Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Internetbankieren hoe probleem op te lossen? Andere bank?

 
Profiel   

Nou nou twee woorden omgedraaid. :+ schokkend. Is neem ik aan wel duidelijk wat er bedoeld wordt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 13:43 



 
Profiel   

Je oude is gewoon de air, is te zien aan het modelnummer ;) Niet de air 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 14:39 



 
Profiel   

karuna schreef
Nou nou twee woorden omgedraaid. :+ schokkend. Is neem ik aan wel duidelijk wat er bedoeld wordt

Nou nee, want de een is nieuwer dan de ander en dat maakt uit voor de updates die mogelijk zijn ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 14:54 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Je oude is gewoon de air, is te zien aan het modelnummer ;) Niet de air 2.

Aankoopbon gevonden is echt de air 2 :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 15:16 



 
Profiel   

Dan ben je genaaid, je hebt een Air 1, niet een Air 2. Modelnummer van een Air 2 is anders.

Overigens overzetten kan ook met nieuwere iOS via de iCloud backup.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 15:36 



 
Profiel   

Choiix schreef
Dan ben je genaaid, je hebt een Air 1, niet een Air 2. Modelnummer van een Air 2 is anders.

Overigens overzetten kan ook met nieuwere iOS via de iCloud backup.


Denk dat je toch echt mis zit met typenummer. Op zowel factuur als bij apple als op meer sites geeft het modelnummer apple ipad air 2 aan. Ik ga er dan van uit dat dat wel klopt. Gekocht bij een betrouwbare verkoper en al eens onder handen genomen door applestore :) en op de datum van aankoop was er ook geen nieuwe air meer te koop overigens. En dat is ook geen enkele reden om daarover te gaan discussieren. :n

Update zou theoretisch moeten lukken maar geeft een ipad die daarna onwerkbaar is voor mij. Meer dan wat ik nu heb geprobeert kan ik niet doen,

De "nieuwe" is inmiddels werkzaam en weer terug in de doos tot ik een otterbox defender heb die past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 16:09 



 
Profiel   

Ik gebruik meestel een bookcase, die ik bij www.smartphonehoesje.nl koop. Dan is hij ook goed beschermt voor minder geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 20:55 



 
Profiel   

Karuna, ik heb niet alles bijgelezen dus misschien mis ik iets, maar waarom ga je ervan uit dat na je update je iPad onwerkbaar gaat zijn?

Edit: overigens is de update misschien 4gb maar dat wil niet zeggen dat je iPad straks ook minder ruimte heeft. Heeft enkel te maken met de benodigde gegevens voor de update. Kan best zijn dat je straks juist meer vrije ruimte hebt na de update.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:10 



 
Profiel   

Die bookcases beschermen niet goed genoeg helaas. :n Mijn lijf vindt het leuk om soms met dingen te gooien. :') Oftewel soms is de motoriek zoek en kwakt er wat op de grond, of naast de tafel en zo. Ik gooi regelmatig dingen kapot om die reden. Doe ik liever niet met een ipad of telefoon.

Foon is een cat bouwtelefoon om die reden en die blijft daarom ook gewoon heel. Ipad krijgt best regelmatig vliegles %). En blijft zo onbeschadigd en heel. Deze oude heeft nog geen enkele kras na ruim 4 jaar intensief gebruik. Beter nu iets meer uitgeven maar niks kapot gooien. Op zich zijn die defenders flink goedkoper dan aantal jaren geleden. Wel keuze uit zwart of zwart ja mer genoeg in plaas van de roze paarse die ik nu heb. Met beetje geluk kan ik de siliconen omhoes wel gebruiken.

Imandra de update pakt hij niet meer op de standaard manier ivm leeftijd van ipad. Er is getest door apple wat het effect is als de update er met een omweg toch op komt. Met een van dezelfde leeftijd van hun. Dan heb ik zo weinig ruimte over voor de dingen die er op moeten. En blijf ik dan tegen geheugen ruimte tekort aanlopen. Bij minder dan 300 mb vrij blijf je meldingen houden. Snelheid raakt weg en ipad werkt gewoon niet lekker meer, veel haperingen, vastlopers enz.

Vanwege mailfoutje dat eerder gehad. Vandaar dat hij toen ook onder handen is genomen waardoor ik weer rond de 900 mb vrij heb gekregen door mail anders in te stellen. Nu doet hij gewoon weer vlotjes alles. :j ik kan me geen vertikkende trage storinggevoelige ipad veroorloven omdat het het enige is dat ik heb mbt mail, bankzaken, administratie, printen enz. Daar waar de meesten laptop of pc hebben is dit voor mij.

Gelukkig de nieuwe kunnen kopen. Dadelijk geheugen genoeg en kan ik hopelijk lang vooruit weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:18 



 
Profiel   

Tja er is een reden waarom ze modellen uitsluiten van updates na een bepaalde periode. Dat doen ze niet om zieltjes te winnen voor nieuwe producten, maar omdat het apparaat de update niet aankan. En dan zit je bij Apple nog vrij goed als je kijkt naar hoe lang de producten ge-update worden. En het kapot gaan van je iPad is echt niet expres gegaan hoor. Een ouder product krijgt nu eenmaal problemen, de onderdelen hebben ook maar een beperkte levensduur.

Maar goed, las dat je een nieuwe hebt gekocht. Hoop dat alles straks weer naar behoren werkt! Je kan altijd pb’en als je it problemen hebt, heb er wel enigszins verstand van :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:23 



 
Profiel   

Meeste werkt lijkt het, idem de nieuwe bank app. Al is het kwa layout instellingen een draak. Maar dat ter zijde. Ik moet alleen nog het printen uittesten. Heb nu weer ruimte die ook een update te geven. Dan kijken waar de defender het goedkoopste is.

Enige waar ik niet blij mee ben is de nieuwe foto lay out. -O- heeft de oude alles in een overzicht op een scherm zichtbaar. Dus alle fotos, video, screenshots, personen, prullenbak. Moet ik nu veel scrollen en klikken en niks meer in een oog opslag. Maar of fotos per dag(wil ik niet) of via albums (een klik extra al) daarna voor de rest naar beneden scrollen. Nog niet uitgevist of dat te wijzigen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 21:58 



 
Profiel   

Dit topic in 1 smiley samengevat: -O-

Wat een ellende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 22:10 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Tja er is een reden waarom ze modellen uitsluiten van updates na een bepaalde periode. Dat doen ze niet om zieltjes te winnen voor nieuwe producten, maar omdat het apparaat de update niet aankan.


Hmm, dat doen ze wel om zieltjes te winnen voor nieuwe producten. Zie de link over planned obsolence die ik al had geplaatst. Er kan veel en veel meer aan backwards compatibility gedaan worden, en je kunt ook oude systemen nog heel lang vrij goed houden, bij gesloten systemen zoals ipads nog makkelijker dan bij Windows. Het wordt niet gedaan, omdat het financieel aanmerkelijk interessanter is om mensen iets nieuws te laten kopen.

Gevolg: veel verspilling van materiaal, maar dus ook sociale gevolgen omdat niet iedereen mee kan doen aan die trend.

Citaat
En het kapot gaan van je iPad is echt niet expres gegaan hoor. Een ouder product krijgt nu eenmaal problemen, de onderdelen hebben ook maar een beperkte levensduur.


Ook daar: dat zijn vaak keuzes. Er worden soms bewust onderdelen gebruikt die een beperkte levensduur hebben, waar een steviger onderdeel vrijwel niets extra's had gekost en ook niets extra's aan nadelen geeft. Please, kunnen we ophouden te doen alsof bedrijven die trucs niet kennen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 09:18 



 
Profiel   

karuna schreef
Choiix schreef
Dan ben je genaaid, je hebt een Air 1, niet een Air 2. Modelnummer van een Air 2 is anders.

Overigens overzetten kan ook met nieuwere iOS via de iCloud backup.


Denk dat je toch echt mis zit met typenummer. Op zowel factuur als bij apple als op meer sites geeft het modelnummer apple ipad air 2 aan. Ik ga er dan van uit dat dat wel klopt. Gekocht bij een betrouwbare verkoper en al eens onder handen genomen door applestore :) en op de datum van aankoop was er ook geen nieuwe air meer te koop overigens. En dat is ook geen enkele reden om daarover te gaan discussieren. :n

Update zou theoretisch moeten lukken maar geeft een ipad die daarna onwerkbaar is voor mij. Meer dan wat ik nu heb geprobeert kan ik niet doen,

De "nieuwe" is inmiddels werkzaam en weer terug in de doos tot ik een otterbox defender heb die past.


Je hebt helemaal gelijk wat betreft Ipad Air2. Nieuwsgierig geworden door de discussie even Ipad Air2 via google gezocht en ja hoor, onder die naam is er veel te koop. Op diverse sites.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 09:56 



 
Profiel   

Maar als je idd de Air 2 hebt dan kun je wel gewoon naar iOS 13 upgraden, dan is ie niet te oud..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:45 



 
Profiel   

Dat kan met omweg, geen idee waarom het niet rechtstreeks kan maar geeft daarna te weinig vrije ruimte over om werkbaar voor mij te blijven. Dan kan ik bankieren maar voor de rest niks meer ivm te weinig ruimte beschikbaar. Vandaar dan maar een andere aanschaffen met veel meer geheugen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 10:48 



 
Profiel   

iOS 13 neemt maar zo'n 5 á 6 GB aan geheugen in beslag, dus je moet gewoon kunnen updaten, én flink wat geheugen over houden. Ik zou dat ook zeker doen zo lang het nog mogelijk is, dat is gewoon veiliger, ook al gebruik je hem alleen nog als reserve/tweede ipad. Choiix heeft al een paar keer uitgelegd hoe dat moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 11:27 



 
Profiel   

I stand corrected voor wat betreft Air 1/2. Dan is het al helemaal zonde dat er een nieuwe iPad aangeschaft is, dat was dan echt niet nodig geweest en zonde van het geld. Met een simpele backup via iTunes, vervolgens iPad even helemaal leeg, dan updaten en backup terugzetten heb je vermoedelijk zelfs meer ruimte vrij dan nu. En het ding is gewoon pertinent onveilig nu, een firewall biedt geen extra bescherming voor dit soort kwetsbaarheden.

En de nieuwe manier van iOS 12 en hoger is even wennen, maar uiteindelijk wil 99% niet meer terug naar het oude.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 12:31 



 
Profiel   

Even een update. De nieuwe ipad werkt nu langzaam aan goed. Ik kan niet echt wennen aan de nieuwe ios maar geen keuze.

De bankapp op de oude wilde vandaag al niet meer, ruim voor 1 november dus al onbruikbaar. Gelukkig de nieuwe ipad op tijd aan de praat gekregen.

Vandaag er eens rustig voor gaan zitten. Omdat de nieuwe alles bevat veel van de oude afgegooid. Alleen mail en fotos er nog op. Maar nog steeds geen 4 gb vrij waarvan hij steeds meldde dat hij nodig had Downloaden van ios 13 ging in derde instantie ok. Installeren wilde van geen meter lukken. Na veel zoekwerk op internet gevonden dat uit en aanzetten soms wil helpen. Affijn na ruim een uur geduld hebben is ios 13 ook op de oude geinstalleerd en wonderwel hij werkt en heeft nu na update meer ruimte over dan ervoor. Heb nu na installatie van messenger 6 gb over :+

Kortom wat me afgelopen weken geen enkele keer is gelukt, apple niet lukte, kpn niet voor elkaar kreeg is vandaag dus wel gelukt. :') en heb ik nu twee goed werkende ipads met ruimte of heeeeel veeeeeel ruimte. :P

Even gaan denken wat ik nu ga doen. De oude verkopen. De nieuwe terugsturen (kan nog binnen twee weken), ze naast elkaar gebruiken of op tweede locatie neerleggen, daar mailaccount nummer twee op installeren zodat hij door twee mensen gebruikt kan worden met mail en zo. :P

Scheelt dat ik dan wel de oude mee zou kunnen nemen op reis als fototoestel. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 17:00 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
IMANDRA schreef
Tja er is een reden waarom ze modellen uitsluiten van updates na een bepaalde periode. Dat doen ze niet om zieltjes te winnen voor nieuwe producten, maar omdat het apparaat de update niet aankan.


Hmm, dat doen ze wel om zieltjes te winnen voor nieuwe producten. Zie de link over planned obsolence die ik al had geplaatst. Er kan veel en veel meer aan backwards compatibility gedaan worden, en je kunt ook oude systemen nog heel lang vrij goed houden, bij gesloten systemen zoals ipads nog makkelijker dan bij Windows. Het wordt niet gedaan, omdat het financieel aanmerkelijk interessanter is om mensen iets nieuws te laten kopen.


Niet zo naïef doen. Ik werk met een vreselijk dure softwareleverancier die alle live versies die zijn uitgebracht nog ondersteunt, gekkenwerk. Je wil niet weten wat dat kost en als klant ben je toch echt degene die dat betaalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 17:35 



 
Profiel   

Shae, ik weet wat dat inhoudt. Ik heb echt mijn tijd wel gemaakt met het balanceren tussen IE6 en de obscure mobiele webbrowsers :) Banken specifiek horen dit echt zonder enig probleem te kunnen doen, met mooie depency control, automatische builds, goeie procedures en dekkende testen. (Als die dingen er niet zijn, nemen ze hun verantwoordelijkheid gewoon echt niet serieus.)
Bank apps zijn bovendien ook weer niet zo ingewikkeld. De complexiteit zit aan de kant van de bank en de interne systemen, niet in de app.

Als je het belangrijk vindt om onderhoudbare software te maken en die ook lang beschikbaar te houden, dan kan dat prima. En als je dat gewoon meeneemt, kost het niet eens heel erg veel extra middelen over het algemeen.

En vanwege het maatschappelijk belang zouden we dit voor bepaalde soorten apps en sites belangrijk moeten vinden. Dat een spelletje het niet meer doet is niet zo erg. Maar je kunt niet meer zonder digitaal bankieren. Dus dat moet toegankelijk zijn voor (vrijwel) iedereen, ook mensen met beperkingen, ook mensen met traag of instabiel internet, ook voor mensen met oudere apparatuur. En het zijn banken. Als die niet zoiets simpels kunnen als een vrij basic app een paar jaar in leven houden, zijn ze echt heel erg ongeschikt voor hun taak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 19:42 



 
Profiel   

Shadow “je kunt niet zonder digitaal bankieren” is een foute conclusie die je trekt. Ik werk op een bank. En echt een groot deel van onze klanten werkt niet digitaal, maar komt op het bankkantoor zijn rekeningstanden checken en werken met domicileringen, doorlopende opdrachten en roze formulieren.
“Het grote deel van de bevolking wil niet zonder digitaal bankieren” is een andere betere uitdrukking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 05:45 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Shadow “je kunt niet zonder digitaal bankieren” is een foute conclusie die je trekt. Ik werk op een bank. En echt een groot deel van onze klanten werkt niet digitaal, maar komt op het bankkantoor zijn rekeningstanden checken en werken met domicileringen, doorlopende opdrachten en roze formulieren.
“Het grote deel van de bevolking wil niet zonder digitaal bankieren” is een andere betere uitdrukking.

En daar rijden ze ook iedere keer zo'n 40 kilometer voor? Binnenkort sluit de dichtstbijzijnde abn/amro hier in de buurt (nu al ritje van 26 kilometer) en kunnen we kiezen of we 42 of 48 kilometer willen rijden voor een bezoekje aan een filiaal. En als je er al eens komt dan zijn de medewerksters ook nog onbeschoft en niet behulpzaam omdat het ook met internet bankieren had gekund. Mijn bejaarde moeder van 83 kan niet meer zelfstandig haar bankzaken doen zonder pc of auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 06:29 



 
Profiel   

Zoe_97 schreef
Shadow “je kunt niet zonder digitaal bankieren” is een foute conclusie die je trekt. Ik werk op een bank. En echt een groot deel van onze klanten werkt niet digitaal, maar komt op het bankkantoor zijn rekeningstanden checken en werken met domicileringen, doorlopende opdrachten en roze formulieren.
“Het grote deel van de bevolking wil niet zonder digitaal bankieren” is een andere betere uitdrukking.


Hebben jullie in België nog filialen dan? Als je hier bij de bank je rekeningstand wil checken moet je eerst naar Verweggistan rijden.
Volgens mij kun je niet eens meer overschrijvingen via papier doen. iig nauwelijks binnen de tijd dat je betaaltermijn verstrijkt :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 06:45 



 

Zoe_97 schreef
Shadow “je kunt niet zonder digitaal bankieren” is een foute conclusie die je trekt. Ik werk op een bank. En echt een groot deel van onze klanten werkt niet digitaal, maar komt op het bankkantoor zijn rekeningstanden checken en werken met domicileringen, doorlopende opdrachten en roze formulieren.
“Het grote deel van de bevolking wil niet zonder digitaal bankieren” is een andere betere uitdrukking.

Belgie en Nederland zijn niet te vergelijken in dit opzicht, daar zijn nog veel meer bankkantoren dan hier.
Citaat
België telt 555 bankkantoren per miljoen inwoners, Spanje 591. Aan het andere uiteinde van het spectrum zit Nederland, met 98 kantoren per miljoen inwoners
.
https://www.hln.be/geld/consument/763-b ... ~af2a2eb6/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 07:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 175 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen