Ons bouwval van 1920

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:32

Ja, wilde het ook al zeggen. Echt alles wordt opgehaald als je het op mp of een weggeefhoek op fb zet.

Wij bewaren wel alle stenen. Zijn wel netjes aan het sorteren en uit het zicht aan het bergen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 02:21

Wij zetten ook veel op mp van wat wij tegen komen tijdens de klussen. Verbaast je soms wat er nog verkocht wordt. Zou laatst een kuup halve waaltjes bij puin doen maar heb het uiteindelijk verkocht voor €75.

Zelf al tijden op zoek naar onze metselstenen maar nog niet kunnen vinden. Huis is uit 1902.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:41

Waaltjes zijn inderdaad ook erg gewild, die zoeken wij ook voor onze tuin maar ze zijn echt belachelijk duur :n

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 21:48

Mijn vriend wou ze ook niet weg doen. Ik zal even een berichtje op mp zetten. Kijken of er een berichtje op komt. Wist dit soort dingen echt niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 01:42

floorsil schreef:
Mijn vriend wou ze ook niet weg doen. Ik zal even een berichtje op mp zetten. Kijken of er een berichtje op komt. Wist dit soort dingen echt niet.


Ik ben lid geworden van 2 groepen van deze plaats op facebook. Daar wordt veel weggegeven en verkocht, maar ook gevraagd.
Gaat best snel als je daar iets op zet. Hier is een hele serre zo weggehaald.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 03:04

Renee1991 schreef:
Waaltjes zijn inderdaad ook erg gewild, die zoeken wij ook voor onze tuin maar ze zijn echt belachelijk duur :n


Heb nog halve waaltjes staan evt. Kom je wel is in de buurt van hoorn (nh)?

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 03:06

floorsil schreef:
Mijn vriend wou ze ook niet weg doen. Ik zal even een berichtje op mp zetten. Kijken of er een berichtje op komt. Wist dit soort dingen echt niet.


Nog een tip misschien, al het ijzer, aluminium, electrische apparaten etc opsparen en naar de oud ijzer brengen. Kan soms ook leuke extraatjes opleveren:D

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:55

Nee, helaas Ilse.. Da's echt een hoek van het land waar ik nooit kom. We zijn nu ook nog lang niet zo ver dat we al bezig zijn met de tuin. Maar mocht ik tzt nog op zoek zijn, dan PB ik je wel even of je ze nog hebt liggen, goed?

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 21:57

smit_ilse schreef:
floorsil schreef:
Mijn vriend wou ze ook niet weg doen. Ik zal even een berichtje op mp zetten. Kijken of er een berichtje op komt. Wist dit soort dingen echt niet.


Nog een tip misschien, al het ijzer, aluminium, electrische apparaten etc opsparen en naar de oud ijzer brengen. Kan soms ook leuke extraatjes opleveren:D



We hebben nu een oud ijzerboertje die geeft zegt hij de opbrengst naar een goed doel. Vond dat ook wel oké. Hij haalt het op en ik steun er een goed doel mee. Vond dat ook nog wel oké.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 07:02

Is hij zelf het goede doel toevallig? ;)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:44

Renee1991 schreef:
Nee, helaas Ilse.. Da's echt een hoek van het land waar ik nooit kom. We zijn nu ook nog lang niet zo ver dat we al bezig zijn met de tuin. Maar mocht ik tzt nog op zoek zijn, dan PB ik je wel even of je ze nog hebt liggen, goed?

Ik heb ook nog anderhalve pallet in het noorden ;)

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 08:33

De eerste paar muur tegels in de badkamer zitten er op.
Dit was een beetje het idee..
Afbeelding

Maar we twijfelen nog een beetje of het er op gaat lijken.... :=
Zo is het nu. Misschien moeten we het zien als het af is. Ik vind het nu nog een beetje saai en sfeer loos eruit zien.
Afbeelding

Afbeelding

Morpheus81
Berichten: 570
Geregistreerd: 23-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:02

Het scheelt al een heel stuk als het gevoegd is! neem je een lichte voeg?

En verlichting doet ook heel veel. Komt wel goed!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:18

Denk dat als het gevoegd is, het er heel anders uit ziet :)

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:13

Lichte voeg inderdaad, en het lijkt wel alsof jullie matte tegels hebben? Het voorbeeld is glanzende tegels.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:15

Na het voegen zal het er inderdaad beter uit zien.
Sommige dingen kun je maar beter niet te veel of te lang bekijken voordat het af is.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:18

Ik vind het er helemaal niet verkeerd uitzien, dus snap je bezorgdheid ook niet zo :o

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:33

Het lastige is dat je het echte effect pas ziet als het af is en de combinatie van alles. Jullie hebben het ook laten verspringen en geen glans??

Het is ook lastig soms om die beslissingen te nemen en af te wachten hoe het echt wordt. Mijn man zei na de verkoop van onze woning na 8jr opeens dat hij de kleur tegels van de badkamer vreselijk vond. Hebben we toen overal voor gekeken en rond gereden.......

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 20:08

floorsil schreef:
De eerste paar muur tegels in de badkamer zitten er op.
Dit was een beetje het idee..
[ [url=m/SkCqxN.png]Afbeelding[/url] ]

Maar we twijfelen nog een beetje of het er op gaat lijken.... :=
Zo is het nu. Misschien moeten we het zien als het af is. Ik vind het nu nog een beetje saai en sfeer loos eruit zien.
[ [url=m/iEAXwS.jpg]Afbeelding[/url] ]



Jullie tegels liggen in een halfsteensverband (nr 3), het voorbeeld ligt in een kruisverband (nr 1). Ook nogal een verschilletje naast dat de tegels in het voorbeeld een glans hebben idd.

Afbeelding

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 20:41

Klopt het voorbeeld is recht boven elkaar en wij hebben halfsteenaverband dus dat ziet er idd al anders uit. Ook idd een matte tegel. Er komt nog een lichte voeg in. Dus dan ook al anders er uit zien. Ben erg benieuwd. Volgens mij zou de aannemer volgende week er mee klaar zijn en dan is de badkamer op het plafond na af!

(Afgezien dat volgens mij de riolering en water toevoer nog niet helemaal is aangesloten).

Vandaag niks gedaan omdat mijn vader niet fit was en ik vaak met hem klus en dan mijn moeder oppast. Dus een heerlijk dagje voor mij zelf gehad. Even bij mijn zus op bezoek geweest die gisteren is verhuist. Al wat verhuisdozen mee gekregen dus ik kan nu ook langzaam een beetje gaan inpakken :D.

Verder van de week te horen gekregen dat onze kleine toch nog een maandje langer op haar kinderdagverblijf kan blijven. Dus dan kunnen we ook iets later verhuizen als de vloer beneden droog is en we waarschijnlijk ook gelijk al een keuken hebben. Is ook wel erg fijn.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:42

Zo, dat was leuk om bij te lezen! Wat werken jullie hard zeg! Ben zo benieuwd wat jullie ervan gaan maken :D Echt heel leuk om te zien :):) Ik volg :D

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:42

Renee1991 schreef:
Nee, helaas Ilse.. Da's echt een hoek van het land waar ik nooit kom. We zijn nu ook nog lang niet zo ver dat we al bezig zijn met de tuin. Maar mocht ik tzt nog op zoek zijn, dan PB ik je wel even of je ze nog hebt liggen, goed?


Altijd goed!

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 10:52

We zijn weer een stukje verder.
De badkamer is weer een stukje verder betegeld. Nog een laatste paar hoekjes en dan zitten alle muur tegels er op en dan nog de vloer.
Bij de wc
Afbeelding
Waar het badmeubel komt.
Afbeelding

Daar naast is de kamer van onze dochter ook bijna klaar met gips en is die nu het verste af.
Ik heb hier een bewogen panoramafoto van maar die is niet heel duidelijk.
Afbeelding.

Ik ben nog in de tu in bezig geweest met het hout een beetje fatsoenlijk neer te leggen. Maar dat ging niet heel vlot door alle regenbuien door.

Ook zijn we begonnen met beneden de voorzetwanden te plaatsen aangezien ze de 9de weer beton komen storten.

Nog een hoop te doen. Maar weer even lekker bezig geweest.

Was ook wel bijzonder dat er gisteren een begrafenis was. Dat is dan echt voor je deur. Even uit respect alles stil gelegd.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ons bouwval van 1920

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 13:58

Volgens mij gaat de badkamer echt heel mooi worden, ben erg benieuwd.

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 19:56

Vandaag weer hard opgeschoten.

Samen met mijn zwager heb ik een muurtje weg gehaald. We zouden eerst maar een klein stukje vervangen (waar vroeger de deur zat) en opnieuw metselen. Maar toch besloten om het hele muurtje weg te halen en straks opnieuw op te metselen. Was even spannend omdat mogelijk de trap er aan vast zat en ook de meterkast zit er aan vast. Alleen kwamen we er achter dat er balk op rust wat we niet hadden verwacht. Dus even maar een stempel onder gezet.

Afbeelding

Verder is mijn vriend met zijn vader bezig geweest om de voorzetwanden beneden te plaatsen.

Afbeelding

Gisteren ook met mijn vader de eerste elektra punten aan gesloten.

Op onze dochter haar kamer kan je nu met een schakelaar het licht aan doen en het eerste tijdelijke stopcontact werkt. Nu nog even fatsoenlijke wandcontactdoos en lichtknopjes uitzoeken.

Afbeelding