Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5074
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:14

AmoorM schreef:
imaudy schreef:
Als je heel dapper bent met de buurman gaan praten, die zal wel wat weten :+


Heb ik gedaan voor ik dat wist. Zij gaf aan dat het heel prettig wonen is.


Leuke buren zijn heel veel waard!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:15

Het lijkt mij ook totaal niet van belang om voor de nieuwe bewoner alle details van het verhaal te weten. Respectloos vind ik dat.

TS als het zo'n onoverkoombaar euvel voor jou is, moet je er vooral niet gaan wonen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:15

AmoorM schreef:
manzano schreef:
Je weet eigenlijk helemaal niks, zelfs niet hoe lang de overledene er heeft gelegen en je maakt het steeds spannender. Missch gewoon even afwachten hoe het verhaal écht in elkaar steekt?


Dit is waar inderdaad. Ik hoop dat de woningstichting een eerlijk antwoord geeft.

Dat mogen ze helemaal niet vanwege de privacywet, dan kan je beter navraag doen bij buren. Ik vind het nogal bijzonder dat jouw ouders er zo in mee gaan, in wat voor huis wonen zij? Want als dat geen nieuwbouw was, dan zal de kans groot zijn dat ook daar iemand ooit is overleden.

manzano

Berichten: 23963
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:16

bigone schreef:
Of je het nu wel of niet neemt, voor jou staan zijn erin deze tijd tien anderen die wel staan te springen om er te gaan wonen, wil je niet dan doe je het toch niet, jij moet je er thuis voelen.

Heel veel mensen zouden er een "moord" voor doen :+

Alja

Berichten: 25624
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:20

AmoorM schreef:
upendo schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen in hun eigen huis overleden zijn. Best wel veel, vermoed ik.


Maar ook dat het er 4 dagen - weet ik niet zeker- heeft liggen ontbinden?

Niet teveel zelf gaan invullen :)

mala26

Berichten: 5007
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:25

Toen je ging kijken wist je het nog niet maar hoe voelde het huis toen voor je aan?
Als het gevoel toen goed was waarom zou je je dan door deze informatie tegen laten houden?

Blacky94

Berichten: 3492
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:25

Ik vraag me eerlijk gezegd ook af jij, en je ouders, het jezelf niet een beetje moeilijk maakt.
De eerste keer toen je ging kijken had je er een goed gevoel bij en qua locatie klinkt het perfect. Zeker in de markt van tegenwoordig zullen veel mensen hier een spreekwoordelijke moord voor doen. Plus, hoe zit het met je voorwaarden/opgebouwde jaren als je nu nog afzegd? Wellicht ook iets om rekening mee te houden.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar laat het desnoods even een weekje rusten en probeer er vooral niet teveel over na te denken.
Zoals eerder gezegd is in bijna elk (ouder) huis wel een keer iemand overleden. Dat hoort bij het leven. En 4 dagen is idd echt nog niet zo lang.

Overigens zou ik het zelf wel fijn vinden dat het huis alles nieuw heeft en een grondige schoonmaakbeurt gehad heeft. Ik heb gezien hoe sommige huur-, maar ook koop-, woningen achtergelaten worden en dat is ook echt niet altijd fris. Eén van de redenen waarom ik zo blij ben met ons nieuwbouwhuis. Hoefden we iig de troep van de vorige bewoners niet op te ruimen.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:27

Wat een gemiep :o sorry...huis is schoon en de rest is verleden tijd.
Je gaat daar nooit wat van merken.

Mijn beste vriend heeft juist een huis gekocht waar iemand was overleden, erg goedkoop en kon er snel in :D

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:27

En een nieuwbouw zegt ook niet alles. Wie zegt dat er op de plek waar vandaag een nieuwe woning staat, tweehonderd jaar geleden geen gruwelijke meervoudige moord heeft plaatsgevonden waar de botten diep onder je fundering verstopt zijn? Ik denk dat als je enkel wilt wonen op een plek waar nooit iemand ter ziele is gegaan je nog lang moet zoeken. Het enige verschil is dat je het nu toevallig weet.

Ik zie het ook als iets positiefs: je hebt er wel een gloednieuwe badkamer door.

Tenzij je nog tien andere opties achter de hand hebt zou ik het zonde vinden een huis hiervoor te laten schieten. Ik denk dat de woningmarkt al lastig genoeg is. Elke plek en elk (ouder) huis heeft een verleden. Bij de andere zullen ook wel erge dingen gebeurd zijn. Mensen die misschien wel mishandeld, overvallen, verkracht.. zijn in de honderd jaar voordat jouw zetel daar in de woonkamer op dezelfde plek werd gezet.

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:33

Als ik jou was zou ik het laten gaan , op naar een andere huurwoning. De manier waarop je spreekt klinkt niet of dit je thuis gaat worden. Dan kom je wellicht in een ander huis terecht waar ook iemand kan zijn overleden, zonder dat je dit weet. Of je geeft wat meer uit en kijkt naar nieuwbouw.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:36

Je tilt er op dit moment al te zwaar aan. Je hebt het erover met je ouders, mailt naar de woningstichting, plaatst een topic op Bokt. Overduidelijk dat je je er niet goed bij voelt.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:37

Mijn dochter heeft in een appartement gewoond waar iemand zelfmoord had gepleegd. De enige die daar last van had, was 1 van de katten die hoog gevoelig is.

gewoon niet teveel over nadenken. Als het een leuk huis is en geheel naar jouw smaak dan zou ik het gewoon doen. Hier is het best lastig om een huurhuis te krijgen, ik weet niet hoe lang je anders moet wachten tot je weer een huisje aangeboden krijgt. En als het schoon gemaakt is, is het schoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:37

AmoorM schreef:
safina schreef:
Soms worden mensen na overlijden een paar dagen thuis opgebaard. Omdat nabestaanden het fijn vinden iemand nog even thuis en in nabijheid te hebben. Heel nuchter bekeken is het dus allemaal zo'n ramp niet, een overleden persoon in een huis. Heb zelf ook in een appartement gewoond waarin de vorige bewoonster gevonden was, op de vloer in de badkamer. Hartstilstand. Nooit last van gehad.

Toch kan ik me er soms wel wat bij voorstellen. Zo ken ik iemand met een huis te koop waar haar vader zich ooit verhangen heeft in het trapgat. Ik geloof totaal niet in geesten en al die malligheid. Als iemand dood is, is hij dood. Niks engs of raars aan. Maar tóch zou ik dat huis niet willen. Ik visualiseer daar te makkelijk voor. Ik zie wat gebeurd is voor me als ik naar die plek kijk. En dat soort gebeurtenissen zijn geen dingen waarmee ik bezig wil zijn in mijn eigen huis. Mijn huis moet wel een relaxte plek zijn die fijne gedachten en gevoelens oproept. Er zit dus voor mij wel ergens een grens aan blijkbaar.


Dit is precies mijn gedachte. Ik weet heel goed dat het wellicht wat overtrokken is. Maar het is wel mijn huis. Huurhuis overigens.


Ik weet niet of dat overtrokken is. We zitten allemaal anders in elkaar. De één dealt daar makkelijker mee dan de ander en hoe het voor mij is, kan voor een ander helemaal anders zijn.

Voor mij was het zo dat ik die overleden bewoonster in mijn badkamer ook wel voor me zag in het begin, maar dat beeld was niet naar. Ik wist van de overbuurman dat ze al terminaal ziek was en toen kwam die hartstilstand eroverheen. In mijn beeld lag ze gewoon op de vloer, als iemand die bewusteloos is, maar dan dood. En na een poosje wordt de badkamer dan weer gewoon de badkamer, een oké-plek om te zijn. En waar je het ook niet meer voor je ziet als je er bent.

Dat trapgat in dat huis van mijn vriendin roept veel akeligere beelden op. Ik denk dat het veel langer zou duren voordat zoiets een neutrale plek voor me zou worden. Als dat ooit zou lukken. Overigens is dat voor mij niet zozeer dood-gerelateerd ofzo. Ik zou het ook kunnen hebben met een plek waar iemand vreselijk gemarteld is. Of waar kinderen misbruikt zijn. Of andere dingen waar ik de rillingen van krijg. Waarschijnlijk heb ik een beetje een gevoelig typje dat zich erg snel voorstellingen van gebeurtenissen maakt. Waardoor een plek niet meer zo relaxed voelt.

En het is toch gek, want bij elke stap die je op deze wereld zet kom je op plekken waar mensen overleden zijn op allerlei manieren. Maar dat weet je dan vaak helemaal niet. En dan heb je daar ook helemaal geen last van. Misschien zijn er op de plek waar ik nu dit bericht zit te typen in de geschiedenis mensen op gruwelijke wijze gevierendeeld ofzo. En heb ik daar geen idee van. Maar dat moeten we dan maar lekker zo houden. :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-19 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:38

listiglistje schreef:
Wat een gemiep :o sorry...huis is schoon en de rest is verleden tijd.
Je gaat daar nooit wat van merken.

Mijn beste vriend heeft juist een huis gekocht waar iemand was overleden, erg goedkoop en kon er snel in :D


Het gaat ook niet om het overlijden. Maar heel cru gezegd. Als deze persoon in de badkamer heeft gelegen en ik sta de douchen en kijk naar beneden dan zie ik een ontbindend lichaam met lose botten onder mij liggen. Ik wil niet respectloos zijn. Maar wellicht verduidelijkt dat het een beetje. Maar ik weet dus niet of ik daar daadwerkelijk last van krijg. Daarom twijfel ik.

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:40

Verbaasd mij dat iedereen daar zo makkelijk over denkt. Zou het zelf ook verschrikkelijk vinden. Voor mij is dus wat niet weet wat niet deert. Maar om 1 of andere reden heb ik iets tegen alles wat dood is. Ook toen mijn oma was overleden ging ik haar echt geen kus meer geven. Heel stom, maar dat is gewoon mijn gevoel. Grote kans dat ik er niet voor ging als ik nog woonruimte had.

L_iek
Berichten: 9714
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:40

Tja, ik zou het doen. Het is een leuk appartement zeg je en de buren zeggen dat het prettig wonen is. In veel huizen zijn mensen overleden dus daarvoor moet he het zeker niet laten.

Echter, als ik jouw berichten lees, niet doen. Volgens mij heb je er nu al nachtmerries van en dan kun je het maar beter niet doen. Wel zonde want de wachtlijsten zijn tegenwoordig niet mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:41

AmoorM schreef:
listiglistje schreef:
Wat een gemiep :o sorry...huis is schoon en de rest is verleden tijd.
Je gaat daar nooit wat van merken.

Mijn beste vriend heeft juist een huis gekocht waar iemand was overleden, erg goedkoop en kon er snel in :D


Het gaat ook niet om het overlijden. Maar heel cru gezegd. Als deze persoon in de badkamer heeft gelegen en ik sta de douchen en kijk naar beneden dan zie ik een ontbindend lichaam met lose botten onder mij liggen. Ik wil niet respectloos zijn. Maar wellicht verduidelijkt dat het een beetje. Maar ik weet dus niet of ik daar daadwerkelijk last van krijg. Daarom twijfel ik.


Misschien stelt het je wel gerust dat een lichaam er na een dag of vier nog helemaal niet zo uitziet?

Maar verder snap ik precies wat je bedoelt. Je ziet het voor je. De een heeft dat helemaal niet, bij de ander is dat na een week of wat over en bij sommigen blijft dat. Jij kent jezelf het beste, denk ik.

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:43

Ik heb het idee dat je er in je hoofd veel meer van maakt dan dat het daadwerkelijk is. Het huis IS een blanco canvas waar jij je eigen plek van kan maken. Je haalt er in je hoofd allemaal dingen bij die daar helemaal niks mee te maken hebben.

Het is gewoon een huis van stenen en cement. Niks meer, niks minder. Al het andere speelt zich af in jou hoofd en is puur fantasie.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:47

Volgens mij kijken sommige mensen teveel CSI

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:50

AmoorM schreef:
listiglistje schreef:
Wat een gemiep :o sorry...huis is schoon en de rest is verleden tijd.
Je gaat daar nooit wat van merken.

Mijn beste vriend heeft juist een huis gekocht waar iemand was overleden, erg goedkoop en kon er snel in :D


Het gaat ook niet om het overlijden. Maar heel cru gezegd. Als deze persoon in de badkamer heeft gelegen en ik sta de douchen en kijk naar beneden dan zie ik een ontbindend lichaam met lose botten onder mij liggen. Ik wil niet respectloos zijn. Maar wellicht verduidelijkt dat het een beetje. Maar ik weet dus niet of ik daar daadwerkelijk last van krijg. Daarom twijfel ik.

Volgens mij kijk je teveel horrorfilms en heb je een veel te rijke fantasie.

