Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

 
Profiel   

Super :)
Hopelijk wordt het een super fijn plekje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:04 



 
Profiel   

Stoer ben je, om je zo op te stellen!
Heel veel plezier in je nieuwe appartement. Komt echt goed hoor,
lekker werken aan je moodboard, helemaal leuk zo op je zelf te gaan wonen.
Ik zou snel met de buren kennis gaan maken, dat scheelt als je mensen hebt in de buurt die je een beetje kent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:05 



 

Succes, TS! Als het straks eenmaal naar jouw smaak is ingericht, dan voelt het vast snel als je 'thuis' en kun je dit hopelijk gauw naast je neerleggen.

En het is ook superspannend. Het loopt allemaal wel los! :j *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:12 



 
Profiel   

Ik snap je :j dat is heel spannend. Ik heb hetzelfde gedaan 3 maanden terug. Sinds toen woon ik ook echt alleen, 150 km verderop verhuisd en ken hier bijna niemand.
Nu was ik wel al op kamers geweest, in Brussel ook terwijl ik thuisthuis in friesland woon. Maar dit, eerste huisje, is toch anders. Geen huisgenoten. Veel definitiever. Dit weekend zijn mn ouders vrijdag naar bataviastad gekomen, is mama daarna met mij mee gegaan naar huis voor het weekend en vanavond hele familie gezellig hier gehad te eten. Geeft nog weer 10x meer waardering voor familie <3

Bij mijn huisje hebben ze voor mij alles eruit gehaald, vloeren, behang.. badkamer is vervangen en wc en keuken moeten nog 5 jaar met de oude gele tegeltjes doen voordat die vervangen mogen :+ Daarna mocht ik van de grond af opbouwen. Zelf muren verven, eigen laminaat uitzoeken (en kopen helaas :') maar ach het is wel echt mijn smaak nu). Af en toe denk ik nog "waar ben ik aan begonnen". Vandaag mn bed eindelijk in elkaar, en dan groeit dat toch weer. Weer een beetje echt mijn plekje <3 zo leuk om dat te doen! Elk dingetje dat ik koop en neerzet of op hang maakt het weer wat meer thuis. Dat heeft wel eventjes geduurd, ook omdat ik niet alles direct kon halen.
Ik hoop dat je er net zo'n plekje van kan maken! :D Dan voel je je er vast snel thuis

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:20 



 
Profiel   

TS, goed dat je alsnog hebt besloten het huis een kans te geven. Ik snap zeker dat je ervan was geschrokken, maar t is goed dat je het inmiddels hebt kunnen relativeren.

Wat ik alleen nog even wilde reageren in je topic was: Je schreef iets over of nu het huis minder als jouw thuis zou voelen als je er net in zit en dat je daar bang voor bent. Ik had zelf ook dat mijn huidige (eerst gekochte woning) niet voelde als mijn huis toen ik erin ging. We hoefden niet veel eraan te doen, alleen meubels erin. Maar ik had echt het gevoel te wonen in andermans huis, andermans keuzes (van vloer, keuken, behang etc). Het rook ook niet naar "mijn huis", ook niet toen ik het gewoon met mijn eigen schoonmaak spullen had schoon gemaakt. Ik had daar nooit over nagedacht van tevoren en ook niet eerder bij studentenhuizen ervaren, maar nu had ik het wel. Dat gevoel ging bij mij weg. Dit is nu echt mijn huis en het voelt niet meer als andermans huis. Ik wil dit gewoon alleen even meegeven omdat het best kan zijn dat je sowieso een beetje een gek gevoel hebt de eerste dagen. Ik denk dat dat vrij normaal is =)

Veel plezier in je nieuwe huisje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:23 



 
Profiel   

Goede instelling ts, wanneer je zo’n bericht hoort valt dat rauw op je dak. En iedereen denkt dan wel even van gatsie. Maar het leven gaat door en je maakt hier gewoon heerlijk je eigen plekje van . Het spreekwoord de een zijn dood is een ander zijn brood gaat ook hier gewoon op. Heel veel succes met je eerste eigen plekje en laat maar zien hoe je paleisje er straks uitziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:26 



 
Profiel   

Goed van je dat je de woning toch neemt...de dood hoort bij het leven.Ben er zeker van dat je daar heel gelukkig wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 19:31 



 
Profiel   

Ik heb in een oud herenhuis een oud bejaardentehuis en een oude aanleunwoning gewoond, ik denk dat daar ook wel een hoop mensen in zijn overleden. Heb er eerlijk gezegd nooit echt bij stil gestaan.

Goed van je dat je jezelf er over heen zet, zet het van je af en maak er lekker je eigen plekje van mocht je het toegewezen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 20:26 



 
Profiel   

Mijn eerste huis stond lang te koop, wist ik veel waarom. Pas later hoorde ik dat er een jongen dood was gegaan en dat zijn ouders hebben ingebroken via het badkamerraam en hebben hem gevonden, echt verschrikkelijk. De mensen uit het dorp wilde het huis niet kopen, want westfriesen zijn zooo nuchter maar geloven wel in geesten enzo _O-

Ik heb het nooit als eng ervaren. Hij was daar gelukkig, dus als hij nog zou rondzweven dan had ie vast goede bedoelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 20:31 



 
Profiel   

Ik ben ook ooit gaan wonen in een huurhuis waar een professioneel schoonmaakteam eerst langs moest komen, voordat er weer iemand in kon gaan wonen (ik dus).
Je hoort weleens van flikkerende lampen, deuren die piepend dichtvallen, een koude windvlaag als alles dicht zit, je niet op je gemak voelen op een bepaalde plek, fluisterende stemmen om de hoek....
Nooit last van gehad; heerlijke plek om te wonen!
Ik snap wel het verschil tussen iemand die oud en op is en in bed wegzakt, of een jong iemand die door een freaky ongeluk uit het leven wordt gerukt, maar zelfs met dat laatste dus geen probleem mee gehad.
Laat die energie weglopen en geniet van je huisje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 20:44 



 
Profiel   

Straks zeg jij nee tegen die woning, en gaat die woning naar diegene die jou heeft gezegd dat daar een overleden persoon heeft gelegen. Het is gereinigd en schoongemaakt. Neem het aan en maak er gewoon je thuis van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 07:51 



 
Profiel   

williejanne schreef
Straks zeg jij nee tegen die woning, en gaat die woning naar diegene die jou heeft gezegd dat daar een overleden persoon heeft gelegen. Het is gereinigd en schoongemaakt. Neem het aan en maak er gewoon je thuis van.


Haha dat dacht ik ook gelijk. Wie heeft het eigenlijk tegen je gezegd?
Hoop sensatie om niks. Ik dacht ook een spectaculairder verhaal te lezen, maar ja, mensen gaan dood, en soms in hun huis.
Ik zou er geen probleem mee hebben en vind het eigenlijk ook best vals en sensatiezoekend dat iemand je gaat vragen ‘of je wel weet waarom het zo lang leegstaat’. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 07:55 



 
Profiel   

In het huurhuis waar mijn man en ik destijds gingen wonen, ons tweede huis samen, had de vorige bewoonster na haar overlijden ook een aantal dagen dood gelegen voor ze gevonden werd. Het huis was bovendien enorm smerig, met overal rookaanslag. Het was een hele klus om het schoon te maken, en het heeft zeker een half jaar geduurd voor ik me er echt thuis voelde - maar dat had meer met een beginnende burn-out te maken dan met die overleden buurvrouw. Uiteindelijk hebben we er zes jaar fijn kunnen wonen.
Ik denk dat het belangrijk is dat je er echt jouw huis van maakt, niet alleen door opknappen, verven, stofferen etc. maar ook door een leuke housewarming te organiseren en/of een ander ritueel waarmee je het huis 'inwijdt' (niet zweverig bedoeld) als jouw nieuwe thuisplek, planten en/of een huisdier te nemen (als je die niet al hebt), te zorgen dat het lekker fris ruikt, dat soort dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:00 



 
Profiel   

Goed dat je een keus hebt gemaakt en je zal zien als je het hebt geschilderd en mooie vloer op de grond, meubels die je zelf hebt uitgezocht en natuurlijk ook spulletjes van thuis dat het jouw huisje wordt.
Het alleen wonen zal even wennen zijn maar in het begin gewoon vrienden uitnodigen en leuke dingen doen helpt om het voor het eerst op eigen benen te staan.
Heel veel plezier straks in je huis en wat ooit was ligt achter je, kijk vooruit en geniet van de toekomst

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:34 



 

In mijn huurhuisje heeft de vorige bewoonster ook ruim een dag dood gelegen in huis, zat op de stoel.

Buurman heeft zelfs nog naar binnen gekeken, hoe het met haar ging (alleenstaande iets wat oudere vrouw) maar zag haar gewoon 'zitten'

Toen 's avonds laat gordijnen nog steeds open waren en geen lampen aan. Vertrouwde hij het toch niet. En heeft familie ingelicht en die hebben haar dood aangetroffen.

Vriend en ik grappen er weleens over. Maar voelen ons beide zeer thuis, nu het huisje is ingericht.

Over aantal jaar verhuizen we weer terug naar de boerderij van zijn ouders. Zijn inmiddels ook al behoorlijk wat mensen overleden. Boerderij is gebouwd ergens in 1800. En met de oorlog zijn er ook behoorlijk wat dieren geslacht door de Duitsers.

Waardoor ze uiteindelijk nog maar 1 fokzuig hadden, 1 koe en aantal kalveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:37 



 
Profiel   

TS volgens mij vind je het verhuizen gewoon een beetje spannend. Dat is het ook, dus ik kan me voorstellen dat je bij vanalles en nog wat stil staat. Niet doen, dat blokkeert alleen maar. Geniet van je eigen plekje binnenkort!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:45 



 
Profiel   

Joh meid, je brand witte salie, zet de ramen open en zet eventuele spoken zo buiten.

Gewoon doen! Er overlijden iedere dag zoveel mensen. Dan zou je nergens meer kunnen wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:46 



 
Profiel   

En in de huizen waar je dan wel kunt wonen heeft een man zijn vrouw 20 jaar lang om de dag geslagen, of betastte de buurman zijn buurmeisje, of chanteerde de vrouw emotioneel haar man. Dan kun je beter een kartonnen doos kopen denk ik - elk gebruikt huis heeft wel wat meegemaakt gok ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:49 



 
Profiel   

ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal wel meevalt
als er een ouder iemand heeft gewoond welke is overleden, vind ik het aannemelijk dat alles gewoon erg gedateerd was. dat de woningbouw dan renoveert en vervangt voor het weer opnieuw aan te bieden voor verhuur vind ik dan niet meer dan logisch....
en dat dat dan professionals zijn die alles onderhanden nemen (en ook schoonmaken) dat mag ik hopen! ik denk dus dat dat alles wel eens heel goed los kan staan van het feit dat er iemand in het huis is overleden.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:56 



 
Profiel   

Goede keuze TS.

Ik las zojuist dit krantenartikel en moest meteen aan dit topic denken;

https://www.destentor.nl/algemeen/hoger ... ~a309baba/
:+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:58 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik vind het op zich wel intrigerend om te merken dat de oermens en de 'angst voor de God Pan' (panische angst dus) nog zo dicht onder het laagje vernis van cultuur en ontwikkeling liggen in deze 21ste eeuw :+

Of is het juist dat de moderne mens zó ver van de natuur af staat dat de gewone natuurprocessen volkomen vreemd worden gevonden?


Dit dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 11:59 



 
Profiel   

@JoyCiej007 _O- 'In een dagboekje hield' meneer ', die om principiële redenen nog nooit heeft gewerkt, zijn werkwijze nauwkeurig bij.'

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 12:01 



 
Profiel   

Ach, het bijhouden van een dagboek kán natuurlijk een full-time job zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 12:18 



 
Profiel   

Niks aan de hand, in mijn vorige woning is ook iemand in huis gestorven, in zijn eigen bed. Op die zelfde plek heb ik laterna ook mijn bed neer gezet omdat er simpelweg geen andere plek was om mijn bed neer te zetten.

Dat vond ik in het begin verschrikkelijk, maar ik heb er eerlijk gezegd nooit iets van gemerkt of er een gevoel bij gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 12:21 



 
Profiel   

@TS zoals ik je berichten lees vind je het uit huis gaan in een vreemde omgeving zo spannend dat je overal iets achter zoekt. Dat is nu een overleden persoon in het appartement maar dat had net zo goed kunnen wezen een nieuws artikel over bv een inbraak in de wijk.(waardoor je je woning in gedachte waarschijnlijk direct had bestempeld als staat in slechte wijk en stel je voor dadelijk staan ze bij mij binnen, help>angst>vluchten! )
Je zoekt door je angst uitvluchten om het maar niet hoeft te doen.

Ja het is een grote stap maar echt geloof met TS het is zo fijn je eigen plekje te hebben.

Lekker ermee doorgaan en gaan genieten van je volgende stap in je leven!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 12:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen