Bij een nieuwe keuken..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:27

Onze keuken is ook 25 jaar oud.Nu zou ik ook niet meer voor bovenkasten kiezen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:42

MoniqueT schreef:
Als je in een huis komt, waar de keuken sowieso te laag voor je is, zit je snel bij zo’n uitschuifbare afzuigkap hoor. Ik raakte hem al, laat staan mijn man die een kop groter is,


Nee, dat heb ik echt nog nooit gehad. Ook die uitschuif dingen onder een kastje niet. Ben 1.68m en mijn man is niet zo groot, iets van 1.75m.
En mijn aanrecht blad en fornuis zijn niet laag.

Ons huis is nu verkocht aan een jong stel en die vinden het ook helemaal prima zo.

Maar ik kijk wel rond, want kook lucht aan mn haar of kleren vind ik vreselijk en kan nog alles bepalen, ook de plek van de keuken.

Wij hadden eerst geen boven kastjes, toen 2 naast de afzuigkap aan weerszijde. Maar later nog doorgetrokken. Niet per se alleen vanwege de ruimte, maar alles wat open staat vind ik te snel stoffig en vettig worden. En wij hebben geen frituur ofzo of dat we zo bizar vet eten/koken.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:44

Je vraagt hoe het mogelijk is ... wij hadden dat dus wel in het appartement waar mijn moeder ingezeten had. Zij was sowieso twee koppen kleiner dan mijn man. In de nieuwe keuken is het aanrecht gewoon 15 centimeter hoger geplaatst.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:51

MoniqueT schreef:
Je vraagt hoe het mogelijk is ... wij hadden dat dus wel in het appartement waar mijn moeder ingezeten had. Zij was sowieso twee koppen kleiner dan mijn man. In de nieuwe keuken is het aanrecht gewoon 15 centimeter hoger geplaatst.


Ja, en ik snap het niet. Onze keuken is namelijk dus niet laag en wij stoten echt nooit ons hoofd. Ook in geen enkel huis ooit gehad, ook niet met die uitschuif dingen.

Kan me voorstellen dat als je boven de 1.90m bent dat gebeurt

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:00

Loesss schreef:
Tink89 schreef:

Dat kan niet als je de afzuigkap in een volledig vrijstaand kookeiland hebt, helaas. Dan moet je door je kruipruimte (en die heeft ons nieuwbouwhuis niet). Ik zou gaan voor een plafondunit in een mooie koof (dus niet zo'n massive ding, maar een vlakke tegen het plafond, zegmaar).


Moet volgens mij wel kunnen hoor. Bij ons gaan ze gewoon een sleuf in het beton hakken om de pijp naar buiten te laten lopen :). Ook een volledig vrijstaand kookeiland. Kan echt wel. Tis alleen wat duurder :)!


Wij hebben vloerverwarming, dus beter van niet ;-)[/quote]

Oh ik dacht dat het nog gebouwd moest worden. Maar het is dus al bestaand huis, dan beter van niet inderdaad.
Wij krijgen ook vloerverwarming, maar wel ook een sleuf voor afzuiger-slurf :).

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 07:21

Je hebt ook van die afzuigkappen met plasma filters. Wellicht ook de moeite om naar te kijken. Wij hebben in onze nieuwbouw woning wel een gat naar buiten en een koof (met een afzuigkap in het plafond), maar de buren hebben een afzuigkap met plasma filter en geen gat naar buiten

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:25

In ons nieuwe huis zit een gat naar buiten, maar daar blijft de keuken denk ik echt niet staan.

Ken wel mensen met een appartement en die hebben een centraal afzuigsysteem. Die kunnen dat ook aanzetten om de douche bijv snel droog te krijgen. Dat lijkt me ook handig. Maar nu hebben we geen raam in de badkamer en dat gebeurt ook echt nooit meer. Bij het nieuwe huis zit er gelukkig al een raam in, maar wordt denk ik groter.

Hebben mensen trouwens ook nieuwe pannen voor ander kook toestel gekocht?? Mijn bakpannen zijn niet allemaal even geweldig meer na jaren op gas en zijn vast niet meer geschikt voor een andere warmtebron.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:43

Alleen een paar nieuwe bakpannen toen we van gas naar inductie overgingen. De kookpannen die ik op gas gebruikte deden het ook prima op inductie.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 14:31

Nou ik heb een paar stalen pannen en die trekken sowieso krom op de keramische kookplaat als ze heet worden.... ook de gloedjenieuwe pan. Waardeloos is dat zeg want ze gaan dan wat "drijven" op je plaat zeg maar, dat ze weg gaan lopen....

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 14:35

superpony schreef:
Hebben mensen trouwens ook nieuwe pannen voor ander kook toestel gekocht?? Mijn bakpannen zijn niet allemaal even geweldig meer na jaren op gas en zijn vast niet meer geschikt voor een andere warmtebron.


Je kunt in elk geval heel makkelijk testen of je pannen geschikt zijn voor inductie, je hebt er alleen een magneet nodig.

Als de magneet over de hele bodem aantrekt op de pan is het goed.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:23

Ik kook al jaren op inductie, maar inderdaad, je pannen moeten wel magneten aantrekken, anders werkt het niet.

Je afzuiging op het centrale afzuigsysteem van het appartementencomplex, nooit meer. Het zuigt maar half zo hard als anders, bij ons in elk geval. En je ruikt bij ons in het hele gebouw wie er aan het koken is en wat. Sinds wij de Bora hebben, hebben wij tenminste geen last meer van onze eigen kookluchtjes en de rest van het gebouw hopelijk ook niet.