Hoe hoog staat jullie CV?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:41

15 graden, dag en nacht. We verwarmen ons huis verder met een houtkachel, die eind van de middag of alleen 's avonds aangaat. Maar als we de CV zouden gebruiken, dan zou 18 graden meer dan genoeg zijn voor deze woning.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:44

Nielojram schreef:
Voor degene die dus altijd hun thermostaat aan hebben, staat er dan nergens een raam, of daulufter, open?


Natuurlijk... Waarom zou je dat niet hebben omdat je verwarming aan staat?

nicole_floor

Berichten: 3246
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:56

Als we thuis zijn op 20 graden. En snachts en als we niet thuis zijn op 15 graden. We zijn bezig met een palletkachel dus dan hoefd die helemaal niet meer boven de 15 graden.

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:00

Ik vond de overgang van gashaard naar CV erg fijn. Hierdoor was ik al best gewend aan de wisselende temperaturen in ruimtes en lekker wat extra aan.
In de nacht of als we weg zijn 15 graden. Als het koud wordt 19-21 graden. Maar meestal is een douche pakken, warm aankleden daarna al voldoende om snel de verwarming weer laag te zetten. In slaapkamer sowieso geen verwarming aan. Gordijnen doe ik dan ook dicht in de avond. Ramen en kozijnen zijn goed geïsoleerd met renovatie. Onder mij alleen geen appartement dus warmte verdwijnt ook deels.

Fijn dat je nu de CV hebt. Moest jou gashaard ook gedwongen afgesloten worden door de overgang? Qua sfeer mis ik hem wel. Maar in de slaapkamers had ik geen warmte en daar is mijn vocht en schimmel probleem helemaal opgelost door CV in huis.

SJP

Berichten: 164
Geregistreerd: 09-03-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:09

Ik ben een enorme koukleum, 's nachts en als ik aan het werk ben staat hij op 18 graden maar als ik in de avond thuis ben zet ik hem rustig op 21-23. Ik weiger om het koud te hebben in mijn eigen huis :')

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:21

Nielojram schreef:
Voor degene die dus altijd hun thermostaat aan hebben, staat er dan nergens een raam, of daulufter, open?

Roosters staan hier altijd open. Frisse lucht is zeer belangrijk. Desondanks hoeft kachel hier nog niet aan. Voordeel van een goed geïsoleerd huis :o .

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:24

Nielojram schreef:
Voor degene die dus altijd hun thermostaat aan hebben, staat er dan nergens een raam, of daulufter, open?


Sowieso staan de roosters altijd open maar daar verdwijnt niet veel warmte door. Ik heb de radiatoren boven op de slaapkamers dicht. De slaapkamers zijn ook de enige kamers die ik s winters echt lucht met het raam open. En dan doe ik dus de slaapkamerdeur dicht. En de huiskamerdeur naar de gang heb ik ook dicht als de verwarming aanstaat.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:38

19 graden continue (vloerverwarming dus moet niet teveel schakelen).

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:43

Ik vraag me af of het nou energiezuiniger is om de verwarming terug te draaien of op 1 temperatuur te laten. Ding moet natuurlijk ook weer steeds opnieuw opwarmen

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:55

Wij hebben de pelletkachel op de cv aangesloten (hij kan ook gewoon op gas).
Momenteel heb ik alles overdag nog gewoon uit.

Wij wonen vrijstaand op open vlakte, groot huis (270m2) maar wel alles zeer recent opnieuw geïsoleerd.
Binnen blijft dan dan nog zo'n 18°.
Savonds zetten we dan vaak de pelletkachel aan rond 18u tot we naar bed gaan.

Swinters staat de cv snachts en overdag tot een uur of 14.00 op 15° en daarna gaat hij automatisch aan op 20°.
Zowel pelletkachel als thermostaat zijn per dag in te stellen hoe laat ze aan en uit gaan en op welke temp.

Vanmiddag had mijn man de pelletkachel aangezet op 24°.
Toen ik binnenkwam van het mesten brak het zweet me aan alle kanten uit :')
Veeel te heet haha.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:58

Wat hebben veel.mensen de kachel laag. Ik vind dat zo koud in huis.

Vloerverwarming hier altijd op 21 als we thuis zijn. Anders 18 of zo.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 21:09

ChantalSmook schreef:
Ik vond de overgang van gashaard naar CV erg fijn. Hierdoor was ik al best gewend aan de wisselende temperaturen in ruimtes en lekker wat extra aan.
In de nacht of als we weg zijn 15 graden. Als het koud wordt 19-21 graden. Maar meestal is een douche pakken, warm aankleden daarna al voldoende om snel de verwarming weer laag te zetten. In slaapkamer sowieso geen verwarming aan. Gordijnen doe ik dan ook dicht in de avond. Ramen en kozijnen zijn goed geïsoleerd met renovatie. Onder mij alleen geen appartement dus warmte verdwijnt ook deels.

Fijn dat je nu de CV hebt. Moest jou gashaard ook gedwongen afgesloten worden door de overgang? Qua sfeer mis ik hem wel. Maar in de slaapkamers had ik geen warmte en daar is mijn vocht en schimmel probleem helemaal opgelost door CV in huis.


De gashaard is er zelfs helemaal uit gehaald .
Precies wat je zegt, je wend wel aan de wisselende temperaturen in de kamers. Ik had de radiator in de slaapkamer klaarblijkelijk toch helemaal open gezet ipv dicht, was een sauna en dat met 20 graden. Oeps. :')

De roosters staan hier ook altijd open inderdaad. Het raam in de slaapkamer staat op de ochtend en nacht open. Het raam in een andere slaapkamer als er was hangt of als de droger aanstaat. Maar goed in een driekamerappartement kan ik niet altijd de ramen open laten want dat wordt snel koud helaas.

Jorex

Berichten: 9942
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:12

Bij ons op 19 graden en 's avonds zetten we hem weer uit en gaat de houtkachel aan.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:15

Ik lees dat nu een paar keer, dat je de CV uitzet wanneer je de houtkachel aansteekt.
Hier gaat ook met enige regelmaat de houtkachel aan, maar ik verander dan niks aan de thermostaat.
Als 't 19 graden is of warmer, dan slaat de CV gewoon niet aan, dat is juist 't mooie van zo'n thermostaat.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:12

simongek schreef:
Wat hebben veel.mensen de kachel laag. Ik vind dat zo koud in huis.

Vloerverwarming hier altijd op 21 als we thuis zijn. Anders 18 of zo.


Ik vind juist dat de meeste mensen het zo hoog hebben staan....
Blij dat ik die rekeningen niet hoef te betalen :)

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:15

Ik ben benieuwd hoe warm mensen aangekleed zijn bij 19 gr? Imo is dat echt heeeel erg koud. Dan zou ik mijn winterjas aantrekken binnen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:17

19 graden, dan doe ik net weer mijn zomerjurkje over mijn bikini aan :D
Das echt te warm als ik iets wil doen in huis.
Wel prima als ik nog wat spelletjes op de laptop doe.

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:18

20-22 graden.

En dan heb ik het vaak nog fris :+

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 23:19

Hij staat hier echt nog uit. Vandaag was de eerste dag dat het echt koukleumen was hier binnen, dus binnenkort gaat ie wel aan. ‘S nachts op 15, overdag op 19.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 00:30

Elektrische vloerverwarming dus anders warm als radiatoren, hij staat hier uit als ik er niet ben of s'nachts. Als ik er wel ben staat hij aan als ik het echt fris krijg.(en ik pak sneller een dekentje als dat ik de verwarming aanzet haha) Moet wel zeggen dat mijn verwarming tot op heden niet aan staat en ik heel eigenwijs hem ook pas een keer ga aanzetten als het zo ongeveer vriest :') vorige jaar heeft mijn verwarming slechts 3 maanden aangestaan *\o/*
Ook wel het voordeel van fijne buren die stoken voor de hele wijk :+ dus echt koud is het nooit bij mij in huis

Anoniem

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 00:33

20.5 staat ie hier , merk er amper wat van . Installatie boven de trap , hoge plafonds het is of niet te doen of koud :+

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:31

Fitzroy schreef:
Ik ben benieuwd hoe warm mensen aangekleed zijn bij 19 gr? Imo is dat echt heeeel erg koud. Dan zou ik mijn winterjas aantrekken binnen.


Dat dus. :j

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:37

Ik draag gewoon een lange broek met een trui/longsleeve oid bij de 19 graden, zit echt niet met jas aan of onder een dekentje.
Sterker nog, gisteravond ben ik van mijn vaste plek vlakbij de radiator weggegaan en op de bank een eindje verderop gaan zitten omdat ik het te warm had van de straling van de radiator.
Wanneer we de houtkachel stoken wordt het boven de 20 graden en dan zitten we beiden met blote voeten en een t-shirtje.

Maar ik heb nu buiten ook nog geen winterjas aan, ik ben zaterdag nog in een korte broek wezen hardlopen met een enkele laag op mijn bovenlaag, ik heb het niet zo heel snel koud en mijn man heeft het heel snel heel warm (vergeleken bij hem ben ik een koukleum).

Ik ga het ook echt niet koud hebben in mijn eigen huis, maar er is nu eenmaal verschil in wat mensen comfortabel vinden.

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 06:55

SJP schreef:
Ik ben een enorme koukleum, 's nachts en als ik aan het werk ben staat hij op 18 graden maar als ik in de avond thuis ben zet ik hem rustig op 21-23. Ik weiger om het koud te hebben in mijn eigen huis :')

Dat hangt ook sterk van de isolatie af, is mijn ervaring althans. In ons vorige huis hadden wij de kachel ook steevast op 22/23 graden en nog was het niet warm te krijgen. Sinds we a) kleiner zijn gaan wonen en b) een beter geïsoleerd huis hebben, hoeft bij ons de kachel niet meer zo hoog. Ik ben overigens ook een koukleum en hou erg van mijn houtkacheltje, die ik best kan opstoken. In de winter tot een heerlijke 27 graden bijvoorbeeld. :D

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Hoe hoog staat jullie CV?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 07:05

Dat hangt inderdaad echt van het huis af, met de gashaard moest ik regelmatig tot stand 5 verwarmen om het ook maar soort van warm in de andere kamers te hebben. Daar stond dan ook al vrij snel een elektrische kachel naast.
Nu daarentegen heb ik al bloedheet als ie op 20 graden staat. En dat is in mijn pyjama. :+

Nu staat ie op 19,5, lekker genoeg om op te starten.