Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ons bouwval van 1920

 
Profiel   

Urona447 schreef
Wij laten 7 januari beton storten en volgens hun is het de volgende dag al beloopbaar. Vrijdags word het gestort en maandag gaan ze gewoon verder met de bouw dus die meningen verschillen echt heel erg. Zal natuurlijk ook te maken hebben met toevoegingen in het beton.

Hout word hier juist extreem afgeraden vanwege houtrot.


Ja, ik word ook gek van de verschillen.

Vandaag met de klushulp overlegd en die heeft ook de ervaring dat beton maar een dag hoeft te drogen. Iemand anders zei het ook al tegen ons dat beton gelijk droogt en niks meer doet daarna.

Hier is door 3 verschillende mensen juist hout aangeraden. Ten eerste omdat het makkelijker te verwerken en te bewerken is als je per ruimte wil renoveren. Het heeft al natuurlijke isolatie, is sterk en ze zeggen allemaal; een oud huis moet ademen.

Overigens gaat steen of beton ook niet eeuwig mee. Heb hier stenen uit de grond gehaald die ook al verrot waren. En alles hangt af van de samenstelling, omgeving, gebruik etc.

Netjes TS, zo gaat het echt ergens op lijken. Dat moet goed voelen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 22:37 



 
Profiel   

Ik zal morgen weer even wat foto's maken.

Ik heb nu alleen deze foto van de voortuin. Mijn zwager heeft daar een groot gat gegraven voor de riolering. Kijken of ik het laatste stukje kan doen morgen of volgende week.
[ img ]

We hebben het even twee weken wat rustiger aan gedaan omdat mijn ouder op vakantie waren en geen oppas hadden en even een ziekenboeg hebben gehad thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-20 21:46 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een best gat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-20 11:44 



 
Profiel   

Dit weekend weer wat stappen gemaakt.

Ik heb buiten het gat nog wat groter gemaakt en moet deze nog iets verder uit diepen dat de buizen helemaal los liggen en dan kunnen ze dit weekend er mee aan de slag om het aan te sluiten.
[ img ]
[ img ]


Mijn schoonvader heeft weer gipsplaten tegen de muur en ook de eerste platen tegen het plafond gezet. Van onze kleine is de kamer zo goed als klaar.
[ img ]
En de voorkamer
[ img ]


Doordat er steeds meer gips weg is gewerkt konden we het laatste stuk van onze kamer ook vrij maken om dat af te maken. Mijn moeder is hier bezig geweest met het beitsen. Dit is nu ook klaar en kan de elektra er in en dan ook wanden dicht maken.
[ img ]

In de kelder is mijn vader bezig geweest in de kelder om de kranen te maken voor het water. Er moet nog een ding veranderen (het meest linker stuk) en dan kan dat ook aangesloten worden als de ketel hangt.
[ img ]

Mijn vriend heeft ook weer een stukje riolering van de badkamer/ cv verder gelegd. Aankomend weekend gaan ze daar verder mee en hopelijk kan dan snel het water er op en kunnen we alles boven gaan gebruiken.

De vloer word ook steeds droger en word donderdag voor het laatst afgewerkt en is dan volgens hun officieel klaar. Maar moet naar mijn idee nog droger worden.

[ img ]


Morgen even een extra dagje klussen met mijn schoonzusje.

Dan verder buiten graven.
Laatste stukje beitsen.
Evt ragels op de overloop nog iets afmaken en gaten dichten in het gips.
Het aftellen is begonnen en als het goed is gaan we er over 4 weken in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 16:08 



 
Profiel   

Jeetje jullie zijn weer een heel stuk verder! Wat een enorme verbouwing, ben zo benieuwd naar het resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 16:29 



 
Profiel   

Maar is de vloer nu dan ook af? Behalve dan een coating. Of is dit een gekleurde coating? Want nu zie je nog heel erg de aanbreng banen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 18:16 



 
Profiel   

Er zit wel een kleurstof doorheen. Maar als het goed is zie je straks geen banen meer (teminste daar ga ik vanuit := ) we weten de exacte kleur ook niet omdat ze ons een kleur voorbeeld van een tafel gezien ipv een vloer. Maar verwacht dat het redelijk egaal word zonder strepen.

Hij zou dan echt af moeten zijn. Ben wel benieuwd of zij hem goed vinden drogen.

We horen het donderdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 20:02 



 
Profiel   

floorsil schreef
Er zit wel een kleurstof doorheen. Maar als het goed is zie je straks geen banen meer (teminste daar ga ik vanuit := ) we weten de exacte kleur ook niet omdat ze ons een kleur voorbeeld van een tafel gezien ipv een vloer. Maar verwacht dat het redelijk egaal word zonder strepen.

