Welke opties wil/heb jij in je auto?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 20:50

Weet iemand trouwens wat dat knopje rechts naast de slotjes betekent?
Ik zie dat het met de ramen te maken heeft en er staat een kruis doorheen maar ik heb geen idee waar het voor dient. Ik kan het natuurlijk nog aan de dealer vragen zaterdag maar ik ben wel een beetje nieuwsgierig. :=
Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 20:51

Dan worden de ramen vergrendeld en kan alleen de bestuurder ze nog bedienen.

Proficiat met je nieuwe bolide!!!
Je gaat super blij zijn met een Picanto!!

Word alleen niet te blij van het start/stop systeem die is nog niet zo geweldig bij de Picanto.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 21:17

Oooh vandaar. Ik vond het al raar dat ik de ramen gewoon kon bedienen. :')

Oh echt? Wat scheelt eraan dan?

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:30

Jij blijft dat altijd kunnen. Maar als je bijvoorbeeld kleine kinderen achterin hebt dan is het wel relaxed dat zij niet de raam open kunnen doen.

Mijn start/stop werkt prima bij starten. Maar slaat zeker niet altijd af bij stilstaan. Vaak blijft de motor lopen. Vind ik geen ramp, is blijkbaar een bekend probleem.

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:38

Jolien87 schreef:
Bagheera_206 schreef:
Gelukkig heb je Disney Plus om je week wachttijd wat te verzachten? :D

Gave bak hoor! Koop je hem nieuw of ga je private leasen?


Whaha ja! _O- En gelukkig werk ik weer 5 dagen dus ik hoef me in de tussentijd niet te vervelen.

Ik koop hem voor het echie.
Hij is niet helemaal nieuw, hij is van juni 2018 en heeft slechts 16.591 km op de teller staan. Beetje nieuw dus. :=


Hahaha. Ja tussen mijn 40u werk en paard houd ik niet zo heel veel tijd over voor Disney+. :=

Bijna nieuw dan! +:)+

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:40

Jolien87 schreef:
Weet iemand trouwens wat dat knopje rechts naast de slotjes betekent?
Ik zie dat het met de ramen te maken heeft en er staat een kruis doorheen maar ik heb geen idee waar het voor dient. Ik kan het natuurlijk nog aan de dealer vragen zaterdag maar ik ben wel een beetje nieuwsgierig. :=
[ Afbeelding ]


Wat grappig. Ziet er bijna het zelfde uit bij mij. Zal morgen eens een foto maken. Ik denk alleen niet dat ik met 1 druk op de knop alle ramen dicht kan doen. :=

Anoniem

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:18

Dromen mag :+

Mijn lesauto was van december 2018 en had alles en meer kwa snufjes

Na het afrijden in april in mijn vaders peugeot uit 1998 terechtgekomen die nog geen stuurbekrachtiging heeft :') . Die gaat volgende maand naar de sloop

Moet nog sparen voor een bolide ,mis vrij weinig op elektrische ramen en een airco zijn welkom oh en stuurbekrachtiging ben klaar met spierballen kweken :') ipv een grote staaf een knopje als handrem is alleen maar leuk . Dingen als achteruitrij camera is leuk maar ik leer prima met mijn spiegels naar achter te gaan

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 23:39

Gefeliciteerd met je nieuwe auto TS. Klinkt als een fijne en complete auto.

moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 00:10

In principe is voor mij alleen de airco een must in verband met de hond en dat het vijf deurs is.
Verder heb ik cruise control die gebruik ik eigenlijk elke dag naar het werk en op vakantie is dat ook erg fijn, maar ik zou het geen must vinden. Ook heeft m'n auto city drive wat handig sturen is in de bergen of in de stad met in en uit parkeren. Centrale vergrendeling en elektrische ramen zitten volgens mij overal wel in tegenwoordig. In mijn vorige auto had ik Bluetooth wat wel fijn was om te bellen, maar ook geen must.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:32

Mijn auto nu heeft cruise control, airco, abs, achteruitpieper, en honder knopjes waar ik geen flauw benul van heb waar het voor werkt.
Heb nog nooit zo gemakkelijk ingeparkeerd als nu.

Maar mijn volgende auto mag wat minder snufjes hebben, ik gebruik het niet.
Ik wil een ruime, zuinige auto.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:09

Mijn CHR Club is weg en vervangen voor een basis Fiorino.stuk makkelijker voor de hond maar wat ik het meeste mis is de Achteruitrijcamera. Hands free bellen en airco zit er in

Willemiens

Berichten: 946
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:56

ElinaSK schreef:
Cruise control, airco en een trekhaak. Meer heb ik niet nodig eigenlijk :+

Edit: wat ik overigens ook heel handig vind aan onze huidige auto is voorruitverwarming. Geen gezeik meer met beslaan etc.

Hier sluit ik me bij aan :).
Zit veel op de weg en dan vooral lange stukken dus cruise control is echt een must. Ook omdat ik nog wel eens geneigd ben traject controles te vergeten en na 10 min denk jeetje wat rij ik toch sloom.. gas er op!

Als ik geld over zou hebben zou ik een achter uit rij camera willen en een scherm erin. Voorderest vind ik t allemaal wel prima. En oh ja, wel graag een compacte SUV. Vind mijn rug wat fijner :(:)

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 07:53

Dankjulliewel. :D
Ik heb heel veel zin om er lekker in rond te rijden maar ik vind het ook wel spannend. Beide Lupo's die ik hiervoor had die waren niet zo snel en daar was ik helemaal op ingespeeld. Deze nieuwe auto is natuurlijk wel even andere koek. := Hij reageert echt mega snel op alles. Mijn zus -die mee was met de proefrit- zat regelmatig bijna met d'r tanden in het dashboard omdat ik de rem te hard indrukte. :o

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:20

Haha, je hebt `een wild paard`, ik ken het gevoel :D

Veel plezier!

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:28

De eerste 1000 km is even losrijden en wennen.

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 16:44

Daar is 'ie! <3 *\o/*

Ze hadden hem zelfs onder een dekentje gestopt voor me. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Meteen lekker een eind wezen toeren om vriendjes te worden.
Wat een heerlijke auto zeg!

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:07

van harte gefeliciteerd!! Hij staat je goed haha.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:09

Jolien87 schreef:
Daar is 'ie! <3 *\o/*

Ze hadden hem zelfs onder een dekentje gestopt voor me. :+:

[ [url=m/gdGUDo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Oqsp2P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meteen lekker een eind wezen toeren om vriendjes te worden.
Wat een heerlijke auto zeg!


Gaaf! :D Als ik mijn rijbewijs heb wil ik ook een Kia Picanto in die kleur, zag hem een keer rijden en was direct verliefd.

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:11

Leuke auto hoor!
Wij willen volgend jaar onze Ford Fiesta verkopen en voor iets kleiners gaan, zijn maar samen nu en vind die Kia erg leuk!

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 20:57

Ik moest zo lachen om dit topic omdat ik net een nieuwe auto heb.. en wat ik eerder las..
Mijn haar kan hij niet föhnen -O- :')
Tegenvaller haha

Anoniem

Re: Welke opties wil/heb jij in je auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:42

Super fijn Jolien! Een nieuwe auto is altijd een super fijn gevoel.

Ik heb nu een nieuwe (lease) auto maar echt de meest uitgeklede versie. Heb dus alleen aux en airco, daar stopt het ook wel zo'n beetje. Achteraf had ik liever een paar tientjes meer per maand uitgegeven als ik daar ook wat meer opties mee kreeg (vooral dingen als een achteruitrijcamera en parkeersensoren vind ik wel prettig, ik heb niet het beste inschattingsvermogen en mijn vorige auto had het wel).

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 21:49

SIEMxFUNNY schreef:
Ik moest zo lachen om dit topic omdat ik net een nieuwe auto heb.. en wat ik eerder las..
Mijn haar kan hij niet föhnen -O- :')
Tegenvaller haha


Misschien als je met je haar voor 1 van de blowers gaat zitten? ;)

Dankjulliewel! :)
Ik ben er echt zó blij mee, het is echt een heerlijk snelle auto en zo compact maar ondertussen opvallend ruim van binnen.

Het enige jammere is dat het interieur niet is schoongemaakt. Ik vermoed dat dit komt omdat hij van een andere vestiging naar Zwolle is gebracht en wellicht dachten ze van mekaar dat de ander dit wel zou regelen.
Nu ben ik de beroerdste niet om er zelf even de stofzuiger en een lap doorheen te halen maar op de achterbank zit een vlek die ik niet zo goed zelf durf weg te boenen. Dus ik heb even naar de dealer gebeld en ik mag de auto vandeweek even langsbrengen zodat dat geregeld kan worden. :)

Whale, dit was ook precies de kleur die ik wilde. :j
Er stond ook nog een rode van hetzelfde type, ook heel gaaf maar ik vind deze kleur (titanium silver metalic) toch tijdlozer en wat degelijker.

Emma, met de start van mijn zoektocht was ik ook allang blij met airco en in eerste instantie wilde ik deze uitvoering (X-line) met name omdat hij meer vermogen heeft dan het basismodel (100 pk t.o.v. 67 pk) maar nu ik eenmaal hierin heb gereden met al die luxe opties, snap ik heel goed dat mensen hier blij van worden. :=

Kan je, je contract niet upgraden? Ik kan me niet voorstellen dat een leasemaatschappij niet graag nog meer aan een klant wil verdienen.

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:51

Jolien87 schreef:
Daar is 'ie! <3 *\o/*

Ze hadden hem zelfs onder een dekentje gestopt voor me. :+:

[ [url=m/gdGUDo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Oqsp2P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meteen lekker een eind wezen toeren om vriendjes te worden.
Wat een heerlijke auto zeg!


Gaaf! En zelfs onder het doek. Hadden ze niet eens bij mij gedaan. Ze hadden wel fles wijn beloofd, maar nooit gekregen. :')

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-19 22:07

Ja, dat was ook nog wel een verrassing. Ik grapte vorige week nog met mijn zus dat ik zelf wel een onderlaken zou meenemen omdat ik dacht dat ze dat soort dingen alleen met echt nieuwe auto's deden. Maar terwijl wij nog even aan de thee zaten, had hij snel de auto klaar gezet met het bord erbij.
Afbeelding


In plaats van een flesje wijn kreeg ik een Kika-beer. Echt superlief en wat mij betreft een goeie actie! Hij zit nu op de achterbank. :)

Bagheera_206

Berichten: 25897
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 09:25

Ik lees net bericht dat alleen nieuwe Corollas standaard uitgerust zullen worden met Android Auto en dat alle huidige bezitters nog even geduld moeten hebben. Er is dus nog hoop voor mij. Hopelijk kunnen zeer update ook spoedig naar mijn auto uitrollen. :=

Dat is de optie die ik op dit moment nu echt heel graag zou willen in mijn auto. Dan kan telefoon aan de kant en uit het zicht. +:)+

AutoWeek.nl: Update geeft Toyota Corolla Apple CarPlay en Android Auto.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... roid-auto/