Welke laptop raden jullie aan?
MacBook 76%  76%  [ 13 ]
Surface 11%  11%  [ 2 ]
Anders, ... 11%  11%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 17

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Help: welke laptop raden jullie aan?

 
Profiel   

Hi Bokkers,

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en ervaringen... Momenteel heb ik een MacBook Air. In eerste instantie gebruikte ik deze voor mijn studie. Inmiddels is het afgelopen jaar deze MacBook intens gebruikt voor zowel studie als mijn werk, wat betekende dat die heel erg intensief gebruikt is. Dit heeft de batterij en de snelheid van de MacBook niet echt goed gedaan. Hij is ook veel ''meegesleept'' tussen werk, thuis en school.

Inmiddels heb ik via mijn werk een Surface ontvangen, zodat ik deze kan gebruiken voor mijn werkzaamheden voor die organisatie. Maar sinds korte tijd ben ik ook begonnen als Freelancer. Mijn vakgebied is communicatie: een (goede) laptop is dus onmisbaar voor mij. Ik wil tijdens mijn werkzaamheden niet continu zitten wachten.

Leuk om te weten: door het switchen tussen de MacBook en de Surface zit ik dus de hele tijd om mijn MacBook scherm te vegen, dat werkt natuurlijk nie t :Y) _O-

Mijn huidige MacBook is bijna 5 jaar oud. Ik heb altijd geroepen: nooit meer anders! Tot ik afgelopen week ontdekte hoe fijn de Surface werkt... Ik had bedacht om nog een aantal maanden te wachten met de aanschaf van een andere laptop, maar door een verandering in de btw-terugvraag is het gunstigere om dit nog in 2019 te doen. Dus nu moet ik sneller dan verwacht een keuze gaan maken.

Ik ben heel benieuwd of er hier Bokkers zijn die mij kunnen adviseren. Ik snap dat het een persoonlijke keuze blijft, maar wellicht dat er technische specificaties zijn waar Bokkers meer kennis van hebben. Mijn budget is wel echt rond de € 1000,00, waardoor een MacBook Pro afvalt.

Wie o wie kan mij helpen?! O:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:35 



 
Profiel   

Wat wil je er privé mee? Welke programma’s moeten erop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:39 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Wat wil je er privé mee? Welke programma’s moeten erop?


Oja, goede aanvulling!
De laptop gebruik ik voor privé en (vooral) voor mijn werkzaamheden als freelancer. Daarnaast af en toe fotografie, maar daar pak ik van de Pro van mijn vriend voor.

- Word/Excel/PowerPoint
- Social media (meerdere pagina's tegelijk open)
- Veel internet
- Af en toe een foto bewerken (maar doe ik vaak online, via Canva bijvoorbeeld)

Dus niet heel veel bijzondere dingen eigenlijk, maar wel veel dingen tegelijk...

Edit: oja, mijn opdrachtgever nu werkt met Google Drive. Dan is Windows denk makkelijker om te gebruiken, maar goed, dat is natuurlijk per opdrachtgever anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:43 



 
Profiel   

Als een Surface je bevalt, koop er dan ook privé eentje. Met een budget van €1000 red je het makkelijk om een 13,3 inch Surface aan te schaffen plus toetsenbord en bluetooth-muis.


Laatst bijgewerkt door Hilli op 15-11-19 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:57 



 
Profiel   

Dan zou ik een macbook air doen. Maar ik vind apple fijn werken omdat ik ook een Iphone heb. Maar je kan even langs de mediamarkt gaan en daar eens neuzen. Kijken wat je mooi / fijn vindt. Zeker als je er veel op werkt moet het je ook wel "liggen". Een windows laptop in die prijsklasse is ook erg werkbaar.
Ik heb zelf een macbook air 13 inch uit 2014 en dus nu 5 jaar oud. Die doet het nog super en merk er weinig van. Maar ik houd hem wel erg leeg en werk met icloud. Ook is 3 jaar geleden de accu vervangen omdat die kapot was. Dus die accu is nog geen 5 jaar oud. Mijn batterij gaat denk ik nu een uur of 7 mee denk ik? Hij is nog erg snel en werkt fijn. Denk dat ik er nog zeker wel 3 jaar mee kan doen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:59 



 
Profiel   

Ik zou je accu laten vervangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:08 



 
Profiel   

Als je het prettig vindt om een 2in1 laptop te hebben dan is misschien een Spin van Acer iets voor je. Wel wat dikker dan een surface, maar heeft wel meer mogelijkheden in gebruik. Nadeel van een surface vind ik dat je 'm eigenlijk niet lekker op je schoot kan zetten, met een spin is dat opgelost. Als je meer dan 1 laptop gebruikt, ga je toch meer in de cloud of met extern geheugen werken en minder lokaal, dat scheelt in intern geheugen dat je nodig hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 23:19 



 
Profiel   

Als je thuis meer van Apple hebt dan zou ik sowieso voor Apple kiezen, dat werkt allemaal zo heerlijk samen <3
Mijn Macbook Pro is van 2015, maar de batterij staat nog op 83% capaciteit. Werkt als een zonnetje. Mijn imac is van 2010, en zelfs daar bewerk ik zware video mee. Producten van Apple vind ik vooral hun prijs waard omdat ze zo lang mee gaan en niet traag worden en geen/nauwelijks last van virussen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 07:30 



 
Profiel   

Ik koop altijd bij hardware4sale, ook online kun je bestellen.
Maar ik bel altijd voor advies, altijd even aardig, meewerkend en meedenkend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 08:28 



 
Profiel   

Macs schreef
Ik zou je accu laten vervangen.


Dat is ook nog een optie, maar qua belastingvoordeel is het het aantrekkelijkste om nu een andere laptop aan te schaffen...


Pipodipo schreef
Als je het prettig vindt om een 2in1 laptop te hebben dan is misschien een Spin van Acer iets voor je. Wel wat dikker dan een surface, maar heeft wel meer mogelijkheden in gebruik. Nadeel van een surface vind ik dat je 'm eigenlijk niet lekker op je schoot kan zetten, met een spin is dat opgelost. Als je meer dan 1 laptop gebruikt, ga je toch meer in de cloud of met extern geheugen werken en minder lokaal, dat scheelt in intern geheugen dat je nodig hebt.


Bedankt voor de tip! Heb ik even naar gekeken, maar dan neig ik toch meer naar een surface eerlijk gezegd. Het op schoot zetten heb ik geen last van eigenlijk,,,


8nnemiek schreef
Als je thuis meer van Apple hebt dan zou ik sowieso voor Apple kiezen, dat werkt allemaal zo heerlijk samen <3
Mijn Macbook Pro is van 2015, maar de batterij staat nog op 83% capaciteit. Werkt als een zonnetje. Mijn imac is van 2010, en zelfs daar bewerk ik zware video mee. Producten van Apple vind ik vooral hun prijs waard omdat ze zo lang mee gaan en niet traag worden en geen/nauwelijks last van virussen hebben.


We hebben inderdaad meer van Apple. En was altijd erg tevreden met mijn MacBook. Maar ik merk dat de surface ook goed bevalt, dus daarom ben ik gaan twijfelen. Wat ik een nadeel vind aan mijn MacBook dat alle software Apple afhankelijk is. Windows is dan wat toegankelijker en goedkoper...


Rakkie123 schreef
Ik koop altijd bij hardware4sale, ook online kun je bestellen.
Maar ik bel altijd voor advies, altijd even aardig, meewerkend en meedenkend.


Thanks! Ga eens even kijken bij hun en om advies vragen. Wil sowieso ook BlackFriday afwachten denk ik! Wellicht dat er dan nog een leuke korting voorbij komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 15:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen