Werkende spinnenspray gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 10:34

Goedemorgen lieve bokkers,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met een goedwerkende spinnen-afwerende spray?
Ik kan een spin in de hoek van de woonkamer wel aan, maar toen ik vanochtend in ons fietsenschuurtje kwam, zat er een kleine kolonie grondspinnen in de deurpost. Dat is me toch iets te veel. Het gaat om een soort berging zonder stopcontact, dus ze weghalen met de stofzuiger is geen optie. Nu wil ik ze natuurlijk het liefst weghebben, maar ook zorgen dat ze voorlopig niet meer terugkomen. Iemand tips?

Bedankt!

Groetjes, Noor

8nnemiek

Berichten: 43391
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:37

Deur open zetten totdat de vogels door hebben dat er daar eten te halen is? :D

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 10:41

8nnemiek schreef:
Deur open zetten totdat de vogels door hebben dat er daar eten te halen is? :D


Hahaha dat is niet eens zo'n gek idee. :D

zacharyhill

Berichten: 1603
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: zeeuws vlaanderen

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:10

biokill hier voor dat de netten komen spuiten op de plekken waar je ze niet wil hebben. werkt goed ik spuit 1 keer per maand in het schuurtje en tot nu toe nog geen spinnen.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:13

Vlooienspray van Roxacect. Die rode bussen, te koop bij de Hema. Kunnen ze niet tegen.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:13

Probeer eens pepermuntolie, ik gebruik het sinds vorig jaar regelmatig in huis en verbeeld me dat er echt minder beestjes in huis zitten ondanks dat de tuindeuren met mooi weer de hele avond openstaan. Ik heb me laten vertellen dat ze niet van de geur houden :)

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:15

Ah, goed tips altijd welkom sinds onze hulp gillend van angst onze enorme spinnenkolonie in elke kamer (zeer oud huis met balken etc) ontwijkt :+

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:31

Azijn (met water) schijnt ook te werken. Maar wel als afweer, niet als bestrijding. Spinnen mogen niet met gif bestreden worden. Nou zal er niemand komen controleren of je gif op een spin spuit of niet, maar middelen met gif tegen spinnen zijn in feite dus illegaal. Dan kom je op goedjes zoals iets 'tegen vlooien' waar spinnen ook niet tegen kunnen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:32

Anti spider/spin van de welkoop. Gaan ze heel hard voor rennen :+

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 11:48

Heel erg bedankt voor de tips allemaal! Ik ga maar eens beginnen met het antivlooienmiddel van de Hema.

Sylvia schreef:
Azijn (met water) schijnt ook te werken. Maar wel als afweer, niet als bestrijding. Spinnen mogen niet met gif bestreden worden. Nou zal er niemand komen controleren of je gif op een spin spuit of niet, maar middelen met gif tegen spinnen zijn in feite dus illegaal. Dan kom je op goedjes zoals iets 'tegen vlooien' waar spinnen ook niet tegen kunnen.


Oh dit wist ik niet! Vandaar dat ik nergens echte spinnenverdelger kon vinden. ;)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:53

Je gaat er vast heel blij mee zijn dat spinnen sinds een paar jaar als beschermd diersoort zijn opgenomen in de wet. :P

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 11:56

Sylvia schreef:
Je gaat er vast heel blij mee zijn dat spinnen sinds een paar jaar als beschermd diersoort zijn opgenomen in de wet. :P


Whoeps. O:) Dan zal ik ze uiteraard lief vragen om weg te gaan en een bordje 'Liever geen spinnen hier' neerzetten. :D

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:58

Ze moeten niet per se dood toch? Gewoon verhuizen is prima :D ik sta er hetzelfde in hahaha.

Maar ik vermoord ze niet. Ik vang ze in een glas en laat mijn vader ze buitenzetten en ik ben vrij zeker dat hij gewoon het glas opheft, maar weet je... als ik ze niet zie, mogen ze er zijn.

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 12:03

SinneJ schreef:
Ze moeten niet per se dood toch? Gewoon verhuizen is prima :D ik sta er hetzelfde in hahaha.

Maar ik vermoord ze niet. Ik vang ze in een glas en laat mijn vader ze buitenzetten en ik ben vrij zeker dat hij gewoon het glas opheft, maar weet je... als ik ze niet zie, mogen ze er zijn.


Ik zeker normaal ook, ik vind het niet prettig om ze te doden. Dan zet mijn man ze buiten, maar laat die nu precies op vakantie zijn. :( Maar met dit aantal spinnen en zonder held van een man bij mijn zijde denk ik er misschien toch even iets anders over. Hopelijk zijn ze gewoon allemaal uit zichzelf verhuisd als ik vanavond thuiskom. :Y)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23421
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:29

Veerust +:)+

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:34

Ik dacht dat het Bokt-policy was dat ilegale dingen niet mochten worden gepost?
Komt een moderator met "Veerust" :roll:

Spinnen mogen niet chemisch bestreden worden in NL! Veerust is daar ook niet voor geregistreerd!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23421
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:38

Ik ben me er niet van bewust dat het illegaal is, sorry. Ze vraagt naar iets werkends tegen spinnen, ik lees ergens vlooienspray en ik weet dat men hier zo nu en dan een rondje doet met veerust. Dus dat deel ik.
Gelukkig ben ik ook gewoon maar een mens hè.

Janneke2

Berichten: 22740
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:45

Neem een grote plumeau en draag die voor je uit en zwaai ermee.

En doe iets anders tegen je eigen angst.
Hollandse huisspinnen doen niets.

Gif spuiten tegen nuttige beesten?
:n
We leven in 2019 en er dreigt een ramp omdat driekwart van de insectenpopulatie weg is.
Nauwelijks meer weidevogels, want er is geen eten.
Allerlei nuttige insecten die ons voedsel helpen maken via bestuiving: ze zijn er niet meer.

Houd je geld in je zak ipv nog meer gif....

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:54

Ibbel schreef:
Spinnen mogen niet chemisch bestreden worden in NL! Veerust is daar ook niet voor geregistreerd!


Waarbij ik nog als opmerking wil zetten dat de vlooienspray van Roxasect (de vliegenspray overigens ook) ook gif is.
Ja het werkt, ik gebruik dat tegen de muggen en vliegen in huis (zeldzaam en ook alleen in de slaapkamer omdat je van muggen nog gekker wordt :+ ). Maar alle spinnen gaan daar ook van dood. Dat is dus geen spinnenwerend middel, het doodt.

Edit: en ben het met Janneke eens. Gif tegen een nuttig beestje gebruiken is imo not done. En edit 2 :+ :D Ja Bas en Sebastiaan (spinnen dus) mogen bij mij in huis wonen. Zij eten vliegjes waar ik veel meer een hekel aan heb dan aan spinnen.

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 09:29

De spinnen waren vanochtend uit zichzelf verhuisd, dus er was gelukkig helemaal geen gif of andere dubieuze middelen nodig! :Y)

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:48

Janneke2 schreef:
Neem een grote plumeau en draag die voor je uit en zwaai ermee.

En doe iets anders tegen je eigen angst.
Hollandse huisspinnen doen niets.

Gif spuiten tegen nuttige beesten?
:n
We leven in 2019 en er dreigt een ramp omdat driekwart van de insectenpopulatie weg is.
Nauwelijks meer weidevogels, want er is geen eten.
Allerlei nuttige insecten die ons voedsel helpen maken via bestuiving: ze zijn er niet meer.

Houd je geld in je zak ipv nog meer gif....


Ik bleek zo'n heerlijk huisspinnennest in mijn huis te hebben. Als ik dagelijks een tiental spinnen van over de 5 cm met dikke lijven hoor lopen en ze zelfs je tandenborstel in beslag nemen. Beschermd of niet, ik heb mijn grenzen. Het nest is chemisch verwoest.

Voor nu gebruik ik mintolie en heb diverse muntplantjes in huis staan. Horren helpen ook goed.

Buitenshuis is het inderdaad met een ragenbol het gangpad vrij maken.

Britta31

Berichten: 13134
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:50

Ik ga ook met de plumeau zwaaiend voor mij uit de zolder op.Daar zitten echt giga spinnen en webben.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:16

Ik ben als de dood voor spinnen, ik zou de schuur niet meer indurven!

Duhelo

Berichten: 28535
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Werkende spinnenspray gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:47

oh, horror magda ...
ik heb onlangs dit besteld bij agradi
https://www.agradi.nl/spider-free-insec ... -500ml.htm
het is geen verdelger , maar het ruikt een beetje apart en het legt een soort laagje waardoor de spinnen geen grip zouden hebben en er niet oplopen. Gewoon in de kieren en doorgangen spuiten.
ik heb alle spinnen uit mijn zadelkamer buiten gezet, en dan overal gespoten, en totnutoe idd geen spinnen meer! (ong 3 weken nu). Dus ik ben benieuwd hoe lang het werkt!