Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sms van sns bank voor doorlinken. Fishing

 
Profiel   

Ik kreeg zojuist een sms van zogenaams sns bank dat mijn digipas (ahum) vervalt morgen en dat ik heel dringend een link moet aanklikken. :')

Maar ten eerste ik heb geen sns rekening. Vreemde is mijn mobiele nummer is heel weinig bekend bij mensen. Alleen bekenden en familie en wat makelaars en woningcorporaties.

Ik ga dit zo bij sns melden als ze opnemen. Wat kan ik nog meer doen? Bizarre is er zit een zichtbaar 06 nummer achter. :oo
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:39 



 
Profiel   

Welk 06 nummer is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:40 



 

Stom genoeg heb ik dezelfde SMS van de week verwijderd zonder naar SNS fraudedesk te sturen.
Ik zag wel een mobiel nummer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:43 



 
Profiel   

Een bekende van mij werkt bij SNS. Hij geeft aan dat er inmiddels honderden meldingen van deze SMS zijn gedaan. Nogmaals bij SNS melden wordt gewaardeerd, maar is niet noodzakelijk. Het belangrijkste is dat je geen gegevens uitgeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:45 



 
Profiel   

Storm schreef
Welk 06 nummer is het?


0686414075

Ik heb het ook gemeld bij Sns via whatsapp en kreeg toen het verzoek om dat te melden op Valse-EMail@sns.nl.

(Overigens ben ik ook geen SNS klant)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:50 



 
Profiel   

06 87643539. Heb gemeld aan sns deze meneer raadde aan telefoon te scannen op fishing software, maar is dat nodig als sms meteen is weggegooid. En de telefoon niet op internet aangesloten was op dat moment. Is ook hele dag niet aangeweest.

Tweede vraag die een sms hebben gehad. Zijn jullie eerder in contact geweest met funda voor huis info en afspraak maken via de site? Ik weet dat dat tijdje geleden is gehackt (kreeg er bericht over van ze) had ook al vaag mailtje gehad over een huis zogenaamd.

Foto ervan gemaakt met ipad en daarna sms weggekwakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:55 



 

Hier geen contact met Funda gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:56 



 
Profiel   

Ah ok welke telefoonmaatschappij heb je voor je telefoon? Om dat ik extreem terughoudend ben met nummer doorgeven. Alleen ivm die verrekte huurhuis zoektocht moet je wel bij inschrijving doorgeven digitaal. Gebruik voor normale dingen mijn vaste telefoon in huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:59 



 
Profiel   

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad en ze gewoon een nummer hebben geprobeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:04 



 
Profiel   

Mwa nu al wat meer info en tot nu toe allemaal dezelfde provider

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:10 



 

Oh echt?! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:27 



 
Profiel   

Hier ook regelmatig van die rare sms’jes gehad. Ook van Tinder, om mijn aanmelding te bevestigen??
En van de Rabobank. Bij allemaal moest je ergens op klikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:29 



 
Profiel   

Ik heb het gehad van de rabobank. En daar ben ik dus van. Ik heb er op geklikt. Serieus. Gelukkig niks ingevuld want moest van alles invullen maar toen, ja toen pas, begon er een belletje te rinkelen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:29 



 

Wij hadden hem niet van sns maar van ING, gaan exact dezelfde sms voor rond alleen dan over verlopen codes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:29 



 
Profiel   

Ing wist ik van iemand anders maar dat was per mail steeds.

Dit is echt mijn allereerste phishing ervaring. :+ Per mail nooit een gehad nu dus een per sms.

Heb de provider gebeld, de sms per mail graag doorgeven aan abuse@....com. :j zij trekken na omdat er mogelijk gebruik gemaakt wordt van besmette telefoons. Hoe meer info hoe beter. Dus als mogelijk ook 06 van de afzender.

Ik wacht rustig af, zij kunnen ook hun kant nakijken of er meuk verstuurd is.

Cioccolato oeps dat is idd niet zo handig nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:40 



 
Profiel   

Flew schreef
Een bekende van mij werkt bij SNS. Hij geeft aan dat er inmiddels honderden meldingen van deze SMS zijn gedaan. Nogmaals bij SNS melden wordt gewaardeerd, maar is niet noodzakelijk. Het belangrijkste is dat je geen gegevens uitgeeft.


In de app (ik ben wel klant) vragen ze het wel te melden op het valse email mailadres dat hier al genoemd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:41 



 
Profiel   

Ik had er ook een van ING, wist gelijk dat het fishing was, ik heb nl helemaal geen ING. Heb het nummer geblokkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:43 



 

ABN AMRO en ICS creditcard al meerdere keren gehad.
ING twee keer.
Nu dus één keer SNS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:44 



 
Profiel   

Ik heb ook ABN AMRO, ING en het CJIB gehad. Wist van ING meteen dat het nep was, omdat ik daar geen rekening heb en per sms iets mededelen vond ik niet iets van de ABN.
Maar bij het CJIB moest ik wel even twee keer knipperen voordat ik doorhad dat ik helemaal geen boete had gereden en die dus ook niet hoefde te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:52 



 
Profiel   

Mijn vriend kreeg die sms gister ook..

Wij hebben helemaal geen sns xD
Dus zeker die link niet aangeklikt en verwijderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 20:53 



 
Profiel   

Ik kreeg vandaag zo’n smsje van de ‘SNS ‘ bank.
Doorgestuurd naar de fraude-afdeling van SNS.

Scheelt ik ben geen klant van SNS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 16:14 



 
Profiel   

Hier ook dat berichtje gehad. Weer een ander nummer dan die hierboven al genoemd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 16:38 



 
Profiel   

Ik krijg net weer een sms binnen, nu zogenaamd van de Knab.
Valt dit ook onder een bel-me-niet-register oid, heb ik pech of kan ik hier nog wat anders mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-19 22:09 



 
Profiel   

Nee helaas niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 07:04 



 

Ik heb dezelfde gehad van ING en Belastingdienst. Beide nummers gerapporteerd bij Wie heeft gebeld en nummer geblokkeerd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 07:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen