Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10183
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:20

Heb nu bij Shein een beschermhoesje besteld voor er omheen als ik met de paarden bezig ben of aan het klussen. Even een beetje beschermen.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:10

Lindor92 schreef:
Ik heb de vivoactive 4s besteld :) ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Kom van de fitbit charge 3. Die heeft al ruim een half jaar mankementen. Beeld donker en cijfers vallen weg :+

Hoe bevalt deze inmiddels?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18192
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:04

Ik kom hier toch ook maar weer meelezen. Ik heb na mijn Apple (na 2 dagen al opladen) een fitbit gekocht. Ik kan hem ongeveer een week gebruiken maar heb niks aan het scherm buiten. Niet te lezen. Maar die week is wel al een hele vooruitgang vind ik. En zien dat ik toch verrekte weinig slaap :z over het algemeen.
Volgende dus. Lange batterij duur, bij voorkeur korte oplaad tijd en slaap monitor. Goed te lezen in zonlicht.
Suggesties?

DuoPenotti

Berichten: 30099
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:09

Dit topic komt nu omhoog.

Ik heb van iemand een garmin smartwatch gekregen.
Ik kan nu mijn body battery, energie level meten.
Hij is nu elke avond op %)

Ik ga eens kijken of er in dit topic tips staan hoe dat te verbeteren.

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:11

balance schreef:
Ik kom hier toch ook maar weer meelezen. Ik heb na mijn Apple (na 2 dagen al opladen) een fitbit gekocht. Ik kan hem ongeveer een week gebruiken maar heb niks aan het scherm buiten. Niet te lezen. Maar die week is wel al een hele vooruitgang vind ik. En zien dat ik toch verrekte weinig slaap :z over het algemeen.
Volgende dus. Lange batterij duur, bij voorkeur korte oplaad tijd en slaap monitor. Goed te lezen in zonlicht.
Suggesties?


Mijn man heeft deze; https://www.coolblue.nl/product/836167/ ... zwart.html
Super tevreden over! Batterij gaat lang mee, is binnen een uur opgeladen, ziet je slaapritme en is buiten goed te lezen :D

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:21

Ik heb een andere van Garmin, net 10 dagen op vakantie geweest en aan het einde van de vakantie was hij leeg. Wel slaap gemeten en stappen, niet gebruikt als GPS/activiteit meten.

Zelfde als irisje haar man: snel opgeladen, batterij gaat prima mee (bij veel activiteiten met GPS wel eerder op dan 10 dagen natuurlijk) en het scherm is goed te lezen.
Het enige moment dat dat laatste mis gaat is als ik zelf handmatig het licht in het scherm uit heb gezet. Dan zit hij in een stand een beetje zoals een e-reader scherm, dus dat werkt niet als het te donker of te licht is. Kwestie van setting aanpassen.
Waarom zet ik hem wel eens uit? Dan gaat de batterij nog langer mee! Zonder activiteiten haal ik dan zeker 2 weken.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:23

DuoPenotti schreef:
Dit topic komt nu omhoog.

Ik heb van iemand een garmin smartwatch gekregen.
Ik kan nu mijn body battery, energie level meten.
Hij is nu elke avond op %)

Ik ga eens kijken of er in dit topic tips staan hoe dat te verbeteren.


Is je body battery op 0, of is de batterij van je horloge leeg? Allebei vervelend, maar met verschillende oplossingen :=

DuoPenotti

Berichten: 30099
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:29

:))

Nee ikzelf.
Was ik maar met een stekkertje op te laden :+

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:53

balance schreef:
Ik kom hier toch ook maar weer meelezen. Ik heb na mijn Apple (na 2 dagen al opladen) een fitbit gekocht. Ik kan hem ongeveer een week gebruiken maar heb niks aan het scherm buiten. Niet te lezen. Maar die week is wel al een hele vooruitgang vind ik. En zien dat ik toch verrekte weinig slaap :z over het algemeen.
Volgende dus. Lange batterij duur, bij voorkeur korte oplaad tijd en slaap monitor. Goed te lezen in zonlicht.
Suggesties?

Polar heeft een paar mooie modellen die dat ook heel goed kunnen

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:00

Ik ben juist net overgestapt van een Fitbit naar een Apple Watch. Heb nog niet alles door haha. Maar het opladen gaat vlot. Draadje ligt in de keuken en met ontbijt of avondeten leg ik m er aan om de paar dagen. Mis alleen de slaapregistratie van de Fitbit wel.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:50

Ineke2 schreef:
Lindor92 schreef:
Ik heb de vivoactive 4s besteld :) ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Kom van de fitbit charge 3. Die heeft al ruim een half jaar mankementen. Beeld donker en cijfers vallen weg :+

Hoe bevalt deze inmiddels?

Bevalt goed! Ik mis wel dat ik zeg maar niet precies kan zien hoe laat ik in mijn slaap wakker was tussendoor.

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:07

Lindor92 schreef:
Ineke2 schreef:

Hoe bevalt deze inmiddels?

Bevalt goed! Ik mis wel dat ik zeg maar niet precies kan zien hoe laat ik in mijn slaap wakker was tussendoor.

Dat kan met een Polar dan weer wel, tot op de minuut nauwkeurig :')

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:26

Ja met mijn fitbit kon dat ook, dus dat mis ik nu :p

_Karlijn
Berichten: 6494
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:05

Hi, ik kom even binnenvallen met een vraag, misschien dat jullie een idee hebben. Omdat mijn vorige Fitbit (Sense) niet meer oplaadde heb ik een nieuwe gekregen (alleen het klokje zeg maar) van Fitbit zelf, garantiewerk. Ik heb bij meldingen de Whatsapp meldingen aan staan. Maar op Whatsapp op mijn telefoon een aantal gesprekken de meldingen gedempt. Deze krijg ik wel als melding binnen op mijn Fitbit. Dit was bij mijn vorige 'klokje' niet zo, terwijl de instellingen op m'n telefoon niet veranderd zijn en op m'n Fitbit ook hetzelfde zijn.

Iemand enig idee waarom ik die gedempte meldingen toch op mijn Fitbit krijg en hoe ik dit kan uitzetten? Ik heb ze niet voor niks gedempt staan :')

ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:28

Ik heb nu al een tijdje de garmin instinct 2s. Goed tevreden over, alleen het siliconen bandje geeft best wel wat irritatie aan de huid. Weet iemand waar ik een ander bandje (bv leer) kan bestellen?

DuoPenotti

Berichten: 30099
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:32

ali :)

Bij garmin op de site staan ook bandjes maar ook bij coolblue

Desireeeee
Berichten: 250
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:44

Ipsilonka schreef:
Ik ben juist net overgestapt van een Fitbit naar een Apple Watch. Heb nog niet alles door haha. Maar het opladen gaat vlot. Draadje ligt in de keuken en met ontbijt of avondeten leg ik m er aan om de paar dagen. Mis alleen de slaapregistratie van de Fitbit wel.


Met de apple watch kan je ook je slaap bijhouden! :D

Ik gebruik daarvoor de Sleepwatch app, maar ook sleepcycle is populair en heb ik een lange tijd zelf ook gebruikt. Het kan dus wel, alleen even een app installeren. :)

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:54

@Desiree goed om te weten! En hoe is de stappenteller van de Apple Watch, nog een beetje accuraat?

Desireeeee
Berichten: 250
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 15:01

Silvia schreef:
@Desiree goed om te weten! En hoe is de stappenteller van de Apple Watch, nog een beetje accuraat?

Absoluut!

Voor een uitgebreide review kan je eens deze video bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=OYNhD7KJcjo&t=601s

Enige waar je bijvoorbeeld wel op kan letten is dat, als je iemand bent die op de loopband staat tijdens het werken (bijvoorbeeld zoiets: https://www.bol.com/nl/nl/p/capital-spo ... 008539459/) dat je dan wellicht beter je apple watch om je enkel kan doen i.p.v. om je polsen, omdat je polsen dan helemaal stil liggen op je bureau. Maar ik verwacht dat nog niet heel veel mensen dat doen ;)

En verder laadt ik over het algemeen sochtends of savonds mijn apple watch op terwijl ik me klaarmaak voor bed/voor de dag, en dan kan ik er weer tegenaan! Of bijvoorbeeld tijdens het douchen. ;)

SamElisa

Berichten: 52
Geregistreerd: 20-04-17
Woonplaats: omgeving Deventer

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 19:41

Hoi, ik kom hier binnenvallen met een vraag
Ik wil een smartwatch kopen, maar ik zou hem ook graag als navigatie tijdens het wielrennen gebruiken, als een soort fietscomputer dus. Is er toevallig iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik zou het fijn vinden als ik via een app zelf een route zou kunnen uitstippelen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:02

Ik heb een garmin en die kunnen dat alleszins. Of het handig is met de fiets geen idee.
Wel niet alle modellen overigens.
Vind je op YouTube niets? Daar staan vaak veel reviews.

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:20

Maar kan je tijdens het wielrennen niet beter een garmin fietscomputer pakken, dan weet je zeker dat dat kan. Want op de garmin horloges kan dit meen ik alleen bij de feniks modellen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:01

Bij de epix, en instinct denk ik ook en mss nog wel meer.

ApplePapple

Berichten: 2744
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:20

Bij de instinct zou het wellicht kunnen maar niet zoals bij sommige andere modellen.

Voor echt navigatie zou ik persoonlijk de instinct niet aanraden, die heb ik namelijk en ik kan echt geen enkele wijs uit de navigatie. Volgens mij kan dat bij het nieuwste model Fenix echt veel makkelijker.

Sure_lee

Berichten: 10430
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:17

Ik heb een garmin Lily sinds een paar weken. Ben er erg blij mee. Maar nu heb ik een ander bandje voor erbij gekocht.
Op internet lees ik dat je dit kunt vervangen met bandenvervangingsgereedschap. Maar dat zat niet bij mijn horloge in het doosje en ook niet bij het bandje.
Iemand een idee hoe ik daar aan kan komen of hoe ik het anders netjes kan vervangen?