Ontspullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:53

xU_Blinghx schreef:
Ik heb behoorlijk wat kleding die in prima staat is. Sommige dingen amper gedragen, maar ik krijg het maar niet verkocht.
Ik zit op United Wardrobe en Vinted maar ik lijk er telkens net buiten te vallen.

Wie heeft er tips om goede en aantrekkelijke foto;s van kleding te maken?
Ik heb een kleine ruimte en krijg het idee dat ik niks lekker op de foto kan krijgen.


Zoveel mogelijk met daglicht - liefst buiten - foto's maken.
Ik heb een haakje in de buitenmuur achter huis waar ik kleren aan een kleerhanger op de foto zet.
Neutrale achtergrond en kleuren komen dan veter uit

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:49

Hier vol goede moed weer begonnen, eerst maar wat paardenspullen op marktplaats gezet.

Het weekend wil ik in huis weer verder, we beginnen met de kerstboom maar weer op te bergen. :')

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:25

Ik ga morgen ook weer beginnen. Heb echt moeite om door te zetten. Als ik bezig ben krijg ik er wel veel energie van, maar dat beginnen -O-
We zijn hier ook een flinke verbouwing aan het plannen, dus dan moet eigenlijk wel zoveel mogelijk alles weg zijn. Dus hopelijk gaat dat nog wat motiveren.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:47

@ Ceffyl; Dat is dan wel een mooie stok achter de deur!

Hier eea op MP verkocht (paardenspullen) Helaas staat de kerstboom nog wel :')
Weekend maar eens verder. Wij willen graag dit jaar nog het huis te koop zetten en verhuizen, dus dat is onze stok achter de deur!

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:21

Ik heb een paar weken geleden, mede geïnspireerd door dit topic mijn werkkamer opgeruimd. Maar ik ben er nog niet toegekomen om de boeken en rommeltjes weg te brengen naar de kringloopwinkel.
Het staat al die tijd in de gang, in de weg te staan. :+ :=
Binnenkort toch maar doen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:05

Ik heb deze week wel echt veel gedaan. Dit weekend maar weer samen met mijn man even de zolder op om daar wat dingen uit te zoeken. Zou willen dat hij een slechter geheugen had zodat ik gewoon dingen weg kon gooien.

Omdat ik op dit moment geen paard heb en ook geen paard voor iemand anders start al mijn wedstrijdspullen maar eens schoongemaakt en ook mijn poetsspullen en tassen gewassen. Ligt nu allemaal bij elkaar klaar voor als ik weer zover ben.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:17

Opeens lopen de verkopen via marktplaats deze week lekker. Morgen waarschijnlijk weer een pakketje wegbrengen. :D

Ik hik nu aan tegen de verkoop van paard/pony’s. -O- Maar nu de beslissing genomen is kan ik beter doorzetten dan dit uitstelgedrag, ik maak mij nu een beetje gek met er tegenaan hikken.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:01

Dat is ook wel een heftige beslissing. Veel sterkte daarmee.

Hier is nogal veel tijd gegaan in het plaatsen van een nieuwe kast. Maar na een week heb in mijn kledingkast af, ingeruimd en georganiseerd. Echt heel blij mee maar het was wel bloed, zweet en tranen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:43

De maandag maar weer goed begonnen met onthullen. Net ruim 120 serviesstukken geïnventariseerd en naar een veilinghuis gestuurd met de vraag of ze het willen veilen. Dat scheelt weer drie dozen in huis als dat weg zou zijn.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:51

Goed bezig Katja.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:01

Ontspullen; Ja het ruimt mooi op en ik maak er veel mensen blij mee.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:40

Ik heb vandaag een hele lading stabilo fineliners aan een vriendin gekregen, en een hele lading poetsdoeken van haar gehad :D . Win-win

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:07

Katja schreef:
De maandag maar weer goed begonnen met onthullen. Net ruim 120 serviesstukken geïnventariseerd en naar een veilinghuis gestuurd met de vraag of ze het willen veilen. Dat scheelt weer drie dozen in huis als dat weg zou zijn.

Meelezer meldt zich!

Welk veilinghuis heb je gekozen als ik vragen mag? Ik heb nog servies uit een erfenis staan. Ik zou het graag verkopen maar op Marktplaats is dat een eindeloos gedoe (het is 12 delig en dan wil men 6 eierdoppen, 1 diepbord, 2,5 soepkom, dat soort werk).

Sowieso merk ik dat spullen uit een erfenis een heel nieuw niveau van ontspullen is... Ik ben echt heel goed in zooi weggooien en heb echt geen overbodige spullen. Tot het overlijden van mijn moeder. Een invasie van verhuisdozen en spullen en dan heb ik echt al heeeeel veel weggedaan. Zo moeilijk om afscheid te nemen van dingen. Terwijl ik tegelijkertijd onrust krijg van alle zooi die ik nu heb. Lastig hoor. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:58

Ik heb gewoon voor een veilinghuis hier in de buurt gekozen heet Peerdeman dat is wel toepasselijk toch?

