigatie is voor mij geen must. Ik vind Google Maps zoveel fijner. Ik mis dan de optie Android Auto. -O- Hopelijk kan dat straks via een update.

Ik had altijd vrij simpele auto's en deze auto heeft standaard een hoop dingen al als adaptive cruise control, lane assist, climate control, start/stop systeem, regensensor, automatische led verlichting, verwarmde elektrische spiegels, achteruit rij camera, bluetooth carkit, automatisch dimmende binnenspiegel, automatisch groot licht, mistlampen, elektrische ramen bedienbaar met afstandsbediening, DAB+ radio, etc.

De enige twee extra opties die in genomen heb zijn de rubber matten voorin en plakstrip bij achterklep zodat als je spullen in de auto tilt je daar de lak niet kunt beschadigingen.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:33

Zit me best te verwonderen als ik dit lees. Heb een Alto uit 2010, heel basic model zonder moderne snufjes.
Toen ik hem kocht heb ik wel een radio erbij geregeld, die zat er niet in en zo'n dimbare binnenspiegel. Als luxe heb ik vorig jaar mijn stoel geupgrade door een losse stoelverwarming aan te schaffen bij de Lidl, heerlijk. Voor vijftien euro zit ik ook warm op koude dagen.

Ramen zijn nog handmatig, geen centrale deurvergrendeling, geen op afstand bedienbaar slot.

Voor mij is het vooral het belangrijkst dat ik me veilig voel. Daarnaast vind ik het fijn dat ik gewoon zelf actief blijf rijden ipv dat de auto dingen van me kan overnemen of me assisteert......(hill assist zag ik net staan..... Wist niet dat dat er ook al was)

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:53

Voorramen automatisch, trekhaak (maar nu niet aanwezig), bij voorkeur 5-deurs (nu 3), cruise control, stuurbekrachtiging, radio (niets bijzonders: aldi-kwaliteit + 2 speakers is zat), juist géén ingebouwde navigatie (luxe middenconsoles worden graag gejat, veel schade), LPG, stabiel op de weg, gunstige laadruimte (mijn huidige auto is bijna 2x zo zwaar en een halve meter langer dan mijn Alto, maar er kan minder in), voldoende power en zuinig rijden.

Verder is voor mij niet interessant om te jatten belangrijk.

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:57

Voor mij belangrijk:

Airco
Achteruitrijcamera.. Wat mis ik dat ding in de auto van mijn ouders. Maar geen parkeersensoren. Die vindt in niet leuk.
Centrale vergrendeling
Stuurbediening voor de radio en telefoon
Bluetooth voor telefoon
Elektrische ramen

Als ik moet kiezen tussen schakelen en automaat, sowieso automaat!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:58

Airco, verwarmde voorstoelen en verwarmd stuur (dat is ECHT geweldig in de winter). En dat m'n telefoon draadloos kan verbinden voor muziek en telefoontjes (met besturing op het stuur). En cruise control is ook super.
Wat heel fijn is, maar niet echt perse perse: achteruitkijk camera en bijbehorende sensors, dikke boxen voor goede muziek (vriend vond dat een must).

Wat hebben we effectief: eigenlijk alles wat je kon kiezen, behalve een panoramisch dak. Want dan kan gaan lekken na x aantal jaar. Ik wil vooral comfort, vriend wil een dikke bak. Dan moet je eigenlijk alles hebben :o

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:00

Wat een lijsten af en toe zeg :D Het enige wat ik écht wil is airco, verder maakt het me geen flikker uit waar ik in rijd.

