Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 06:56

Iemand ervaring met de samsung active 2?

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:09

Pepperrr schreef:
Iemand ervaring met de samsung active 2?


Die heb ik sinds januari. Fijn horloge, wel snel leeg, zeker als je veel doet (veel trainingen op 1 dag waarbij hij ook GPS trackt). Heb 'm soms bijna elke dag wel aan de lader liggen (nu gebruik ik 'm ook om mijn slaap bij te houden).

Hij herkent redelijk goed verschillende activiteiten (fietsen/wandelen/hardlopen etc.) uit zichzelf en werkt verder prima met de Samsung Health app.

Je krijgt meldingen van je telefoon binnen, die kun je ook lezen. Je kunt er eventueel zelfs mee bellen als je telefoon in de buurt is, maar op 1x na dat mijn telefoon in de auto lag die op slot was en ik zelf daar buiten stond vraag ik me daarbij af wat het nut is :').

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 12:00

poes schreef:
Ik weet alleen niet hoe die koppelt met externe hartslagmeters van paard. Hij koppelt wel met hartslagmeters in bepaalde modellen maar paardrijden zit er niet standaard als sport op.

Mijn man koppelt de hartslag meter aan zijn Garmin, geloof dat ie dan doet alsof het hardlopen is ofzo :P Gaat mij er vooral om dat ik live kan zien wat de hartslag doet, zodat ik gericht interval trainingen kan doen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:44

Pepperrr schreef:
Iemand ervaring met de samsung active 2?


Heb hem inmiddels besteld. Mijn fitbit is echt overleden :')

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 07:30

Iemand die mij kan helpen? Mijn smartwatch Garmin Venu geeft elke 5 minuten aan dat er een update is. Als ik deze installeer krijg ik weer voor 5 minuten meldingen, maar vervolgens komt er weer een pop-up in beeld dat er een software update is. Ik heb dit gisteren de hele dag gehad, dacht ach hij zal vannacht wel goed updaten, maar nu alweer.... Kan ik ergens alles in 1 x updaten ofzo?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 08:36

Dat klopt niet denk ik. Keer uit en aan zetten? Berichtje doen naar Garmin?

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 09:22

Ik heb hem inmiddels opnieuw aan en uit gezet, toen was het nog niet over. Toen een zachte reset, maar nog steeds niet helemaal over. M'n stappen van gisteren zijn nu wel eindelijk weg, maar hij laad nog geen nieuwe stappen in. Ga hem nu nog een x helemaal opladen ondanks dat hij nog niet half leeg is en dan kijken wat er dan gebeurd. Heb daar al eens eerder mee te maken gehad dat toen ik hem vol geladen had het probleem verholpen was (toen telde hij ook geen stappen) hij is na de restart alweer 2x gaan updaten... Heel apart dit.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:17

Weet iemand of je de app van de Garmin Venu op je telefoon kunt resetten? Ik heb horloge een harde reset gegeven en nu is hij gestopt met om de 5 minuten updaten en m'n stappen staan op 0, alleen nu telt hij helemaal geen stappen en als ik de app op m'n telefoon erbij pak staat ie nog wel op ruim 4100 stappen van waar hij gisteren vast liep... Heb de app al opnieuw gedownload, maar dan krijg ik gewoon m'n oude gegevens terug, terwijl ik daar de stappen dus ook wil resetten in de hoop dat hij het weer goed gaat doen.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:51

Vanmorgen stond de app nog steeds op 4200 + stappen. Had de hoop dat het zich in de nacht vanzelf op zou lossen, maar helaas. Google erop losgelaten en die kwam met de tips; of je telefoon en horloge beiden opnieuw opstarten, of het horloge opnieuw koppelen aan de app. Nou het laatste heb ik gisteren al gedaan, dus nu beide apparaten opnieuw opgestart en alle stappen zijn nu weg in de app. Lig nog in bed, dus benieuwd of ie nu weer stappen gaat tellen.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 08:38

Ook toen was het probleem nog niet verholpen. Uiteindelijk bleek in de instellingen in de app op de telefoon een knopje omgezet te moeten worden. Nu doet hij het weer *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:01

Fijn!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 10:53

Ik heb gisteren de Garmin Vivoactive 4S gekocht en ben er zo blij mee!
Na lang zoeken had ik besloten voor de Venu SQ te gaan, maar ik heb heel dunne polsen en het vierkante model stond totaal niet op mijn pols. Nu dus de Vivoactive en tot nu toe echt top :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:55

Garmin is echt heel goed :j ik spaar voor een fenix.

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:03

Ik wil heel graag een smartwatch met stalen bandje. Nu wil ik gewoon een hele simpele, puur om mee te beginnen en m'n slaap te zien en m'n whatsappberichten/belmeldingen.

Nu vind ik het stalen horloge van Valanta echt mooi. De zilveren. En die is van 90 voor 60. Wat een flutprijzen :') Maar om te proberen misschien wel chill want wil in ieder geval op dit moment geen hele dure kopen, dan vraag ik liever een keer een goede voor mijn verjaardag oid.

Maar die prijs, zo goedkoop. En ze staan dus aardig wat op marktplaats die bijna allemaal nieuw zijn. Teken dat ze echt slecht zijn? :') Voor de beschrijving wat ik zie is het een prima horloge met genoeg functies en zijn de recensies ook prima. Iemand ervaring hiermee?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:13

Zijn er hier mensen die een allergische reactie krijgen door de rubberen bandjes of de onderkant van het horloge?
Ik draag m'n horloge nu al weken niet, omdat ik een waarschijnlijk soort contact eczeem heb op de plaats waar de wijzerplaat zit. Heb hier tot een paar jaar terug met ice watch horloges geen last van gehad. En nu m'n garmin venu 2 sinds ik hem heb geen last en de laatste maand drama.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:15

Er zijn nog mensen die dit hebben ja. Ander bandje en afwisselend losser en strakker dragen kan helpen dacht ik.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:55

poes schreef:
Er zijn nog mensen die dit hebben ja. Ander bandje en afwisselend losser en strakker dragen kan helpen dacht ik.


Ik heb inderdaad wel dat ik mijn bandje losser en vaster draag,anders krijg ik jeuk.
Als ik veel mijn handen was ed waarbij polsen nat worden (dankjewel corona tijd!), dan heb ik sneller last van irritatie, maar ik heb dat ook bij mijn ringen bijvoorbeeld. Ik heb op die momenten dus mijn ringen uit en horloge uit of losser, zodat de huid goed kan drogen. Tijdens het hardlopen doe ik het bandje dan weer strakker, zodat de hr meting beter klopt.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:22

Ik vroeg me dit net af vandaag. Ik wil graag een bandje van ander materiaal. Dit materiaal is in een warm klimaat echt waardeloos, ik zweet eronder en mn huid is zo geirriteerd!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 20:52

Er zijn andere bandjes. Of via Garmin of merkloos.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:25

Zijn er hier mensen die me van advies kunnen voorzien? Ik ben opzoek naar een nieuw horloge (of 2ehands) ik wil dat hij de volgende dingen kan.
-bellen
- berichten/meldingen ontvangen
- appjes beantwoorden
- foto's in appjes afbeelden
- stappen tellen
- hartslag meten
- slaap bijhouden
- eigen achtergrond kunnen gebruiken (bv foto ofzo)
- met een uurtje weer opgeladen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:25

Denk Apple?

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:32

Dat kan idd mijn Apple. (zal ik hem speciaal voor jou nog een keer Iwatch noemen Poes?)
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 03-11-21 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:32

Ik heb een Samsung telefoon, dus geen Apple , verder alles prima als ie maar op Android kan draaien.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:33

PSvanLot schreef:
Dat kan idd mijn Apple. (zal ik hem speciaal voor jou nog een keer Iwatch noemen Poes?)


Straks vliegt hij in brand :D (ik moest ook weer even denken)

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:33

poes schreef:
PSvanLot schreef:
Dat kan idd mijn Apple. (zal ik hem speciaal voor jou nog een keer Iwatch noemen Poes?)


Straks vliegt hij in brand :D


Hahaha gelukkig ligt ie op tafel ;)