Ik heb niet super veel moeite met dingen wegdoen mijn man is daar veel extremer in.

Ir111

Berichten: 11952
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:14

:)* Ik heb specifiek gezocht op verkoop serviezen maar dat hoeft natuurlijk niet perse. Een veilinghuis kan natuurlijk ook.

Ik ben heel goed in weggooien/wegdoen. Alleen niet met spullen uit een erfenis. Of heb jij daar ook geen moeite mee?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:34

Ik houd een paar dingen die me echt dierbaar zijn en wil het geld wat het oplevert ook wel gebruiken om iets bijzonders van te kopen en niet opmaken aan boodschappen of zoiets uitgeven.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:50

Nou 5 maanden nadat ik hier gepost heb toch echt begonnen met ontspullen.
Heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal uitgezocht wil hebben qua opbergruimtes (alles :') ) zodat ik het lekker kan afstrepen als het klaar is.
Werkt erg motiverend hoe simpel het ook klinkt.

Ben nu in de keuken aan de slag. Nog 2 kastjes en dan is dat klaar. Nadeel is dat restafval maar 1x per maand komt anders was ik al veel verder geweest.
Grote dingen "spaar ik op" en dan laat ik de kraak daarvoor komen volgende maand.
Ik heb wel een beetje moeite met goede spullen weggooien zoals borden, maar ik gebruik toch niet meer dan 2 borden dus waarom zou ik het allemaal bewaren?
Had ruim 26 borden in de kast staan en ik woon maar alleen dus dat is echt overdreven. Heb de helft weggegooid en alleen bewaard wat bij elkaar past/ hoort +:)+ . Bekers en glazen hetzelfde liedje.
Geeft een heerlijk leeg gevoel! 8-)

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 14:19

Zulke dingen kun je nog op weggeefhoeken zetten of naar de kringloop brengen eventueel :)

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:34

Marjo schreef:
Zulke dingen kun je nog op weggeefhoeken zetten of naar de kringloop brengen eventueel :)


Ja heb ik even overwogen om ze op fb te zetten maar het animo voor die spullen zal niet groot zijn en dan zit ik er alsnog een tijd mee opgescheept dus dan toch maar weg.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:37

Zo, twee boodschappentassen kleding eruit gemieterd. Heb nu alles netjes georganiseerd in bakjes etc! Marie Kondo proof haha. <3

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:38

Barbalala, goed dat je begonnen bent met ontspullen.

Mr, ook goed bezig. 8-)

Ik heb net onze antieke landauer op Facebook te koop gezet, daar gaan we de komende jaren niet mee rijden als we ook in het aantal paarden teruggaan.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:53

Goed bezig allemaal.

Hier is vanavond een bedombouw opgehaald die al twee jaar niets stond te doen. En ik heb een berg paardenspullen te koop gezet. Ben al 7 dekjes kwijt vandaag, set beenbeschermers en heb een cap gereserveerd. Dus dat schiet gelijk lekker op.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:09

Ah wat een fijn topic! Ik ben ook al een tijdje bezig met ontspullen. De laatste weken weer door mijn kleding gegaan, gaat een grote zak naar de kringloop en een deel probeer ik te verkopen.. en alsnog houd ik dan veel over naar mijn idee :') Wil dus ook niets nieuws meer kopen, afgelopen halfjaar ook maar 3 of 4 kledingstukken gekocht dus dat is nog best oke. Maar meer heb ik nu echt niet nodig. Enige uitzondering die ik maak als ik iets tegenkom wat vintage/tweedehands is: maar dan moet ik het wel echt heel leuk vinden.

Ook in mijn extra kamer heb ik alle kasten uitgezocht en een hoop weggegaan, ook hiervan gaan twee tassen naar de kringloop. (niet veel verkoopbaars/waardevols)

Leukste gedeelte komt nog: de kelder/berging. Daar staat onder andere een bak met allemaal barbiepoppen/speelgoed en knuffels wat ik allemaal wil uitzoeken. Mijn moeder begon alleen al over de barbiepoppen dat ik die niet weg mocht doen :+ Terwijl ik juist eigenlijk hetgeen waar ik geen belang meer bij heb qua speelgoed weg zou willen geven aan een goed doel, waar kinderen zitten die het kunnen gebruiken.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:16

Breng je de barbiepoppen toch naar je moeder? Jij blij e *\o/* n zij blij

senna21

Berichten: 11847
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:21

Bepaalde types Barbiepoppen brengen nog wel wat geld op, naar horen zeggen.