Welke opties wil/heb jij in je auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:58

Ik ben van een auto met airco naar een auto zonder airco gegaan. Per ongeluk. Ik kwam er na 2 dagen achter dat er geen airco in zat haha. Was er vanuit gegaan dat in de nieuwere modellen eigenlijk altijd wel een airco zit.

En die mis ik eigenlijk wel. Ik rij behoorlijke afstanden. Dus volgende auto moet sowieso weer airco hebben!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:59

Ik had een Kia picanto maar die is gelukkig de deur uit :+

Nu een paar maanden een mini cooper. Elektrische ramen en airco zijn voor mij harde eisen. Heb nu ook cruise control en dat is echt enorm fijn, volgende auto moet het absoluut ook hebben. Navigatie zit ingebouwd, vond ik niet nodig maar zat erbij. Inmiddels toch enorm blij mee, gebruik namelijk altijd mijn telefoon en toen ik een tijdje terug ergens in de polder was en mijn telefoon geen internet meer had was ik enorm blij met de navigatie in de auto. Ik bel veel in de auto dus draadloos verbinden met radio wil ik ook. Stoelverwarming is heerlijk maar geen harde eis. Centrale vergrendeling wil ik ook sowieso en een sleutel met afstandsbediening anders blijf ik steeds terug lopen naar de auto om te checken of ie écht op slot zit

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:06

Pff wat een opties hebben sommigen, wist van een paar niet eens dat die bestonden.

Ik heb een hyundai i10 uit 2008..lekker basic. Is van mijn opa geweest, toen hij overleed heb ik hem overgenomen.
Er zit centrale deurvergrendeling op en electrische ramen voor.
Verder niks. Hij rijdt prima en is goedkoop, maar ik mis echt airco.
Volgend jaar wil ik een rode clio kopen. Ja perse rood.
Daar moet echt airco inzitten en verder moet hij snel warm zijn in de winter. Liefst ook bluetooth voor spotify.
Verder maakt het me niet uit. Cruisecontrol zou nog een plus zijn.

Ik snap trouwens heel goed dat je een comfortabele auto wilt als je veel kms rijdt. Ik rij zo'n 45km per dag, dus dat valt mee.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 22:11

xMalibu schreef:
Ik had een Kia picanto maar die is gelukkig de deur uit :+

Nu een paar maanden een mini cooper. Elektrische ramen en airco zijn voor mij harde eisen. Heb nu ook cruise control en dat is echt enorm fijn, volgende auto moet het absoluut ook hebben. Navigatie zit ingebouwd, vond ik niet nodig maar zat erbij. Inmiddels toch enorm blij mee, gebruik namelijk altijd mijn telefoon en toen ik een tijdje terug ergens in de polder was en mijn telefoon geen internet meer had was ik enorm blij met de navigatie in de auto. Ik bel veel in de auto dus draadloos verbinden met radio wil ik ook. Stoelverwarming is heerlijk maar geen harde eis. Centrale vergrendeling wil ik ook sowieso en een sleutel met afstandsbediening anders blijf ik steeds terug lopen naar de auto om te checken of ie écht op slot zit


Mag ik vragen waarom je niet blij was met de Picanto?

Anne_GTI, dat vind ik inderdaad toch ook wel fijn bij een nieuwe auto, zeker als je bij het stoplicht wegrijdt met andere auto's achter je of als je gaat invoegen. Dan is het wel fijn als je gewoon gelijk kunt oprijden met de rest van het verkeer.

lenaa_tje, op lange stukken zal het inderdaad heel fijn zijn. Maar ik ken mezelf en ben bang dat ik dan minder scherp word. En ik zie mezelf dan dus ook wel op het verkeerde pedaal trappen als ik plotseling moet remmen.

Christiene
Berichten: 7723
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:16

Ik heb net een nieuwe een ding wou ik airco... De rest kon me echt niks schelen.

Hoewel centrale deurvergrendeling geweldig is. En de automatische ramen blijft leuk. Dat kon ik nooit nu wel.

Plus een knopje in drukken voor het slot. Nooit meer de bijrijder deur extra controleren of die wel op slot zit. Vergeet gewoon de hele auto op slot te doen.

Mis welde pit van de vorige auto. Optrekken duurt eeuwig.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 14-08-19 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 22:17

Ik heb hem in dit topic 1 of 2 keer voorbij zien komen, maar zijn er ook die achterin geblindeerde ramen/privacy glas hebben?

Ik lees namelijk ook wel van bedrijven die professioneel folie plakken.

Christiene
Berichten: 7723
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:18

Jolien87 schreef:
Ik heb hem in dit topic 1 of 2 keer voorbij zien komen, maar zijn er ook die achterin geblindeerde ramen/privacy glas hebben?

Ik lees namelijk ook wel van bedrijven die professioneel folie plakken.

Ja die heb ik eigenlijk best ideaal.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:19

Jolien87 schreef:
Ik heb hem in dit topic 1 of 2 keer voorbij zien komen, maar zijn er ook die achterin geblindeerde ramen/privacy glas hebben?

Ik lees namelijk ook wel van bedrijven die professioneel folie plakken.



Afbeelding
Enigszins geblindeerd :j

Edit: Ik rijd circa 250 km per dag, dus wilde wel een redelijke auto! Helaas weinig keus uit auto's als young professional :+
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 14-08-19 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:21

Airco vond ik een must. Verder geen specials, kan het ook niet stuk gaan. Achteraf had ik elektrische ramen en centrale deurvergrendeling ook wel handig vonden.

Een auto die zich bemoeit met hoe ik rij (piepjes ed) hoef ik echt niet.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 22:21

En mag ik vragen wat in de praktijk de meerwaarde is van de geblindeerde ramen?

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:22

Jolien ik vind de ramen van de Clio best donker, kan niet zomaar zien wie er zitten.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:30

BartVB schreef:
Airco handig, stoelverwarming blijf ik het idee houden dat ik in m'n broek zi te plassen :=


Dit.

In mijn omgeving snapt niemand dat. Ik vind het vreselijk die stoelverwarming.

Blowers moeten voldoende kracht geven om mijn haar in de ochtend te kunnen föhnen :')

Voorruitverwarming lijkt me zalig :j

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:39

Voor mij hoeft een auto echt alleen maar te rijden. Mijn vader zegt ook altijd: hoe minder erin zit, hoe minder er kapot kan. En ik reed inderdaad ruim 6 jaar in een autootje uit 1999. Nooit kapot geweest, helaas een ongeluk mee gehad.

Wat wel fijn is, is ABS, maar dat is nu ook verplicht. Verder hou ik ook wel van centrale deurvergrendeling. Maar verder echt niks.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 22:58

Jolien87 schreef:
xMalibu schreef:
Ik had een Kia picanto maar die is gelukkig de deur uit :+

Nu een paar maanden een mini cooper. Elektrische ramen en airco zijn voor mij harde eisen. Heb nu ook cruise control en dat is echt enorm fijn, volgende auto moet het absoluut ook hebben. Navigatie zit ingebouwd, vond ik niet nodig maar zat erbij. Inmiddels toch enorm blij mee, gebruik namelijk altijd mijn telefoon en toen ik een tijdje terug ergens in de polder was en mijn telefoon geen internet meer had was ik enorm blij met de navigatie in de auto. Ik bel veel in de auto dus draadloos verbinden met radio wil ik ook. Stoelverwarming is heerlijk maar geen harde eis. Centrale vergrendeling wil ik ook sowieso en een sleutel met afstandsbediening anders blijf ik steeds terug lopen naar de auto om te checken of ie écht op slot zit


Mag ik vragen waarom je niet blij was met de Picanto?

Anne_GTI, dat vind ik inderdaad toch ook wel fijn bij een nieuwe auto, zeker als je bij het stoplicht wegrijdt met andere auto's achter je of als je gaat invoegen. Dan is het wel fijn als je gewoon gelijk kunt oprijden met de rest van het verkeer.

lenaa_tje, op lange stukken zal het inderdaad heel fijn zijn. Maar ik ken mezelf en ben bang dat ik dan minder scherp word. En ik zie mezelf dan dus ook wel op het verkeerde pedaal trappen als ik plotseling moet remmen.


Ik heb er echt enorm veel pech mee gehad, was een vrij nieuwe maar elke 2-3 maanden stond ik bij de garage omdat er weer iets stuk was. Het is een heel klein en licht autootje wat je op de weg enorm merkt, als het hard waaide of ik reed bijvoorbeeld op een open stuk langs een vrachtwagen dan ging de auto alle kanten op. Ik voel mij in mijn nieuwe auto véél veiliger op de weg. Daarnaast is het een kwetsbare auto, toen hij geparkeerd stond bij de supermarkt is er iemand tegen aan gereden. Ik zag het gebeuren, het ging helemaal niet hard. Leek alleen een scheurtje in de bumper te zitten. Bleek later dat de hele bumper doorgescheurd was en alle bevestigingen kapot gedrukt waren (bumper was links geraakt en zelfs rechts aan de zijkant alles kapot). Waarop mij in de garage verteld werd dat dit een bekend probleem is en dat de bumpers echt enorm kwetsbaar zijn.
Vooral de onrustige wegligging vond ik echt vervelend, als het waaide werd ik bang om de weg op te gaan. Inmiddels geen enkel probleem meer mee met mijn nieuwe auto, weer of geen weer ik rij wel :)

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 23:09

He wat vervelend zeg. Ik moet wel zeggen dat jij de eerste bent van wie ik lees dat de Picanto niet fijn op de weg ligt.

Mini Coopers heb ik ook altijd heel gaaf gevonden maar die zijn toch weer een paar slagjes duurder. :=

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:12

Mijn broer heeft ook een picanto en die ervaart precies hetzelfde, die van hem gaat ook binnenkort de deur uit :=

Mini’s zijn een stuk duurder maar ik vind hem echt absoluut elke euro waard. Ik geniet echt oprecht van elke rit die ik maak nu *D

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:35

V
Sakura789 schreef:
BartVB schreef:
Airco handig, stoelverwarming blijf ik het idee houden dat ik in m'n broek zi te plassen :=


Dit.

In mijn omgeving snapt niemand dat. Ik vind het vreselijk die stoelverwarming.

Blowers moeten voldoende kracht geven om mijn haar in de ochtend te kunnen föhnen :')

<KNIP>



_O- _O- Die ga ik gebruiken bij de dealer voor mijn volgende leasebak: Blowers moeten voldoende kracht geven om mijn haar in de ochtend te kunnen föhnen

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:37

Ik weet wat je bedoeld TS. Ik ben er bijna 13 jaar en 200.000 km op vooruit gegaan. En dat is in de luxe ook te merken. Mijn vorige auto had echt niks aan luxe. Voordeel. Er kon ook minder aan kapot gaan.

Nu een stuk luxer. Centrale deur vergrendeling, airco, voorruit verwarming (wat een verademing zeg). Elektrische ramen en spiegels.
Het enige wat ik echt mis is een buitentemperatuur meter.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 23:38

Jolien87 schreef:
Ik heb hem in dit topic 1 of 2 keer voorbij zien komen, maar zijn er ook die achterin geblindeerde ramen/privacy glas hebben?

Ik lees namelijk ook wel van bedrijven die professioneel folie plakken.

Dat was de hele dure versie waar dat in zat. Niet eens gekeken wat het kostte als optie. _O-

Ja snel optrekken is ook wel fijn. Ik moet zeggen dat ondanks dat ik naar steeds zwaardere auto ga met steeds minder vermogen ze nog steeds wel prima optrekken.

Maar wat ik dan wel een must vind in deze tijd is dat hij wel een beetje zuinig moet zijn. Ik heb geen auto van het werk en ook geen tankpas.

Nieuwe auto rijdt bijna 2x zuiniger dan mijn oude auto. :wow:

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 00:25

Wij hebben een Hyundai i10 en een USA Ford. Ik heb de picanto en andere auto's uitgeprobeerd, maar vond de i10 echt veel fijner rijden.

Hij is niet zo luxe verder. Wel centrale vergrendeling, elektrische ramen, airco

De Ford is 4x4, aan en uit te zetten, dus dat is al fijn. Centrale vergrendeling, airco, elektrische ramen en spiegels. Stoel gaat elektrisch en kan echt alle kanten op en alles aan verstellen. Stoel verwarming gebruik ik nooit, Lerederen bekleding, maar ik vind de verwarming echt niks. CC gebruik ik ook nooit. Het is een automaat en dat vind ik wel heerlijk en hij heeft natuurlijk een trekhaak voor de trailer. Ook heeft hij een schuif kanteldak, wat ik zelf wel lekker vind. Een 12V aansluiting. Leuningen aan de stoel.
O, ja de achteruit rij verklikker. daar ben ik aan gewend geraakt en geeft wel grappige situaties.
Sta voor de deur met de i10, gooi mn gordel af, parkeer in en hoor piep, piep, dus ik stop. Gelukkig klein autootje, maar stond in het midden. Natuurlijk moest ik zelf lachen en direct hersteld.

Mijn man rijdt veel nieuwe VW's/audi's en kom weleens wat tegen wat ik mis. Gekoeld handschoenen kastje is echt super. Bijrijders stoel spiegeltje met lampje.
Ik vind de grote navigatie's wel mooi en duidelijk. heb weleens ergens in gereden waar de ruitenwisser zelf reageert, ook handig.
En in de winter is het echt super fijn dat je de auto binnen al kan starten en op temperatuur kan laten komen.
O, ja, stoel met geheugen. Als mijn mannen in de auto hebben gereden, moet ik weer 100x op en neer.

Het liefst zie ik wel een auto die 1 op 100 rijdt. Ik haat tanken, dus dat zou echt top zijn.

het meedenken en het aan en uit hoeft van mij niet zo. Net als de achteruit rij camera. Maar dat zijn echt dingen waar je aan moet wennen.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 00:40

daantjuhhh schreef:
Ik weet wat je bedoeld TS. Ik ben er bijna 13 jaar en 200.000 km op vooruit gegaan. En dat is in de luxe ook te merken. Mijn vorige auto had echt niks aan luxe. Voordeel. Er kon ook minder aan kapot gaan.

Nu een stuk luxer. Centrale deur vergrendeling, airco, voorruit verwarming (wat een verademing zeg). Elektrische ramen en spiegels.
Het enige wat ik echt mis is een buitentemperatuur meter.

Zit dat niet ergens tussen in verstopt ?
Want ben er pas achter dat mijn oudje van 23 jaar dat ook kan.
Mijn 7 jarige laat geen olie temperatuur zien. Dat vind ik wel wat vreemd.

Allerbelangrijkste voor mij :
-automaat
-Bluetooth voor handsfree bellen.
-diesel :=
-goede verwarming
-parkeersensoren (ter verdediging ik kan zonder rijden! Maar ik vind het gewoon heel gemakkelijk.)
-Centrale vergrendeling , die heb ik nu onlangs ook in het oudje laten inbouwen. Want zonder vond ik snachts niet handig :+

Zou leuk zijn:
-radio met USB of sd.
-regensensor


Twijfelgeval :
-leer interieur ... mijn oudje heeft volledig leer. En damn daar heb ik mijn billen al aan verbrand deze zomer :=
Maar ik vind het wel nog altijd een gemak met zuiver maken.

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 01:27

Ik heb sinds vorige week de kia picanto!!
Ik heb cruise control, airco, navigatie, bluetooth, wifi, achteruitrijcamera.
Ik heb een rode gekozen, en wat rijd hij fijn zeg. Zit lekker veel ruimte in.

En ik ben van een renault twingo uit 2000 overgestapt :')

Afbeelding

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 06:10

Door het werk van m'n moeder hebben we heel wat verschillende auto's gehad, dus ondertussen weet ik persoonlijk wel wat ik fijn vind.

1. airco
2. Bluetooth
3... Oh dat was het wel zo'n beetje :')

Natuurlijk zijn dingen zoals cruise control, elektrische spiegels en parkeersensoren heel fijn. Maar daar kan ik wel zonder leven.

Verder heb ik heel wat navigatiesystemen gezien, en ik vind ze allemaal ruk. Tenzij je een of ander Google maps systeem hebt.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:37

Leuke auto Deempje, veel rijplezier :j

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:55

Lieke schreef:
Airco vond ik een must. Verder geen specials, kan het ook niet stuk gaan. Achteraf had ik elektrische ramen en centrale deurvergrendeling ook wel handig vonden.

Een auto die zich bemoeit met hoe ik rij (piepjes ed) hoef ik echt niet.


Dat hoef ik ook niet.

Toen ik nog op de dierenambulance reed had een van de auto's parkeer sensoren. Als je langs een bosje of een paar grassprieten reed gingen die al af. Ook erg fijn als je op dat moment iemand aan de telefoon had (parrot systeem) }:) Ze gingen ook wel eens spontaan af...nog erger _-:(

Mijn broer heeft een Aygo en die heeft zo'n achteruit kijk camera...gebruik ik echt nooit. Vind dat zo raar , kijk liever zelf.