Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

 
Profiel   

Bij mij dus een onherstelbare crash na update nodig voor die bank app.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 08:56 



 
Profiel   

karuna schreef
Choixx dan loop ik nog steeds tegen ruimte gebrek aan. De vorige update neemt al veel van mijn geheugen weg. Een update betekent een up to date ipad waar ik verder niets meer op kan zetten. Waar ik dan ook niet veel aan heb. Ik durf gebruiken aan ivm de erg goede firewall die ik heb. Heb er goed overleg gehad met provider en ik heb nog net de software versie die veilig te gebruiken is. Dus geen onveilige wifi hier gelukkig. Gebruik hem ook nergens anders dan op twee adressen met dezelfde provider.

Ll de beide opties zijn al besproken. Telefoon is te klein scherm voor mijn zicht. En ja de website versie is nu net het probleem. Die werkt niet fatsoenlijk voor tablet en vereist een laptop of pc.

Bankkantoren in de buurt. Kijkt rond, kijkt nog eens rond _O- nope :n . We hadden ooit abn (feestelijk als eerste heropend na de groots aangekondigde huisstijl wijziging, 4maanden later was het dicht). Ing (weg zelfs de pinautomaat daarvan is verdwenen). Rabo was er tot voor kort (nu alleen twee uur uur week alleen voor hypotheek gesprekken). Regiobank huist alleen een makelaarskantoor in. Dichtbijzijnde bank nog in werking is de abn een kleine 20 km van hier. Beroerd bereikbaar maar parkeren op eigen terrein. De rest is nog verder weg of midden in een groot stadscentrum met onmogelijk parkeren.

Vannacht besloten een nieuwe ipad (nou ja nieuw, tweede kans dus, met volle garantie bij erkend veilig bedrijf :j ) aan te schaffen. Met flink zoekwerk een 128 gb gevonden die ik nog net kan betalen. Ouder model 2018 met alleen wifi meer is niet nodig, net zo snel of langzaam dan wat ik nu heb. Zelfde variant in grootte maar met 10 keer meer geheugen. En ik ga gebruik splitsen tussen twee ipads dan maar. Mijn oude als camera, foto opslag. De nieuwe echt voor gebruik van de rest.

Maar ben wel van plan dit te gaan aankaarten ergens waar ze er mogelijk verder mee kunnen om eens openbaar ter sprake te brengen.


iOS is 4GB, maar na de update houd je dan nog steeds dezelfde hoeveelheid ruimte over. Voor een update via de iPad zelf heb je die ruimte nodig, via iTunes leent ie die ruimte van je pc of Mac. Dus een nieuwe iPad kopen was hiervoor niet nodig geweest. Vaak is het zelfs zo dat een schone installatie en backup terugzetten nog een aantal GB vrij maakt extra.

Voor wat betreft de opmerking over Chinees hierboven: daarom staat er ook iets bij over de Genius Bar, die is voor zij die geen Chinees spreken ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 15:09 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
8nnemiek schreef
Dat apparatuur na een aantal jaar niet meer kan worden geupgrade is niet zo vreemd, aangezien de apparatuur dan niet meer snel en modern genoeg is om het nieuwste systeem te kunnen draaien.


Dat zijn gewoon keuzes hoor. Windows heeft bv zo'n 20 jaar backwards compatibility geleverd (op de desktopsystemen.)

Citaat
Android is heel slecht wat updates betreft, maar Apple doet wel echt zijn best om telefoons en ipads zo lang mogelijk te laten draaien. Maar als de banken daar niet aan mee doen dan houdt het op helaas.

En tegelijk is het wel ook Apple toch ineens nogal onduidelijke dingen misgingen: veel hoger batterijverbruik bv, crashes, waardoor een nieuwe ineens toch om de hoek komt kijken. Subtiele ontmoediging?

Dat heeft meer te maken met Apple dan met een algemeen probleem _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 15:47 



 
Profiel   

Wat ik dan niet snap is dat ik iPad heb van 2013, die het nog steeds perfect doet. Voornamelijk de batterij blijft me verbazen, gaat meer dan een week mee ondanks dat ik hem best veel gebruik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 23:09 



 
Profiel   

Die van mij doet het ook echt goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 23:22 



 
Profiel   

De ING bankieren app is maar 141 mb dat zou toch moeten kunnen. En de gewone webpagina doet het ook op de ipad met safari. Dat is in de Cloud dus kost helemaal geen geheugen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 23:57 



 
Profiel   

App is het probleem niet de update van ios wel. De site geeft slecht overzicht met ipad. Maar paar dagen per pagina en geeft dus geen goed beeld van de boekingen,

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 00:03 



 
Profiel   

Maar de website van ABN Amro geeft toch hetzelfde beeld als jouw screenshot? Daar zie je ook maar een paar dagen aan afschrijvingen in beeld.
Misschien is het verschil dat ik dan wel naar beneden kan scrollen om de oudere dagen te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 04:17 



 
Profiel   

karuna schreef
Tica ik ga lijstje even rustig doorspitten. Ik heb gelukkig nog een drie weken.

Lau, optie gevonden, kende ik nog niet, dan is het ietsje beter kwa overzicht maar nog steeds erg beperkt. Dit is het maximale dat ik eruit kan frummelen op een bladzijde kwa dagen.

Overzicht is belangrijkste probleem. overschrijvingen daarna een tweede probleem. Per telefoon kende ik nog niet.
[ [url=m/6wAiWF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er wordt soms ingelogd bij ing op ipad. Maar dat geeft soms weer andere problemen :') wel duidelijk overzicht daar.


Doe je zelf een plezier, tik een gebruikte laptop met Windows 10 op de kop en leef je uit in het bankieren.
Beste investering hier in huis is een Acer laptop van inmiddels 10 jaar oud. Draait als een zonnetje op W10 en doet alles wat ik wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 05:37 



 
Profiel   

karuna schreef
Die van mij doet het ook echt goed.


is dat dan een andere dan die waar je over klaagt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 05:39 



 
Profiel   

mvdende schreef
En toch snap ik de TS heel goed!

Ik ben zelf 25 en echt niet schuw van wat technologie, maar zelfs mij gaat het soms wat te ver met wat bedrijven/ instanties eisen wat betreft apparatuur.

Bijvoorbeeld digid: daar kon je jaren lang gewoon met gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Voor bepaalde instanties moest er een sms code verstuurd worden. Daar had ik al een graf hekel aan want mijn moeder heeft ooit mijn digid aangevraagd dus haar telefoonnummer stond er nog in, ik kon dus nooit met sms code inloggen zonder contact met mam (Dit heb ik gelukkig weten te wijzigen, maar was niet gemakkelijk om te doen)

Nu eist digid dat je minimaal 2 schermen bij de hand hebt om je mobiel te kunnen koppelen. Wat als je geen 2 telefoons/ laptop enz hebt? Dan heb je dus een probleem!

Maar goed, eenmaal met 2 schermen je mobiel gekoppeld denk je dat het nu klaar is en je dus met de digid app kan werken, dat werkt dan ook prima, is het niet dat je zonder waarschuwing of aankondiging ineens weer opnieuw moet koppelen -:(- en altijd precies op het moment dat je de digid nu nodig hebt en natuurlijk geen 2e scherm bij de hand hebt. -:(- -:(-

Dit is me dus al meerdere keren gebeurt en het is niet tof dat je dan niets meer kunt.

Vandaag kwam ik erachter dat MijnPin MyPos (waar ik een pinautomaat heb ivm een webshop) ook ineens een verplichte app heeft. Zonder app kan je niet meer inloggen op de website op de pc/ laptop. Gewoon absurd dat zn bedrijf je verplicht een super moderne smartphone te hebben/ kopen.

Ik ben voor technologie, maar absoluut tegen teveel updates en verplichtingen vanuit bedrijven/ instanties.

Je bent nu gewoon verplicht een moderne laptop/ pc te hebben en iedere 2 jaar €400 voor een smartphone neer te tellen want je oudere model wordt gewoon niet meer ondersteund.

PS, MijnPin wist me vandaag te vertellen dat de ABN binnenkort helemaal stopt met de Identifier en je alleen nog maar bij je bankrekening komt met een mobiele app en een moderne laptop/ pc.

Dus inloggen op gewoon alleen een pc / laptop is dan van de baan -:(-


Log nog steeds probleemloos in met mijn wachtwoord en gebruikersnaam. Soms een tweede beveiliging via app nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 05:43 



 
Profiel   

CharleyT schreef
karuna schreef
Die van mij doet het ook echt goed.


is dat dan een andere dan die waar je over klaagt?


Ipad werkt goed, alleen geen ruimte voor een update die nodig is voor de bankapp. Waardoor internet bankieren heel lastig tot bijna onmogelijk wordt om goed overzicht te houden. -O- dat is nu net het euvel.

Naar beneden scrollen gaat dus nagenoeg niet. Waardoor ik niet veel meer zie dan screenshot. Volgende bladzijde kan wel. Maar ik mis dus gewoon delen overzicht hierdoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 07:14 



 
Profiel   

Kun je eens klikken op instellingen -> algemeen -> ipad opslag?
Dan krijg je iets te zien als dit:
[ img ]
Wellicht kunnen we je helpen om toch wat ruimte vrij te krijgen als je daar eens een screenshot van maakt (aan knop + home knop tegelijk kort indrukken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 08:33 



 
Profiel   

Ik bedenk me: met de nieuwe GDPR moeten banken hun gegevens beschikbaar stellen aan andere apps als jij daar toestemming voor geeft. Zouden er geen andere goede ipad-Apps zijn?
(bv https://www.terello.nl/welk-huishoudboe ... best-2018/ )
Ook betaald maar meer in de orde van eenmalig 3 euro ofzo. ALs het doet wat je wilt lijkt het me dat zonder meer waard.
Er zijn waarschijnlijk nog meer Engelstalige apps, maar hangt er vanaf hoe vertrouwd je dat vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 08:57 



 
Profiel   

Misschien nog een idee: Reservekopie van ipad maken, alles eraf gooien, update draaien, en dan reservekopie terugzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 09:03 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik bedenk me: met de nieuwe GDPR moeten banken hun gegevens beschikbaar stellen aan andere apps als jij daar toestemming voor geeft. Zouden er geen andere goede ipad-Apps zijn?
(bv https://www.terello.nl/welk-huishoudboe ... best-2018/ )
Ook betaald maar meer in de orde van eenmalig 3 euro ofzo. ALs het doet wat je wilt lijkt het me dat zonder meer waard.
Er zijn waarschijnlijk nog meer Engelstalige apps, maar hangt er vanaf hoe vertrouwd je dat vindt.


Off topic: heeft niks met GDPR te maken, gaat om de nieuwe PSD2 wetgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 11:38 



 
Profiel   

Celiien schreef
Misschien nog een idee: Reservekopie van ipad maken, alles eraf gooien, update draaien, en dan reservekopie terugzetten?


Jep, dat is de methode inderdaad met een 16GB'er, dan hou je ongeveer 11,7GB over na de update. Ruimte zat voor een paar appjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 11:53 



 
Profiel   

Is 12 gb wat ik heb.

En ik houd mijn geheugen strak bij. Gaan regelmatig apps af en weer op, scheelt flink. Cache legen regelmatig. Oude mail eraf en via kpn er weer op. Upload in cloud en weer terug. Daarom red ik met 12 gb steeds. En houd ik steeds rond de 1 gb max over. Maar voor deze update werkt niks. Hij blijft stug volhouden te weinig plek te hebben. Kortom helaas deze ipad wil gewoon niet updaten. Er staat naast mail (alles dat verwijderd is gaat dag erna ook van de onzichtbare opslag, dat was eerder een probleem maar opgelost op gegeven moment), fotos, messenger, facebook, de bankapp, twee spelletjes en de verplichte apple meuk dat is het. Zelfs al zou ik mail en fotos eraf halen kom ik nog te kort. Meeste geheugen is ingenomen door ios besturingssysteem.

Inmiddels is als goed is een tweede kans ipad onderweg. Nog meer korting gekregen dan ik dacht, zelfde soort maar nieuw(er) en 128 gb geheugen en twee jaar garantie gewoon, meer dan 10 keer het geheugen dat ik nu heb. Dan kan deze ipad naadloos over op de andere en ga ik deze gebruiken voor fotos en fotobewerking en spelletje. Oftewel die blijft gewoon in gebruik maar met een nieuwe ernaast waar ik gewoon weer administratie kan gaan doen, door meer ruimte kan ik er ook iets meer apps opzetten. Bv boekhouden oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:12 



 
Profiel   

Maar er bestaan geen 12GB iPads :?
Als hij zegt dat je 12GB ruimte hebt dan heb je een 16GB ipad, en aangezien het systeem niet meer dan 8GB nodig heeft zou je altijd voldoende ruimte vrij moeten kunnen maken om te updaten.
Ik zou hem echt eens volledig laten resetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:22 



 
Profiel   

Dacht ik ook niet maar kennelijk wel. Staat ook op aankoop factuur. 12 gb maximaal geheugen. Ik heb zelfs tijd geleden met rekenmachine alles opgeteld dat er aan geheugen opzit. En er werd door besturingssysteem en verplichte ios meuk gewoon 6 gb ruim van gebruikt toen. Inmiddels is dat kennelijk toegenomen. Zelfs met cache leeg heb ik rond de 0,9 gb vrij over. Met spul naar icloud leegvegen en poging geeft hij aan dat beschikbare ruimte net voldoende is voor een update. Maar dan blijft er nagenoeg niets meer over om verder op te zetten.

Zelfs aan een laptop gekoppeld. Ook dat is van de week na openen topic gebeurd, naar computer winkel geweest. Moest in ziekenhuis zijn dus meteen doorgegaan naar winkel daar. Dan zou dus behalve de verplichte ios niks opgezet staan. Dan zou mail er nog naast kunnen, bank app, messenger en zou voor de rest er 500 mb over blijven. En een supertrage ipad overblijven omdat hij continue moet schipperen met de ruimte.

Vandaar dat ik voor mijn gevoel alles heb gedaan om te kijken waar ik nog iets ruimte heb te werken.

Feit blijft dat het slordig blijft van banken dat je soort van verplicht wordt kosten te maken omdat je anders niet meer fatsoenlijk je bankzaken kan doen. Door een niet lekker werkende eigen site ed. Weet nu dat naast abn meer banken het probleem nu al veroorzaken of het eraan komt ook. Overstap heeft dan niet veel zin.

Ik heb nu echt geluk dat ik voor een mooie prijs die ik kan veroorloven een flink portie geheugen kan aanschaffen. Hoop dat ik daarmee voorlopig verder kan

Aan fotos, mail en apps heb ik 4.1 gb in gebruik.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:38 



 
Profiel   

Citaat
Feit blijft dat het slordig blijft van banken dat je soort van verplicht wordt kosten te maken omdat je anders niet meer fatsoenlijk je bankzaken kan doen. Door een niet lekker werkende eigen site ed. Weet nu dat naast abn meer banken het probleem nu al veroorzaken of het eraan komt ook. Overstap heeft dan niet veel zin.


Slordig, of gewoon een kwestie van beveiliging proberen te garanderen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:49 



 
Profiel   

App ja eigen site zo maken bewust dat hij ongeschikt is voor tablets en telefoons? Aantal functies inbouwen die alleen met laptop of pc kunnen. Woorden van technische man van abn amro vorige keer. Dat is natuurlijk wat vreemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:53 



 
Profiel   

Bovenstaande is toch echt een IPad met 16GB geheugen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:55 



 
Profiel   

Eh op de papieren staat ook 12 gb totaal geheugen. Vreemd dan. :? En als ik ga rekenen wat er in gebruik is aan ios en de rest klopt dat ook met de 12 gb in totaal.hoe kan dat dan? Is ook wat zowel apple winkel als computer winkel hebben nagespit ook.hij heeft echt maar in totaal 12 gb voor alles inclusief ios aansturing. Is hij dan destijds verkeerd afgeleverd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:59 



 
Profiel   

Anoeska schreef
Off topic: heeft niks met GDPR te maken, gaat om de nieuwe PSD2 wetgeving.


Oh ja, d'oh! Dank je.


Celiien schreef
Slordig, of gewoon een kwestie van beveiliging proberen te garanderen?


Slordig. Niet willen investeren in bredere toegankelijkheid is echt gewoon onwil. Technisch is er veel meer mogelijk (zoals dus het investeren in goede toegankelijkheid van de site via tablets.)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 13:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen