Lijk gevonden in mijn nieuwe appartement

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spekkie01

Berichten: 663
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:32

Als je in eerste instantie geen naar gevoel kreeg bij het bekijken en erg enthousiast was zou ik het gewoon doen en me niet laten afschrikken door een verhaal. Ook wij hebben een oud huis en geen probleem. Maar ik ben wel eens wezen kijken bij een huis waar naar mijn mening een nare vibe hing en die heb ik laten gaan. Ik moet me wel prettig voelen in mijn huis. En dan ben ik heel nuchter, maar iets moet je aanspreken of niet en het verhaal erom heen boeit me dan niet meer, wat de meeste al zeggen, bijna overal in Nederland is wel iemand gestorven. Misschien dat ik meer moeite zou hebben met een plek waar iemand gruwelijk om het leven is gebracht, maar niet iemand die gewoon gestorven is, dat maakt onderdeel uit van ons leven.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:35

Op basis van de titel dacht ik trouwens dat je zelf een lijk op zolder gevonden had :P
Ik opende het topic uit ramptoerisme :o _O-
Ik ben dus eigenlijk een beetje teleurgesteld :D

Ibbel

Berichten: 49204
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:36

Buurman van 82 werd toevallig de ochtend na z'n overlijden dood gevonden door z'n zoon. Had ook zomaar een paar dagen tussen kunnen zitten. Mensen blijven steeds langer zelfstandig thuis wonen tot op hoge leeftijd en dan kan je een keer opeens omvallen.

TS: ik zou het wel vermenselijken en er wat mee doen. Neem je voor af en toe eens bij alleenwonenden in het appartement langs te gaan. Kijk of er niemand in een isolement dreigt te raken. Dat geeft jou meteen een lokaal netwerk, en je doet iets met wat je nu weet, nl dat mensen wel eens niet direct gevonden worden. Dan buig je die 'bagage' die je nu meekrijgt om in iets positiefs.

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:37

Ik heb niet alles gelezen, maar in jou geval zou ik het niet doen. Je bent er nu al heel erg mee bezig en bij twijfel zou ik het niet doen. Ik denk dat je er altijd aan blijft denken en er echt mee gaat zitten. Er zijn mensen die het totaal niet boeit, maar jij bent er al te veel mee bezig en om die reden zou ik het in jouw geval niet doen...

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:38

Lichaam ligt er toch niet meer.
Ik zou er geen problemen mee hebben.

Mijn schoonvader is thuis overleden.
Huis voelde niet anders dan voor zijn dood.
Huis van schoonouders hun buren is wel professioneel schoongemaakt.
Niet vanwege lijken maar omdat het viespeukjes waren.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:38

SinneJ schreef:
En bij mensen die nog goed zelfvoorzienend zijn (de oma van marcoborsato kookte zelf, dus dat klinkt zo wel), is het redelijk normaal dat er 4 dagen geen bezoek komt, ze gaan namelijk zelf nog op pad voor gezelschap. En dat iemand een keer niet komt opdagen op een afspraak is ook niet zo gek, dus dan zit je al snel aan 4 dagen, zonder dat dat wilt zeggen dat er een gebrek aan liefde of betrokkenheid is.


Ja joh, ze tenniste nog en stond nog vol in het leven. Elk weekend t/m maandag waren wij als dochters en kleindochters bij haar en dan piept ze er op woensdag tussenuit. Dingen gebeuren.

Saul

Berichten: 9660
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:39

Eileen_ schreef:
Saul schreef:
Ik ben gestopt met lezen.
Serieus die lijk, dat lijk...

Dat lijk.. dat was een mens van vlees en bloed waar meerdere mensen waarschijnlijk heel erg van hielden.


Bah ik krijg hier een nare smaak van. Vind dat je het ontzettend onrespectvol en egoïstisch neer zet.

Natuurlijk begrijp ik dat het geen fijn idee is.
Maar geloof me, er zijn ontzettend veel huizen waar mensen zijn overleden en waar dus van die vieze lijken hebben gelegen.

... Je doet het zelf ook :+

Het is gewoon een manier van schrijven. Heeft imo niet meteen met respect of disrespect te maken.


Serieus moet ik dit uitleggen?
Die uitdrukking heb ik expres zo neer gezet om in ts haar woorden te blijven. :z


En IMO is het wel onrespectvol.

