Ontspullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:30

Wat een prachtige vloer!!

Ik heb net weer een berg zooi in de auto gegooid, drie of zelfs vier tassen met oude rijkleding klaargezet om naar een stichting voor paardenrijden voor gehandicapten te brengen en het asiel gemaild of ze blij worden van mijn overschot aan handdoeken, badlakens en fleecekleden.

Nu maar even aan het werk en dan hoop ik morgen de tijd en de moed te hebben meen berg dekjes, dekens en beenbeschermers op Facebook te zetten.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:48

Ik ging vol goede moed met vijf enorme shoppers kleding en schoenen op pad. De tweedehands winkel neemt bijna niets in. In elk geval niet gewone merken zoals Zara en Only en ook niet nieuw (met kaartje :o I know, ik mag geen kleding meer kopen...). Van de duurdere merken had ik misschien 10 items en die zijn ingenomen. Een groot deel heb ik doorgebracht naar de kringloop, maar voor wat kledingstukken ga ik nog één verkooppoging doen.

Het ontspullen schiet hier voor geen meter op. Ik doe echt wel mijn best, maar ik zie nog weinig resultaat. Het helpt niet dat we gaan verbouwen en dat de hele schuur leeg moet. Na het leeghalen van twee huizen (oma's) hebben we alleen maar extra spullen. Ik zie er geen gat meer in. En waar laat je typische schuurspullen als je geen schuur meer hebt...? Dat moest in een extra paardenstal, maar die wordt nog bewoond door een snoezige poownie. Naast de fietsen moeten we ook bosmaaier, grasmaaier en zitmaaier kwijt met alle andere tuintoestanden. Stapels stenen, dakpannen, setjes autobanden, houtpellets. Dat kan ik niet 'ontspullen'. De te behouden spullen gaan nu al zoveel tijd kosten dat het ontspullen lastiger wordt.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:10

Oh dat is lastig inderdaad. Wij hebben heel erg veel bouwspullen. Maar ja we zijn nog bezig dus misschien komt het nog van pas dus dat bewaren we dan allemaal maar weer...

Krijg je daar geld voor bij de kledingwinkel?

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:47

_MG schreef:
Wat zijn jullie vlijtig!

Mijn huis is echt een grote chaos, ik erger me dood, maar ben te vermoeid om ook maar iets voor elkaar te krijgen -O-


Eigenlijk moet jij MrsDrLupo volgen op IG, zij is de vrouw van een bekende Fortnite streamer, maar heeft/had hetzelfde probleem als dat jij hebt. Maar zij deelt haar struggles heel open en eerlijk in haar stories en viert ook kleine overwinningen, bijvoorbeeld het opruimen van één lade, of één (klein) kastje. Maar ook het opgeruimd houden ervan. Zij zet zichzelf ertoe om 's avonds vóór het slapen de woonkamer te 'resetten'. Kost drie minuten maar omdat ze dan 's ochtends opstaat in een opgeruimd huis heeft ze weer frisse moed om dan weer een ander dingetje op te ruimen.

~~

In het algemeen:
Ik moet van mezelf binnenkort de kelder en de garage nog één keer opruimen. Ik ben dus helemaal niet van het hoarden / verzamelen. Ons huis is dan ook erg 'kaal' voor sommige, maar naar mijn gevoel staat er nog teveel prul rond. Ik wil het liefst met zo min mogelijk werk zo maximaal mogelijk hebben opgeruimd en gepoetst.

Het doel voor 2020: Het vinden van een TV kastje wat volledig dicht is, met glasplaat voor Mediabox & PS4, nieuw salontafeltje (zou ik niet meer willen, kerel wel) zonder lade, dat was het compromis.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:51

opisop_shop schreef:
Oh dat is lastig inderdaad. Wij hebben heel erg veel bouwspullen. Maar ja we zijn nog bezig dus misschien komt het nog van pas dus dat bewaren we dan allemaal maar weer...

Krijg je daar geld voor bij de kledingwinkel?


Bij de tweedehands winkel krijg je een klein deel van de verkoopprijs indien het binnen korte tijd wordt verkocht.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:17

Kim, bedankt voor je tip, zal er naar kijken :D

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:07

Van het weekend twee tassen vol boeken weggedaan.


De spullen die ik weg doe en nog goed zijn gooi ik nooit weg.
Ik probeer eerst te slijten bij vrienden en familie.
Daarna geef ik het aan het kringloop en kleding wil ik ook nog wel in de textielbak gooien.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:03

Afgelopen weekend de hele schuur opgeruimd. Veel dingen kunnen toch weg en zijn de container in gegaan.

Ook mijn hele kledingkast uitgezocht. Twee vuilniszakken die weg kunnen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 21:12

Katja schreef:
Ligt een beetje aan waar in Brabant. Ik kom nog wel eens die kant op.


Ik zie dat ik niet meer gereageerd had, maar die persoon woont in Tilburg.

Ik zie dat nog wat mensen goed bezig zijn geweest!

Ik heb voor mijzelf voor dit jaar wat doelen gesteld:
Er gaan 4 meubelstukken weg (fauteuil, 1 persoons bed en 2 kasten) en dus ook veel spullen want de kasten zijn niet leeg en bed is ook altijd bezaaid. :o
Daarnaast ligt in mijn oude slaapkamer bij mijn vader nog heel veel spullen van mij die ik in ruim 15 jaar niet gebruikt hebt. Ik wil nu wekelijks 1 boodschappentas daar vandaan meenemen en uitzoeken of iets verkocht of naar kringloop gaat (of blijft voor mijn dochter). :=

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:44

Dit weekend weer wat kleine doelen behaald! Eind februari heb ik ander halve week vakantie.. ik ga tot die tijd elke week drie kleine doelen afronden en in mijn vakantie drie grote doelen. Ik hoop daarna alles (redelijk) op orde te krijgen!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:58

cobiie schreef:
Katja schreef:
Ligt een beetje aan waar in Brabant. Ik kom nog wel eens die kant op.


Ik zie dat ik niet meer gereageerd had, maar die persoon woont in Tilburg.
Dat is niet echt mijn standaard route helaas.


Ik ga gestaag verder. Huis ligt nog steeds overhoop maar kleine stukjes beginnen op hun plek te vallen. Ik denk morgen de schuur redelijk af te hebben met mooi veel lege ruimtes en alles echt weer georganiseerd.
Ook maar proberen om morgen weer wat op marktplaats te gooien.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:17

Elke keer ben ik heel nieuwsgierig als ik weer lees dat er iets op marktplaats is gezet, of dat een lading spullen erop gaat komen. Want wie weet wat voor pareltjes daarbij kunnen zitten. .. Maar ik mag niet kijken van mijzelf want ik moet OPRUIMEN en niet nog meer spul erbij kopen _O-

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:36

Ik heb mogelijk vorige week weer het een en ander gekocht terwijl ik op vakantie was. Wel veel minder dan ik anders gedaan zou hebben.
Gelukkig ben ik aan het andere eind druk bezig met inpakken, opruimen en wegdoen, dus uiteindelijk kom ik uit met minder.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:30

Ik heb behoorlijk wat kleding die in prima staat is. Sommige dingen amper gedragen, maar ik krijg het maar niet verkocht.
Ik zit op United Wardrobe en Vinted maar ik lijk er telkens net buiten te vallen.

Wie heeft er tips om goede en aantrekkelijke foto;s van kleding te maken?
Ik heb een kleine ruimte en krijg het idee dat ik niks lekker op de foto kan krijgen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:31

Misschien kun je van iemand een paspop lenen?
Of er op marktplaats eentje kopen

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:40

Ik verbaas me trouwens echt ontzettend over de hoeveelheid spullen die ik mee naar binnen heb gesleept, weggezet heb en waar ik nooit meer iets mee doe. Dingen die ik 4 jaar geleden hier op de plank heb gezet, en die er nu weer vanaf komen. Echt bizar hoe blind je wordt voor dingen

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:37

Ik heb daar ook een handje van VG. Ook dat ik dan dingen die ik toch al bijna niet gebruik dubbel koop, omdat ik ben vergeten dat ik het heb. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat de spullen die ik niet vaak gebruik en weer opruim in kast/zolder, dat ik dat bij houdt in een lijst op mijn telefoon. Dan weet ik 1) dat ik het al heb en 2) waar ik het kan vinden.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:14

Herkenbaar Vjestagirl! Ik ben drie jaar geleden verhuisd en heb nog complete verhuisdozen staan die niet uitgepakt zijn. Betreft vooral kantoor artikelen, studie boeken etc.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:38

Vjestagirl schreef:
Ik verbaas me trouwens echt ontzettend over de hoeveelheid spullen die ik mee naar binnen heb gesleept, weggezet heb en waar ik nooit meer iets mee doe. Dingen die ik 4 jaar geleden hier op de plank heb gezet, en die er nu weer vanaf komen. Echt bizar hoe blind je wordt voor dingen

Yup en ik ben meesterlijk goed in Tetris. Zet alles zo in de kasten dat er mega veel in kan en je daarna nooit meer weet wat er ook alweer achter in de kast zat :+

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:00

Ik fotografeer kleding voor marktplaats op een paspop (gekocht op mp :D ) Met kleding moet je geduld hebben, ik heb een Word-document waar ik de teksten in heb staan, de kleding zit in opbergdozen van de Action dus liggen niet in de weg. Sommige dingen ben ik binnen een dag kwijt en andere duurdere mooie kledingstukken kunnen een half jaar duren.

Ik ben goed bezig met ontspullen, ik was gister even in de kringloopwinkel en wist niet hoe snel ik weer naar buiten moest, wat een spullen en wat een rommel! ;) ;) ;)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:46

Ceffyl schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik verbaas me trouwens echt ontzettend over de hoeveelheid spullen die ik mee naar binnen heb gesleept, weggezet heb en waar ik nooit meer iets mee doe. Dingen die ik 4 jaar geleden hier op de plank heb gezet, en die er nu weer vanaf komen. Echt bizar hoe blind je wordt voor dingen

Yup en ik ben meesterlijk goed in Tetris. Zet alles zo in de kasten dat er mega veel in kan en je daarna nooit meer weet wat er ook alweer achter in de kast zat :+


Haha oh nee dat doe ik niet. Ik dacht dat ik al best wel leeg en opgeruimd was :+

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:07

Ik heb mijn schuur af!! Met heel veel lege ruimte zodat ik mijn paardenspullen eindelijk uit mijn auto kan halen. Maar dat is een klusje voor morgen. Hier werd ik alweer heel blij van.

Over vier weken ga ik een maand op reis en dan wil ik dat alles een plek heeft. Als ik terugkom ga ik de boel nog wel een keer door om te zien wat er nog beter kan.

Mijn man is ook zo goed in Tetris.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:08

Wat goed! Moet echt lekker te zijn om te weten dat je nu zo veel ruimte hebt!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 18:56

Ja echt heerlijk. Ik heb 4 enorme curver boxen leeg en ruimte op de planken.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 22:23

Goed werk Katja. Heerlijk dat al je paardenspul straks een plekje heeft.

Vg, helaas ben ik ook bekend met blindheid voor spullen die ik heb staan. Je kan tig keer er langs lopen of een kast (snel) opruimen en ze vallen gewoon niet op.

Hier de eerste tas meegenomen uit ouderlijk huis.
Wat boeken gelijk op marktplaats gegooid. Lego in een sopje gedaan en dat kan naar zolder.
Ook een verzameling knijpbeertjes (jaren 80) meegenomen :') , liggen nu op te drogen na een sopje. Die kunnen morgen op Facebook om gratis opgehaald te worden. :+
Daarnaast ook nog wat spullen op marktplaats gezet die op onze eigen zolder lagen.