Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:34

A;s je echt alleen een stappenteller zoekt kan je ook iets kopen wat je aan of in je schoen kan doen.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:46

Hoi dames, ik lees hier al enige tijd mee, en ik had eindelijk de keuze gemaakt voor de Garmin vivoactive 5 (ik wilde eigenlijk max €250 investeren), nu krijg ik rondom me toch vaak de feedback om ineens voor iWatch te gaan omdat ik een iPhone heb.

Penny for your thoughts?

Het belangrijkste dat zo'n horloge voor mij moet doen:

- hartslagmeting
- slaapkwaliteit bijhouden
- uiteraard mijn wandelprestaties/fietsprestaties
- gps zou zeer handig zijn
- het bellen/smsen is dan weer nét niet mijn ding

Merci voor het meedenken!

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 10:53

Hoe vaak wil je het horloge opladen?

Het bellen/sms'en zal waarschijnlijk een sterker punt zijn van de iwatch, maar als ik het zo lees zou ik het bij de Garmin houden eigenlijk.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:10

Garmin is gewoon de betere als het gaat om prestaties bij houden en ook GPS. Of de vivoactive dat heeft weet ik niet maar ik wil niet anders meer dan Garmin.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:19

BeFunny schreef:
Garmin is gewoon de betere als het gaat om prestaties bij houden en ook GPS. Of de vivoactive dat heeft weet ik niet maar ik wil niet anders meer dan Garmin.


Je hebt beide gehad en vindt Garmin beter?
Ik twijfel nog wat te doen

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 11:36

Rox87 schreef:
BeFunny schreef:
Garmin is gewoon de betere als het gaat om prestaties bij houden en ook GPS. Of de vivoactive dat heeft weet ik niet maar ik wil niet anders meer dan Garmin.


Je hebt beide gehad en vindt Garmin beter?
Ik twijfel nog wat te doen


Nee ik zou nooit een iwatch kopen. Maar Garmin komt altijd beter uit de tests. En is echt een sportwatch. Bij de landmacht gebruiken ze ook Garmin omdat die het meest accuraat zijn. Of de Suunto maar die schijnen vergelijkbaar te zijn.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:32

BeFunny schreef:
Nee ik zou nooit een iwatch kopen. Maar Garmin komt altijd beter uit de tests. En is echt een sportwatch. Bij de landmacht gebruiken ze ook Garmin omdat die het meest accuraat zijn. Of de Suunto maar die schijnen vergelijkbaar te zijn.


Ah okay. Persoonlijke voorkeur (en afkeur) dus. Daar heb ik niet zo veel aan.
Maar toch bedankt.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:52

Je mag alleen maar wat zeggen als je zelf alles uitgebreid vergeleken hebt dan ofzo door ze beide zelf gehad te hebben?

Mijn zwager heeft een iwatch na zijn Garmin en inderdaad wat Befunny zegt ervaart hij ook. De iwatich is fijner met bellen enzo maar de GPS en sportfuncties ervan tippen compleet niet aan de Garmin.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:55

Spenk schreef:
Je mag alleen maar wat zeggen als je zelf alles uitgebreid vergeleken hebt dan ofzo door ze beide zelf gehad te hebben?

Mijn zwager heeft een iwatch na zijn Garmin en inderdaad wat Befunny zegt ervaart hij ook. De iwatich is fijner met bellen enzo maar de GPS en sportfuncties ervan tippen compleet niet aan de Garmin.


Dat is vaak de beste manier om iets te kunnen vergelijken inderdaad. Vandaar dat de bijdrage van je zwager voor mij veel meer toevoegt.

Bedankt voor je bijdrage +:)+

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 12:59

Niet helemaal natuurlijk. Een iwatch is geen sporthorloge, maar een "gewone" smartwatch. Vandaar ook mijn vraag over opladen, een iwatch moet je veel vaker opladen (geldt bijvoorbeeld ook voor een samsung hoor) dan een echt sporthorloge zoals een garmin of een polar.
En inderdaad, de GPS functies zijn beter, net zoals de slaaptracking bijvoorbeeld.

Zelf heb ik een polar trouwens, die heeft dan weer mijn voorkeur, maar is wat dat betreft vergelijkbaar met een Garmin. Mijn Polar laad ik dus maar één keer in de week op en is uiterst betrouwbaar met hartslagmeting en GPS. Dat heb je met een gewone smartwatch gewoon niet op die manier.
Mijn polar kan ik dan weer niet mee bellen enzo, maar dat is ook niet wat ik zoek.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:13

Wat je voorkeur heeft is persoonlijk. Als je een smartwatch zoekt is de Iwatch waarschijnlijk beter en zoek je puur een activity tracker dan ben je waarschijnlijk beter uit bij Garmin.

Dan is voor mij iemand die zegt ‘ik heb beide gehad en bij A is dit beter en bij B dat’. Dat voegt voor mij veel toe bij de keuze waarvoor te gaan. Nog even in het midden houdend wat ik zoek :)
Laatst bijgewerkt door Rox87 op 17-03-24 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:15

Dat zegt Befunny niet. Die zegt dat Garmin de betere is op gebied van sportprestaties bijhouden en GPS en dat is gewoon waar.

Aangezien er iemand vroeg om een horloge waarmee je juist dat tracken wil.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:30

Ah dan heb ik dat verkeert opgepakt. Mijn excuses. Heb mijn bericht aangepast.

Nogmaals bedankt voor jou bijdrage van je zwager Spenk. Evenals Achterom voor haar bijdrage :)

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:49

Nieuwsgierig; zijn er hier mensen die zowel Garmin als Iwatch hebben gehad?

Ik heb Garmin gehad, helaas was die met 1,5 jaar kapot. Klokje zat geïntegreerd in het bandje en bandje ging kapot.

Daarna Iwatch gekocht welke nu na 3 jaar wel echt minder wordt qua batterij. Zeker de dagen dat ik hardloop kan ik niet meer af met 1x opladen.
Langzaamaan dus aan het kijken voor een nieuwe.. en ik weet het gewoon niet. Garmin of Apple.

Slaap tracking is veel verbetert bij Apple laatste jaren. GPS had mijn Garmin niet maar zou ik zeker willen bij een nieuwe.
Sport prestaties tracken is Garmin beter in maar de connectivity van mijn Apple watch wil ik ook niet echt meer kwijt.
Daarnaast is Garmin vast ook weer doorontwikkeld vergeleken met 3 jaar geleden.

Zijn er hier mensen die beide hebben (gehad) die willen delen wat hun volgende wordt?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:52

iWatch bestaat niet, wel de Apple watch ;)

Ik gebruik mijn Apple watch ook steeds meer voor sport en gezondheid, en ik mis er eigenlijk helemaal niks aan.
Het bijhouden van de slaap werkt fijn. Hartslag/stappen enz werkt ook prima, hij herkent het als ik een stuk ga wandelen bijvoorbeeld. En via third party apps kun je nog een stuk uitgebreider alles bijhouden, maar ik vind de apps van Apple eigenlijk al prima.
Bellen en sms’en doe ik er ook niet mee, maar hij kan veel meer dan dat. Ik gebruik siri vaak, voor vanalles en nog wat, van timers/herinneringen instellen tot dingen uitrekenen/converteren tot vragen hoe laat de zon onder gaat, tot het weerbericht bekijken, slimme verlichting aan zetten, mijn agenda doornemen, betalen/banksaldo checken enz enz.
Het is natuurlijk heel persoonlijk waar je een horloge voor nodig hebt, maar ik gebruik hem veel meer dan dat ik had verwacht toen ik hem kocht.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:58

Ik noem hem altijd Apple Watch inderdaad maar zag hier beide gebruikt worden dus dacht; ik gooi hem er bij in :')

Dankjewel voor je bijdrage! Jij gebruikt qua connectivity nog meer dan ik zelfs..
Blijf het lastig vinden

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 15:13

Ik heb Apple Watch en gebruik m voor m’n wandelen, yoga, krachttraining en slaap.
Gewoon een fijn ding.
Ja ik moet elke dag opladen. Maar voor mij is dat echt het enige nadeel.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:17

Rox87 schreef:
BeFunny schreef:
Nee ik zou nooit een iwatch kopen. Maar Garmin komt altijd beter uit de tests. En is echt een sportwatch. Bij de landmacht gebruiken ze ook Garmin omdat die het meest accuraat zijn. Of de Suunto maar die schijnen vergelijkbaar te zijn.


Ah okay. Persoonlijke voorkeur (en afkeur) dus. Daar heb ik niet zo veel aan.
Maar toch bedankt.


Heeft niks met persoonlijke voorkeur te maken.
Appel watch is meer een gadget (voor mij dan)
Garmin is gewoon een accuraat apparaat. Ik kan moeilijk elk merk gaan kopen en uitproberen toch?
Garmin is voor het bijhouden van sport prestaties, navigatie etc gewoon de betere optie.

Het is dus ook maar net wat je zoekt. Maar ik wil niet anders meer als Garmin. Omdat ze gewoon alles bieden en gewoon het meest accuraat zijn.

En dat zeg ik dan ook gewoon eerlijk.

En ook op Smart Watch gebied bied Garmin alles. Alleen als je een i phone hebt dan kan het zijn door de connectiviteit meer bied met appel watch. Al werkt de connectiviteit met Garmin connect perfect. En heb je ook Garmin pay, muziek luisteren zonder de telefoon bij te hebben. Navigeren met echte kaart. En zo kan ik nog veel meer opnoemen. Garmin heeft het gewoon allemaal en heel accuraat.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 17:45

Vind je het niet onhandig dat dat ding rond is? Ik heb dat nooit begrepen, ronde smartwatches. Door de vorm wordt het direct zo’n lomp, groot ding, wat ik erg vervelend vind met mijn smalle polsen, en je kan er voor een horloge van zo’n formaat relatief weinig informatie op kwijt.
Garmin pay heb je ook niks aan als je geen Rabobank/ING hebt.
Navigatie is geweldig op de Apple Watch. Werkt bv ook prima samen met carplay. En ik vind het zo fijn dat Apple maps ook routes in het bos kent. Dat doet google maps niet (of iig een paar jaar geleden nog niet, toen ik dat voor het laatst probeerde).
En de valdetectie was voor mij de reden om voor een nieuwer model apple watch te gaan. Deze belt ook zelf de hulpdiensten. Dat doet de garmin niet dacht ik, toch? Alleen een sms of email naar een contactpersoon, daar heb je weinig aan.

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:05

Apple Maps vind ik dus echt bagger, daarom heb ik op de iPhone van het werk Google maps gezet :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:16

Oh nee, ik had altijd ruzie met google maps :')

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:20

8nnemiek schreef:
Vind je het niet onhandig dat dat ding rond is? Ik heb dat nooit begrepen, ronde smartwatches. Door de vorm wordt het direct zo’n lomp, groot ding, wat ik erg vervelend vind met mijn smalle polsen, en je kan er voor een horloge van zo’n formaat relatief weinig informatie op kwijt.
Garmin pay heb je ook niks aan als je geen Rabobank/ING hebt.
Navigatie is geweldig op de Apple Watch. Werkt bv ook prima samen met carplay. En ik vind het zo fijn dat Apple maps ook routes in het bos kent. Dat doet google maps niet (of iig een paar jaar geleden nog niet, toen ik dat voor het laatst probeerde).
En de valdetectie was voor mij de reden om voor een nieuwer model apple watch te gaan. Deze belt ook zelf de hulpdiensten. Dat doet de garmin niet dacht ik, toch? Alleen een sms of email naar een contactpersoon, daar heb je weinig aan.


Garmin heeft ook niet ronde horloges onder andere de venu modellen. Ik heb een ronde en vind dat fijn. Ik heb de Forerunner 955 en aan deze is enkel minder dat hij vrij groot is. Maar op functies heb ik deze bewust uitgekozen.
Ik maak vaak routes en die koers ik dan. Wat ik zelf heeel erg fijn vind.

Ik gebruik de pay functie niet. Vind dat niet belangrijk. Ik wandel veel en trail en loop hard en ook in het buitenland en in voor mij nieuwe gebieden. En dan is Garmin het meest betrouwbaar.

Ik gebruik mijn mobiel bijna nooit om te navigeren. Ik heb ook nog een Garmin Etrex. Garmin werkt op navigatie gebied gewoon het beste voor mij. Op navigatie gebied zowel voor fiets als wandelen ook andere merken gehad maar niks wat zo fijn werkt. De Etrex werkt alleen niet met Garmin connect en moet aan een pc gekoppeld om kaarten te laden. Mijn horloge hoeft dat niet dus gebruik ik nu mijn horloge ook tijdens gewone wandelingen om te koersen. Als ik in nieuw gebied loop.

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:39

8nnemiek schreef:
Vind je het niet onhandig dat dat ding rond is? Ik heb dat nooit begrepen, ronde smartwatches. Door de vorm wordt het direct zo’n lomp, groot ding, wat ik erg vervelend vind met mijn smalle polsen, en je kan er voor een horloge van zo’n formaat relatief weinig informatie op kwijt.
Garmin pay heb je ook niks aan als je geen Rabobank/ING hebt.
Navigatie is geweldig op de Apple Watch. Werkt bv ook prima samen met carplay. En ik vind het zo fijn dat Apple maps ook routes in het bos kent. Dat doet google maps niet (of iig een paar jaar geleden nog niet, toen ik dat voor het laatst probeerde).
En de valdetectie was voor mij de reden om voor een nieuwer model apple watch te gaan. Deze belt ook zelf de hulpdiensten. Dat doet de garmin niet dacht ik, toch? Alleen een sms of email naar een contactpersoon, daar heb je weinig aan.

er zijn echt meer fijne watches dan apple :)) het is wel duidelijk dat jij je dat niet indenken kan

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:54

Ach Spenk. Datzelfde zou je ook kunnen zeggen van Befunny over Garmin maar dat mocht ik niet zeggen vanmiddag.

Laten we het gezellig houden. Iedereen heeft zijn voorkeur.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 18:57

Bedankt iedereen voor de bijdrage!

Ik ben er uit! Ik wil de Apple watch connectivity met de Garmin tracking van activities :')