Sms van sns bank voor doorlinken. Fishing

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8381
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:46

Meestal versturen ze deze smsjes at random naar mensen toe. Meestal inderdaad bij dezelfde provider omdat die nummers dicht bij elkaar liggen.
Ik heb er ooit 1 gehad van de Rabo en uit nieuwsgierigheid toch gaan kijken wat er achter zat.
Er stond dat mijn pincode was verlopen, deze moest ik met mijn naam invullen op die site en mijn bankpas moest ik met twee postzegels naar een adres sturen :')

9/10 keer krijgt je telefoon niks van deze smsjes als je ze gewoon weggooit.

mystery1980
Berichten: 4252
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:03

hier ook slachtoffer helaas, sms van Knab bank, ics kaart en Abn bank.
Erg vervelend sms jes komen altijd op ongelegen momenten en wil wel de beltoon aan hebben ivm familie die me moet kunnen bereiken voor noodgevallen. Verder nooit ergens anders mijn telefoonnummer gegeven dan aan mijn eigen bank voor internet bankieren. (en mijn moeder die absoluut het nummer niet doorgeeft)
Dus bang dat het daarvandaan komt, maar wel rot als je terug moet naar overschrijvingskaarten.

ajesca123

Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:52

mystery1980 schreef:
hier ook slachtoffer helaas, sms van Knab bank, ics kaart en Abn bank.
Erg vervelend sms jes komen altijd op ongelegen momenten en wil wel de beltoon aan hebben ivm familie die me moet kunnen bereiken voor noodgevallen. Verder nooit ergens anders mijn telefoonnummer gegeven dan aan mijn eigen bank voor internet bankieren. (en mijn moeder die absoluut het nummer niet doorgeeft)
Dus bang dat het daarvandaan komt, maar wel rot als je terug moet naar overschrijvingskaarten.


Waarom zou je in vredesnaam terug moeten naar overschrijvingskaarten?
Zie het slachtoffer stukje ook niet :o Gewoon niet openen en eventueel doorgeven aan de betreffende instantie en hop doorgaan met je leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:57

mystery1980 schreef:
hier ook slachtoffer helaas, sms van Knab bank, ics kaart en Abn bank.
Erg vervelend sms jes komen altijd op ongelegen momenten en wil wel de beltoon aan hebben ivm familie die me moet kunnen bereiken voor noodgevallen. Verder nooit ergens anders mijn telefoonnummer gegeven dan aan mijn eigen bank voor internet bankieren. (en mijn moeder die absoluut het nummer niet doorgeeft)
Dus bang dat het daarvandaan komt, maar wel rot als je terug moet naar overschrijvingskaarten.

Slachtoffer? Krijg jij dagelijks tien smsjes? Overschrijvingskaarten?
:= niet openen, verwijderen en doorrrrrr

Rex_Rolfo

Berichten: 5387
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:19

mystery1980 schreef:
Verder nooit ergens anders mijn telefoonnummer gegeven dan aan mijn eigen bank voor internet bankieren....
Dus bang dat het daarvandaan komt

Jij gaat er vanuit dat het smsje naar jouw nummer wordt gestuurd. Meer waarschijnlijk is dat een stukje software die berichten naar random nummers stuurt. En als dan na ..456 een bericht naar ..457 wordt gestuurd en jij hebt toevallig dat ...457 nr komt het bericht bij jouw aan. Het volgende bericht naar ...458 komt bij iemand aan de andere kant van het land enz.

Geen zorgen, dit soort phishing melden bij je bank als je daar zin in hebt en anders gewoon weggooien. Zolang je niet op de link die ze sturen je gegevens invult is er niets aan de hand.

Sweetgirl1
Berichten: 4585
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Sms van sns bank voor doorlinken. Fishing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:40

Ik heb zoiets gehad van ABN. Gelijk bij ze gemeld maar nog niks gehoord

luuntje

Berichten: 14011
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Sms van sns bank voor doorlinken. Fishing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:52

Die van Knab kreeg ik ook.
Braaf doorgestuurd naar de fraude-afdeling van Knab en zelf het bericht verwijderd.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:06

Mystery1980, op mijn telefoon kun je instellen dat in een stille stand bepaalde nummer wel door kunnen komen. Mijn mobiel staat tussen 22.00 en 9.00 op stil, behalve voor de nummers van mijn man, ouders, broers en zussen. Of voor een onbekend nummer dat binnen 2 minuten 2 keer belt. Misschien handig om te kijken of jouw telefoon dat ook kan.
En daarnaast is het zoals Rex_Rolfo al beschrijft, ze zijn niet bewust op jou uit hoor, ze gokken gewoon nummers.

mystery1980
Berichten: 4252
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:57

Anoniem schreef:
mystery1980 schreef:
hier ook slachtoffer helaas, sms van Knab bank, ics kaart en Abn bank.
Erg vervelend sms jes komen altijd op ongelegen momenten en wil wel de beltoon aan hebben ivm familie die me moet kunnen bereiken voor noodgevallen. Verder nooit ergens anders mijn telefoonnummer gegeven dan aan mijn eigen bank voor internet bankieren. (en mijn moeder die absoluut het nummer niet doorgeeft)
Dus bang dat het daarvandaan komt, maar wel rot als je terug moet naar overschrijvingskaarten.

Slachtoffer? Krijg jij dagelijks tien smsjes? Overschrijvingskaarten?
:= niet openen, verwijderen en doorrrrrr


meerdere sms-jes per nacht vooral! Dat is echt niet fijn als je al een energie probleem hebt en een slaap probleem kan ik je vertellen.

mystery1980
Berichten: 4252
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:58

Dreamybol schreef:
Mystery1980, op mijn telefoon kun je instellen dat in een stille stand bepaalde nummer wel door kunnen komen. Mijn mobiel staat tussen 22.00 en 9.00 op stil, behalve voor de nummers van mijn man, ouders, broers en zussen. Of voor een onbekend nummer dat binnen 2 minuten 2 keer belt. Misschien handig om te kijken of jouw telefoon dat ook kan.
En daarnaast is het zoals Rex_Rolfo al beschrijft, ze zijn niet bewust op jou uit hoor, ze gokken gewoon nummers.


Dat is een goede tip, zal eens kijken of dat inderdaad kan.