Mijn huidige auto heeft niks qua luxe. Geen centrale vergrendeling, geen elektrische ramen (okee dat mis ik wel een beetje), geen hypermoderne radio/camera/navigatie. Gewoon lekker basic en daar ben ik heel tevreden mee, zolang hij rijdt en mij met een vertrouwd gevoel van A naar B brengt en zuinig is hoef ik geen moderne dingen in de auto :D

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:38

Climate control en cruise control wil ik echt niet meer missen maar elektrische ramen, regensensor, parkeersensoren, Bluetooth carkit allemaal erg ideaal hoor.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:45

Wat ik nu heb:
- cruise control (kan niet zonder, 140 km per dag rechtdoor over de snelweg)
- airco
- achteruit-rij camera maar die heb ik er zelf in gezet :+

Wat ik heeeeeel erg mis:
- trekhaak
- Xenon verlichting

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 21:46

Ik vind elektrische ramen toch wel heel fijn hoor. In mijn Lupo's moest ik als een gek aan die zwengel draaien om het raam te openen of te sluiten en dat doe ik toch liever niet als ik eigenlijk beide handen aan het stuur moet hebben.
Maar dat zit volgens mij standaard in de nieuwere auto's. Je kan alleen nog kiezen of je ook achter elektrische ramen wilt, maar dat vind ik minder belangrijk.

Centrale vergrendeling vind ik prettig omdat ik bij mijn voorgaande auto's altijd moesten checken op de bijrijder wel de deur op slot had gedaan.

Stuurbediening zou ik ook wel heel blij van worden en lijkt me ook wel een pluspunt zodra je deze eenmaal op de tast kunt bedienen in plaats van dat je, je blik op de autoradio moet richten.

Los van een achteruitrijcamera en/of parkeersensoren vind ik zaken als cruise control of lane assist overbodig. Zodra ik denk niet in staat ben om binnen mijn rijbaan te blijven, ga ik de weg niet op.
En ik ben bang dat ik met cruise control minder allert word.

Android Auto vind ik zeker wel een voorwaarde bij een navigatiesysteem, anders betaal je, je krom aan updates.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:50

In mijn huidige auto (toyota aygo uit 2011) he ik:
- navigatie uitneembaar (ligt altijd thuis)
- airco
- elektrische ramen voor
-centrale vergrendeling

Volgens mij waren dat de opties.
Navigatie hoef ik niet meer i n mijn volgende auto. Ik gebruik die toch niet.
Airco, centrake vergrendeling en elektrische ramen wil ik wel perse. En er komt een trekhaak op.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:52

Jolien87 schreef:
Ik vind elektrische ramen toch wel heel fijn hoor. In mijn Lupo's moest ik als een gek aan die zwengel draaien om het raam te openen of te sluiten en dat doe ik toch liever niet als ik eigenlijk beide handen aan het stuur moet hebben.
Maar dat zit volgens mij standaard in de nieuwere auto's. Je kan alleen nog kiezen of je ook achter elektrische ramen wilt, maar dat vind ik minder belangrijk.

Centrale vergrendeling vind ik prettig omdat ik bij mijn voorgaande auto's altijd moesten checken op de bijrijder wel de deur op slot had gedaan.

Stuurbediening zou ik ook wel heel blij van worden en lijkt me ook wel een pluspunt zodra je deze eenmaal op de tast kunt bedienen in plaats van dat je, je blik op de autoradio moet richten.

Los van een achteruitrijcamera en/of parkeersensoren vind ik zaken als cruise control of lane assist overbodig. Zodra ik denk niet in staat ben om binnen mijn rijbaan te blijven, ga ik de weg niet op.
En ik ben bang dat ik met cruise control minder allert word.

Android Auto vind ik zeker wel een voorwaarde bij een navigatiesysteem, anders betaal je, je krom aan updates.

Ligt denk ik inderdaad wel aan de route die je moet afleggen. Ik werk op 60 km afstand en moet daarvan 55km over een 100 weg waar ik niet kan inhalen, verder is het ook gewoon gevaarlijk. Door de cruise control rijd ik niet te hard. Ook als ik achter een vrachtwagen zit vind ik het prettig en zo houd ik genoeg afstand.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:57

Allerbelangrijkste is voor mij toch voldoende vermogen om vlot van de plek te komen en een goede stereo met Bluetooth. Cruisecontrol is ook handig.