Douche en toilet in een ruimte?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:24

Wij hebben beneden een toilet en hadden boven het toilet in de badkamer. Maar met kinderen in huis was het niet handig. Nu hadden wij een grote badkamer,dus toch het toilet apart gemaakt.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:15

Beneden hebben wij een toilet en op de eerste verdieping een badkamer + toilet. Ik vind dit geen probleem maar visite etc. komt natuurlijk in principe alleen in de toilet beneden.
In (kleine) appartementen zie je het wel vaker dat er geen aparte toilet is.

Het kan prima, als je er veel ruimte mee wint is het ook zeker een optie; je moet alleen voor jezelf bedenken hoe je er in staat qua visite. Ik zou er zelf denk ik niet zo’n probleem mee hebben. Maar wij hebben niet dagelijks visite.

BarbaLala

Berichten: 9607
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:19

Vrij normaal om douche en toilet in 1 ruimte te hebben toch? Zeker in appartementen.
Ik heb een douche en keuken in 1 ruimte, dat is dan wel weer bijzonder volgens mij :+
(Degene die dat bedacht heeft snap ik ook écht niet :') )

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:31

Ik vind het vies. Zou ik nooit voor kiezen.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:33

BarbaLala schreef:
Vrij normaal om douche en toilet in 1 ruimte te hebben toch? Zeker in appartementen.
Ik heb een douche en keuken in 1 ruimte, dat is dan wel weer bijzonder volgens mij :+
(Degene die dat bedacht heeft snap ik ook écht niet :') )


Handig toch, als het helemaal fout gaat met de blender/spaghetti saus/vul zelf maar in... :')

Dobbelicious

Berichten: 328
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:38

Susanne schreef:
BarbaLala schreef:
Vrij normaal om douche en toilet in 1 ruimte te hebben toch? Zeker in appartementen.
Ik heb een douche en keuken in 1 ruimte, dat is dan wel weer bijzonder volgens mij :+
(Degene die dat bedacht heeft snap ik ook écht niet :') )


Handig toch, als het helemaal fout gaat met de blender/spaghetti saus/vul zelf maar in... :')


_O-

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:55

Wij hebben nu ook 1 (grote) badkamer met het toilet erin. Zelf wou ik liever toilet apart maarja je kan niet alles hebben! Het voordeel is wel dat onze toilet/douche gescheiden zijn dmv een muur (die muur staat feitelijk rond de douche). Zelf vind ik het kwa gasten eigenlijk niet zo vervelend, alleen onhandig als eentje grote boodschap heeft gedaan, zeker omdat bij ons de badkamer uitkomt op de keuken. Maar eventjes een geurkaarsje aan en het is opgelost :)

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:00

Wij hadden het in 1 ruimte en nu in ons huidige huis apart. Vind apart eigenlijk vooral irritant ook omdat er geen fonteintje in het toilet is. Zodra we gaan verbouwen komt er dus zeker weer gewoon weer een gecombineerde ruimte.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:04

Hier ook een wc en douche in een ruimte. En dan ook nog beneden. En dat is dan ook gelijk de enige wc in huis. Werkt prima voor ons. Waren we ook al gewend, in ons vorige superkleine huisje hadden we dat ook al. Ik had t liever apart gehad maar er is geen ruimte. We gaan nu ook de douche en wc opknappen en dat word wel een dingetje, geen wc dan. Maar we huren dan een eco- ctje en zetten die in de schuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:20

Hier ook in 1 ruimte.. klein appartementje, dus de wc zit pal voor de wasbak. Je moet niet te dik zijn hier _O-

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:43

In de badkamer altijd een toilet en dan in de gang een toilet voor gasten.

Alleen in ons appartement was het apart.

Ik zou zelf niet anders willen en ook echt geen problemen om. Je staat toch niet de hele dag of uren lang onder de douche? Dus met elkaar rekening houden valt echt mee. Wij woonden hier met zijn 3en.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Douche en toilet in een ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 19:58

Mijn man kan wel “uren” badderen, ik geef er niks om.
Bezoek is idd wel een punt, en dan niet vrienden/familie, maar incidenteel komt het weleens voor dat een klant gebruik wil maken van het toilet...

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:29

Ik had het in mijn vorige huis, heel soms was ik vergeten de wc bril droog te maken....dat vond ik niet zo fijn, :+
Maar ach, normaal gesproken geen probleem, ik woonde daar alleen.

Met meerdere mensen in 1 huis wonen, zou ik het niet prettig vinden, het geeft ergernis.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:21

LadyMadonna schreef:
Mijn man kan wel “uren” badderen, ik geef er niks om.
Bezoek is idd wel een punt, en dan niet vrienden/familie, maar incidenteel komt het weleens voor dat een klant gebruik wil maken van het toilet...

Dat is echt de enige reden die ik hier voorbij heb zien komen om het niet te doen, lekker apart laten. Klanten in je badkamer naar de wc laten gaan zou ik zelf een brug te ver vinden.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:28

BarbaLala schreef:
Vrij normaal om douche en toilet in 1 ruimte te hebben toch? Zeker in appartementen.
Ik heb een douche en keuken in 1 ruimte, dat is dan wel weer bijzonder volgens mij :+
(Degene die dat bedacht heeft snap ik ook écht niet :') )


Wij hebben dat ook, voor mij een plus om dit huis te kopen. Ik vind dat echt zo'n pluspunt! _O_

En de meeste mensen moeten echt vragen naar de douche, die valt onze douche niet eens op. :=

WC & douche zou ik ook geen probleem vinden, als gasten zich daar ongemakkelijk door voelen moeten ze maar thuis of in de tuin schijten. :Y)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 16:44

Onze wc's zijn boven en beneden apart van de badkamer. Dus er kunnen er 2 de boel vervuilen, terwijl een derde zonder wasknijper kan douchen. Echt, vind het helemaal top.

In een vorig huisje hadden we maar 1 wc en die was op de badkamer. Met 2 personen ging het wel, maar ook dan geregeld communiceren of het veilig was of niet :+