Welke opties wil/heb jij in je auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:57

Bagheera_206 schreef:
Vergeet ik bijna de midden armsteun. :)


Oh zeker. Inderdaad onmisbaar.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:19

Voornamelijk cruisecontrol

Verder is een goed werkende airco wel lekker.
En elektrische ramen :+
Vind bellen via de auto ook handig dus een systeem die dat kan

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:02

Cruise control, airco, climate control en trekhaak. En vooral geen touchscreen, dat is zo waardeloos te bedienen tijdens het auto rijden.

Voor rest wel grappig dat mijn auto van 20 jaar oud al deze opties terwijl mensen zijn met nieuwere auto's die dit niet hebben.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:51

Blussem schreef:
Cruise control, airco, climate control en trekhaak. En vooral geen touchscreen, dat is zo waardeloos te bedienen tijdens het auto rijden.

Voor rest wel grappig dat mijn auto van 20 jaar oud al deze opties terwijl mensen zijn met nieuwere auto's die dit niet hebben.


Mijn man heeft ook een auto van meer dan 20 jaar oud waar dit allemaal al op zit.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:16

Mijn huidige auto heeft ongeveer alle denkbare opties die er bestaan... echter gebruik je meerendeel niet :')

-climate control voor elke inzittende los te regelen
-cruise control
-alles automatisch zoals lichten, ruitenwissers
-overal sencoren in :+
-DSG automaat
-remmen wanneer je te snel achterop komt
-spraakbediening
-start/stop systeem
-automatische zonneschermen
-parkeersensoren rondom
-achteruit rij camera en rondom zicht
-stoelverwarming
-verhoogt console
-stalen details in de hele auto
-een analoog klokje in het dashboard :')
-trekhaak
-digitaal compas
-uitklap tafeltje voor de mensen achterin
20"velgen
En ik vergeet er waarschijnlijk nog een hele hoop...

Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik merendeel niet gebruik, en sommige zelfs zo irritant vind dat ik ze uit heb gezet :+
(spraakbediening en start/stop)

Wij zijn nu voor een nieuwe aan het kijken en wat ik graag zou willen:
-Cruisecontrol
-mooi uiterlijk/velgen
-parkeer systeem
-climate control
-trekhaak

dat was het eigenlijk wel :+

Goldwynn

Berichten: 1427
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:24

Ik ben heel blij met mijn Picanto! Was mijn eerste auto, hij is niet over de top luxe, maar ik was wel een beetje verwend met de 2e auto van mijn ouders. Voor mij waren de eisen: elektrische bedienbare ramen, airco en een op afstand bedienbare sleutel. Achteraf gezien mis ik de cruise control, maar al en al mag ik niet klagen.

Begin eens met op een rijtje zetten van de opties die je écht nodig hebt, en welke je wil omdat het makkelijk/luxe/leuk is? Navigatie bv is makkelijk op te lossen door een houdertje te plaatsen en daar je telefoon in te zetten. Zit een usb poort in de Kia, dus je kan hem nog makkelijk opladen ook. Maar als je écht veel rijdt, dan is ingebouwde navigatie veel makkelijker.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:34

Wat ik eigenlijk altijd wil: (Bi) xenonlampen, leer, zitverwarming, automatische airco, Bluetooth, 4x4, parkeersensoren

Wat ik nu uiteindelijk heb:

Auto 1 (zomerauto/vrijetijds) jg. 2008, Italiaans:
Xenon, leer, handsfree, automatische airco, Bluetooth, géén zitverwarming noch 4x4

Auto 2, jg. 1999, Japans:
Geen Xenon, leer, handsfree, zitverwarming, automatische airco, automaat met cruise, open dak, Bluetooth, 4x4, trekhaak, geen sensoren

Auto 3, jg. 2007, Duits:
Dynamische bixenon, leer, zitverwarming, automatische individueel regelbare airco, navigatie, handsfree, automaat met cruise, open dak, bluetooth, 4x4, trekhaak, parkeersensoren en camera

En dan hebben ze allemaal nog de standaard meuk zoals electrische ramen, afstandsbediening, bekerhouders enz.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:36

Ik heb een Mercedes A140, een ouwe banketstaaf, maar precies wat ik zocht <3. Hij rijdt superfijn, heeft een flinke kofferbak waar mijn honden in passen en als ik de banken eruit haal (want ja, alle stoelen behalve de bestuurdersstoel kunnen eruit) heb ik zo'n zee van ruimte dat ik er twee fietsen in kan parkeren.

De opties die de auto heeft:

- Airco
- Electrische ramen
- Centrale deurvergrendeling
- Cruise control (gebruik ik niet)
- ABS
- Stoelen verstelbaar in hoogte
- Verstelbaar stuur
- Gordel is in hoogte verstelbaar (ideaal voor mijn korte lichaam)
- Fatsoenlijke radio met USB aansluiting
- Sigaaraansteker zodat ik mijn telefoon op kan laden onderweg (vind ik handig)
- Dashboard met aantal gereden km's, tijd, nog te rijden km's met tank enz.

en ik heb nog de mogelijkheid er stoelverwarming en stuurverwarming in te laten zetten, maar die opties mis ik totaal niet, dus dat ga ik niet doen.

Ik ben hier perfect gelukkig mee. Al die digitale zooi hoeft van mij niet. Ik rijd regelmatig in de Tiguan van mijn vader, daar zitten ik weet niet hoeveel opties op en ik word helemaal godsgallisch van al dat gepiep en gedoe wanneer ik in wil parkeren of wil draaien op de weg (parkeersensoren en camera). Dus dat wil ik op mijn toekomstige nieuwe auto ook absoluut niet hebben.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:41

Ik ben niet zo moeilijk, goede boxen en een airco is voor mij voldoende :)

Laat ik dat nu net allebei niet hebben :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:45

SindyKaya schreef:
Ik ben niet zo moeilijk, goede boxen en een airco is voor mij voldoende :)

Laat ik dat nu net allebei niet hebben :+

_O-.

Oh ik heb ook nog één eis, geen leren bekleding. Dat vind ik in de zomer echt vréselijk. Gewoon lekker stof, niet plakkerig en makkelijk schoon te houden.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:46

SindyKaya schreef:
Ik ben niet zo moeilijk, goede boxen en een airco is voor mij voldoende :)

Laat ik dat nu net allebei niet hebben :+

_O-

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:55

Ruimte: aangezien ik een hoop meesjouw voor werk en in het weekend een lading hockeyspullen, is een grote kofferbak een must. Zo ook ruimte op de achterbank.
Hondenrek: om kinderen en hond gescheiden te houden.
Navigatie: ook al weet ik waar mijn klanten zitten, is het toch wel fijn dat Truus mij vertelt dat er files zijn, en eventuele spookrijders (heel handig). Mijn vorige auto waarschuwde mij voor sneeuwstormen in de zomer.
Goede audio.
Telefoonaansluiting.
Alles te bedienen vanaf 1 scherm en stuur, geen ge-emmer met allerlei aparte appjes op de telefoon.
Leren bekleding, makkelijk schoon te houden.
Goede verlichting. Zo fijn om net even wat beter licht op de weg te hebben in het donker.
Trekhaak voor de trailer of fietsenrek.
Parkeersensoren zijn wel handig.
Alert wanneer ik te dicht op mijn voorganger kom, alhoewel ze ook begint te piepen als er een vlieg op de sensor zit...
Break assist kwam deze zomer toch goed van pas toen een vrachtwagen in Frankrijk op de A20 heuvelop besloot in te voegen met 30 km per uur en iedereen erachter plots uitweek naar links.
Goede in lengte verstelbare stoel. Ik maak 40 tot 45 duizend kilometers per jaar.
En ja, een mooi kleurtje en mooie velgen.
Ben nu de trotse eigenaar van een VW Passat station, liefkozend noem ik haar mijn sjoemeltje of pakezeltje.

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:00

Ik ben heel blij met mijn Kia Picanto (2008)!
Las eerder in dit topic iets over de wegligging, maar daar ben ik juist eigenlijk wel tevreden over.
Ik heb wel eens in de Citroën C4 van mijn vader met wind gereden en die werd pas echt van de weg geblazen. Daar heb ik nu met mijn Picanto echt geen last van.

Wat deze heeft waar ik heel tevreden mee ben:
- airco
- elektrische raambediening voorin

Wat ik zeker bij een volgende auto toe wil voegen:
- centrale deurvergrendeling
- cruise control

En als het even kan:
- verwarmbare voorruit en buitenspiegels
- parkeersensoren
- lichtsensor

Wij hadden in het buitenland laatst een luxe huurauto met allemaal extra opties. De optie die me daar het meest handig van leek was dat je in je buitenspiegels kon zien of iemand in je dode hoek reed. Er ging dan een klein lampje in die kant van de buitenspiegel branden. Als je dan ook nog je knipperlicht aanzette om die kant op te gaan ging de auto piepen als waarschuwing dat dat niet kon.

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:02

Vaak is dat een hele dure optie. Die was het mij niet waard om ook op deze auto te nemen.

Maar wel handig dat er steeds meer veiligheidssystemen in auto's komen.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:17

Wat ik handig vind en mijn nieuwe auto ook heeft gelukkig (peugeot 208):
- Midden armsteun
- Telefoon verbinden met de auto voor spotify en bellen (had eerst een iphone en dat werkt erg fijn met apple carplay. Sinds kort een samsung en dat werkt toch wel een stuk minder goed, maar kan iig bellen en spotify afspelen via bluetooth).
- Airco, hoewel ik me altijd prima zonder heb gered, is het met de steeds hogere temperaturen toch wel erg prettig.
- Centrale vergrendeling met afstandsbediening (maar volgens mij is dit tegenwoordig standaard).
- Dat de auto aangeeft hoeveel km je nog ongeveer kunt rijden met je benzine/diesel.
Dat zegt me toch meer dan dat metertje.
- Stuurbediening, ideaal als je vaak een ander liedje op wil zetten.

Dit zijn de opties die ik het meeste gebruik en niet zou willen missen.

Wat ik toch wel soms mis en wat ik wel op mijn vorige auto had is een trekhaak.
Gebruikte hem bijna nooit, maar nu hebben we de laatste tijd toch wel een aantal keer een auto moeten lenen met trekhaak.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:29

Dat waarschuwingslampje in je spiegel lijkt me ook ideaal! Gewoon een extra zekerheid :j Ik zie het steeds meer op de weg.

De midden armsteun, die zit dus niet in mijn Cactus. Ik ben gewend om mijn arm daarop te leggen vanuit mijn andere auto (Peugeot 307sw). Gevolg? Eerste keer in de Cactus viel ik zowat om toen ik mijn arm wilde neerleggen _O-

Goede boxen is ook een must voor mij eigenlijk! Huidige auto klinkt echt als een koekblik helaas. En de Cactus is zelf heel ligt, waardoor het met wind minder fijn is. Zou je niet verwachten als het uiterlijk van de auto ziet, maar het is echt een enorm lichtgewichtje.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:45

Wat een luxe auto’s hebben jullie allemaal!

De mijne heeft een trekhaak, stuurbekrachtiging en een cd speler. Dat is het wel ongeveer.. :+

Ooit komt er iets met meer luxe.

KimL86
Berichten: 3652
Geregistreerd: 03-06-04

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:53

Dit is ook mijn eerste luxere jonge auto. De vorige was 19 jaar oud.
Toevallig mijn studio goed kunnen verkopen waardoor ik wat over hield.

Shylah

Berichten: 468
Geregistreerd: 06-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:11

Ik ga altijd voor de 3 A's :p
- Airco
- Automaat
- Automatische deurvergrendeling

Mooi meegenomen:
- trekhaak
- elektrische ramen
- stuurbekrachtiging (al is dit tegenwoordig wel standaard denk ik?)

Mijn huidige auto (Kia Picanto uit 2005) heeft dit toevallig allemaal (was echt een lot uit de loterij :D).

Qucolu

Berichten: 44
Geregistreerd: 02-01-10

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 07:05

Harde eisen zijn toch wel trekhaak, airco, cruise controle en lederen bekleding. Ook nog nooit een auto privé gehad zonder

Bagheera_206

Berichten: 25894
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 00:31

Hmmmmm... Net spelletjes gespeeld bij een Bokker en onderweg naar huis moest ik wat donkere wegen dus kon mooi automatisch groot licht even testen. Geen must, maar wel een handige optie. Als je tegenliggers hebt of het is weer goed verlicht gaat hij automatisch uit.

SjonnieZ

Berichten: 2318
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 00:42

Ik heb een boswachter uit 2007. Met cruisecontrol, airco, trekhaak, automatische vergrendeling en stoelverwarming.... en meer hoef ik ook niet

Hiervoor een aantal leaseauto’s gehad met daarin de nieuwste snufjes... heb daarna niks ervan gemist

De meest zalige accessoire vind ik overigens de stoelverwarming

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:18

Bagheera_206 schreef:
Vaak is dat een hele dure optie. Die was het mij niet waard om ook op deze auto te nemen.

Maar wel handig dat er steeds meer veiligheidssystemen in auto's komen.

Nou, nee, eigenlijk niet.

Het punt is net zozeer die hulpsystemen maar de sukkel achter het stuur die daar zo op vertrouwt dat ie helemaal niet meer oplet. Maar 8 ton LF45 terug koppen lukt niet met zo'n koekblik, ook niet met rijhulpsystemen......

Veder ben ik simpel: het moet er allemaal op, in en aan zitten; ook de dingen die ik niet langs zie komen zoals een schuifdak.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:36

Nou dat laatste ben ik niet met je eens.

De meeste ongelukken gebeuren toch met de oudere modellen.(laatst heel item op de radio over)
Wonderbaarlijk veel van de ongelukken bij mensen die hun gordel niet omhadden.

Maar een andere conclusie was toch echt dat de sterk verbeterde veiligheidssystemen een grote bijdrage leveren aan het verschil.(volgens het wetenschappelijke bureau van de verkeersveiligheid)

Mijn auto is er ook mee volgeplempt.(en de auto die ik over 2 weken mag ophalen heeft er nog wat meer)
En ik zit nu echt niet in de auto van ohhh de auto lost het wel op.
Ik ben me normaal gesproken niet zo bewust van die veiligheidssystemen.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:40

NatasjavE schreef:
Nou dat laatste ben ik niet met je eens.

De meeste ongelukken gebeuren toch met de oudere modellen.(laatst heel item op de radio over)
Wonderbaarlijk veel van de ongelukken bij mensen die hun gordel niet omhadden.

Maar een andere conclusie was toch echt dat de sterk verbeterde veiligheidssystemen een grote bijdrage leveren aan het verschil.(volgens het wetenschappelijke bureau van de verkeersveiligheid)

Mijn auto is er ook mee volgeplempt.(en de auto die ik over 2 weken mag ophalen heeft er nog wat meer)
En ik zit nu echt niet in de auto van ohhh de auto lost het wel op.
Ik ben me normaal gesproken niet zo bewust van die veiligheidssystemen.

Nou, dat heeft niks met rijhulpsystemen te maken maar simpelweg met het feit dat er veel meer oudere auto's zijn.

Stukje simpele statistiek.