Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Choiix schreef:Dan ben je genaaid, je hebt een Air 1, niet een Air 2. Modelnummer van een Air 2 is anders.
Overigens overzetten kan ook met nieuwere iOS via de iCloud backup.
IMANDRA schreef:Tja er is een reden waarom ze modellen uitsluiten van updates na een bepaalde periode. Dat doen ze niet om zieltjes te winnen voor nieuwe producten, maar omdat het apparaat de update niet aankan.
Citaat:En het kapot gaan van je iPad is echt niet expres gegaan hoor. Een ouder product krijgt nu eenmaal problemen, de onderdelen hebben ook maar een beperkte levensduur.
karuna schreef:Choiix schreef:Dan ben je genaaid, je hebt een Air 1, niet een Air 2. Modelnummer van een Air 2 is anders.
Overigens overzetten kan ook met nieuwere iOS via de iCloud backup.
Denk dat je toch echt mis zit met typenummer. Op zowel factuur als bij apple als op meer sites geeft het modelnummer apple ipad air 2 aan. Ik ga er dan van uit dat dat wel klopt. Gekocht bij een betrouwbare verkoper en al eens onder handen genomen door applestore en op de datum van aankoop was er ook geen nieuwe air meer te koop overigens. En dat is ook geen enkele reden om daarover te gaan discussieren.
Update zou theoretisch moeten lukken maar geeft een ipad die daarna onwerkbaar is voor mij. Meer dan wat ik nu heb geprobeert kan ik niet doen,
De "nieuwe" is inmiddels werkzaam en weer terug in de doos tot ik een otterbox defender heb die past.
Shadow0 schreef:IMANDRA schreef:Tja er is een reden waarom ze modellen uitsluiten van updates na een bepaalde periode. Dat doen ze niet om zieltjes te winnen voor nieuwe producten, maar omdat het apparaat de update niet aankan.
Hmm, dat doen ze wel om zieltjes te winnen voor nieuwe producten. Zie de link over planned obsolence die ik al had geplaatst. Er kan veel en veel meer aan backwards compatibility gedaan worden, en je kunt ook oude systemen nog heel lang vrij goed houden, bij gesloten systemen zoals ipads nog makkelijker dan bij Windows. Het wordt niet gedaan, omdat het financieel aanmerkelijk interessanter is om mensen iets nieuws te laten kopen.
Zoe_97 schreef:Shadow “je kunt niet zonder digitaal bankieren” is een foute conclusie die je trekt. Ik werk op een bank. En echt een groot deel van onze klanten werkt niet digitaal, maar komt op het bankkantoor zijn rekeningstanden checken en werken met domicileringen, doorlopende opdrachten en roze formulieren.
“Het grote deel van de bevolking wil niet zonder digitaal bankieren” is een andere betere uitdrukking.
Zoe_97 schreef:Shadow “je kunt niet zonder digitaal bankieren” is een foute conclusie die je trekt. Ik werk op een bank. En echt een groot deel van onze klanten werkt niet digitaal, maar komt op het bankkantoor zijn rekeningstanden checken en werken met domicileringen, doorlopende opdrachten en roze formulieren.
“Het grote deel van de bevolking wil niet zonder digitaal bankieren” is een andere betere uitdrukking.
Zoe_97 schreef:Shadow “je kunt niet zonder digitaal bankieren” is een foute conclusie die je trekt. Ik werk op een bank. En echt een groot deel van onze klanten werkt niet digitaal, maar komt op het bankkantoor zijn rekeningstanden checken en werken met domicileringen, doorlopende opdrachten en roze formulieren.
“Het grote deel van de bevolking wil niet zonder digitaal bankieren” is een andere betere uitdrukking.
.Citaat:België telt 555 bankkantoren per miljoen inwoners, Spanje 591. Aan het andere uiteinde van het spectrum zit Nederland, met 98 kantoren per miljoen inwoners