Welke opties wil/heb jij in je auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 15:44

Tot nu toe heb ik 2x een VW Lupo gehad, gevalletje koekblik maar met de verkoop van ons huis, wil ik een nieuwe auto kopen. Of nouja, ik wil een occasion en wel een Kia Picanto om precies te zijn.
Nu heb ik al uitgebreid zitten neuzen naar wat er zoal te koop wordt aangeboden bij de merkdealer, maar jeetje, ál die verschillende opties!
De 1 is nog luxer dan de ander.

In eerste instantie was ik al blij met airco (na een Lupo is iets al snel superdeluxe), toen werd mijn wens uitgebreid naar een 7" scherm met navigatie, vervolgens leek een achteruitrijcamera me ook wel heel fijn en inmiddels wil ik ook graag voor en achter automatische ramen. :=

Om te voorkomen dat ik straks met een superdeluxe auto de deur uit rijd, met opties waarvan ik de helft niet nodig heb, ben ik benieuwd wat voor jullie onmisbare opties zijn geworden of welke opties jullie missen aan jullie huidige auto?

Urona447
Berichten: 2801
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:48

Stoelverwarming, alles elektrisch, verstelbare stoelen met geheugen, adaptive cruisecontrol, parkeersensoren voor en achter, leer, geblindeerde ramen voor kind en hond, goede geluidsinstallatie en een automaat is voor mij wel de basis.

Ik denk wel dat opties voor iedereen weer anders zijn.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:51

Rijhulpen vind ik persoonlijk onnodig. Wie niet kan rijden moet de weg niet op.

Muziekje is leuk. Navigatie is ook niet nodig, een goede wegenkaart volstaat en banketstaaf tenminste niet zoveel.
Airco, ach heel soms mis ik het, hoewrl ik de airco theoretisch gezien alleen maar hoef te laten repareren. :')

Ik zou voor het basismodel gaan. :+

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:52

Trekhaak en een goede airco. In die volgorde :D

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:55

Cruise control, airco en een trekhaak. Meer heb ik niet nodig eigenlijk :+

Edit: wat ik overigens ook heel handig vind aan onze huidige auto is voorruitverwarming. Geen gezeik meer met beslaan etc.
Laatst bijgewerkt door ElinaSK op 14-08-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:56

Trekhaak, degelijke radio en Airco. Dat laatste heeft mijn huidige auto niet, de eerste 5 jaar niet gemist, en deze zomer vloek ik enorm op het gebrek aan airco.

Zetelverwarming is ook wel een leuke, geen hoognodige, maar die zet ik toch vaak aan in de auto van mijn partner.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:57

Stoelverwarming en airco <3
en een gekoeld handschoenenkastje!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-08-19 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:57

Mijn dochter heeft net afgelopen week haar nieuwe Renault Clio opgehaald, daar zit zelfs een knop in en als je daarop drukt staat met een paar minuten de politie naast je! Speciaal voor bij ongelukken of andere noodgevallen, ook blijft hij vanzelf tussen de lijnen rijden, heeft heerlijke airco, stoelen en cruise control.
Mooi scherm met alle functies, zelfs de berichten worden voorgelezen :')
Ze heeft altijd in oude barrels gereden dus dit is een hele verademing.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 14-08-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:57

Aux aansluiting! Met een snoertje kun je dan gewoon je eigen muziek luisteren

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:58

Elektrische deurvergrendeling met afstandsbediening, airco, elektrische ramen, isofix, cruise control, radio/cd speler, elektrische spiegels en trekhaak :)

Oh! En een in hoogte verstelbare stoel en stuur (ik ben een ukkie, dus dat is dan wel heel handig)

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:58

Ik rij een Opel crossland met achteruitsensoren, elektrische ramen, Apple CarPlay, Climate control, cruise controle en een trekhaak.

Ben er erg blij mee :)
Laatst bijgewerkt door future_vet op 14-08-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:58

Waarom wil je een trekhaak op een kleine auto? Trekken kan hij eigenlijk niets. Wel handig als je ouder bent en fietsen mee wilt nemen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:59

PSvanLot schreef:
Waarom wil je een trekhaak op een kleine auto? Trekken kan hij eigenlijk niets. Wel handig als je ouder bent en fietsen mee wilt nemen.


Wij hangen regelmatig een aanhanger achter onze opel corsa. Even hout halen voor de kachel, groot spul uit meubelwinkel, even naar de vuilstort ed

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:00

Automaat, trekhaak, stoelverwarming en achteruitrijdcamera de rest maakt mij niet uit

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:00

Cruise control inderdaad, die zou ik niet meer willen missen. Airco is ook wel fijn als het 40 graden is. Verder gebruik ik al die technische snufjes toch niet. Navigatie is fijner op de mobiel, in de auto zijn ze snel verouderd.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:01

Stoelverwarming, alles elektrisch, verstelbare stoelen met geheugen, parkeersensoren voor en achter, leer, geblindeerde ramen achteren, een automaat, cruisecontrol, volautomatische airco, boordcomputer. En raar dat niemand het nog genoemd heeft: STANDVERWARMING! In de winter instappen in een verwarmd karretje, in de zomer in een coole auto.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:02

Als je niet alleen in de auto rijdt; elektrisch verstelbare spiegels :)

Navigatiesystemen in de auto zelf heb ik weinig positieve ervaringen mee. Die lijken over het algemeen uit 1992 te komen. Fatsoenlijke houder voor je telefoon werkt meestal beter :)

Airco handig, stoelverwarming blijf ik het idee houden dat ik in m'n broek zi te plassen :=

Verder idd erg handig/prettig als je je telefoon op de een of andere manier aan het audiosysteem kan hangen (AUX ingang, bluetooth).

Cruisecontrol gebruik ik niet zo heel veel, toch erg vaak dat deze net te snel/langzaam is t.o.v. ander verkeer. Adaptive cruise control lijkt me wel handig maar is ook een stuk duurder.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:02

Bij Audi wil ik altijd xenon (ivm de led verlichting welke kenmerkend is) , nu rijd ik Mercedes (met AMG, open dak en nog een heel stuk meer opties dan ik wenste). Ik wil altijd wel een S-Line, AMG etc én een open dak. Stoelverwarming is een pre en airco een eis.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 14-08-19 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:03

BartVB schreef:
Als je niet alleen in de auto rijdt; elektrisch verstelbare spiegels :)

Navigatiesystemen in de auto zelf heb ik weinig positieve ervaringen mee. Die lijken over het algemeen uit 1992 te komen. Fatsoenlijke houder voor je telefoon werkt meestal beter :)

Airco handig, stoelverwarming blijf ik het idee houden dat ik in m'n broek zi te plassen :=

<KNIP>


Ben ik niet de enige met dat gevoel. :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:03

Airco, goed geluid, trekhaak (voor kleinigheden, rij een kleine Opel astra niet geschikt voor trailer dus), parkeersensoren, comfortabele stoelen, stuurbediening voor radio en navigatie.

En op mijn volgende auto echt USB aansluiting!

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:03

PSvanLot schreef:
Waarom wil je een trekhaak op een kleine auto? Trekken kan hij eigenlijk niets. Wel handig als je ouder bent en fietsen mee wilt nemen.

Handig met inparkeren!? :+

Ik heb het liefst zo min mogelijk opties op mijn auto, dan gaat er ook niks stuk. Het enige wat ik nu mis is centrale deurvergrendeling. Ik laat nu nl steeds de helft van mijn deuren openstaan...


Edit: mijn vriend zijn auto heeft wel allemaal opties. De enige die ik echt handig vindt is wat Bart ook zegt, een systeem dat je telefoon contact maakt met je auto. Handig met bellen handsfree en met spotify. Maar ik zou daar nooit voor betalen, daar ben ik te krenterig voor. Met oortjes in lukt het ook. :Y)
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 14-08-19 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:04

Zoals je weet heb ik een Picanto. Ik heb de volgende opties die hier genoemd worden, al zullen er veel standaard zijn.

In hoogte verstelbare stoel
Electrische spiegels
4x electrische ramen
Aux uitgang
start/stop systeem
getinte ramen
airco
isofix
deuren die vergrendelen als je rijd

verder weet ik het eigenlijk niet haha.

Ik mis wel echt de cruisecontrol omdat ik dat in mijn andere auto wel had en veel gebruikte.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-08-19 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:05

BartVB schreef:
Als je niet alleen in de auto rijdt; elektrisch verstelbare spiegels :)

Navigatiesystemen in de auto zelf heb ik weinig positieve ervaringen mee. Die lijken over het algemeen uit 1992 te komen. Fatsoenlijke houder voor je telefoon werkt meestal beter :)

Airco handig, stoelverwarming blijf ik het idee houden dat ik in m'n broek zi te plassen :=

Verder idd erg handig/prettig als je je telefoon op de een of andere manier aan het audiosysteem kan hangen (AUX ingang, bluetooth).

Cruisecontrol gebruik ik niet zo heel veel, toch erg vaak dat deze net te snel/langzaam is t.o.v. ander verkeer. Adaptive cruise control lijkt me wel handig maar is ook een stuk duurder.


Elektrisch verstelbare spiegels is dat niet standaard?

Cruise control ben ik ook wel fan van. Mijn rechtervoet is wat zwaar.
..

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:06

Liselot schreef:
PSvanLot schreef:
Waarom wil je een trekhaak op een kleine auto? Trekken kan hij eigenlijk niets. Wel handig als je ouder bent en fietsen mee wilt nemen.


Wij hangen regelmatig een aanhanger achter onze opel corsa. Even hout halen voor de kachel, groot spul uit meubelwinkel, even naar de vuilstort ed


Maar een Corsa is wel een wat grotere auto dan de Picanto. Ik zou er nog niet bijna met een aanhanger met gewicht mee durven rijden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:07

Trekhaak (voor aanhangwagen, fietsdrager) airco was zo lekker in deze bus. Afstandsbediening voor de autosloten was ook een luxe. :j

Wat ik nu mis zijn twee ramen. :+ heb een dichte bak. Maar verder radio cd speler voldoet. Ramen met de hand openen heb ik helaas niet meer.
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-08-19 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt