Bij een nieuwe keuken..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:23

.. zou ik [zelf invullen] anders doen.

Wij willen op termijn een nieuwe keuken en ik was eens aan het filosoferen wat ik dan echt anders zou willen hebben. En ik ben heel benieuwd naar de wijsheden van bokkers hierover :D

Afgelopen weekend bijvoorbeeld bovenop de kastjes schoongemaakt, daar was het best smerig. Misschien dus beter kastjes tot aan het plafond?

pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:33

een hoger aanrechtblad, de vaatwasser niet meer in een hoek (er spettert bij het inruimen altijd van alles tegen de hogglans witte kastjes ernaast), de hoeken onder het aanrechtblad gebruiken voor hoekkasten. Onze vorige zelf gekozen keuken had dit alles en meer.. en toen zijn we 2 jaar daarna verhuisd, dus nu weer een keuken met veel domme dingen erin.

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:34

Een schuine afzuigkap.. 6 pits gas of inductieplaat.

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:35

Ik zou meer aanrechtblad willen. Ik kom altijd plek tekort :))
Een hoekkeuken.. of een kookeiland.. maakt niet uit, als er maar extra veel plek is :D
En wellicht een iets hoger blad omdat we allebei redelijk lang zijn.

Verder ben ik erg blij met mijn kleine keukentje. De inductieplaat zou ik echt niet kwijt willen <3 En mijn Amerikaanse koelkast met ijsklontjestap en home bar zal ik erg missen als we die niet meer hebben.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:38

de afzuiger zou ik anders willen. Die ik nu heb schuift uit. Maar dan stoot ik dus mijn hoofd tegen de afzuiger met koken ;)
Verder ben ik eigenlijk echt heel blij met hoe ik mijn keuken samengesteld heb.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:44

We hebben nu een woonkeuken, dus met eettafel in de keuken. Leek me zo gezellig, koken terwijl je gasten bij je aan tafel zitten. Maar je zit tijdens het etendus ook tegen de troep aan te kijken en in de kookluchtjes (en ja, we hebben een stevige afzuigkap). En daar kan ik dus heel slecht tegen :') Het volgende huis krijgt daarom weer een afgesloten keuken met de eetkamer apart.

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:46

Een aanrechtblad waar je niet zo makkelijk strepen op ziet. Ik blijf boenen, echt heel irritant := Verder is onze keuken eigenlijk wel ok.

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:53

Een grotere kookplaat. Ik kan bijna nooit twee pannen tegelijk gebruik aan één kant, omdat dit gewoon niet past :Y) Wel weer inductie, dat is echt superfijn!

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:55

Een andere vaatwasser en een grotere vriezer. De bovenste la van de vaatwasser is net niet fijn ingedeeld. En koel/vries combinatie heeft maar 2 vries lades. Het is genoeg, maar heeft niet veel ruimte over.

Verder, de hoogte, grootte, inductie 5 pits kookplaat, afzuigkap met motor boven, magnetron en oven ben ik allemaal heel blij mee!

Wij hebben een wit marmeren aanrechtblad. Misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar het is zooo prachtig!

Anoniem

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:58

Nooit meer een afwasmachine met een bestekla bovenin :n Mes voor mes in die gleufjes leggen :n Heb je een beetje een hoog glas oid past het niet in de bovenste la door die bestekla.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:02

Niet veel eigenlijk, ik vind onze (zelf uitgezochte) keuken fantastisch!

Je ziet nu wel van die afzuigkappen die gewoon in de kookplaat zitten. Misschien zou ik dat nog wel vat vinden. En een zelfreinigende oven lijkt me ook wel wat nadat ik laatst boter heb laten ontploffen in de magnetron (combi oven).

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:03

@JoT; wat voor een blad heb je nu dan?

Handig topic dit, ook mee bezig :) Ik zit iig te kijken naar een vaatwasser op hoogte. Dat ding gebruiken we denk ik het meeste van alles maar je staat constant gebukt. Ook kijken of we een vaatwasser kunnen vinden die plastic droog krijgt, dat gaat bij het huidige apparaat niet bepaald goed.

Daarnaast (veel) meer lades, minder legplanken (want je kan niets met wat achteraan staat), grotere koelkast (zeker met 2 kids nu, grotere koelkast is ook minder vaak boodschappen doen). Hebben nu een parallelkeuken(tje) met echt te weinig ruimte tussen de twee werkbladen. Werkbladen hebben ook te weinig ruimte (3 kasten per kant met of kookplaat of gootsteen in het midden). Keuken is ook compleet onbruikbaar als de vaatwasser open staat.

Goede verlichting ook erg belangrijk! Afzuiging gebruiken we niet heel veel (bakken weinig vlees/vis, voor koken van wat rijst of wokken van wat groente vind ik het die herrie niet waard). Liefst dus (heel veel) stillere afzuiging en dan ook op zo'n manier dat het niet in de buurt van m'n hoofd zit met koken.

Britta31

Berichten: 13154
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:07

Inderdaad kasten tot het plafond.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:08

Geen tegels achter de kookplaat meer. Hoger aanrecht. Geen onder kastjes maar lades.
Geen bovenkastjes maar 2 grote voorraadkasten. Betere verlichting. Inbouw stopcontacten. Beter schoonmaakbare afzuiging

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Bij een nieuwe keuken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:10

Alleen lades is inderdaad echt ideaal!
Even wennen aan het idee, maar je hoeft nooit meer op je knieën in een kastje te duiken.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:12

Bij een nieuwe keuken zou ik niet meer besparen op apparatuur. Daar zou ik net iets meer geld aan uitgeven.
Daarnaast zou ik overal waar mogelijk de onderkastjes vervangen voor lade kastjes.

Verder ben ik heel erg tevreden met onze keuken.. De kleur, de greepjes, de indeling, hij klopt gewoon helemaal :+:

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:30

Britta31 schreef:
Inderdaad kasten tot het plafond.


Wij hebben op t grootste deel helemaal geen bovenkastjes meer, ik vind dat echt heel mooi eruit zien. Wel minder bergruimte, dat wel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:34

Nou niks eigenlijk.........Ik baal zelfs een beetje. Huidige keuken zelf ontworpen en neergezet in 2012. Nu is ons huis verkocht en gaan we naar een oud huis met grond. Daar zit een onpraktische keuken in, dus we geen flink verbouwen, maar zal even met die onpraktische keuken moeten doen.

Liefst nam ik onze keuken mee.

Mooi gebroken wit, goed schoon te maken, houten werkblad, dubbele spoelbak, 90cm fornuis, vaatwasser rechts onder wasbakken, uittrek kast voor pannen etc. 3 stukken werkblad en in elke hoek stopcontacten. En een dubbel deurs Amerikaanse koelkast MET ijsblokjes en geschaafd ijs :)

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:01

Niks! Ik vind mijn huidige (nieuwe) keuken FAN-TAS-TISCH!
Lang blad, hoek keuken, 6 pitten.

Hier was de keuken net geplaatst, dus erg kaal allemaal nog. ;-)
Rechts van de kraan zit een afwasmachine, en daarnaast, om de hoek een grote hoge koelkast.

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:08

Ik heb vier jaar terug een nieuwe keuken aangeschaft en ik zou niet willen zonder extra grote gootsteen, 6 pits gasfornuis en de apothekerskast.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:10

Een ruimere koelkast met vooral een goed ruime vriezer. Dat is echt iets dat ik mis, zou zoveel schelen als je dingen vooruit kunt maken of aanbiedingen in kunt slaan en dat ook daadwerkelijk in de vriezer kwijt kunt. :+ En daarnaast een fijne oven ipv een combi-magnetron/oven.

Verder een prettige 'bekleding' voor de muren achter fornuis en aanrecht! Vaak tegels gehad achter het fornuis bijvoorbeeld, of gewoon geverfde muur, en dat is zó'n gedoe om schoon te houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:11

Geen carousselkast meer. Verder ben ik erg tevreden over onze keuken.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:13

Een aanrecht op de goede hoogte, een combinatie fornuis/oven/vaatwasser, keukenkastjes alleen beneden zodat ik overal bij kan, een mooie kleur achterzijde muur die tegelijkertijd goed afneembaar is, mooi vierkant om de hoek, en als dat te veel is een kookeiland.
Koelast met vriesladen onderin zodat de koelkast op pakhoogte is, eventueel een extra vrieskast er naast.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:15

Een afzuigkap in de keramische kookplaat ipv erboven, de vaatwasser hoger, een grotere koelkast(heb nu tafelmodel in m'n keuken) de vaatwasser op een andere plek, een quooker, 2 combimagnetrons, 6 pitten ipv 4, meer kastjes!

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:16

Ik had ooit een quooker en die mis ik elke dag ZO ENORM!
Maar dat komt ook omdat ik liters en liters thee drink ..