Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacky94

Berichten: 3494
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 13:53

Anoniem schreef:
Goede tip op zich, maar met het wel of niet accepteren van een huurwoning heb je over het algemeen echt geen week bedenktijd.

Ze hoort sowieso pas aankomende week of ze het huis überhaupt wel krijgt. Misschien is het dus ook al een hoop stress om niks.
Hoeveel dagen ze daarna nog heeft om er evt nog vanaf te zien, dat weet ik inderdaad niet. Dat ligt er ook een beetje aan hoe ze het ingericht hebben en waar en wanneer je een evt contract moet tekenen.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:01

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik het niet doen Ts.
Je maakt je er zo druk om dat ik denk dat je niet meer neutraal in die woning kan staan.
De reden dat je ouders zo reageren is waarschijnlijk omdat ze jou al wat langer kennen dan vandaag.
In je eigen huis moet je je wel prettig voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:03

Ik denk dat ik mij beter kan focussen op de inrichting en het moodboard. Ik ben er ook wel veel mee bezig. Hopelijk kan ik het wat los laten.

Urbanus

Berichten: 44953
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:05

Blacky94 schreef:
Ze hoort sowieso pas aankomende week of ze het huis überhaupt wel krijgt. Misschien is het dus ook al een hoop stress om niks.
Hoeveel dagen ze daarna nog heeft om er evt nog vanaf te zien, dat weet ik inderdaad niet. Dat ligt er ook een beetje aan hoe ze het ingericht hebben en waar en wanneer je een evt contract moet tekenen.


Ze heeft 'm aangeboden gekregen dus lijkt me stug.

Radiostilte
Berichten: 986
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:15

Ik ben het wel met bokt eens. Er zijn in zoveel huizen mensen overleden en/of opgebaard. Dit komt op hetzelfde neer ongeveer. Dus nuchter bekeken zie ik geen bezwaar.

Maar wij hebben handig praten achter ons scherm. En wij zijn jou niet. Zo te lezen in je reacties ben je best gevoelig voor dit soort dingen. En wordt je (wellicht sneller dan de gemiddelde bokker) hier angstig, paniekerig, en/of oncomfortabel van. Of krijg je nachtmerries. Jouw ouders kennen je het beste en weten ook hoe jij op dit soort dingen reageert. Maar zij raden het al af omdat ze denken dat je hier last van gaat krijgen. Wil toch iets zeggen.
Ik ga nu iets opperen wat echt totaal niet bij mij nuchtere persoonlijkheid past. En waar ik zelf niet in geloof maar wat jou wellicht wel kan helpen. Zal het helpen als je met een soort ghosthunter/waarzegger (ik weet zelfs niet hoe het heet) door je huis heen te gaan? Dus iemand die met 'geesten' kan praten en eventueel 'nare/boze geesten' weg kan halen? Het probleem zit hem nu denk ik vooral in het feit dat je het weet. Je maakt je daar nu al zo druk om. Wellicht kan zo iemand jou toch gerust stellen zodat je er comfortabel kan wonen. Dat je dan 'weet' dat er niks ergs is gebeurt of gaat gebeuren als je daar gaat wonen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18015
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:18

AmoorM schreef:
Ik denk dat ik mij beter kan focussen op de inrichting en het moodboard. Ik ben er ook wel veel mee bezig. Hopelijk kan ik het wat los laten.

Dit lijkt mij een heel goed plan. Je had er een goed gevoel bij en toen was de vorige bewoner daar ook al overleden. You go girl, laat je hierdoor niet tegen houden.

xRaisin

Berichten: 1760
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:22

Het lijkt me inderdaad heel naar om te horen dat er iemand in dat huis is overleden en daar een paar dagen heeft gelegen. Maar het lijkt me wel zonde om het huis daarom te laten schieten. Je was zo enthousiaist en had zo'n goed gevoel bij dat huis. Als dit jou niet via via was verteld had je er waarschijnlijk met veel plezier gewoond. Weet je wel zeker of het ook echt waar is?

Gezien het feit dat je in de eerste instantie wel een heel goed gevoel bij dit huis had, weet ik zeker dat de gedachte van de overledene weg ebt zodra je het helemaal naar je eigen hebt ingericht!

Misschien is het ook handig om het zo te bekijken: als je nu zou horen dat in het huis van jouw ouders iemand was overleden en een paar dagen heeft gelegen. Zou je dan na al die jaren dat je er prettig hebt gewoond, ineens verhuizen?

LaPluche

Berichten: 1983
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:30

AmoorM schreef:
upendo schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel mensen in hun eigen huis overleden zijn. Best wel veel, vermoed ik.


Maar ook dat het er 4 dagen - weet ik niet zeker- heeft liggen ontbinden?


Het is toch gereinigd?
Ik zie het probleem niet.
Als je bang bent voor spoken evem wat sage branden in je woning en gaan.

matasja

Berichten: 2610
Geregistreerd: 22-07-09

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:34

Je bent al wezen kijken toch? Als er niet goed was gereinigd had er echt nog wel een luchtje gehangen en had je het dus direct gemerkt...
als niemand je dit had verteld had je er nooit zo bij stil gestaan. Gewoon doen en er je eigen plekje van maken...

Lynn_Nikita

Berichten: 25505
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:35

Ik heb een huis gekocht waarin meer dan een week, ik meen 2 weken in de zomer een overleden bewoonster heeft gelegen. Mevrouw had ook nog eens 10 katten die al begonnen waren aan haar ivm de honger. Huis was ook flink verontreinigd ( ze was flink verslaafd en huurde voor het te koop werd gezet)
Ik heb het huis kaal opgeleverd gekregen, het stonk naar kattenpis ondanks dat het prof gereinigd was maar heb het zelf verbouwd en met verf en andere vloeren was het echt mijn eigen geworden.

In het begin vroeg ik mij ook af of het er niet zou spoken maar eenmaal ingericht en eigen gemaakt had ik nergens last van
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-10-19 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Berichten: 3494
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:35

MarcoBorsato schreef:
Blacky94 schreef:
Ze hoort sowieso pas aankomende week of ze het huis überhaupt wel krijgt. Misschien is het dus ook al een hoop stress om niks.
Hoeveel dagen ze daarna nog heeft om er evt nog vanaf te zien, dat weet ik inderdaad niet. Dat ligt er ook een beetje aan hoe ze het ingericht hebben en waar en wanneer je een evt contract moet tekenen.


Ze heeft 'm aangeboden gekregen dus lijkt me stug.

Misschien dat ik er overheen gekeken heb, maar ik lees toch echt dit in de OP

AmoorM schreef:
Onlangs heb ik via een woningstichting een leuk appartementje aangeboden gekregen. Afgelopen donderdag wezen kijken en na weken en wegen besloten om het aan te nemen. Ik was enthousiast begonnen aan een moodboard en had er helemaal zin in om het mijn eigen plekje te maken. De plek is ook ideaal, hoekhuis en op 10 minuten afstand fietsen van mijn paard (dat is nu 20 minuten met de auto) Ik hoor aankomende week of ik hem daadwerkelijk krijg. Maar verwacht niet veel geks.

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:47

In ons huis heeft en dan praat ik wellicht over dertig jaar geleden iemamd zichzelf opgehangen. Eerlijk? Ik sta daar niet bij stil of uberhaubt ooits aan gedacht nu ik dit lees denk ik ochja verrek....
Ik kende de persoon niet en overal gaan mensen dood

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:04

Tja, dan zul je op zoek moeten naar een nieuwbouwwoning.
Professioneel schoongemaakt is alleen maar een voordeel. Liever professioneel schoongemaakt fan dat mensen zelf vlug-vlug op het laatste nippertje met een doekje rond gevlogen zijn.

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:08

In mijn huis is ook de vorige bewoner overleden, hoe lang hij dood op bed heeft gelegen weet ik niet.
Dat wil ik ook helemaal niet weten en is ook niet belangrijk.
Wij hadden het huis al gekocht toen ik dat hoorde en moest ook wel even slikken....
Maar eenmaal druk aan het klussen in huis stond ik er eigenlijk al niet meer bij stil.
En je past het helemaal aan je eigen smaak aan zodat het toch jouw huis word.
Ts maak je er niet te druk om, eenmaal je eigen spullen er in en helemaal naar je zin sta je er niet eens meer bij stil.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30250
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:10

Dit huis verdient een nieuwe bewoner die er weer een thuis van maakt. En als ik het zo hoor ben jij daar al een goed eind mee op weg. Maak er wat moois van :)

pjer
Berichten: 1591
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:23

ik zou me er ook niet druk om maken. Wij woonden al een maand of 3 in ons huidige huis toen de schilder vertelde dat zijn ex hier gewoon had en uiteindelijk ook is gestorven.. tja ik kan me er niet heel druk om maken, alles is fris en nieuw. en eventueel al ben ik helemaal niet spiritueel zou ik iemand laten komen die de boel spiritueel wil reinigen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:33

Ons huis is een oude boerderij, oorspronkelijk gebouwd rond 1800. Er zijn -tig mensen in overleden, want vroeger overleed men gewoon thuis en niet in het hospitaal. Toen lag men ook gewoon nog een aantal dagen opgebaard in huis, zodat de familie afscheid kon nemen. Tijdens de tijd dat wij er wonen zijn er al een aantal door ons zeer geliefde huisdieren in overleden.
Wij vinden dit heel normaal. De dood is een deel van het leven. Iedereen gaat dood. Ook jij gaat ooit dood. En dan hoop ik voor jou dat het ook in je vertrouwde omgeving kan zijn, en niet in een kille kliniek.
Hier in huis hangen geen vreemde energiën of gebeuren er geen spookachtige verschijnselen. We zien geen rottende lijken of schimmige figuren in de nacht. Een ‘lijk’ is ook gewoon het lege omhulsel van het mens wat er ooit in geleefd heeft. Niks meer. Net als de lege schil van een banaan, zeg maar.
Dit is gewoon ons huis, ons nestje.
Stel je voor hoe een begrafenisondernemer zich moet voelen. Daar liggen constant ‘lijken’ in hun huis. :D
Dit is niet Pet Cemetary. Je zult er niks van merken, zolang jij jezelf niet gek maakt.

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:33

Je kunt ook nog overwegen om iemand de geesten en energieën ofzoiets uit je huis te laten sturen. Met salie verbranden of ander ritueel ofzo. Wellicht helpt dat je mentaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:36

AmoorM schreef:
Ik denk dat ik mij beter kan focussen op de inrichting en het moodboard. Ik ben er ook wel veel mee bezig. Hopelijk kan ik het wat los laten.


Goed idee!
En leg dan al die tijdschriften met Halloweenthema van deze week maar even opzij. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:37

Na wikken en wegen heb ik het kunnen relativeren tot er is een persoon overleden en is een paar dagen later gevonden. Dat het geen groot eng spookhuis is, maar een appartement van 54 m2. Dat er elke dag mensen overlijden en dat dit een reden is dat een woning vrij komt. Neemt niet weg dat ik had gewild dat persoon in kwestie gewoon was verhuist ipv alleen was overleden. Maar het is een huis van beton. Kale muren en kale grond. Meer niet. Alles wordt nieuw.

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:39

Rationeel denk ik: in welk huis heeft nooit een lijk gelegen? Is er überhaupt zo'n huis (op nieuwbouw na)?

Maar mijn gevoel zou zeggen: nee, hier wil ik niet wonen. Gewoon omdat je het nu wéét.

Lastig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:44

AmoorM schreef:
Na wikken en wegen heb ik het kunnen relativeren tot er is een persoon overleden en is een paar dagen later gevonden. Dat het geen groot eng spookhuis is, maar een appartement van 54 m2. Dat er elke dag mensen overlijden en dat dit een reden is dat een woning vrij komt. Neemt niet weg dat ik had gewild dat persoon in kwestie gewoon was verhuist ipv alleen was overleden. Maar het is een huis van beton. Kale muren en kale grond. Meer niet. Alles wordt nieuw.

+:)+ goedzo!
En als je jezelf dat tien keer moet vertellen, dan is dat maar zo.
Nu verder met dromen en plannen van je inrichting. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:44

Deoro schreef:
Rationeel denk ik: in welk huis heeft nooit een lijk gelegen? Is er überhaupt zo'n huis (op nieuwbouw na)?

Maar mijn gevoel zou zeggen: nee, hier wil ik niet wonen. Gewoon omdat je het nu wéét.

Lastig hoor!


Precies dit.

zonnebloem18

Berichten: 24848
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:47

En ideaal toch dat er een nieuwe keuken en badkamer in zit. Hier wordt dat vaak ook gedaan als een huurder er lang in heeft gezeten en de keuken en badkamer aan vernieuwing toe zijn.

De oma van mijn man had als er geen thuiszorg was geweest waarschijnlijk ook 3 dagen dood in huis gelegen.

Dat het lang leeg heeft gestaan kan te maken hebben gehad met het leeghalen door familie en daarna door het verbouwen van het appartement. Daar is ook niets vreemds aan.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:57

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb een huis gekocht waarin meer dan een week, ik meen 2 weken in de zomer een overleden bewoonster heeft gelegen. Mevrouw had ook nog eens 10 katten die al begonnen waren aan haar ivm de honger. Huis was ook flink verontreinigd ( ze was flink verslaafd en huurde voor het te koop werd gezet)
Ik heb het huis kaal opgeleverd gekregen, het stonk naar kattenpis ondanks dat het prof gereinigd was maar heb het zelf verbouwd en met verf en andere vloeren was het echt mijn eigen geworden.

In het begin vroeg ik mij ook af of het er niet zou spoken maar eenmaal ingericht en eigen gemaakt had ik nergens last van



Tot Ray voor t raam stond

Maar het was heel mooi geworden! Ik kende t verhaal ook maar heb nooit een raar gevoel gehad in jou huisje toen.