Misschien ben ik er te nuchter voor, maar ik zou niets zien, alleen een frisse nieuwe badkamer.
Ik snap heel dat gefantaseer niet, over iets wat niet is?

ingvdh

Berichten: 6375
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:50

Dorus schreef:
Ik heb het idee dat je er in je hoofd veel meer van maakt dan dat het daadwerkelijk is. Het huis IS een blanco canvas waar jij je eigen plek van kan maken. Je haalt er in je hoofd allemaal dingen bij die daar helemaal niks mee te maken hebben.

Het is gewoon een huis van stenen en cement. Niks meer, niks minder. Al het andere speelt zich af in jou hoofd en is puur fantasie.



Dit dus en jou ouders doen er nog een schepje bovenop en maken jouw nog onzekerder.

Probeer uit die negatieve spiraal te komen en ga verder met je moodboard en leuke plannen verzinnen voor het appartement.

listiglistje

Berichten: 14409
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:51

Liezel1 schreef:
Volgens mij kijken sommige mensen teveel CSI

Dat dus :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:53

Dat er nu een lading omheen zit, zit echt tussen je oren, want met bezichtigen had je er waarschijnlijk toch gewoon een goed gevoel bij? Ik weet dat er in ons huis iemand een einde zijn leven heeft gemaakt en ook precies waar, maar ik heb nog nooit een vreemd gevoel gehad of dat de lampen gaan knipper of wat dan ook. Hopelijk heeft deze persoon nu zijn rust gevonden, maar het heeft geen zin als je er teveel over gaat nadenken want dat helpt toch niet. Als je gaat informeren over wat er precies gebeurt is met de vorige bewoner (wat helemaal niet netjes is imo) maak je het alleen maar zwaarder, want hoe meer info je hebt, hoe meer je kan visualiseren. En of het dan om zelfmoord gaat of overlijden op een 'natuurlijke' wijze: van beide opties ga je je onnodig dingen inbeelden/druk over maken.

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:53

Maar heel eerlijk, toen je het huis ging bezichtigen, TS, wist je van niks, heb je niks vreemds gemerkt aan het huis en je was het al helemaal aan het inrichten in je hoofd.

Nu heeft iemand een verhaal verteld over dat er mogelijk iemand in dat specifieke huis is overleden en dan is het nu ineens wel een probleem?
Misschien heeft die persoon die dat verhaal vertelde zich wel vergist en was 't een ander huis.

Ik zou het overigens een behoorlijke schending van de privacy van de overleden persoon en diens nabestaanden vinden, als de woningstichting jou uit de doeken gaat doen wat er gebeurd is.

Dus ik hoop dat zij jou helemaal niks gaan vertellen, zou lekker wezen zeg, dat je na je dood nog uitgebreid bij wildvreemden over de tong moet gaan...
Neem het huis dan niet en wacht op de volgende en zeg tegen iedereen dat je niet wil weten wat er voor verhalen de ronde doen over je nieuwe huis.

Elin_

Berichten: 9654
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 12:55

AmoorM schreef:
listiglistje schreef:
Wat een gemiep :o sorry...huis is schoon en de rest is verleden tijd.
Je gaat daar nooit wat van merken.

Mijn beste vriend heeft juist een huis gekocht waar iemand was overleden, erg goedkoop en kon er snel in :D


Het gaat ook niet om het overlijden. Maar heel cru gezegd. Als deze persoon in de badkamer heeft gelegen en ik sta de douchen en kijk naar beneden dan zie ik een ontbindend lichaam met lose botten onder mij liggen. Ik wil niet respectloos zijn. Maar wellicht verduidelijkt dat het een beetje. Maar ik weet dus niet of ik daar daadwerkelijk last van krijg. Daarom twijfel ik.


Je bent nu wel heel erg aan het als dit als dat. En weet je? Dat hoort er allemaal bij. Ik denk.. dat het op jezelf wonen ook ontzettend spannend is! In ons huis is hetzelfde gebeurt; de vorige bewoner is ook overleden. En ook ik dacht 'oh help spoken en ik weet het nu en ga ik daar nu wel lekker wonen.' Ik woon er nu een jaar en het hoorde allemaal bij de spanning van een eerste woning. Alles ga je 'als dit als dat' tot in de details :')
En misschien moet je je ook minder van je ouders aantrekken. Je moeder vult nu alles voor je in, maar hé je gaat op jezelf wonen. Moeders kan je nu loslaten, want je gaat niet voor niks op jezelf wonen. Eigen keuzes maken.

P.s. ik zou het wel beter vinden als je iets minder Lijk botten e.d. zou zeggen. Het is gewoon een levenloos lichaam
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 27-10-19 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt