Ontspullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:04

Op Facebook heb je van die gratis af te halen/weggeef hoeken waar je de spullen op aan kan bieden.

Wegbrengen naar de Kringloop is ook een optie en anders gewoon in de kliko.

Hier qua kleding wissel van het seizoen, net de korte broeken en zomer rokjes/jurkjes achter in de kast gelegd en de lange mouwen weer naar voren. Verder heb ik plek genoeg en wissel ik niet.

Kleding opruimen vind ik makkelijk, maar de rest. Heb nog 2 dozen die al jaren op zolder staan maar niet uitgezocht zijn, kan mij er niet toe zetten. Misschien motiveert dit topic?!

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:07

Ah zo..daar was ik niet bekend mee.

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:29

Geeft niets, vragen staan vrij toch?

Wat zouden jullie doen met een splinter nieuwe trouwring van een bruiloft die is afgeblazen, maar wel gegraveerd is. Wit met geelgoud...

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:30

Te koop zetten, om laten smelten tot een mooie ring oid, verkopen als 'oud-goud'...

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 14:54

Idd verkopen, levert nog wat op.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 23:14

Popstra schreef:
Ik heb het bij vlagen dat ik in ene heel veel vooral kleding en schoenen weg breng. Ik schaam me haast wat ik in die containers gooi.. Koop ook nogal graag wat namelijk.
Gelukkig heb ik 2 nichtjes die ik met veel dingen blij kan maken.
Maar dat gevoel na het opruimen is zo fijn, zo voldaan zeg maar.

Het liefst laat ik soms een containertje komen om helemaal vol te laden maar dat ziet mijn man niet zo zitten.

Mijn vraag dus aan jullie, waar brengen jullie het naar toe? Gooien jullie het in??


Ik breng veel naar de kringloop en als ik denk dat ik er nog wat voor kan krijgen, zet ik het op marktplaats.
Of soms ook, gun ik het liever iemand gratis, dan dat ik het naar onze vééééééééééééééééééééls te dure kringloop breng.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:10

Hier heeft mijn man ook eindelijk zijn kledingkast eens opgeruimd. *\o/* Goed voorbeeld doet volgen, hij deed het uit zichzelf. 8-)

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:39

Hier ook terug druk bezig met spullen uitzoeken en wegdoen. Er zijn vandaag 4 keer mensen spullen komen halen, morgen ook eentje en nog enkele dingen online die nog te koop/gratis zijn. Dit weekend gaat er ook het een en ander weg.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:51

Netjes lori 8-)

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:32

Ik probeer zo veel mogelijk vogel vrij te leven, al vind ik dat ik nog steeds veel spullen heb. Ik ga er regelmatig doorheen, maar ben ook een stuk makkelijker met spullen wegdoen. Ik heb een aantal dingen die belangrijk voor mij zijn en overal mee naar toe gaan,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:39

Ik gooi juist alles (misschien wel wat te snel) weg, oeps. :+

Of ja, kleding gaat naar de kringloop of in de kledingcontainer, wat ik kan verkopen verkoop ik of geef ik weg en de rest gaat wel echt weg.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:00

Hier geven we zoveel mogelijk kleren online weg en bij voorkeur aan mensen met weinig middelen. Ook ruilen we veel wat ook veel voldoening geeft, vaak tegen moestuin groenten echt heerlijk.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:13

Lori schreef:
......voorkeur aan mensen met weinig middelen.
Hoe kontroleer je dat ??

De dingen die ik weg doe vraag ik zo weinig voor dat iedereen dat haast wel kan betalen. Als er niemand voor komt gaat het naar de Kringloop en meestal vragen ze er daar nog meer voor.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:41

Je kan het niet controleren echter wel hopen dat ze eerlijk zijn. Sommige hebben zelfs dat weinige geld niet. Hier waar wij wonen is het bij de meeste spullen gratis weggeven of ermee blijven zitten. Naar de kringloop brengen waar hun er vervolgens terug geld voor vragen ben ik uit principe tegen maar dat is persoonlijk.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:49

Ik ben ook (nog steeds) bezig met ontspullen. Momenteel heb ik nog geen goede bestemming voor de spullen gevonden, maar ik ben wel druk aan het selecteren wat er weg mag. Dat is deels omdat ik graag wil leven met minder, deels omdat ik van plan ben te gaan verhuizen, dus alles wat niet verhuisd hoeft te worden is mooi (niet) meegenomen :D

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:33

Daar hebben wij zo’n voordeel van gehad Vjestagirl! We hadden geen verhuisplannen maar hebben de zolder en de schuur enorm opgeruimd: verkocht, weggegeven en weggegooid. Een jaar later hebben we ons huis verkocht en jeetje dát scheelde heel veel werk.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:42

@lori: ik heb al meegemaakt dat ik iets gratis weggeven heb aan iemand die een 'zielig' verhaal had op een Fb-groep hier in de buurt. Dik een week later stond het op MP voor meer als ik er ooit voor gevraagd heb (en niet verkocht kreeg).
Het gaat hier dus voortaan alleen gratis weg naar kennissen óf naar de kringloop, de kachel in of de stort.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:01

Ceetje_bokt schreef:
Daar hebben wij zo’n voordeel van gehad Vjestagirl! We hadden geen verhuisplannen maar hebben de zolder en de schuur enorm opgeruimd: verkocht, weggegeven en weggegooid. Een jaar later hebben we ons huis verkocht en jeetje dát scheelde heel veel werk.


Dat hoop ik dus ook te hebben. Door gewoon nu al veel weg te doen hoef ik het straks niet allemaal in te pakken, uit te pakken, uit te zoeken en een nieuwe plek te geven waar ik er ook nooit meer naar kijk...

Ik heb alleen nog wat moeite met het wegdoen van de spullen van wijlen mijn merrie. Vjesta is overleden in 2015, en ik heb al haar spullen nog boven liggen, waaronder een prima zadel... Ik doe er niets mee, maar wegdoen voelt ook verkeerd.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 15:11

Een zadel wordt er ook niet beter van als het nooit meer gebruikt wordt en dat geldt voor meer spullen van leer. Maar als je er nog niet aan toe bent moet je het gewoon laten liggen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:30

Ik snap dat wel Vjestagirl, maar draai het eens om: zou jouw merrie het iets uitmaken dat het zadel bewaard? Vermindert het wegdoen van deze spullen dat de mooie herinneringeni?
Maar doe het pas weg als je eraan toe bent. Je zou kunnen overwegen ze te schenken aan een goed doel zoals de Paardenkamp of het Olde manegepaard.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:37

De herinneringen zitten niet in de spullen maar in je hoofd. Dat is wat ik mij vooral voorhoudt met dit soort dingen.
Wanneer die spullen weggestopt liggen en je niet van plan bent om weer een paard te nemen, wat is de meerwaarde van het houden van spullen enkel om op te slaan.

Weggeven van spullen aan vreemden heb ik geen moeite, maar doe ook niet mijn best om de krijger te filteren op het zieligste verhaal, juist dan voel je je genaaid als het dan te koop gezet wordt later. De eerste die het ophaalt mag het hebben. :+
Ik heb soms spullen te ruil staan voor een reep chocolade, dat er soms dan mensen nog moeite doen om met een zielig verhaal het nog gratis te krijgen. :') Daar ga ik dan uit principe niet in mee, ik geef al zat gratis weg online. :Y)

Er kwamen mensen voor een breicafe garen bij mij kopen en die heb ik later nog een privé berichtje gestuurd of ze interesse hadden in wat ander spul wat ik later vond. Dat konden ze gratis komen afhalen.
Juist omdat ze bij de eerste spullen gewoon betaalden en niet moeilijk deden, wou ik het goede doel op die manier wel steunen.

Vjestagirl

Berichten: 26658
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:47

Ceetje_bokt schreef:
Ik snap dat wel Vjestagirl, maar draai het eens om: zou jouw merrie het iets uitmaken dat het zadel bewaard?


Zij had het prima gevonden als ik het zadel bij leven al weggedaan had }> :D .

Het is gewoon een beetje.... Met dat ik 'haar' dingen wegdoe wordt het steeds echter dat ze er niet meer is.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:52

Vjesta, ik begrijp het wel. Bij minimaliseren kom je jezelf en soms oud zeer tegen, uiteindelijk groei je er wel van als persoon. Maar het maakt zeker soms wat bij je los wat je misschien vooraf niet verwacht had.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 16:53

De spullen die weg mogen geef ik eigenlijk altijd weg, aan mensen in mijn omgeving of naar het dierenasiel, die de spullen verkoopt. Niet dat ik het geld niet zou kunnen gebruiken, maar meestal is het niet veel geld waard en vind ik het de moeite en het gedoe niet waard. Dan geef ik het liever weg met een goed gevoel.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 14-09-19 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:08

Vjestagirl schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik snap dat wel Vjestagirl, maar draai het eens om: zou jouw merrie het iets uitmaken dat het zadel bewaard?


Zij had het prima gevonden als ik het zadel bij leven al weggedaan had }> :D .

Het is gewoon een beetje.... Met dat ik 'haar' dingen wegdoe wordt het steeds echter dat ze er niet meer is.

Ik snap het, neem gewoon je tijd en anders verhuis het gewoon mee.