Hij zou dan echt af moeten zijn. Ben wel benieuwd of zij hem goed vinden drogen.

We horen het donderdag

Oh nog best een beetje spannend dus hoe het eindresultaat gaat zijn. Maar zal vast allemaal goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-20 22:57 



 
Profiel   

Jullie gaan flink hard.
Is buiten klussen te doen met alle regen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 19:43 



 
Profiel   

Gelukkig is het toch best vaak droog. Ik zou vandaag even extra gaan klussen. Eigenlijk stond het graven in de voortuin op de planning. Maar die alle regen dat maar even gelaten. Dit weekend voor de zekerheid mijn tegen kleding meenemen.

Vandaag kon mijn schoonzusje helpen en hebben we alle schroef gaatjes en kieren op de kamer van onze kleine gedicht. Eerste stuk ging vlot de naden dichten duurde best lang. Ook wat gaten op de gang gedaan.

[ img ]
[ img ]
[img]m/GAzJGk.jpg[/img

Verder nog de laatste balk van het plafond gebeitst.
[ img ]

Nog de laatste ragel in de overloop gemaakt die nog miste.

[ img ]
Ben blij dat ik nu eindelijk redelijk recht kan zagen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 22:01 



 
Profiel   

Dit weekend weer lekker bezig geweest (en nog bezig).

Er zijn nog een paar extra gaatjes gedicht wat morgen verder word afgewerkt en netjes word gemaakt.

In onze slaapkamer is het raam afgewerkt en kon die na het plaatsen van het folie ook nu dicht gemaakt worden.
[ img ]

Ook is het water aangesloten wat ook heel relaxed is. De eerste kranen in de badkamer zitten er op. Daar vergeten een foto van te maken.
Ik ben met mijn zus begonnen met de centraaldozen in de woonkamer te gaan maken.

[ img ]

Daarnaast ook maar een klein gordijntje voor de wc op gehangen. Vond dat toch niet helemaal relaxed zo vol in het zicht plassen met overal mensen om je heen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 16:30 



 
Profiel   

floorsil schreef
Daarnaast ook maar een klein gordijntje voor de wc op gehangen. Vond dat toch niet helemaal relaxed zo vol in het zicht plassen met overal mensen om je heen.
[ [url=m/uNMKYm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan ik begrijpen :') Jullie schieten flink op zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-20 17:48 



 
Profiel   

Tsja een toilet bezoek wil je toch wel een klein beetje privé houden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 15:53 



 
Profiel   

Vandaag de centraaldozen beneden nog ecen wat netter in een lijn gehangen. Ook de centraaldozen onderling met elkaar verbonden met pvc buisjes. Morgen verder met de elektra beneden. Ook een gat naar beneden gemaakt waar straks nog een internetkabel door komt te lopen.

Boven zijn er weer gipsplaten tegen de muur gemaakt en dit is nu bijna klaar. We zijn verder gegaan om de ragels te maken tegen het plafond.

Buiten is mijn vriend bezig geweest met de riolering. Dit ging eigenlijk soepeler dan verwacht en was in een dag klaar.
[ img ]
[ img ]

Verder hebben we een vloer uitgekozen die kan ik dinsdag ophalen. Waarschijnlijk word het Dit weekend. Nu nog de ondervloer (rubberkurk) bestellen.

De voorstrijk is ook besteld.Dus hopelijk snel dat we kunnen gaan smeren.

De wc boven is ook opgehangen maar die wiebelt nog iets dus daar nog even naar kijken
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 08:16 



 
Profiel   

Nog een paar foto's van vandaag,

De grote bult met zand is voor de deur weer weg en alles is weer dicht gegooid.
[ img ]

Ook de ragels op onze slaapkamer zitten er op. Dus daar kan binnenkort ook het plafond gemaakt worden.
[ img ]

Ook een foto van de centraaldozen waar de stopcontacten naar toe zijn getrokken.

We kunnen nu ook beneden de isolatie er tussen doen en dan hout en gips er tegen aan doen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 20:05 



 
Profiel   

Zo jullie hebben weer een bak werk verzet jemig! maar fijn dat je de vloer al kunt halen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 13:03 



 
Profiel   

Vandaag hard opgeschoten.

Een kamer is nu in de voorstrijk en in de eerste laag latex gezet.

Wat maakt dat een verschil en wat gaat het hard in eens.
[ img ]

Ook de radiatoren zijn opgehangen en aangesloten. Tijdens het testen bleken we wat dopjes te zijn vergeten waardoor het even een goed waterballet werd en daarna bleef het nog uit verschillende punten lekken. Maar nu hangen ze eindelijk goed en leuk vrij.
[ img ]
[ img ]

In onze slaapkamer zit nu ook het plafond dicht :D. Morgen verder met afwerken en dan de rest in de voorstrijk en in de latex.
[ img ]

In de badkamer is het badmeubel opgehangen. Nog niet helemaal te vrede over die kleuren combinatie maar een gegeven paard moet je niet in de bek kijken toch ;p.[ img ]


Ook nog een verlaat verjaardagscadeautje gehad. Mijn super mooie bedieningspaneel voor de wc.
[ img ]
Morgen heb ik weer een dagje met de kleine. Deze week vakantie en dinsdag, woensdag lekker heel de dag vrij om hard aan de bak te gaan zonder een kleintje en donderdag een halve dag.

Eigenlijk is de planning om er volgens weekend in te gaan. Maar we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-20 20:35 



 
Profiel   

Jeetje wat hebben jullie weer veel gedaan! en fijn dat de verwarming goed werkt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-20 15:54 



 
Profiel   

Onze slaapkamer is nu ook wit geverfd. Lijkt wel gelijk heel anders en af. Hier alleen geen foto van.

Gisteren zijn we begonnen met het leggen van de ondervloer (rubberkurk). Wel mooi spul.
[ img ]
[ img ]

Vandaag is op L. Haar kamer is achter de verwarming oker geel geverft.

[ img ]

Als het goed is word morgen de vloer ook gelegd dus dan zal het ook heel anders gaan ogen.

Vanmorgen was het goed koud.
Wat wel mooie plaatjes opleverd.
[ img ]


Mijn vriend is vandaag het dak op gegaan om de schoorsteen van de cv ketel te plaatsen. Was even spannend om te doen. Maar het is gelukt en en ziet er netjes uit alsof die er altijd al zat.
[ img ]
[ img ]

Vanmorgen werd er een levering gebracht voor beneden. We gaan daar 9 mm underlayment op de muur en dan gipsplaten. Van een overbuurman hebben we een liftje kunnen lenen. Doordat we dat apparaat konden lenen gaan we nog voor grotere platen op het plafond. Dan zijn we sneller klaar en hoeven minder met gipsplaatvuller bezig te gaan en minder schuur werk.

Het eerste stukje muur beneden.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-20 20:24 



 
Profiel   

Het schiet al op, fijn!
Wij hebben ook grote plafondplaten gebruikt met 4ak. En we hadden een kleine steiger gekocht via tectake, ideaal ding, konden zo overal makkelijk bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-20 21:05 



 
Profiel   

Stille meelezer, maar wat gaaf! Ben benieuwd hoe die okergele wand er dan uit ziet wanneer de hele kamer af is.^^

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-20 21:32 



 
Profiel   

[ img ]
Nog wel een hoop troep. Maar wel met meer omgeving. Het liefste wil ik eiken vensterbanken. Maar moeten naar even kijken.
[ img ]
Beneden zit er nu ook gips op de wand. Vind het wel wat kleiner ogen. Maar wel mooi strak.[ img ]
[ img ]


Tjeerd zijn nicht en man hebben zich gebogen over het leggen van de vloer. Het eerste stuk in onze slaapkamer ligt en hopelijk Dit weekend weer verder ermee[ img ]
[ img ]

Ziet er ook al heel anders uit.
Mijn schoonzusje is begonnen met onze muur haags blauw te verven.

We hebben deze muur nu bij de trap en oogt daar wat donkerder maar vind het nog steeds een mooie kleur.
[ img ]

Als het goed is komt deze kleur ook bij de trap.

Het word steeds meer huis =D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 20:55 



 
Profiel   

Leuk om te zien dat jullie niet bang zijn voor kleur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 20:58 



 
Profiel   

Ik heb wel veilig gekozen voor kleuren die wij nu ook hebben :p.

We hebben pas vorig jaar hier in huis een muur geverfd omdat we niet wisten welke kleur we mooi vonden.

Nu nog wel een grote zoektocht voor de woonkamer. Dus als iemand nog suggesties heeft graag!

Zelf vind ik groen wat afgezaagd omdat die kleur nu heel hip is en heel veel mensen die kleur hebben.

Grijs tint vind ik ook mooi maar bij een grijze muur misschien wat koud of saai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 21:11 



 
Profiel   

Grijs is wel rustig en kun je alle kanten mee op. En je hebt heel veel tinten grijs, ook wat warmere.

Als je woonkamer licht is dan hoeft een koelere tint niet koud te zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 22:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen