Wasparfum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 09:38

Timmie06 schreef:
In de geuren van wasgeluk zitten geen chemische geurstoffen waar veel mensen allergisch voor zijn. Je kunt ook altijd een lijst opvragen hiervan.



Bedankt! Helaas weet ik niet waarvoor ik allergisch ben dus dan is het toch proberen. :)

Anoniem

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 18:02

Mijn proefpakketjes zijn nu echt op en ik heb vandaag voor het eerst weer moeten wassen zonder wasparfum. Ik kan je vertellen dat ik een grote fles Smeraldo heb besteld, want vond het maar 'stinken' zo zonder geur _O-

J00P

Berichten: 614
Geregistreerd: 22-11-15

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:40

Ik heb dit hele topic doorgelezen (iets met “minder te doen”..)
En heb 3 flesjes besteld.
Vind ze alle 3 lekker ruiken en ga morgen voor het eerst proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 12:58

Even een schepje omhoog!

Eind Maart heb ik voor het eerst een grote fles wasparfum besteld. Vond het vrij prijzig, maar ik moet zeggen dat het mega lang mee gaat. De fles is nog niet eens over de helft nu en ik gebruik volgens mij best wel veel en was met twee volwassenen en twee kinderen best wel regelmatig.
Moet wel zeggen dat ik gewend ben geraakt aan de geur en hem niet meer zo ruik dus ik denk dat ik er nog een andere fles bij haal zodat ik kan wisselen :)

Hier nog mensen die het nog steeds gebruiken?

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 13:29

Ik gebruik het soms nog maar moet zeggen dat ik wel voorzichtiger ben geworden toen ik het een keer in een flesje opgelost met water heb gedaan en zag hoe vettig het laagje is wat er achterblijft. Dat zit dus ook in machine. Wel minder omdat je ook met wasmiddel wast en het dan misschien weer wegspoelt maar ik durf het niet meer elke dag te doen. Ik doe het alleen bij het beddengoed nu of als ik een truienwas heb.

cinniz123

Berichten: 4402
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:47

Hier gebruik ik het wel volop.
En met volop is dat in t weekend zeker 7 wassen en door de weeks ook 2 of 3.
Ik gebruik wel veel en probeer 1x per week een kookwas te draaien of wat vaker als voorheen een wasmachine reiniger.
Misschien mauw ik straks wel anders als hij de geest geeft maar voor nu kan ik niet meer zonder :')

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:12

Ik ruik het als zeer sterk als de was net hangt. Maar daarna ruik ik er weinig meer van.
Dat vettige zou idd een probleem
kunnen zijn? Tussendoor azijn in het bakje doen?

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:39

Zie dat bij de etos de wasparfum te koop is, ga ik straks even naar kijken. Kun je de wasparfum ook als interieur spray gebruiken?

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:08

fjordjes schreef:
Zie dat bij de etos de wasparfum te koop is, ga ik straks even naar kijken. Kun je de wasparfum ook als interieur spray gebruiken?



Ik gebruik de wasparfum van wasparfum.nl, en deze heb ik ook gemengd met water in een spuitflacon als interieurspray, en zelfs puur in zon ambi pur stekker.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:02

Matheno schreef:
fjordjes schreef:
Zie dat bij de etos de wasparfum te koop is, ga ik straks even naar kijken. Kun je de wasparfum ook als interieur spray gebruiken?



Ik gebruik de wasparfum van wasparfum.nl, en deze heb ik ook gemengd met water in een spuitflacon als interieurspray, en zelfs puur in zon ambi pur stekker.


Bedankt voor de tip! Ik heb de diamante gehaald, sommige geuren vond ik meer mannelijk haha! Waren meerdere geuren die ik lekker vond maar denk probeer er eerst 1 en wie weet wat er nog volgt. Heb ook een plantenspuit gekocht zodat ik het ook als interieur spray kan gebruiken.

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 16:26

fjordjes schreef:
Matheno schreef:
Ik gebruik de wasparfum van wasparfum.nl, en deze heb ik ook gemengd met water in een spuitflacon als interieurspray, en zelfs puur in zon ambi pur stekker.


Bedankt voor de tip! Ik heb de diamante gehaald, sommige geuren vond ik meer mannelijk haha! Waren meerdere geuren die ik lekker vond maar denk probeer er eerst 1 en wie weet wat er nog volgt. Heb ook een plantenspuit gekocht zodat ik het ook als interieur spray kan gebruiken.


Die Energia ofzo is een beetje mannelijk vind ik. Lavender is hier favoriet. Lekkere frisse zeepgeur, gevolgd door .. Agata denk ik. Zircone vind ik ook heel lekker

troi
Berichten: 17021
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:48

Een vraag aan de kenners hier!

Blijft de geur van wasparfum echt langer hangen dan van wasverzachter? Ik gebruik de goudkleurige van lenor. Die is al best goed maar het kan vast nog beter denk ik :)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:52

troi schreef:
Een vraag aan de kenners hier!

Blijft de geur van wasparfum echt langer hangen dan van wasverzachter? Ik gebruik de goudkleurige van lenor. Die is al best goed maar het kan vast nog beter denk ik :)


Misschien ben ik gewend aan de geuren, maar ik vind het toch een beetje tegenvallen.

Ik heb sinds een paar weken een paar amberblokjes in mijn kledingkasten liggen, dat ruikt pas lekker <3

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:53

Hahaha Matheno jij noemt precies de geuren die ik (wij) niet lekker vinden. (Afgezien van Agata.) Ik dweil daar nu mee :-)

Troi, mijn beddengoed ruikt echt super lang. Kleding lastiger want vaak in een rokersomgeving :-(

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:43

Olympia96 schreef:
Hahaha Matheno jij noemt precies de geuren die ik (wij) niet lekker vinden. (Afgezien van Agata.) Ik dweil daar nu mee :-)

Troi, mijn beddengoed ruikt echt super lang. Kleding lastiger want vaak in een rokersomgeving :-(



Haha, daarom zijn er zoveel verschillende geuren dus.

Vind de Marseille naar.. vliegen spray ruiken ofzo.

Of de geur echt langer blijft hangen dan wasverzachter: JA!

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:47

Is dit topic nog actief? :))

Per toeval kwam ik hier terecht, want ik houd van wasparfum! Gebruikte altijd wasverzachter, maar nu toch overgegaan op de wasparfum van onderstaand merk. Het ruikt zo lekker en wassen vond ik altijd al heel leuk, maar nu nóg leuker.

Ik heb er tot nu toe nog één, maar wil toch heel graag uitbreiden naar andere geurtjes (en/of merken):

Afbeelding

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:52

Matheno schreef:
Olympia96 schreef:
Hahaha Matheno jij noemt precies de geuren die ik (wij) niet lekker vinden. (Afgezien van Agata.) Ik dweil daar nu mee :-)

Troi, mijn beddengoed ruikt echt super lang. Kleding lastiger want vaak in een rokersomgeving :-(



Haha, daarom zijn er zoveel verschillende geuren dus.

Vind de Marseille naar.. vliegen spray ruiken ofzo.

Of de geur echt langer blijft hangen dan wasverzachter: JA!


Hier dus de Marseille gekocht - ik vind het heerlijk! Mijn moeder was hier van de week en vond het naar groene zeep ruiken :') Marseille zeep heb ik ook in mijn aroma difusser en eerlijk is eerlijk - deze ruikt wel meer naar de echte marseille dan de wasparfum :j

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:34

Ohh die heb ik toen ook besteld, en dat doe ik nooit meer. Ik vind hem zo enorm stinken. :=
Hier fan van de diamanta. Lavendel vind ik ook erg goed blijven ruiken.

fjordjes

Berichten: 12053
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:37

Ik ben ook fan van de diamanten alleen mijn man niet zo haha die reageert overgevoelig op de geur dus gebruik het weinig. Vind wel dat de geur langer als gewone wasverzachter blijft hangen

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:56

Vanwege het mn was stinkt topic op wasparfum gezocht en kom je weer op bokt uit.........

Ik kende het echt niet, dus moet even bij lezen hoe en wat.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:16

Waar Bokt wel niet goed voor is :D

Marseille stinkt niet, maar echt de schone geur van écht Marseille zeep is het inderdaad niet. Ik wil het liefst nog tien van die flessen halen, maar misschien verstandig om eerst maar deze op te maken. € 25,- per fles, dus dan heb je echt wel een vermogen aan wasproducten staan. Beetje overdreven... :=

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:19

fjordjes schreef:
Ik ben ook fan van de diamanten alleen mijn man niet zo haha die reageert overgevoelig op de geur dus gebruik het weinig. Vind wel dat de geur langer als gewone wasverzachter blijft hangen


Dat vind ik ook! Gebruikte hiervoor altijd Robijn wasverzachter in alle soorten geurtjes (vond ik ook altijd heerlijk), maar na dit wil ik echt niet meer anders. Merk alleen dat mijn handdoeken er wat stijver uitkomen en wasverzachter maakt de handdoeken toch wat zachter, maar verder komen de andere kledingstukken er hetzelfde uit.

san4nie
Berichten: 3572
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 12:21

Ik heb een poosje terug een proefpakket gekocht, nadat m’n schoonmoeder had uitgezocht waar het goedkoopste is. ;)
En zonet 3 grotere flessen van geuren die ik lekker vond.
Alleen al het doosje open doen ruikt zo lekker. Ga denk ik ook even een drupje op een automat doen.

Om de was zachter te maken schijnt een scheut azijn te helpen. De geur blijft dan wel gewoon.

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 13:13

Die nieuwe diamante met ylang ylang is héérlijk. En ze verkopen nu ook geuren van wasparfum voor in de auto of kledingkast!

superpony schreef:
Vanwege het mn was stinkt topic op wasparfum gezocht en kom je weer op bokt uit.........

Ik kende het echt niet, dus moet even bij lezen hoe en wat.


Je kan een proefpakketje kopen bij wasparfum.nl
Er zijn inmiddels verschillende merken die ook wasparfum verkopen, maar bovenstaande is de beste.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 15:54

Oke, top. Ik ga straks uitgebreid lezen. Ik zie hier dichtbij 2 verkooppunten. Winkels die ik niet eens ken, dus moet even op pad en snuffelen dan.'

Maar het is net als wasverzachter? Dus niet beter voor je machine??

Ik zal beginnen met een klein beetje dan.