Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7722
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:39

moonfish13 schreef:
Profi reinigen moet, kijk maar eens op youtube bij het kanaal ‘de frisse kater’, die doen dit werk.
Bloed blijft snel stinken, gaat lastig weg en bij normaal reinigen zie je niks meer maar is de bedreiging qua ziektes niet weg.
Daarom moet je zeggen deze heren altijd laten reinigen en ze laten op youtube ook zien wat voor sporen er zijn zónder speciale reiniging.
Dus dat er professioneel gereinigd is, dat is normaal en zou overal zo moeten zijn.
Daar zou ik me niet druk om maken.

kijk daar eens inderdaad.. ze maken het zo proffesioneel schoon. soms is het alleen een bed of band en soms een badkamer. of een hoekje van de kamer.

ik woon ook in een oud huis geen idee of er ooit wat heeft gelegen. dat kan in elk huis.

als je er echt niet tegen kan dan moet je het niet doen maar anders...

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:02

Zonder het vervelend te bedoelen maar is het ook niet een idee om hier iets mee te gaan doen als je zo snel dit soort dingen gaat bedenken ?
Eens met de huisarts bespreken waar die angst/... vandaan komt ?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:23

Toen je het huis ging bezichtigen had je toch geen naar gevoel? Waarom zou het nu wel zijn omdat je weet dat er iemand is overleden?

Als het huis goed gereinigd en vernieuwd is heb je daar toch helemaal geen last van? Lik verf over de muur en naar eigen smaak inrichten heb je daar toch helemaal geen last van.

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:29

Ja tis Halloween e... Zie dat hij wakker word(als geest) dan woon je toch niet alleen... Dan heb je gezelschap. _O-

Ik kijk ook veel te veel tv.. Ben ook rap bang... Zelf meedoen aan een halloween tocht? Neen hoor! Ik slaap niet meer dan _O-

Je bent niet verplicht om in een huis te gaan wonen, waar je je niet goed voelt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:31

Je bent het idd niet verplicht, je gevoel moet juist zijn maar in deze tijd met de schaarse woningen ben je gek als je het niet doet...zeker na de professionele schoonmaak en nieuwe badkamer! Ik had het wel geweten hoor! Dan doe ik daarna wel wat aan mijn gevoel maar ik had het zeker weten aangenomen!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:50

De pest is alleen, stel je laat deze voorbij gaan en je vind een andere. En ook daar is misschien een huurder voor je ook overleden? Wat dan? Bedoel, ga je dan overal vragen of er iemand is overleden?

Wellicht, als je echt angstig bent zou je het huis kunnen reinigen. Er zijn van die 'geesten' reinigers die woningen etc verjagen. Misschien voel je je dan fijner?

HHorseA
Berichten: 682
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:54

Saskia9 schreef:
De pest is alleen, stel je laat deze voorbij gaan en je vind een andere. En ook daar is misschien een huurder voor je ook overleden? Wat dan? Bedoel, ga je dan overal vragen of er iemand is overleden?

Wellicht, als je echt angstig bent zou je het huis kunnen reinigen. Er zijn van die 'geesten' reinigers die woningen etc verjagen. Misschien voel je je dan fijner?



Jaaaa ghost busters _/-\o_

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:59

Dat mensen opgebaard hebben gestaan is toch heel wat anders als een ontbindend lijk die 4 dagen ergens ligt, lijkt me ook geen prettig idee en ik vind het apart dat zo weinig hier zich daar in kunnen inleven!

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:02

Goeie hemel. Een 4 dagen geleden overleden persoon is geen 'ontbindend lijk'. Daar zie je op dat moment (nog) geen flikker van. Hooguit ruik je een beetje een lijkenlucht. Meeste 'viezigheid' die er die eerste dagen bij komt kijken is dat de blaas en de darmen leeglopen. Daarom worden overleden mensen ook altijd gewassen en krijgen ze een luier om in de kist.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:03

Ik zie dat helemaal niet als heel wat anders. Dood is dood.
Iedereen gaat dood en iedereen gaat ontbinden, gewoon biologie.

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:06

Ik vind het op zich wel intrigerend om te merken dat de oermens en de 'angst voor de God Pan' (panische angst dus) nog zo dicht onder het laagje vernis van cultuur en ontwikkeling liggen in deze 21ste eeuw :+

Of is het juist dat de moderne mens zó ver van de natuur af staat dat de gewone natuurprocessen volkomen vreemd worden gevonden?

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:14

Je kunt het toch in ieder geval proberen? Ik denk dat je anders zeker spijt krijgt.
Een huurhuis opgeven is een stuk makkelijker dan een koophuis snel kwijt moeten.
Een nieuw huurhuis vinden is problematisch, maar niet erger dan het nu ook al is lijkt me. Als je gewoon ingeschreven blijft staan, dan ben je je omschrijfjaren niet kwijt toch?

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:29

Ik snap je punt, maar mijn ervaring is door je huisje jou "eigen" te maken, die sfeer er echt wel uitgaat!

Mijn man is overleden in de slaapkamer in onze bed, in het begin dacht ik ook heel erg dat de sfeer zou blijven "hangen"
Maar ik heb het echt van onder tot boven vervangen, behalve het bed. En het is nu echt wel beter.

Het is zonde om zo'n leuk huisje te laten schieten.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:34

Weet je... in huizen overlijden mensen, worden mensen geboren, poepen mensen in de wc en spoelen mensen hun uitgevallen haren door de afvoer... in restaurants eet je met bestek dat andere, voor jou totaal onbekende mensen ook ooit eens in hun mond hebben gehad... daarom worden dingen gereinigd, en dat is in dit huis ook gebeurd. Het is een thuis geweest voor iemand die er (als we de buren mogen geloven) met veel plezier heeft gewoond, en daar toevallig is overleden. En nu staat het huis leeg en is het klaar om weer een fijn thuis te worden voor een nieuw iemand die er gaat wonen... als ik jou was zou ik de rest loslaten. Is toch niet relevant?

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:41

Weet je wel niet hoeveel lijken er zitten in een huis.
Hoeveel spinnen , vliegen en ander ongedierte ik hier al heb vermoord :+

Nee even zonder gekke : ik begrijp dat het geen prettige gedachte is.
Maar dat ga je overal wel hebben.
Wat moet dat dan wel niet zijn als je ooit als bejaarde naar het rusthuis moet.
Daar weet je eigenlijk van dat dat je laatste rustplaats word. En dat daar ook al mensen zijn gestorven.

Maar je voelde je veilig toen je binnenkwam. Dus geen paniek :+:

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:43

AmoorM schreef:
Na wikken en wegen heb ik het kunnen relativeren tot er is een persoon overleden en is een paar dagen later gevonden. Dat het geen groot eng spookhuis is, maar een appartement van 54 m2. Dat er elke dag mensen overlijden en dat dit een reden is dat een woning vrij komt. Neemt niet weg dat ik had gewild dat persoon in kwestie gewoon was verhuist ipv alleen was overleden. Maar het is een huis van beton. Kale muren en kale grond. Meer niet. Alles wordt nieuw.
Veel succes! Ik begrijp je overigens wel, dat je er eventjes niet goed van was. Dat is normaal. Ik hoop dat je van dit huisje een fijn thuis kunt maken. Succes en geniet van het proces!

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:15

ikkedus schreef:
Je kunt het toch in ieder geval proberen? Ik denk dat je anders zeker spijt krijgt.
Een huurhuis opgeven is een stuk makkelijker dan een koophuis snel kwijt moeten.
Een nieuw huurhuis vinden is problematisch, maar niet erger dan het nu ook al is lijkt me. Als je gewoon ingeschreven blijft staan, dan ben je je omschrijfjaren niet kwijt toch?

Meestal begin je gewoon weer van voor af aan

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:25

AmoorM schreef:
Na wikken en wegen heb ik het kunnen relativeren tot er is een persoon overleden en is een paar dagen later gevonden. Dat het geen groot eng spookhuis is, maar een appartement van 54 m2. Dat er elke dag mensen overlijden en dat dit een reden is dat een woning vrij komt. Neemt niet weg dat ik had gewild dat persoon in kwestie gewoon was verhuist ipv alleen was overleden. Maar het is een huis van beton. Kale muren en kale grond. Meer niet. Alles wordt nieuw.

Dit lijkt me het verstandigste wat je doen kunt. Loslaten, in ieder huis overlijden mensen en op straat ook. Een paar weken geleden is onze stalgenoot bijna overleden terwijl ze op stal was, gelukkig waren er mensen die kunnen reanimeren. Zou ik dan ook niet meer op stal komen als dat was misgegaan?

karin30
Berichten: 162
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:27

Als je gevoelig goed is en je hebt er zin in waarom niet? Zoals er al gezegd is in de meeste (oudere) huizen zal er wel iemand overleden zijn. In mijn huis is de vorige bewoner ook overleden heeft er geloof ik een maand gelegen woon er nu al 11 jaar en zou niet weg willen

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:28

Het is heftig om te horen dat de vorige bewoner daar is overleden en er zelfs nog een paar dagen heeft gelegen.

Dat is triest, maar het leven kent nu eenmaal trieste kanten.

En gelukkig ook heel veel mooie kanten.

Wie weet met hoeveel plezier die persoon in dat appartement gewoond heeft, mooie dingen heeft beleefd, heeft genoten van het appartement, van het uitzicht, van de omgeving.

Die persoon is daar niet alleen maar overleden, maar heeft daar ook geleefd, het was zijn of haar thuis en nu is het tijd dat iemand anders er een thuis vindt en geniet van wat het appartement en de omgeving bieden :)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:34

Ibbel schreef:
Goeie hemel. Een 4 dagen geleden overleden persoon is geen 'ontbindend lijk'. Daar zie je op dat moment (nog) geen flikker van. Hooguit ruik je een beetje een lijkenlucht. Meeste 'viezigheid' die er die eerste dagen bij komt kijken is dat de blaas en de darmen leeglopen. Daarom worden overleden mensen ook altijd gewassen en krijgen ze een luier om in de kist.


Ik heb meer dan genoeg ervaring met doden vanwege mijn werk en weet (en zie) wat in welk stadium komt. Mij lijkt het echt geen fijn idee dat iemand zo in mijn huis heeft gelegen en snap dus prima dat ze daar even aan moet wennen.
Maar blijkbaar is het voor sommige mensen heel moeilijk om zich een beetje in te leven in een ander. Vind sommige berichten naar ts echt op het denigrerende af trouwens.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:36

Het is voor mij niet moeilijk om mezelf in te leven in de situatie.

Ik vind het moeilijk hoe respectloos er gesproken wordt over een overleden persoon.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:38

Angeliquee18 schreef:
Ik snap je punt, maar mijn ervaring is door je huisje jou "eigen" te maken, die sfeer er echt wel uitgaat!

Mijn man is overleden in de slaapkamer in onze bed, in het begin dacht ik ook heel erg dat de sfeer zou blijven "hangen"
Maar ik heb het echt van onder tot boven vervangen, behalve het bed. En het is nu echt wel beter.

Het is zonde om zo'n leuk huisje te laten schieten.


Jee, dat lijkt me ook moeilijk zeg. Sterkte.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:44

Gewoon gaan wonen en als over een tijd blijkt dat je je toch niet prettig voelt, is het misschien makkelijker om een ander huis te vinden omdat je ook een huis achterlaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:56

Ik heb - ondanks dat ik het nog steeds geen prettig idee vindt- besloten om het een kans te geven. Tenzij de woningstichting met een heel luguber verhaal komt.

Het gaat erom wat ik van het appartement maak en hoe het. inricht. Het is nu gewoon een kaal stuk beton. Ik zag ook reacties van ghost hunters en huis reinigers, ik denk niet dat dit mij gaat helpen. Omdat ik niet open wil staan voor spirituele dingen. Dat maakt mij alleen maar onzeker. Ik heb niks te maken met het verleden van de woning, wel met de toekomst en met wat ik er van maak.

Hopelijk kan ik het straks helemaal los laten. Vindt het sowieso wel een beetje spannend mijn eerste appartement. Ook nog in een wijk waar ik niet bekend ben en van een druk huishouden van 4 naar helemaal in mn eentje.