Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 13:38

Wie weet er wat vergelijkbare auto's zijn qua onverwoestbaarheid en rijcomfort als de toyota starlet, maar dan met airco?

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:09

Niet :+ airco bouwen op de starlet :D

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:24

Ik weet niet hoe onverwoestbaar jouw starlet is, maar onze aygo kan ook echt alles aan. De Alpen, gladheid, drassigheid, paarden :+
En hij heeft airco!

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:33

Aangezien de meeste kleine auto's gegroeid zijn sinds de tijd van de Starlet, zoek je een Miniklasse of een Compacte Klasse auto?

Onverwoestbaar: toch kijken bij de Japanners, met extra pré als de auto ook daadwerkelijk in Japan gebouwd is. Welke leeftijd / prijsklasse heb je op het oog?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:41

Ohhh kan het me helemaal voorstellen. Mijn eerste auto was een Starlet. Wat een heerlijk wagentje was dat.

Ik zou inderdaad de Aygo denken.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:55

Die Aygo ken ik toch vooral van verhalen dat ze lek zijn, of heb ik nu de verkeerde voor?

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 16:56

Dank jullie! wat mij betreft zo goedkoop mogelijk, klein mogelijk en zuinig mogelijk alleen dan met airco haha. Mijn starlet is geweldig maar heeft geen airco en word zo mega warm in de zomer dat ik er echt beroerd van word.

Airco inbouwen heb ik al naar gekeken maar dat schijnt zo duur te zijn dat het niet zo zinvol is, ook omdat de starlet niet de jongste meer is.

De aygo was ik naar aan het kijken maar ik las wisselende recensies (snel kapot, veel olieverbruik, niet lekker rijden op de snelweg) dus ik vroeg me af of dat wel vergelijkbaar is qua rijcomfort.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 16:57

Rex_Rolfo schreef:
Aangezien de meeste kleine auto's gegroeid zijn sinds de tijd van de Starlet, zoek je een Miniklasse of een Compacte Klasse auto?

Onverwoestbaar: toch kijken bij de Japanners, met extra pré als de auto ook daadwerkelijk in Japan gebouwd is. Welke leeftijd / prijsklasse heb je op het oog?


Mini of compact maakt niet zoveel uit, zolang het maar goed rijdt en zuinig is en het liefst zo onverwoestbaar mogelijk want ik ben goed in auto's slopen. :D

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:11

Starlets gaan eeuwig mee toch?
Ik heb er ook een, al ruim 11 jaar. Heerlijke auto en ik zou echt niet weten wat ik zonder mn bakkie zou moeten doen.
Denk dat ik in ieder geval weer voor Toyota zou gaan.
Zeker geen peugeot, die heb ik voor deze gehad en was met een jaartje echt op, de renault daarvoor (van mn ouders) ook.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 17:13

Haha ja ze zeggen van wel, en inderdaad ik vind het ook de fijnste auto die ik ooit heb gehad. Behalve in de zomer als ik langzaam gekookt word haha.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:14

Nissan pixo :j of ietsje groter: toyota yaris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:16

Starlet P9 (je zal nu wel een P8 hebben dan) komt ook met airco :) Gewoon even zoeken.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:16

Ik zou zeker eens proef rijden in een aygo. Ik heb zowel de oudere als de nieuwe versie gehad en beide autos hebben me nog nooit laten zitten. Wat de opel corsa en de peugeot 508 wel eens gedaan hebben.
Olieverbruik controleert de garage. Daar kan ik niks over zeggen. Maar ik vond het een fijne auto met heerlijk rijcomfort. Ik reed er jaarlijks 50.000 km mee ivm woon/werk. Helaas kunnen ze niet trekken dus ik heb hem ingeruild.

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:18

Elisa2 schreef:
Dank jullie! wat mij betreft zo goedkoop mogelijk, klein mogelijk en zuinig mogelijk alleen dan met airco haha. Mijn starlet is geweldig maar heeft geen airco en word zo mega warm in de zomer dat ik er echt beroerd van word.

Airco inbouwen heb ik al naar gekeken maar dat schijnt zo duur te zijn dat het niet zo zinvol is, ook omdat de starlet niet de jongste meer is.

De aygo was ik naar aan het kijken maar ik las wisselende recensies (snel kapot, veel olieverbruik, niet lekker rijden op de snelweg) dus ik vroeg me af of dat wel vergelijkbaar is qua rijcomfort.



Onze aygo is vrij nieuw (2015) hij is heel zuinig (1 op 22) en onderdelen zijn niet duur. Wegenbelasting overigens ook niet.

Enige nadeel: hij heeft geen cruise control en als het echt stormt moet je wel met twee handen rijden.
Verder is het voor ons echt een prima auto.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 17:20

S8903N schreef:
Starlet P9 (je zal nu wel een P8 hebben dan) komt ook met airco :) Gewoon even zoeken.


Serieus? want ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden bij modellen uit 1998/1999. Die ik heb komt uit 94. Waar kan ik dan het beste naar zoeken?

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-19 17:21

Fijn om die goede ervaringen over de Aygo te lezen, ik houdt het in mijn achterhoofd.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:22

Ik zag de pixo voorbij komen, die is bij mij pas weggegaan toen ik een grotere auto wou maar nooit iets aan gehad en wat roadtrips meegemaakt door Europa. Na de grotere auto wou ik toch een kleinere maar de pixo word niet meer nieuw gemaakt. Nu heb ik een opel karl en ook met deze nog nooit iets gehad en de eerste roadtrip naar Italië zit er op.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:25

Eefke85 schreef:
Denk dat ik in ieder geval weer voor Toyota zou gaan.
Zeker geen peugeot,

Je weet dat de Aygo en de 107/108 van dezelfde band rollen?
Net als de C1 trouwens, het is een drieling.

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:26

Ik heb ook een starlet gehad (of zoals we hem altijd noemde; starslet of sletje haha)
Geweldige auto. Heb nu een Citroën c1 en vind die nóg fijner! Hij is van 2008 met airco en heb m via marktplaats voor 2700 euro bij een particulier gekocht. Hele zuinige fijne auto :)

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:33

Rex_Rolfo schreef:
Eefke85 schreef:
Denk dat ik in ieder geval weer voor Toyota zou gaan.
Zeker geen peugeot,

Je weet dat de Aygo en de 107/108 van dezelfde band rollen?
Net als de C1 trouwens, het is een drieling.


Maar er zit enorm veel verschil in qua rijcomfort..

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:37

Aygo, 107, C1 zou ik nooit aan beginnen. Vind het levensgevaarlijke koekblikjes := Aygo vind ik echt voor geen meter rijden ook trouwens, 107/C1 nooit geprobeerd.

Zou liever een slagje groter nemen, yaris of auris, dan heb je iig nog wat kreukelzone. Toyota is sowieso onverwoestbaar, en de nieuwere modellen hebben airco :)

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:40

Rex_Rolfo schreef:
Eefke85 schreef:
Denk dat ik in ieder geval weer voor Toyota zou gaan.
Zeker geen peugeot,

Je weet dat de Aygo en de 107/108 van dezelfde band rollen?
Net als de C1 trouwens, het is een drieling.


Dat klopt!!! Dat klopt!!!

Mijn collega's rijden een Aygo een C1 en een 108 :')

Ik ben serieus eens om die drie auto's gelopen ter vergelijking, enige wat anders is, is de koplampen en achterlichten :')

Ik kon in alle drie ook niet zitten.

Onverwoestbaar als een Starlet heb ik ook nog niet gevonden.
Al was ik blij met mijn Mazda 323 f sport.

Maar...
Een inbreker had geprobeerd via de bestuurders kant in te komen, slot stuk, maar niks uit.
Mijn airco was overleden.
Remschijven waren krom.
Dorpels waren compleet verrot.

De garage kende de vorige bestuurder ook van de auto en liet lichtjes doorschemeren dat de koppelingsplaten ook niet lang meer hadden (ruwe vorige eigenaresse, wist garage van)

Motorisch was ze fantastisch! Nooit gezeik! Kracht patser. Ook wel eens iligaal met 1300 kg gereden ipv de 1200 kg. (Foei!!! Mag niet!!)

Garage houder vertelde.
Er zijn drie merken die onverwoestbare motoren hebben, tenminste...vroeger wel.
Mazda, Toyota en Nissan.

maaikemuis
Berichten: 5279
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:43

Citaat:
Je weet dat de Aygo en de 107/108 van dezelfde band rollen?
Net als de C1 trouwens, het is een drieling.


Maar er zit enorm veel verschil in qua rijcomfort..[/quote]

Dat zal meer het idee zijn, in werkelijkheid zijn het namelijk dezelfde auto’s. Hetzelfde motorblok ligt op hetzelfde chassis. En er is niets Japans of Frans aan, ze komen allemaal uit Tsjechië. En vooral de oude modellen staan bekend om hun lekkages (en de koelpomp, de uitlaat, de katalysator). In het niets is hij te vergelijken met de Starlet. Want die konden echt niet stuk, hoezeer je je best ook deed.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:49

maralyn schreef:
Garage houder vertelde.
Er zijn drie merken die onverwoestbare motoren hebben, tenminste...vroeger wel.
Mazda, Toyota en Nissan.

Dat is inderdaad een probleem, wat 20 jaar of 40 jaar geleden waarheid was hoeft dat nu niet meer te zijn. Sowieso zijn zelfs de minder betrouwbare auto's van tegenwoordig vele malen betrouwbaarder dan de betrouwbare auto's van 40-50 jaar geleden.

Veel automerken werken samen of deden dat ik het verleden. Mazda met Ford, Nissan met Renault, en dan worden er ook wel eens motoren uitgewisseld. Komt b.v. de benzinemotor uit Japan maar het dieselblok uit Frankrijk.

En wat natuurlijk een heel belangrijke rol speelt als je een auto met ervaring gaat kopen: hoe zijn de vorige eigenaren er mee om gegaan? Met een koude motor al flink gas geven? Altijd buiten gestaan? Beurtjes alleen het minimale en dan nog liever uitstellen dan laten doen? Sommige dingen hebben veel auto's van een bepaald model (bij de C1 / 107 / Aygo wil de koppeling nog wel eens versleten zijn rond de 100-120.000 km), soms is het een beetje geluk of pech hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Toyota Starlet, vergelijkbare auto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 17:57

Hier ook een Starlet gehad vroeger, wat een fijne auto! Daarna een Seat Arosa, was ook een superfijne trouwens. Worden beiden niet meer gemaakt voor zover ik weet.