Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:58

Ik heb de garmin omdat ik de body battery wilde.
Kijken of mijn gevoel overeen komt met wat die aangeeft.
En ik heb daarom een niet zo'n hele grote. De vicomove sport.
Ook de echte wijzers vind ik mooi.

Navigeren vind ik nog altijd het fijnste met tom tom.
Dus geen Garmin/Here.
Ook niet Google.

Dus ik hang nog ouderwets mijn tomtom aan het raam.
Maar soms zet ik flitsmeister aan voor de flitsers en trajectcontrole.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:00

Nouja BeFunny leek inderdaad niet haar voorkeuren te mogen uitspreken die kreeg gelijk zeggen :)

Inderdaad ieder zijn voorkeuren!

Maar laten we nou niet iedere keer als iemand wat anders noemt dan Apple met kritische vragen op diegene inhakken waarom je in vredesnaam iets anders dan Apple fijn vindt.

Zoals eerder genoemd als je geen echte sporter bent en meer waarde hecht aan je gadget dan zal een Samsung of Apple wat ch meer bij je passen.

Maar als je geen waarde hecht aan betalen met je horloge, berichtjes sturen maar wel aan nauwkeurige sportmetingen dan ben je gewoon beter af met een sport smartwatch.

Ik hoef ook niet te kunnen appen en betalen met mijn horloge. Maar navigeren/gps en nauwkeurige sportmetingen vind ik wel heel belangrijk :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:03

Spenk schreef:
er zijn echt meer fijne watches dan apple :)) het is wel duidelijk dat jij je dat niet indenken kan

Tja, als er een heel overdreven pro-Garmin post wordt geplaatst dan mag er toch ook wel een heel overdreven no-Garmin post achteraan, toch? :+

Haha Rox, lastig hoor :D

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:17

Rox87 schreef:
Ach Spenk. Datzelfde zou je ook kunnen zeggen van Befunny over Garmin maar dat mocht ik niet zeggen vanmiddag.

Laten we het gezellig houden. Iedereen heeft zijn voorkeur.


Dat mag je wel zeggen hoor.

Alleen niet dat je beiden gehad moet hebben om daar iets over te zeggen.

Garmin komt op accuratie op navigatie gebied maar ook hartslag meting bijv wel hoger uit alle tests. Dat heeft niets met voorkeur te maken. Al heb ik zelf een voorkeur voor Garmin. Net als dat jij een voorkeur voor de Apple hebt. Maar het ligt er dus aan wat je ermee wil doen. Vind je vooral de extra Apple dingen fijn dan is de Apple zeker een goede keuze maar als je juist je prestaties wilt bijhouden en evt verbeteren, slaap scores en hartslag meting, wilt navigeren etc dan wint de Garmin het altijd ;)

De Apple en Samsung bijv winnen het sowieso wel vaak op uiterlijk. De echte sport watches zoals die van mij is lomp en dat blijft echt een groot nadeel. Maar toch wil ik niet anders en vind ik vooral de gezondheidsstatus stiekem, het navigeren en de accuratie in het algemeen belangrijker dan het uiterlijk.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 20:28

Volgens mij scoort op hartslaggegevens Polar nog steeds net iets beter dan Garmin? Waarbij Garmin idd op GPS gebied veel beter scoort.

Heb zelf overigens ook al jaren Garmin.

Ik denk dat het wel klopt dat je moet bedenken wat je precies van het horloge wil.

Voor mij is het een sporthorloge waarmee ik goed kan navigeren.
Daarbij is het handig dat ik mijn telefoon lekker op stil kan hebben staan en ik op mijn horloge ingesteld heb staan welke meldingen van mijn telefoon ik op mijn horloge wil zien.

Ik luister nagenoeg nooit muziek, dus dat mijn horloge dan kan zonder telefoon in de buurt is hartstikke leuk, maar van geen enkel belang voor mij.

Ik hoef met het horloge zelf niet te kunnen bellen of appen, zien dat ik gebeld wordt of geappt vind ik genoeg. Dus echt super smart hoeft het horloge niet te zijn. Heb er bewust ook 1 zonder touchscreen, bediening met knopjes werkt ook met handschoenen aan op het paard, of als het regent tijdens het hardlopen ofzo...


Batterijduur vind ik wel weer belangrijk.


Ik ben jaren geleden op Garmin uitgekomen, ondanks dat Polar op hartslagmeting betere referenties had, toen ik een horloge zocht waarmee ik de hartslag van mijn paard kon registreren.
En dat zat m in gebruiksgemak, ik vond de Garmin gebruiksvriendelijker dan Polar.
Samsung en Apple maakten toen nog geen horloges, dus die heb ik nooit geprobeerd.

Inmiddels is mijn eerste Garmin opgevolgd door een tweede en die alweer 2 jaar geleden door een 3e Garmin.

Vind het heel erg fijne horloges en voor wat ik ermee doe, diverse sporten registratie, navigeren als ik eens ergens anders ga paardrijden of wandelen, fietsen, hardlopen, Bodybattery, zijn ze voor mij perfect.
Gemiddeld 1x per week opladen, als ik heel veel buiten gesport en dus getrackt heb, na een dag of 5 al. Als ik wat minder buiten heb gesport rest die hij het een dag of 8-9.

Een ieder moet kiezen wat die fijn vindt.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:02

8nnemiek schreef:
Vind je het niet onhandig dat dat ding rond is? Ik heb dat nooit begrepen, ronde smartwatches. Door de vorm wordt het direct zo’n lomp, groot ding, wat ik erg vervelend vind met mijn smalle polsen, en je kan er voor een horloge van zo’n formaat relatief weinig informatie op kwijt.
Garmin pay heb je ook niks aan als je geen Rabobank/ING hebt.
Navigatie is geweldig op de Apple Watch. Werkt bv ook prima samen met carplay. En ik vind het zo fijn dat Apple maps ook routes in het bos kent. Dat doet google maps niet (of iig een paar jaar geleden nog niet, toen ik dat voor het laatst probeerde).
En de valdetectie was voor mij de reden om voor een nieuwer model apple watch te gaan. Deze belt ook zelf de hulpdiensten. Dat doet de garmin niet dacht ik, toch? Alleen een sms of email naar een contactpersoon, daar heb je weinig aan.


Val detectie hebben een hoop horloges van Garmin ook. Je kunt ook LiveTrack delen als je bijvoorbeeld alleen op buitenrit gaat of als je een marathon loopt dat familie/vrienden zien hoe ver je bent etc.

Garmin doet geloof ik nog geen mensen bellen. :=

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 23:05

Geloof dat je alleen met en beperkt aantal horloges van Garmin kunt bellen. Geloof met o.a. de Venu3.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 02:18

Zelfs met mijn al erg oude Garmin vivoactive 4s kan ik gewoon betalen en simpel vooraf ingestelde antwoorden sturen op appjes (dat gebruik ik nogal eens om te antwoorden dat ik onderweg ben)

Ik ben voor Garmin gegaan omdat ik een sporthorloge zocht. Daarnaast vind ik het vierkante van Apple gewoon oerlelijk en wilde ik dus een gewoon rond model hebben. Plus dat ik de bodybattery functie van Garmin graag wilde hebben. En ik wil sowieso niet vast zitten aan een bepaald merk telefoon. Vier jaar geleden had ik een huawei telefoon, inmiddels een iPhone en hierna ga ik zeer zeker weer terug naar een telefoon met Android. Dan wil ik niet ook steeds een nieuw horloge moeten kopen. Garmin werkt gewoon goed met alle telefoons samen.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:42

Bagheera_206 schreef:
Geloof dat je alleen met en beperkt aantal horloges van Garmin kunt bellen. Geloof met o.a. de Venu3.


Ook met de Forerunner modellen.
Ik zelf zorg dat ik geen meldingen of telefoontjes krijg als ik sport of wandel want wordt dat houd me echt uit mijn zone.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 08:54

BeFunny schreef:
Bagheera_206 schreef:
Geloof dat je alleen met en beperkt aantal horloges van Garmin kunt bellen. Geloof met o.a. de Venu3.


Ook met de Forerunner modellen.
Ik zelf zorg dat ik geen meldingen of telefoontjes krijg als ik sport of wandel want wordt dat houd me echt uit mijn zone.

Ah ik wist niet dat er ook een microfoon zat in de Forerunners. Mss alleen bij de 900 serie dan?

Ik zie op mijn Instinct alleen een binnenkomende oproep die ik aan kan nemen of af kan wijzen, maar het gesprek moet ik via de telefoon doen.

Ik heb sowieso al het aantal meldingen beperkt op mijn horloge. Alleen buienradar, buienalarm en van WhatsApp mijn niet gearchiveerde chats. Bijna alles staat hier op gearchiveerd behalve stal en een klein aantal mensen. Van gearchiveerde chats in WhatsApp krijg je geen meldingen binnen op je horloge. +:)+
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 18-03-24 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:08

Marije_jiplover schreef:
Volgens mij scoort op hartslaggegevens Polar nog steeds net iets beter dan Garmin? Waarbij Garmin idd op GPS gebied veel beter scoort.

Dat was inderdaad altijd het geval, daardoor kwam ik dus bij Polar uit en die vind ik dus weer gebruiksvriendelijker dan de Garmin van mijn zusje. Gewoon één app bijvoorbeeld, waarmee je alles kunt.
Wij hadden ook de indruk dat de slaapregistratie van mijn Polar beter is dan die van haar Garmin.

En misschien stom, maar ik vind het ook fijn dat Polar een europees merk is (Fins) :j

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:10

Ik zit nu te denken dat jij wel eens gelijk kan hebben Bagheera.
Ik had mijn headphone op en werd gebeld en per ongeluk opgenomen via de headphone maar die connecte natuurlijk toen ook met de mobiel.
Daarna heb ik de bluetooth op mijn telefoon nooit meer aan als ik sport want ik vind al die geluiden en meldingen alleen maar irritant.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:37

Misschien kunnen jullie mij ook adviseren.

Ik wil ook graag een Smartwatch.
Wat ik zoek is;
*Eigen hartslag kunnen meten.
*Meerdere sportapps, liefst ook paardrijden erop.
*komoot routes erin kunnen laden. ( de belangrijkste! )
* met kaart, dus niet alleen een pijltje.
*Nederlandse taal
*Eenvoudig in gebruik
*evt mee kunnen betalen maar is geen must

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 11:51

Vraagje voor de Garminners: heeft iemand hier toevallig de VENU 3?

Ik heb tijdens het kitesurfen nu mijn telefoon mee het water op. Ik wil graag overstappen naar de VENU 3, maar vroeg mij af of je dan alsnog wel je telefoon mee moet nemen of dat ik die dan lekker in de auto kan laten. Het gaat er om dat hij dan wel alles registreert op basis van GPS.

Vraag is dus: Gebruikt iemand de GPSfunctie van de Garmin zonder dat er een telefoon in de buurt is?

Mijn vivomove style is na 4 jaar inmiddels niet meer wat ik zoek... Behalve dat hij zo mooi is :D

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:32

Winged schreef:
Vraagje voor de Garminners: heeft iemand hier toevallig de VENU 3?

Ik heb tijdens het kitesurfen nu mijn telefoon mee het water op. Ik wil graag overstappen naar de VENU 3, maar vroeg mij af of je dan alsnog wel je telefoon mee moet nemen of dat ik die dan lekker in de auto kan laten. Het gaat er om dat hij dan wel alles registreert op basis van GPS.

Vraag is dus: Gebruikt iemand de GPSfunctie van de Garmin zonder dat er een telefoon in de buurt is?

Mijn vivomove style is na 4 jaar inmiddels niet meer wat ik zoek... Behalve dat hij zo mooi is :D


De meeste Garmins hebben een eigen GPS/GLONASS/Galileo module aan boord en maken geen gebruik van de satelietontvanger van de telefoon. Alleen het onderste segment heeft voor satnav een gekoppelde telefoon nodig.

Om bereikbaar te zijn of berichten binnen te krijgen of gebruik te maken van de val detectie etc. is er nog wel een telefoon nodig in de buurt.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:33

Bagheera_206 schreef:
Winged schreef:
Vraagje voor de Garminners: heeft iemand hier toevallig de VENU 3?

Ik heb tijdens het kitesurfen nu mijn telefoon mee het water op. Ik wil graag overstappen naar de VENU 3, maar vroeg mij af of je dan alsnog wel je telefoon mee moet nemen of dat ik die dan lekker in de auto kan laten. Het gaat er om dat hij dan wel alles registreert op basis van GPS.

Vraag is dus: Gebruikt iemand de GPSfunctie van de Garmin zonder dat er een telefoon in de buurt is?

Mijn vivomove style is na 4 jaar inmiddels niet meer wat ik zoek... Behalve dat hij zo mooi is :D


De meeste Garmins hebben een eigen GPS/GLONASS/Galileo module aan boord en maken geen gebruik van de satelietontvanger van de telefoon. Alleen het onderste segment heeft voor satnav een gekoppelde telefoon nodig.

Om bereikbaar te zijn of berichten binnen te krijgen of gebruik te maken van de val detectie etc. is er nog wel een telefoon nodig in de buurt.

Top, dan weet ik genoeg :D

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:40


BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:32

Winged schreef:
Vraagje voor de Garminners: heeft iemand hier toevallig de VENU 3?

Ik heb tijdens het kitesurfen nu mijn telefoon mee het water op. Ik wil graag overstappen naar de VENU 3, maar vroeg mij af of je dan alsnog wel je telefoon mee moet nemen of dat ik die dan lekker in de auto kan laten. Het gaat er om dat hij dan wel alles registreert op basis van GPS.

Vraag is dus: Gebruikt iemand de GPSfunctie van de Garmin zonder dat er een telefoon in de buurt is?

Mijn vivomove style is na 4 jaar inmiddels niet meer wat ik zoek... Behalve dat hij zo mooi is :D



Ik gebruik de GPS zonder telefoon. Maar ik heb de Forerunner 955 en geen ervaring met de Venu 3.
Maar ik denk dat het daar ook mee kan. Echt ideaal wel.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:30

Scheelt sowieso veel batterij op telefoon als je locatiebepaling doet vanaf horloge. :D

Het hangt er ook vanaf hoe je locatiebepaling op je horloge hebt ingesteld. Je hebt 3 systemen die Garmin ondersteund. GPS, GLONASS en Galileo. Je kunt dan gebruik maken van 1 of meer systemen. Hoe meer systemen hoe meer stroom het vraagt. Als je vooral in open gebied bent zonder bomen en hoge gebouwen is vaak GPS alleen nauwkeurig genoeg. Als je in bos rijdt of in stedelijk gebied bent met veel hoge gebouwen dan is combinatie van GPS+GLONASS of GPS+Galileo veel nauwkeuriger. Denk dat de dure Fenix/Epix horloges zelfs alledrie de systemen kunnen combineren voor locatiebepaling. De goedkopere horloges kunnen maar 1 of 2 systemen gebruiken tijdens het tracken van een activiteit.

Heb mijn Garmin eigenlijk standaard staan op GPS + GLONASS voor locatiebepaling.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:52

De meeste smartwatches beschikken tegenwoordig toch over eigen gps?

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:44

Achterom schreef:
De meeste smartwatches beschikken tegenwoordig toch over eigen gps?

Klopt, maar soms moet er ook wel een telefoon in de buurt zijn.

Ik wil mijn telefoon niet meer mee het water op. En de venu is iets wat in mijn straatje past. Zodoende

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 13:20

Geen Venu 3, wel de Venu sq (en mijn man de Venu), meestal neemt maar 1 van ons de telefoon mee (en dus niet beiden) en we hebben altijd gewoon de volledige GPS route in Garmin staan.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:51

Voor de mensen met een apple watch; kun je strava en de apple workout tegelijk laten lopen? Als ik ze beide aan zet, meet alleen strava en niet apple zelf.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:43

Ik importeer mijn workouts in Strava vanuit mijn Apple Watch/workouts. Geloof dat je dit ook automatisch kunt laten synchroniseren maar ik wil alleen mijn hardloop workouts erin hebben dus ik doe het handmatig.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 09:53

Deze badge zou ik vandaag wel moeten kunnen halen. :D

Afbeelding