Inloopdouche, water zit overal en....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 20:58

... op de vloer mag niets definitiefs geplaatst worden om het water tegen te houden.

De badkamer wordt gerenoveerd en ik krijg van de woningbouw een inloopdouche, maar er zitten verder geen doucheduren, drempels o.i.d. bij om het water te weren.
Een douchegordijn is natuurlijk zo opgehangen, maar dat voorkomt niet dat het water op de vloer alle kanten op gaat. Laat staan dat de kraan tactisch t.o.v. de opening geplaatst wordt en als het nu nog om een grote plek zou gaan, ok.... maar goed.

Omdat ik geen blijvende oplossingen mag plaatsen zoals dorpels, vraag ik graag om advies wat ik nog meer kan proberen. Bestaat er ook iets van een kunststof strip o.i.d.? Ik weet niet echt precies waar ik onder moet zoeken waardoor ik vastloop. :o
Zou om een afstand van 1.50 m gaan.

Ik hoop dat jullie goede ideeën hebben. :)

Anoniem

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:59

Normaal, als de douche goed is geplaatst, loopt jou water gewoon mooi weg.

mala26

Berichten: 5006
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:00

Maar loopt de vloer dan niet iets af bij je?
Want ik heb ook alleen een gordijn hangen en het water komt daar niet voorbij. Maar het loopt bij mij iets af naar het afvoer putje

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:00

In onze (paarden :+) douche hebben wij een rubberen kabelgoot geplakt omdat hij naar de stalgang afloopt. Werkt prima om water tegen te houden!

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:00

Mijn douchegordijn hangt tegen de grond en houd het water tegen + douche loopt iets af richting het putje

Sky_As

Berichten: 4746
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:02

Misschien een kunststof strip met dubbelzijdig tape vastzetten en dan kitten? Dat is ook wel weer te verwijderen. ....maar bij een goed gelegde vloer zou dat niet nodig moeten zijn

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 21:04

Dat wilden ze eerst niet doen, maar ik heb daar wel bezwaar tegen gemaakt omdat ik geen zin heb in een zeiknatte badkamer steeds. Ik hoop oprecht dat het volgende week wel gedaan wordt maar ik blijf vrezen van niet.

Plantje, goed om te horen dat het bij jou wel voldoende is. Wellicht kan ik het gordijn nog iets verzwaren bedenk ik mij nu.

Anders is het kabelgootje ook perfect! Bedankt!

Is kit dan nog zo makkelijk te verwijderen? Want ik zal wel mooie oplossingen maar die moeten allemaal gekit worden.

Amado7

Berichten: 10736
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:06

Wij hadden op de marktkraam altijd van die rubberen lange stukjes. Hoe leg je dat uit. Van die plakstrips van rubber. Dat hield water tegen en kan je er zo weer aftrekken.

Edit: soort rubberen tochtstrip ofzo iets?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:08

Dit probleem hadden wij ook, maar het putje bleek nog vol te zitten met gruis en andere zooi van de verbouwing. Daardoor kon het water amper weg :+

pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:08

Mijn ouders hadden ook zoiets en die hebben laatst een kunststof strip besteld en vastgekit met siliconen kit... volgens mij is dat eventueel weer te verwijderen.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 21:09

Cayenne schreef:
Dit probleem hadden wij ook, maar het putje bleek nog vol te zitten met gruis en andere zooi van de verbouwing. Daardoor kon het water amper weg :+


Ik zie ze er voor aan. :’)


Amado7 schreef:
Wij hadden op de marktkraam altijd van die rubberen lange stukjes. Hoe leg je dat uit. Van die plakstrips van rubber. Dat hield water tegen en kan je er zo weer aftrekken.

Edit: soort rubberen tochtstrip ofzo iets?

Bedankt ga ik verder zoeken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37278
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:10

Ik heb niks rondom. En ja water komt iets verder maar zolang het goed afloopt naar het putje staat niet je douche compleet blank. Voordeel van inloop douche zonder randjes, deurtjes of wat ook. Makkelijker schoonhouden

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 21:14

karuna schreef:
Ik heb niks rondom. En ja water komt iets verder maar zolang het goed afloopt naar het putje staat niet je douche compleet blank. Voordeel van inloop douche zonder randjes, deurtjes of wat ook. Makkelijker schoonhouden


Vooral dat laatste kijk ik naar uit. Deze badkamer is nu bijna 60 jaar oud en je wilt niet weten hoeveel flessen bleek ik er onderhand tegen aan heb gegooid. Op naar de renovatie. *\o/*
Al is het duidelijk dat de woningbouw zit te bezuinigen waar het kan, woongenot voor de huurders of niet. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:14

Bij ons spettert alleen het water wat aan de voorkant, maar we hebben een dikke stoffen badmat ervoor opgerold en die houd het water goed tegen!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:14

Bij ons loopt het redelijk goed af maar wij hebben een badmat liggen, zodat het water dat eventueel toch verder komt toch tegen gehouden wordt.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 21:20

pimaude schreef:
Bij ons spettert alleen het water wat aan de voorkant, maar we hebben een dikke stoffen badmat ervoor opgerold en die houd het water goed tegen!


De inloopdouche wordt 150 bij 50 cm zo uit mijn hoofd. De kraan komt aan de lange zijde en de andere lange zijde is tevens de open kant, daar komt sowieso een douchegordijn. De andere 3 zijden zijn dicht. Verder nog een wasbak, plankje en spiegeltje, een klein kastje en toen was de badkamer alweer vol.
Wellicht zie ik ook spoken, maar door deze opstelling vrees ik best wat water. Ik snap ook niet goed waarom ze kraan niet aan de korte zijde doen want dan heb je de straal langs de lange zijde. Plus daar hangt ie nu ook al, maar vanwege het stopcontact mag het nu niet meer, terwijl het nu al zo staat. -O-

Anoniem

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:24

Wij hebben de kraan ook tegenover de ingang, maar het spetteren valt echt nog mee ! Alleen het stukje grond voor de ingang, wat opgelost is met de badmat of een handdoek op de grond :-)

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:27

Diezelfde opstelling hebben wij ook. Met een iets aflopende vloer en douchegordijn blijft het water prima op zijn plek.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 21:27

Dan hoop ik oprecht dat ik spoken zie. :)

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:01

Kit is vanaf gladde tegels wel makkelijk te verwijderen. Ik moet af en toe nml een nieuw randje leggen in de douche

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:06


magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 22:11

Die linkt door naar de homepage van Ali, maar als ik hem invul snap ik wat je bedoelt. Bedankt. :)

Bedankt belleboef.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:17


magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 22:19

Bedankt. :)

Liesje89

Berichten: 9928
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Inloopdouche, water zit overal en....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:36

Gewoon een dorpen op kitten joh. Dat snijd je zo weer los, en zijn middeltjes voor om de resten weg te halen als je de dorpel weer weg haalt.