Sims 3 valt uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 21:33

Tijdens het spelen van de sims 3 op mijn laptop valt het spel vaak uit, de ene keer tijdens het opstarten of als ik net begonnen ben met spelen, de andere keer na 30 min tot een uur spelen.
Wie heeft dit ook? Wat kan ik doen zodat ik het spel kan spelen zonder dat mijn laptop uitvalt?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:34

Kan je laptop het spel wel aan? :)

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 21:36

Maureen95 schreef:
Kan je laptop het spel wel aan? :)

Toen ik m vorig jaar kocht zei de man die me hielp van de mediamarkt dat de laptop de sims gewoon aan zou moeten kunnen
Ik kon eerst we gewoon spelen zonder dat ie uitviel, begon het spel op een gegeven moment te doen
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 19-08-19 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:39

Ik had het ook. Heb het nooit opgelost gekregen dus maar op de andere laptop geïnstalleerd. Ben wel benieuwd of er een oplossing voor is.

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:45

Wat zijn de specs van je laptop? De sims 3 staat namelijk bekend als een erg zwaar spel

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 21:52


Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:53

De Sims 3 staat helemaal niet bekend als een zwaar spel. Een normale laptop zou dat prima aan kunnen.

Heb je andere applicaties openstaan op de achtergrond terwijl je de Sims aan het spelen bent?

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 21:54

Neverland schreef:
De Sims 3 staat helemaal niet bekend als een zwaar spel. Een normale laptop zou dat prima aan kunnen.

Heb je andere applicaties openstaan op de achtergrond terwijl je de Sims aan het spelen bent?

Niet dat ik weet

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:55

Wordt je laptop warm als je het speelt? Is je laptop helemaal geupdate? Ook je grafische kaart en je processor?

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 22:01

Ik doe alle updates die de pc zelf aangeeft, verder niet, laptop word wel warm na ongeveer 45 min a een uurtje spelen

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:01

Ik had hetzelfde probleem. Eind vorig jaar speciaal hiervoor een nieuwe gaming laptop gekocht, geen verschil ondanks het feit dat mn laptop dat spel zonder moeite op hoge kwaliteit graphic kan draaien. Toen voor een paar euro Sims 4 gekocht en die doet het prima :)

mnka
Berichten: 310
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:03

Neverland schreef:
De Sims 3 staat helemaal niet bekend als een zwaar spel. Een normale laptop zou dat prima aan kunnen.

Heb je andere applicaties openstaan op de achtergrond terwijl je de Sims aan het spelen bent?


De sims 3 staat wel bekend als een zwaar spel(vooral als je ook nog is alle uitbreidings pakketen hebt), waarom denk je dat ze sims 4 zoveel minder zwaar hebben gemaakt :Y) Het internet staat vol met mensen die klagen dat ze de sims 3 niet goed kunnen spelen.

Heb je ook nog uitbreidingen TS?

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 22:04

mnka schreef:
Neverland schreef:
De Sims 3 staat helemaal niet bekend als een zwaar spel. Een normale laptop zou dat prima aan kunnen.

Heb je andere applicaties openstaan op de achtergrond terwijl je de Sims aan het spelen bent?


De sims 3 staat wel bekend als een zwaar spel(vooral als je ook nog is alle uitbreidings pakketen hebt), waarom denk je dat ze sims 4 zoveel minder zwaar hebben gemaakt :Y) Het internet staat vol met mensen die klagen dat ze de sims 3 niet goed kunnen spelen.

Heb je ook nog uitbreidingen TS?


Ja, een stuk of 4, een aantal verweideren kan ik inderdaad ook nog proberen

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:24

mnka schreef:
Neverland schreef:
De Sims 3 staat helemaal niet bekend als een zwaar spel. Een normale laptop zou dat prima aan kunnen.

Heb je andere applicaties openstaan op de achtergrond terwijl je de Sims aan het spelen bent?


De sims 3 staat wel bekend als een zwaar spel(vooral als je ook nog is alle uitbreidings pakketen hebt), waarom denk je dat ze sims 4 zoveel minder zwaar hebben gemaakt :Y) Het internet staat vol met mensen die klagen dat ze de sims 3 niet goed kunnen spelen.

Heb je ook nog uitbreidingen TS?


Op zich is dat ook logisch dat het zwaarder wordt met veel uitbreidingen. Basis spel stelt niks voor qua specs in ieder geval.

Het zal wel een slecht geoptimaliseerd spel zijn met veel bugs. Als de 4 beter is zou ik die gewoon halen TS.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 22:24

Nu heb ik sims 3 verweiderd en sims 4 gekocht, valt deze ook uit -O- ;( terweil de laptop sowieso in de lader zit

ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:57

Bij mij viel hij ook een poosje uit, omdat mijn laptop waarschijnlijk te warm werd. Bleek uiteindelijk een stofprop bij de ventilator in te zitten, waar ik achter kwam toen ik mijn laptop even met de stofzuiger uitzoog (stofzuiger op laagste stand, laptop al langere tijd uit laten staan, want dan is de minste kans op schade aanrichten). Hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn, maar checken kan altijd :)

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 23:00

ChiVet schreef:
Bij mij viel hij ook een poosje uit, omdat mijn laptop waarschijnlijk te warm werd. Bleek uiteindelijk een stofprop bij de ventilator in te zitten, waar ik achter kwam toen ik mijn laptop even met de stofzuiger uitzoog (stofzuiger op laagste stand, laptop al langere tijd uit laten staan, want dan is de minste kans op schade aanrichten). Hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn, maar checken kan altijd :)


Dat ga ik morgen eens proberen

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 23:01

Ik heb dit probleem ook. En mijn nieuwe game laptop kan dit spel makkelijk aan, dat is het probleem niet. De Sims 3 is gewoon ongelofelijk buggy. Het ligt waarschijnlijk dus gewoon aan het spel, niet aan je laptop. Ik heb dit probleem met geen enkel ander spel. Ook niet met De Sims 4, terwijl ik daar ook een hoop uitbreidingen voor heb.

Een oplossing weet ik helaas niet. Hoor het graag, want het is nog altijd mijn favoriete Sims-spel.

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 23:05

Westhof schreef:
Ik heb dit probleem ook. En mijn nieuwe game laptop kan dit spel makkelijk aan, dat is het probleem niet. De Sims 3 is gewoon ongelofelijk buggy. Het ligt waarschijnlijk dus gewoon aan het spel, niet aan je laptop. Ik heb dit probleem met geen enkel ander spel. Ook niet met De Sims 4, terwijl ik daar ook een hoop uitbreidingen voor heb.

Een oplossing weet ik helaas niet. Hoor het graag, want het is nog altijd mijn favoriete Sims-spel.


Ik dus helaas met bijde, (sims 4 zonder uitbreiding, sims 3 met)
Terweil volgens de medewerker van de Mediamarkt de laptop het spel gewoon aan zou moeten kunnen

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:27

Is het echt je laptop die uitvalt of het spel zelf?

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 08:28

Mijn laptop

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:34

Laat je laptop bij een goede computerwinkel eens goed schoonmaken van binnen, kan idd zijn dat er flinke stof tussen zit etc.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Sims 3 valt uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:55

Dat probleem had ik ook steeds! Ik heb er toen een dikke boek onder gestoken langs de achterkant (niet op de verluchting natuurlijk) zodat hij iets omhoog staat en daardoor raakte de mijne niet meer oververhit. Als je liever een mooiere oplossing hebt kan je hem idd beter eens goed laten schoonmaken.