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:40

Toen je was wezen kijken, voelde het toch goed? Dus was het goed.
Dat je nu weet dat er iemand is overleden verandert niks aan het gevoel dat je had toen je er blanco ging kijken. Gewoon lekker gaan wonen. Die persoon die is overleden daar, is er niet meer.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:41

truus1970 schreef:
Toen je was wezen kijken, voelde het toch goed? Dus was het goed.
Dat je nu weet dat er iemand is overleden verandert niks aan het gevoel dat je had toen je er blanco ging kijken. Gewoon lekker gaan wonen. Die persoon die is overleden daar, is er niet meer.


Precies dit +:)+ mooi gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:42

Ik schrok er behoorlijk van. In mijn hoofd is het ook een 'lijk' wat op de grond of in bed, in de douche heeft gelegen. En daar 4 dagen heeft gelegen. Ik zie het nog niet helemaal als een hoogbejaarde(?) wat rustig is ingeslapen in zijn bed(?) en 4 dagen later is gevonden door de wijkverpleging of familie en die er dan vrede mee hebben omdat hij/zij al op leeftijd was. In mijn gedachte is het nu geen kaal huis wat ik leuk kan inrichting.

Na een nachtje slapen vind ik het iets minder leguber. Maar mijn ouders vinden het nog wel zorgelijk. Als ik het dan wel aanneem, dan ben ik bang dat het verbouwen en inrichten toch een lading geeft omdat zij het er niet mee eens zijn. Dat vind ik ook zonde. Ik denk dat ik het laat gaan..

purny

Berichten: 27528
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:42

Anders wil ik je huis wel. 4 dagen valt echt mee. Er liggen mensen soms jaren in hun huis zonder dat ze gevonden worden.
Het huis is gereinigd en alles is schoon. Dus gewoon aanpakken

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:44

De vorige bewoner van mijn huisje heeft zichzelf opgehangen in de slaapkamer.

Dat is opgeruimd en schoongemaakt en mijn geluk dat ik er dus in kon. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:45

Agossie schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar in jou geval zou ik het niet doen. Je bent er nu al heel erg mee bezig en bij twijfel zou ik het niet doen. Ik denk dat je er altijd aan blijft denken en er echt mee gaat zitten. Er zijn mensen die het totaal niet boeit, maar jij bent er al te veel mee bezig en om die reden zou ik het in jouw geval niet doen...


Dit is ook wat mijn ouders zeggen. Niet omdat er ienand is overleden. Ze zijn bang dat ik er last van krijg. Bijv na een enge film dat ik er over na ga denken en dan nachtmerries krijg.

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:46

Ik vind je reactie wel wat overtrokken. Dood hoort bij het leven en is de enige zekerheid die we hebben. Waar had die persoon dan dood moeten gaan? Is toch een fijn idee om dood te gaan in je eigen huis. En 4 dagen voor een lijk is niks. Het schoonmaakteam is verplicht. Ik zou er niet zo'n groot probleem van maken. Als er nu niemand wil gaan wonen, moeten ze het dan maar afbreken omdat er iemand is overleden?

Edit; lees nu dat je er last van hebt en er in gedachten erg mee bezig bent. Dat maakt het idd iets anders

Ibbel

Berichten: 49204
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:48

AmoorM schreef:
Dit is ook wat mijn ouders zeggen. Niet omdat er ienand is overleden. Ze zijn bang dat ik er last van krijg. Bijv na een enge film dat ik er over na ga denken en dan nachtmerries krijg.


Hoe oud ben je? Meerderjarig neem ik toch aan?
En dan willen je ouders je beschermen tegen 'nachtmerries na enge films'? :+

Willen ze stiekem niet gewoon dat je het huis niet uit gaat?
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 27-10-19 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vilheide

Berichten: 1481
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:48

AmoorM schreef:
Agossie schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar in jou geval zou ik het niet doen. Je bent er nu al heel erg mee bezig en bij twijfel zou ik het niet doen. Ik denk dat je er altijd aan blijft denken en er echt mee gaat zitten. Er zijn mensen die het totaal niet boeit, maar jij bent er al te veel mee bezig en om die reden zou ik het in jouw geval niet doen...


Dit is ook wat mijn ouders zeggen. Niet omdat er ienand is overleden. Ze zijn bang dat ik er last van krijg. Bijv na een enge film dat ik er over na ga denken en dan nachtmerries krijg.

Ik denk dat je jezelf het beste kent en weet of je je hier overheen kunt zetten. Als je daar al over twijfelt dan niet doen en wachten op een volgende woning. Maar bedenk je wel dat er veel huizen zijn waar een geschiedenis aan kleeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:49

Nou dan zou je nergens kunnen wonen of überhaupt zijn. Overdrijven is ook een vak.
Je kunt een mug een mug laten of er perse een olifant van willen maken.

Je laat nu je fantasie een beetje te veel op de vrije loop vind ik, een beetje realistisch blijven is nuttiger.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-10-19 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:49

AmoorM schreef:
Agossie schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar in jou geval zou ik het niet doen. Je bent er nu al heel erg mee bezig en bij twijfel zou ik het niet doen. Ik denk dat je er altijd aan blijft denken en er echt mee gaat zitten. Er zijn mensen die het totaal niet boeit, maar jij bent er al te veel mee bezig en om die reden zou ik het in jouw geval niet doen...


Dit is ook wat mijn ouders zeggen. Niet omdat er ienand is overleden. Ze zijn bang dat ik er last van krijg. Bijv na een enge film dat ik er over na ga denken en dan nachtmerries krijg.

Vinden je ouders het eigenlijk wel leuk dat jij het huis uit gaat?
Dit klinkt eerlijk gezegd eerder als een smoes om jou langer thuis te kunnen houden.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:50

Heeft het je rust wanneer je het appartement laat "reinigen" door een medium?
Klinkt wat zweverig misschien maar ik ken wel mensen waarbij het geholpen heeft...

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:51

AmoorM schreef:
Ik schrok er behoorlijk van. In mijn hoofd is het ook een 'lijk' wat op de grond of in bed, in de douche heeft gelegen. En daar 4 dagen heeft gelegen. Ik zie het nog niet helemaal als een hoogbejaarde(?) wat rustig is ingeslapen in zijn bed(?) en 4 dagen later is gevonden door de wijkverpleging of familie en die er dan vrede mee hebben omdat hij/zij al op leeftijd was. In mijn gedachte is het nu geen kaal huis wat ik leuk kan inrichting.

Na een nachtje slapen vind ik het iets minder leguber. Maar mijn ouders vinden het nog wel zorgelijk. Als ik het dan wel aanneem, dan ben ik bang dat het verbouwen en inrichten toch een lading geeft omdat zij het er niet mee eens zijn. Dat vind ik ook zonde. Ik denk dat ik het laat gaan..

Veel mensen overlijden in hun slaap tegen de ochtend, als het hart harder moet gaan werken om je weer wakker te laten worden. Als het een oudere man was is de kans groot dat hij inderdaad rustig in bed of in een stoel is ingeslapen. Ik zou nog eens met je ouders om de tafel gaan en vragen waarom zij hier zo mee zitten. Is dat inderdaad vanwege jouw eerste reactie? Of hebben ze principiële bezwaren tegen huizen waarin ooit iemand is overleden? Want dan hou je weinig over zoals hierboven al vaker wordt gezegd. Ik woon zelf in een 100 jaar oud huis, de kans is vrij groot dat in elke kamer wel eens iemand overleden is. Maar er zweeft niets raars rond en lampen knipperen alleen als de koelkast/oven aanslaat ;)

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:52

Ik vind het sowieso uit praktisch oogpunt gewoon helemaal niet verstandig om een huis af te wijzen wat je net toegewezen hebt gekregen, vooral niet als het op meerdere fronten ideaal is. De huizenmarkt is een bende en je mag van geluk spreken dat je iets hebt gekregen. Vind de reactie van je ouders dan ook erg overtrokken en niet rationeel. I.m.o. maken zij jou meer overstuur dan dat hele lijk-geval.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:52

Poh. Volgens mij zijn de mensen die na je op de lijst staan reuzeblij als je afzegt om zoiets. :=

Hoe denk je anders dat er regelmatig huizen opnieuw in de verhuur komen? Echt niet omdat iedereen een andere woning betrekt. :Y)

imaudy
Berichten: 5078
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:52

Probeer te achterhalen wat er precies gebeurd is.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:53

MarcoBorsato schreef:
Ze is overleden tijdens het koken. Haar soep was net klaar. Ze kreeg een hartstilstand, is gevallen en was meteen weg. Liever 10 keer dat dan een sterfbed. Dat had ze zelf verschrikkelijk gevonden.

Helemaal mee eens

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:53

imaudy schreef:
Probeer te achterhalen wat er precies gebeurd is.

Of wellicht juist niet...