[volg] mijn opknap appartementje!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:05

Nee, dit keer geen grote woonboerderij of vervallen vrijstaande woning.
Maar een simpel, klein en knus appartementje. :D

Geen koophuis, maar mijn eerste huurflatje waar nog een hoop aan geklust moet worden!

Alle behang moet worden verwijderd en de muren geëgaliseerd. Alles mag een likje verf gebruiken. De muren, plinten, deuren, deurposten, gedeelte rondom de keuken, plafond, radiatoren, vensterbank... (zal veel voor- en na foto's plaatsen!)

Laminaat moet nog uitgezocht en gelegd worden. Dit laat ik leggen, waarschijnlijk een iets wat grijzige kleur.

Tevens moet ik mijn ideeën voor de woonkamer, slaapkamer (1) en hal nog uitwerken.
De grote meubels zoals de bank, eethoek en tvmeubel heb ik zaterdag net besteld. Ik heb al een tv, salontafeltjes en een bed.

Ook komt de woningbouw nog een aantal zaken regelen, zoals de thermostaat was kapot, de afzuigkap moet nog gereinigd worden. Er rammelt nog een deur, die gaan ze maken. De spiegel in de wc wordt vervangen en een raampje boven de slaapkamer deur wordt nog gezet.

Foto's van het appartementje:

Welkom! :D

Afbeelding


Afbeelding
Het uitzicht. <|- <|-

Afbeelding
De woonkamer


Afbeelding
De slaapkamer


Afbeelding
De keuken


Afbeelding
De badkamer

Het idee voor de woonkamer:

Graag wil ik onderstaande groene kleur op de muur aan de linkerkant in de woonkamer en dan in de vorm (verf lambrisering) zoals op de 2e foto! Dan de rest van de woonkamer wit/gebroken wit. Maar tips/ideeën zijn altijd welkom!


Afbeelding

Afbeelding


In de slaapkamer wil ik graag onderstaande behang op een muur of 2 muren en de andere muur grijzige kleur. Voor de rest heb ik voor de slaapkamer al een bed, een kleding kast en evt een nachtkastje. Dit zijn gewoon mijn eigen spullen die ik mee neem van mijn ouderlijke huis.

https://www.behangwereld.nl/a-39566849/houtbehang-steenbehang/bn-more-than-elements-49773-sloophout-behang/


Voor de hal loop ik eigenlijk een beetje vast. Ik heb een kleine hal en het is ook vrij donker. (het is overigens een vrij donker flatje) Ik wil er graag een bankje en een kapstok plaatsen. Met een spiegel. Zoiets als op de 2 onderstaande foto.

Afbeelding

Afbeelding

De badkamer en toilet kan ik niet heel veel mee doen, omdat het vrij klein is. Maar een leuke groene plant of een handdoeken rekje van hout vind ik erg leuk! :o

Afbeelding

Afbeelding


Voor de rest heb ik deze 2 lampen uitgezocht voor in de woonkamer!


Afbeelding

Afbeelding

Ben ik erg blij mee! <3

Ondertussen moet nog het laminaat, gordijnen of evt. rolgordijnen uitgezocht worden. Nog andere decoratie materiaal zoals een kleed op de vloer, planten en plankjes aan muur moeten nog gekocht worden. Ook moet ik nog een koelkast, vriezer, wasmachine e.d. scoren! En vast nog een heleboel andere uitzetdingetjes!

Wie vindt het leuk om dit project te volgen? Het is misschien wel uniek omdat het juist niet om een enorme woonboerderij gaat, maar meer een allerdaags project is! :D

Ik weet niet of ik alles allemaal wel duidelijk heb uitgelegd haha, maar mochten er vragen/ideeën zijn stel ze gerust! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-19 21:17, in het totaal 3 keer bewerkt

huricane
Berichten: 788
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:10

Leuk! Ik ga volgen.

pimmetje222
Berichten: 334
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:29

Ja leuk, dat is weer eens iets anders. ik volg ook!

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:31

Ik volg!
Hou helemaal van wat te zien is op de plaatjes, dus ik ben benieuwd :D

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:42

Leuk appartement en fijn uitzicht zeg!

Goh, smaak is persoonlijk he ... Het groen voor de woonkamer vind ik mooi: warm en het past bij je uitzicht. Zo haal je de natuur ook een stukje naar binnen. Maar, ik zou het max bij 2 kleuren houden: dat groene en 1 andere kleur en dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een (gebroken) wit.

Voor de slaapkamer net zo: het behang slechts op 1 muur, aan het hoofd van je bed. Anders denk ik dat het nogal druk/zwaar wordt.

Anoniem

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:49

Ik kom ook gezellig volgen! :D

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:56

Leuk zeg! Goede smaak heb je. Gefeliciteerd met je appartementje. Ik ga ook volgen!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:19

Gefeliciteerd!

Qua spullen voor de inrichting zou je ook eens in het topic kunnen kijken over "een tweede huis". De topicstarter en jij hebben zo te zien zo'n beetje dezelfde smaak.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:21

Leuke kleuren dat groene met iets gebroken wit en erg leuke spullen heb je uitgezocht. Alleen die tweede lamp vind ik helemaal niets maar dat komt omdat ik ze vaak zo fel vind, maar mijn zoon heeft ze ook en het staat wel goed in de sfeer die jij creëert.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:27

Leuk juist om het ook eens met een appartement te zien.
Zelf bezig met een huis maar ondertussen al 4x in gedachten gewisseld van waar welke kleur komt.

Het groen wat je wil hou ik van, zou zelf ook weer zulk groen willen maar op de een of andere manier kom ik nu elke keer op een combi met blauw uit

_SnowBall

Berichten: 643
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Bennebroek

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 22:31

Wat een leuke smaak heb je! Ben benieuwd wat je er van gaat maken

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 00:08

Ik heb dezelfde lamp als jouw van de tweede foto alleen dan met 5 lichten ipv 3. Ik heb via marktplaats ook 5 bollen redelijk goedkoop op de kop getikt en nu een onwijs leuke lamp. Zie resultaat! In mijn woonkamer heb ik ook vijf bollen alleen dan wit en op verschillende hoogtes uit elkaar hangen ( heb hoog plafond) Je kan er ook warme lampjes in doen (heb ik van Eco Bright vandaan) Is misschien ook een idee!
Bollen slaapkamer
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:17

Thanks voor alle reacties! :D

Gisteren begonnen met behangscheuren.

Afbeelding


Sommige muren zaten wel 3 lagen behang. En dan kom je ineens dit tegen.


Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:34

Daar kan je de woningbouw voor vragen. Dat is wel een heel groot gat. Als je het zelf gaat doen in etappes opvullen

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 08:38

Wat een leuk appartement, je stijl qua inrichting en kleur vind ik erg gaaf, je maakt er vast een paleisje van.
Bigone:wij hebben die lamp ook gehad en die was super sfeervol, zeker als je een geel lampje gebruikt ipv wit.

Oeiiii is dat schimmel wat onder het behang vandaan komt of een beschadiging? Kan het op mijn mobiel niet goed zien.

Anoniem

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:39

Volgens mij geen schimmel. Zal even goed kijken! :oo

@lukasje in de woonkamer is het 1 muur groen en de rest wit/gebroken wit. Zodat het niet te druk wordt. :j

De hal laat ik gewoon wit. Dan wil ik zwarte accenten toevoegen. Zoals een zwarte spiegel en een zwarte radiator. Zal kijken of ik een foto kan vinden.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:43

Wat leuk, ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Je ideeën zijn in ieder geval wel leuk :j

Anoniem

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dit vind ik ook heel erg leuk! Maar m'n hal is vrij klein en huisje is een beetje donker.

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:10

Ik volg wat een gave smaak heb je

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:11

Wanneer je een kleine hal hebt en een redelijke radiator dan kun je die beter in de kleur van de muur houden.

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:41

bigone schreef:
Wanneer je een kleine hal hebt en een redelijke radiator dan kun je die beter in de kleur van de muur houden.


Dit wilde ik ook als tip geven ja! En ik weet niet hoe de radiatoren eruit zien en of je budget hebt, maar anders zou je Sentimo (magnetisch ombouw) kunnen overwegen.


Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:22

Leuk! Ik ga je volgen!

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:28

Je kan in je hal ook altijd nog de helft schilderen..
Bij mij bijv is de onderkant bruin en de bovenkant wit.
Niet precies de helft.. het meeste is wit maar het kleurtje is denk ik 1 meter hoog

Anoniem

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:20

Afbeelding
Dit is mijn kleine hal. Is niet z'n beste foto.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [volg] mijn opknap appartementje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:25

Ik zou voor lichte kleuren gaan en inderdaad ook de radiator in de kleur van de muur houden.

Je hebt al lekker veel voorpret, helemaal leuk.