Inloopdouche, water zit overal en....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:46

Wij hadden gewoon een natuursteen dorpel op de tegels gekit en deze er weer afgesneden toen we onze huurwoning weer moesten opleveren. Niks aan het handje :)

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:46

Hey Magda,

Wij zijn inmiddels verhuisd, maar aangezien wij dezelfde renovatie nog net voor de verhuizing hadden... :D
Bij ons zat de douche idd ook op de 'achterwand' maar ze hadden de vloer wel netjes scheef af laten lopen. Met een douchegordijn erbij bleef het water waar het moest blijven *\o/* ik raad je niet aan om er tijdens de renovatie te blijven, is niet te doen!
Tip: als ze klaar zijn direct de vloer schrobben. Ze gebruiken afdekspul wat plakt aan de onderkant en je vloer gaat je dankbaar zijn :=

Het wordt beter, maar is even doorbijten %)

Edit: mijn username is anders, maar je kent me wel haha.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:49

Is 50cm niet heel smal voor een douch? Dacht zelf dat de standaard maat tegenwoordig 90 bij 90 cm is en in oude huizen 80 bij 80.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:04

Ik heb een metalen dorpel met dubbelzijdig tape geplaatst. Werkt super.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 08:37

Butterfly schreef:
Hey Magda,

Wij zijn inmiddels verhuisd, maar aangezien wij dezelfde renovatie nog net voor de verhuizing hadden... :D
Bij ons zat de douche idd ook op de 'achterwand' maar ze hadden de vloer wel netjes scheef af laten lopen. Met een douchegordijn erbij bleef het water waar het moest blijven *\o/* ik raad je niet aan om er tijdens de renovatie te blijven, is niet te doen!
Tip: als ze klaar zijn direct de vloer schrobben. Ze gebruiken afdekspul wat plakt aan de onderkant en je vloer gaat je dankbaar zijn :=

Het wordt beter, maar is even doorbijten %)

Edit: mijn username is anders, maar je kent me wel haha.


Hey! Ik miste je al haha. Ze zeiden bij ons dat de vloer niet schuin zou worden. Stom. Dit biedt hoop!

Tijdens de renovatie blijven we zeker niet thuis nee.


Blussem schreef:
Is 50cm niet heel smal voor een douch? Dacht zelf dat de standaard maat tegenwoordig 90 bij 90 cm is en in oude huizen 80 bij 80.



Geen idee, de badkamer is nu eenmaal niet groter. :o

Bedankt voor alle tips weer!

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:00

Het verschilt een beetje hoe schuin ze het doen volgens mij, maar bij ons was het iig prima :j wij hadden het douchegordijn tegen de wastafel aan zeg maar, qua diepte van de douche, dan heb je iets meer ruimte.

En anders bij de oplevering met de opzichter gewoon de douche aan zetten, ziet hij het zelf :D

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:03

Wij hebben ook een inloopdouche tegenover de kraan hebben Wij een douche goot in plaats van een doucheputje onder de kraan.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:15

Lijkt me stug dat je douche 50cm breed is, daar kun je amper staan :+
Eerst maar eens kijken hoe het wordt lijkt me en dan kun je er altijd nog iets op plakken.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 09:50

miccamaaike schreef:
Lijkt me stug dat je douche 50cm breed is, daar kun je amper staan :+
Eerst maar eens kijken hoe het wordt lijkt me en dan kun je er altijd nog iets op plakken.


Dat is de douche nu al, tenzij ik een corrupt meetlint heb. ;)


haffiefreak schreef:
Wij hebben ook een inloopdouche tegenover de kraan hebben Wij een douche goot in plaats van een doucheputje onder de kraan.


Als ik iets te zeggen had over de renovatie, dan was dit mijn wens ook inderdaad. :)


Butterfly schreef:
Het verschilt een beetje hoe schuin ze het doen volgens mij, maar bij ons was het iig prima :j wij hadden het douchegordijn tegen de wastafel aan zeg maar, qua diepte van de douche, dan heb je iets meer ruimte.

En anders bij de oplevering met de opzichter gewoon de douche aan zetten, ziet hij het zelf :D


True. Ik heb nu een kastje onder de wastafel maar als we die weg halen kan ik inderdaad wel wat winst halen. Bedankt.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:56

En ja mensen, de badkamer is heel klein :))

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 10:12

Butterfly schreef:
En ja mensen, de badkamer is heel klein :))


Irritant te klein. :=

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-19 19:46

Kunnen jullie het zo wat zien? De badkamer ziet er na de renovatie nog kleiner uit. :=
En dan zijn ze nog niet eens klaar. :')
Afbeelding

Afbeelding